Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:39

Sneller en pijnlozer kan het inderdaad niet, Kiwiko. Het paard kan niet eens schrikken van de knal, want dan ligt er al.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:42

josie schreef:
Wat me opviel op één van de foto's is dat het paard deels geschoren is, manen en deel van de hals.
Dit zag je niet zo goed op de video.
Kwam het paard zo aan of is dit door de slachter gebeurd?
Zo ja, waarom dan?

Staat ook al eerder in het topic.
Dit is door de eigenaren gedaan. Ze is dus zo aangekomen.

Misschien als aandenken of om zeker te weten dat het paard niet doorverkocht zou/kon worden.

dat blijft gissen, wij hebben de eigenaren niet gezien

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:45

Allereerst: Meiden, ik vind jullie echt stoer! Dat jullie dit durfde!
Het heeft er niets mee te maken of je wel of niet van paarden houdt of je wel of niet naar een slachterij gaat. Het gaat (naar mijn idee) om je lef.

Slachten lijkt me wel de meest vriendelijke manier voor het paard, toch zou ik het niet kunnen, mn paard in de trailer zetten en naar een slachthuis brengen. Ik denk dat het komt omdat ik het een vreselijk idee vind dat mensen savonds gezellig aan tafel zitten te eten.. Van jou paard!

Filmpjes wil ik niet kijken, ben stiekem toch bang voor slapeloze nachten!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:47

Willeke1991 schreef:
Het heeft er niets mee te maken of je wel of niet van paarden houdt of je wel of niet naar een slachterij gaat. Het gaat (naar mijn idee) om je lef.

Slachten lijkt me wel de meest vriendelijke manier voor het paard, toch zou ik het niet kunnen, mn paard in de trailer zetten en naar een slachthuis brengen. Ik denk dat het komt omdat ik het een vreselijk idee vind dat mensen savonds gezellig aan tafel zitten te eten.. Van jou paard!

Bedankt voor je compliment Lachen En wat betreft het consumeren van anderen van jouw paard; je kunt er ook voor kiezen je paard naar de slager te brengen (of op te laten halen) en dan alleen te laten schieten en te laten bloeden. Verder wordt er niets gehakt of gevild, maar wordt het hele kadaver alsnog door de rendac opgehaald en wordt daar verbrand.

Je kunt er dus voor kiezen, omdat je de pin bijvoorbeeld in jouw ogen een beter en diervriendelijker middel vind voor euthanasie, je paard te laten schieten, maar níet voor consumptie beschikbaar te stellen Lachen Hier betaal je zo tussen de 50 en 75 euro voor, aldus Van Veen zelf.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:50

ma_rie_tje schreef:
josie schreef:
Wat me opviel op één van de foto's is dat het paard deels geschoren is, manen en deel van de hals.
Dit zag je niet zo goed op de video.
Kwam het paard zo aan of is dit door de slachter gebeurd?
Zo ja, waarom dan?

Staat ook al eerder in het topic.
Dit is door de eigenaren gedaan. Ze is dus zo aangekomen.

Misschien als aandenken of om zeker te weten dat het paard niet doorverkocht zou/kon worden.

dat blijft gissen, wij hebben de eigenaren niet gezien

Dit gebeurd vaak hoor. Mensen zijn vaak bang dat het paard dan de handel in gaat en proberen zo het paard er zo lelijk mogelijk uit te laten zien. Andersom zie je ook wel. Een ruintje van 21 bij ons op stal werd helemaal gewassen (was een schimmeltje), getoilleteerd en opgevlochten voor zijn laatste reis.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:51

lottehaf schreef:
idd ik eet geen vlees geen drop, alleen de biologische snoepjes enzo.
ik doe er zo veel mogelijk aan om niks dierlijks te dragen en te eten!

Maar als ik dan in je profiel kijk heb je wel een leren hoofdstel, een leren zadel, leren laarzen...
Dat is ook niet echt diervriendelijk dan he...
No offence hoor, maar dan moet je ook consequent zijn Ja

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:51

ma_rie_tje schreef:
waarom rijdt je dan wel met een leren zadel en een leren hoofdstel?

Oh sorry was al gezegd Schijnheilig

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:55

Ik heb de filmpjes en foto's bekeken. Wat ik eigenlijk al wist wordt toch weer bevestigd. Het gaat zo snel bij de slager.... Paard heeft geen tijd om zich druk te maken. Ik vind het heel dapper dat jullie geweest zijn, doe het jullie niet na (live ben ik maar een schijterd).

Ik hoop ook dat dit een aantal horrorverhalen over slagers de wereld uit helpen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:57

roossie22 schreef:
bregje en inky-devil ik vind het ook zoooo knap dat jullie dat paard nog hebben staan aaien. het moment dat het beestje aan kwam lopen, vond ik het allervervelendste moment van de dag. toen was het nog paard, een dier met lieve oogjes. ik heb tot het moment dat hij klaar stond 'geschoten' te worden niet gekeken.

En ik kreeg om die reden dus tranen over mijn wangen Verdrietig
Ik kon daar niet tegen. Ik heb dan ook niets in het echt gezien als alleen de 2e en 3e keer schieten. De rest heb ik OF niet gezien, OF op filmpje Knipoog

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:04

JoyCiej007 schreef:
Willeke1991 schreef:

Bedankt voor je compliment Lachen En wat betreft het consumeren van anderen van jouw paard; je kunt er ook voor kiezen je paard naar de slager te brengen (of op te laten halen) en dan alleen te laten schieten en te laten bloeden. Verder wordt er niets gehakt of gevild, maar wordt het hele kadaver alsnog door de rendac opgehaald en wordt daar verbrand.

Je kunt er dus voor kiezen, omdat je de pin bijvoorbeeld in jouw ogen een beter en diervriendelijker middel vind voor euthanasie, je paard te laten schieten, maar níet voor consumptie beschikbaar te stellen Lachen Hier betaal je zo tussen de 50 en 75 euro voor, aldus Van Veen zelf.

Dat wist ik niet! Maar nu weet ik toch wel wat erg met mijn paardje gaat gebeuren stel dat ze afgemaakt moet worden! Bedankt!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:07

griebels schreef:
lottehaf schreef:
idd ik eet geen vlees geen drop, alleen de biologische snoepjes enzo.
ik doe er zo veel mogelijk aan om niks dierlijks te dragen en te eten!

Maar als ik dan in je profiel kijk heb je wel een leren hoofdstel, een leren zadel, leren laarzen...
Dat is ook niet echt diervriendelijk dan he...
No offence hoor, maar dan moet je ook consequent zijn Ja

dit was ook alweer afgehandeld, om de volgende discussie te voorkomen.

hier had ze al antwoord op gegeven.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:08

Zie mijn volgende bericht Knipoog

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:13

ah, die had ik niet gezien Knipoog

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:13

Citaat:
Dit gebeurd vaak hoor. Mensen zijn vaak bang dat het paard dan de handel in gaat en proberen zo het paard er zo lelijk mogelijk uit te laten zien. Andersom zie je ook wel. Een ruintje van 21 bij ons op stal werd helemaal gewassen (was een schimmeltje), getoilleteerd en opgevlochten voor zijn laatste reis.

Ja maar de eigenaar heeft hem ook vastgehouden totdat hij erbij neergevallen was......

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:21

wat de oudere man vertelde, was dat het paard geschoren was vanwege datz e nog gereden werd, tegen het zweten, maar mij leek het ook dat het tegen het verhandelen was, al hoef je daar bij deze man echt niet bang voor te zijn.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:29

Heb net toch het mexicaans filmpje gezien. bij sommige stukken heb ik mijn handen voor mijn ogen gedaan. Dit is echt niet normaal? Weet iemand of het nog steeds zo gebeurd, naar aanleiding van de tekst aan het einde van het filmpje?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:32

Zoals al veel vaker is gezegd: ik vind het heel knap wat jullie gedaan hebben, ik zou het iig niet gekunt hebben... Doordat ik toch wilde weten wat er "achter de schermen" gebeurt, heb ik wel de filmpjes gekeken. Er werd idd met respect omgegaan met het paard. Maar ondanks dat draaide me maag wel even.. Denk vooral omdat ik het best wel heftig vind om te zien, ik zou het dan ook niet kunnen om me paard naar de slacht te brengen.

Vanaf het moment dat je niet meer echt een paard erin terug ziet, vanaf toen vond ik het minder erg om naar de kijken.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:35

Willeke1991 schreef:
JoyCiej007 schreef:

Dat wist ik niet! Maar nu weet ik toch wel wat erg met mijn paardje gaat gebeuren stel dat ze afgemaakt moet worden! Bedankt!

Geen dank hoor; daar zijn we toch voor? Volgens mij is ons doel een beetje geworden om het taboe van het slachten af te halen, en mensen te proberen een kijkje achter de schermen te laten nemen, net als dat wij hebben gedaan. Lachen

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:38

meiden kunnen jullie niet alle links en filmpje even bijelkaar zetten dan kan je zo alles achter elkaar bekijken enzo Verward

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:39

Zie eerste post Pascha!!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:41

je hebt mij tenminste anders laten denken over het slachten!
Goed werk meisjes! Ja OK dan!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:42

pascha7 schreef:
meiden kunnen jullie niet alle links en filmpje even bijelkaar zetten dan kan je zo alles achter elkaar bekijken enzo Verward

Toen we het topic starten, had nog niet iedereen al zijn foto's en filmpjes kunnen uploaden en plaatsen. één voor één is het toen toegevoegd, maarja door sommige negatieve reacties en de vele discussies, is het inderdaad nogal onoverzichtelijk geworden.

Maar; daar is nu een oplossing voor. Alle filmpjes en foto's zijn nu (volgens mij nu al incl. informatie wat je er ziet, anders wordt dit nog toegevoegd) te vinden in de beginpost.
@ marie; is het mogelijk om even onze mod te pb'en of de inlogcodes voor sommige filmpjes op youtube ook in de beginpost even vermeldt kunnen worden? Lachen

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:42

nonixjuh schreef:
Zie eerste post Pascha!!

Bloos sorry

die had ik van de week wel gelezen dus vandaar dat ik dat niet nog is ging lezen en dus niet wist dat daar alle links stonden
sorry Bloos Bloos

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:44

IK heb wel gehoord van mensen ( die zelf in slachterijen werken of gewerkt hebben) dat het schieten niet meteen dood maar bewusteloos maakt, en de keel doorsnijden dood. :S maar weet niet zeker. Maar ik vindt het zowieso vreselijk.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:47

0maris0 schreef:
Inky_devil schreef:
Filmpje 1 Het schieten.

Kan schokkend zijn!!!
http://www.youtube.com/watch?v=KTAU1w5Dsjk

K durf m niet eens te kijken.. Nagelbijten / Gniffelen

Ik ook niet .... had 'm wel aangezet, maar ging opeens denken aan mijn eigen oude merrie van 23 .. zo eng .... toch maar gauw weer stopgezet. Maar misschien is het wel goed om eens te kijken ...

Ik vind t wel goed dat je het er op durft te zetten. Je waarschuwt iedereen duidelijk en er zal wel behoeft aan deze info zijn (op zich bij mij ook, al schuif ik het nu dus voor me uit). Je zult er toch over na moeten denken, iedereen met een eigen paard kan ooit voor die beslissing komen te staan.
Brrr ....