Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
josie schreef:Wat me opviel op één van de foto's is dat het paard deels geschoren is, manen en deel van de hals.
Dit zag je niet zo goed op de video.
Kwam het paard zo aan of is dit door de slachter gebeurd?
Zo ja, waarom dan?
Willeke1991 schreef:Allereerst: Meiden, ik vind jullie echt stoer! Dat jullie dit durfde!
Het heeft er niets mee te maken of je wel of niet van paarden houdt of je wel of niet naar een slachterij gaat. Het gaat (naar mijn idee) om je lef.
Slachten lijkt me wel de meest vriendelijke manier voor het paard, toch zou ik het niet kunnen, mn paard in de trailer zetten en naar een slachthuis brengen. Ik denk dat het komt omdat ik het een vreselijk idee vind dat mensen savonds gezellig aan tafel zitten te eten.. Van jou paard!
Filmpjes wil ik niet kijken, ben stiekem toch bang voor slapeloze nachten!
ma_rie_tje schreef:josie schreef:Wat me opviel op één van de foto's is dat het paard deels geschoren is, manen en deel van de hals.
Dit zag je niet zo goed op de video.
Kwam het paard zo aan of is dit door de slachter gebeurd?
Zo ja, waarom dan?
Staat ook al eerder in het topic.
Dit is door de eigenaren gedaan. Ze is dus zo aangekomen.
Misschien als aandenken of om zeker te weten dat het paard niet doorverkocht zou/kon worden.
dat blijft gissen, wij hebben de eigenaren niet gezien
lottehaf schreef:idd ik eet geen vlees geen drop, alleen de biologische snoepjes enzo.
ik doe er zo veel mogelijk aan om niks dierlijks te dragen en te eten!
ma_rie_tje schreef:waarom rijdt je dan wel met een leren zadel en een leren hoofdstel?
roossie22 schreef:bregje en inky-devil ik vind het ook zoooo knap dat jullie dat paard nog hebben staan aaien. het moment dat het beestje aan kwam lopen, vond ik het allervervelendste moment van de dag. toen was het nog paard, een dier met lieve oogjes. ik heb tot het moment dat hij klaar stond 'geschoten' te worden niet gekeken.
JoyCiej007 schreef:Willeke1991 schreef:Allereerst: Meiden, ik vind jullie echt stoer! Dat jullie dit durfde!
Het heeft er niets mee te maken of je wel of niet van paarden houdt of je wel of niet naar een slachterij gaat. Het gaat (naar mijn idee) om je lef.
Slachten lijkt me wel de meest vriendelijke manier voor het paard, toch zou ik het niet kunnen, mn paard in de trailer zetten en naar een slachthuis brengen. Ik denk dat het komt omdat ik het een vreselijk idee vind dat mensen savonds gezellig aan tafel zitten te eten.. Van jou paard!
Filmpjes wil ik niet kijken, ben stiekem toch bang voor slapeloze nachten!
Bedankt voor je complimentEn wat betreft het consumeren van anderen van jouw paard; je kunt er ook voor kiezen je paard naar de slager te brengen (of op te laten halen) en dan alleen te laten schieten en te laten bloeden. Verder wordt er niets gehakt of gevild, maar wordt het hele kadaver alsnog door de rendac opgehaald en wordt daar verbrand.
Je kunt er dus voor kiezen, omdat je de pin bijvoorbeeld in jouw ogen een beter en diervriendelijker middel vind voor euthanasie, je paard te laten schieten, maar níet voor consumptie beschikbaar te stellenHier betaal je zo tussen de 50 en 75 euro voor, aldus Van Veen zelf.
griebels schreef:lottehaf schreef:idd ik eet geen vlees geen drop, alleen de biologische snoepjes enzo.
ik doe er zo veel mogelijk aan om niks dierlijks te dragen en te eten!
Maar als ik dan in je profiel kijk heb je wel een leren hoofdstel, een leren zadel, leren laarzen...
Dat is ook niet echt diervriendelijk dan he...
No offence hoor, maar dan moet je ook consequent zijn
Citaat:Dit gebeurd vaak hoor. Mensen zijn vaak bang dat het paard dan de handel in gaat en proberen zo het paard er zo lelijk mogelijk uit te laten zien. Andersom zie je ook wel. Een ruintje van 21 bij ons op stal werd helemaal gewassen (was een schimmeltje), getoilleteerd en opgevlochten voor zijn laatste reis.
Willeke1991 schreef:JoyCiej007 schreef:Bedankt voor je complimentEn wat betreft het consumeren van anderen van jouw paard; je kunt er ook voor kiezen je paard naar de slager te brengen (of op te laten halen) en dan alleen te laten schieten en te laten bloeden. Verder wordt er niets gehakt of gevild, maar wordt het hele kadaver alsnog door de rendac opgehaald en wordt daar verbrand.
Je kunt er dus voor kiezen, omdat je de pin bijvoorbeeld in jouw ogen een beter en diervriendelijker middel vind voor euthanasie, je paard te laten schieten, maar níet voor consumptie beschikbaar te stellenHier betaal je zo tussen de 50 en 75 euro voor, aldus Van Veen zelf.
Dat wist ik niet! Maar nu weet ik toch wel wat erg met mijn paardje gaat gebeuren stel dat ze afgemaakt moet worden! Bedankt!
pascha7 schreef:meiden kunnen jullie niet alle links en filmpje even bijelkaar zetten dan kan je zo alles achter elkaar bekijken enzo
nonixjuh schreef:Zie eerste post Pascha!!
0maris0 schreef:Inky_devil schreef:
K durf m niet eens te kijken..