Fotomeeting paarden Friesland (Burgum/Leeuwarden/Drachten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:30

KirstenVosje schreef:
8 14. Dav met Friese merrie

Geen idee of het iedereen duidelijk is maar om eventuele teleurstellingen te voorkomen voor diegene die nogmaals moeten stemmen.
Mijn paard is geen 100% Fries.
Ze is minder breed,gangen zijn wat anders dan van een echte fries.
Het is meer een soort ''Light fries'' wat ranker,smallere benen etc. Wel de lange manen en volle staart.

(ik had het al in de beschrijving gezet) ;) maar wil het graag duidelijk hebben. :)

EmmyJoycee

Re: Fotomeeting paarden Friesland (Burgum/Leeuwarden/Drachten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:31

Ik vind het nit erg hoor :P

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:15

oei, oke dan kom ik weer met vervoer haha,
Dat moet ik met de trein en zit ik alleen met geld..

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:19

Welke locatie gaat het nu worden?
Ik zou namelijk meerijders hebben vanaf Leeuwarden, maar als het Bakkeveen gaat worden dan kom ik niet via Leeuwarden en zouden we andere afspraken moeten maken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:26

De vraag daarom ook voor mij?

Burgum was qua reistijd mooi te doen voor mij, als het verder weg wordt dan moet ik even goed kijken hoe ik het ga doen met huiswerk etc.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:14

Qua reistijd scheelt het voor mij maar 10 minuten. Maar ja dan moeten de dames uit Leeuwarden naar het station in Grou komen. Treinkaartje is niet heel erg duur (2.60 enkeltje), maar wel handig om even van te voren te weten.
Magda extra reistijd is ongeveer 15minuten vanaf L'wd CS enkele reis.

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 12:17

Kan je in Bakkeveen met openbaar vervoer komen dan? Vlakbij die plek? :) Want ik moet sws met het openbaar vervoer..

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 12:18

Ik denk dat er dan ook een aantal modellen afvallen

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:22

Ik moet net zoals nadine met openbaar vervoer, nadine we zouden samen toch? :)

Ik denk inderdaad ook dat er dan ook nog wat modellen afvallen als we het ergens anders doen ..

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:23

Ik zou het best raar vinden als het nu ineens in Bakkeveen gehouden word...

Als het in Burgum nat is, zal de grond in Bakkeveen ook nat zijn die dag.

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:24

Tsja, ik denk dat er hoe dan ook wel mensen gaan afvallen. Of je het nou verplaatst of niet. Want ik ga als fotograaf indd niet met mijn buik op de drassige grond liggen en zit eigenlijk altijd op mijn knieën. Maar het is misschien wel handig om hier een knoop in door te hakken, zodat iedereen weet waar we aan toe zijn :)

Edit: Bakkeveen is meer zandgrond. Ik weet niet hoe dat in Burgum zit, maar Bakkeveen is niet snel nat en anderen gaven in dit topic aan dat Burgum aardig drassige grond is.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:30

Ik denk persoonlijk dat we het op de dag zelf moeten kijken, afhankelijk van de locatie. Je kan nu al wel oplossingen gaan bedenken maar voor hetzelfde geld is het gewoon droog.

En als het regent zal ook de grond in Bakkeveen nat aanvoelen. Is ook zo op het strand in Den Helder. Omdat het zand is sijpelt het water sneller door het zand heen, maar na een paar regenachtige dagen voelt het zand nog steeds nat aan als het droog weer is.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:36

Misschien dan gwn in burgum en als het te nat is de datum veranderen ipv de plaats?

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:37

Denk wel dat zand wat anders is dan drassige (moerasachtige) grond. Maargoed, de organisatie kan her wellicht een knoop in doorhakken :)

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:42

In burgum is het voornamelijk klei grond..
Als het is Bakkeveen word gehouden kan je ebt wel nee rijden nadine en emmyjoyce.
Dan delen we de reiskosten wel.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:45

Denk idd dat het handig is als er knopen doorgehakt gaan worden. Iedereen wil toch weten waar hij aan toe is.

Maar goed, organisatie kan er vast meer over vertellen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:51

Juangi schreef:
Ik denk persoonlijk dat we het op de dag zelf moeten kijken, afhankelijk van de locatie. Je kan nu al wel oplossingen gaan bedenken maar voor hetzelfde geld is het gewoon droog.

En als het regent zal ook de grond in Bakkeveen nat aanvoelen. Is ook zo op het strand in Den Helder. Omdat het zand is sijpelt het water sneller door het zand heen, maar na een paar regenachtige dagen voelt het zand nog steeds nat aan als het droog weer is.

Ik denk dat er nog wel een verschil is tussen drassig en vochtig van de regen, niet? :)
Burgum is kleigrond, als ik het goed heb, Bakkeveen is meer zandgrond en ja dat verschil merk je echt wel.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:56

Daisyree schreef:
Qua reistijd scheelt het voor mij maar 10 minuten. Maar ja dan moeten de dames uit Leeuwarden naar het station in Grou komen. Treinkaartje is niet heel erg duur (2.60 enkeltje), maar wel handig om even van te voren te weten.
Magda extra reistijd is ongeveer 15minuten vanaf L'wd CS enkele reis.

Ok, station Grou zou geen probleem zijn nee. Maar ik wil wel graag weten hoe en wat de organisatie beslist, want nu is het allemaal onduidelijk.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:02

We wachten rustig af...
Maar om nu vrijdagavond jullie te vertellen dat ik dan niet via L'wd rij zou ook wat sneu zijn.
Nu ben je iig voorbereid.

Er zijn trouwens wel meer mooie gebieden in Friesland, maar ik denk dat iemand dan even contact met het Fryske Gea (schrijf ik dat zo?) moet opnemen ivm toestemming om daar met paarden te komen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:10

Jorinda__ schreef:
Juangi schreef:

Ik denk dat er nog wel een verschil is tussen drassig en vochtig van de regen, niet? :)
Burgum is kleigrond, als ik het goed heb, Bakkeveen is meer zandgrond en ja dat verschil merk je echt wel.

Klopt, als het eenmaal drassig is trekt dat niet in 1,2 dagen weg, dat blijft dan.drassig.
Dat wordt weg glijden als een idioot. Niet handig voor grafen met dure apperatuur en al helemaal niet handig voor de paarden. We moeten geen ongelukken gaan opzoeken.
Weeronline kun je 2week vooruit de voorspellingen kijken. Het makkelijkste lijkt mij dit gewoon in de gaten te houden, blijft het in die 2wk voor de datum regen, dan wordt burgum niks :n dan kunnen we het 2wk vooraf gelijk verplaatsen naar bakkeveen.
Ziet het er knap uit 2wk lang tsja dan kun je de gok nog nemen

Op weeronline kan je de verwachtingen 2wk vooruit bekijken.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:15

Laatste zin in dubbel :') hij was op me telefoon opeens verdwenen.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:23

Idd kun je vooruit kijken, wel handig. Maar je zegt over 2 weken, de meeting is over 2 weken en paar dagen. Tijd vliegt;-)

Bij de poel is het idd vrij drassig. Slimste / beste is of de datum verplaatsen of de locatie. Weet dat ik zowiezo niet mee kan als het in bakkeveen is, maar gezien weersomstandigheden lijkt me die locatie wel beter.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:27

ik verwacht dat de grond in burgum sws nat zal zijn. kleigrond droogt voor geen meter en word alleen maar natter met de regen. in dat geval zou ik als beheerder van het gebied ook niet echt blij zijn als er in deze tijd van het jaar nog 8 paarden + een hele boel mensen het hele gebied gaat vertrappen. alles wat nu zwart gelopen word herstelt niet eerder dan volgend jaar.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:11

Een optie zou kunnen zijn om de hele meeting naar het voorjaar te gaan verschuiven en alle deelnemers (zowel modellen als fotograven) de eerste keus te geven voor datum/plaats tegen die tijd.

We kunnen nu wel doortobben maar als de grond naar te nat is en blijft is het voor niemand leuk over 2 week.... en dan helaas jammer maar herfst is wisselvallig en dit keer erg nat en aardig wat storm.

Beter nu knoopen doorhakken als de dag van te voren de boel afzeggen. |(
(al beslis ik niet alleen,maar denk dat meerdere mensen zich wel hierin kunnen vinden) ;)

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:17

gezien ik van plan ben na de winter te stoppen met rijden van Appie zal ik dan met Appie niet mee kunnen.