Spelletjesavond omgeving Zuid-Holland [besloten]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:32

Massage mag niet _-:( , dan wordt er teveel geduwd tegen de spieren die weer vast zitten aan de wervels. Dus indirect wordt er dan getrokken aan de wervels en daardoor zouden de draden kunnen verschuiven.
En dat risico wil ik niet lopen. Ik ben nu echt zooo braaf qua me aan de regels houden O:) . Die horror van 3 sept wil ik niet nog een keer meemaken :x :x
Ergens is het ook wel handig hoor zo stijf zijn. Mijn nek is ook inmiddels zo stijf dat te ver draaien niet eens meer mogelijk is :D , en met mijn rug hetzelfde. Als ik per ongeluk ietsje draai met mijn rug protesteren er meteen een heleboel spieren, heul handig }> :j :j

Suuszels

Re: Spelletjesavond omgeving Zuid-Holland [besloten]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:42

Oh nee inderdaad dan beter van niet :n dat wil je niet nog een keer meemaken!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:09

Ik ben nu natuurlijk bezig met medische technologie, ik ben onwijs benieuwd naar hoe die pacemaker precies werkt :D ik kan het me wel een beetje bedenken denk ik, heb ook al leuke colleges gehad over pacemakers voor baroreceptoren in de hals en aorta O:) super interessant.

En een afstandsbediening? Klinkt hip :=

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:56

Yep, een afstandsbediening met antenne.... :+ :+

Vraag maar wat je weten wilt. Ik heb hier thuis ook een paar folders liggen, die kan je de 5de doorlezen als je wilt. En eventueel kopiëren.

Korte eenvoudige versie:
Er zijn bij mij 2 draden (leids) geïmplanteerd in de epidurale ruimte, tegen het ruggenmerg aan. Elke leid heeft 8 elektroden. Deze elektroden zitten tegen het ruggenmerg aan precies op de plekken waar bij mij het probleem zit. Hierom moet je dus ook een gedeelte wakker zijn tijdens de operatie. Deze elektroden geven stroomstootjes af waardoor de pijnsignalen daar terplekke onderbroken worden en dus niet bij mijn hersenen aankomen => ik voel geen pijn.
Tegelijkertijd wordt mijn ruggenmerg getriggert door die stroomstootjes en hierdoor is in mijn geval de doorbloeding naar mijn benen weer op gang gekomen. Dit laatste kan wetenschappelijk nog niet onderbouwd worden maar dit zien ze wel bij heel veel patiënten (niet perse de doorbloeding maar wel dat er functies terugkomen die eerder niet meer werkten, hier wordt nog volop onderzoek naar gedaan)
Omdat je rug en daardoor ook je ruggenmerg erg flexibel is kan er door een andere houding een verschil in stroomsterkte nodig zijn (de elektroden kunnen iets dichter of juist verder van de plek afzitten door de andere houding). Hiervoor heb ik de afstandsbediening, om hem harder of juist zachter te zetten. Of in sommige situaties helemaal uit en daarna weer aan.
De artsen hebben ook nog een afstandsbediening waarmee ze de frequentie en de pulse-lengte kunnen veranderen.
De leids staan in verbinding met een kastje waarin het programma opgeslagen is en waarin ook de batterij zit. Deze is bij de 2de operatie geimplanteerd in mijn onderrug/bil.

De leids kunnen niet vastgezet worden (ze kunnen moeilijk door je ruggenmerg heen hechten oid). Deze moeten dmv littekenweefsel vastgroeien. Dit is de rede dat ik de eerste 8 weken mijn rug compleet recht moet houden.
het is toch een niet zo'n hele korte versie geworden :')

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 20:43

Dan snap ik ook heel goed waarom je dat braaf doet :) Wat super, dat ineens de pijn verdwenen is. Best een wonder volgens mij, want hoelang had je er al last van?

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:06

ruim 12 jaar.

Ik ben nu dan ook dagelijks in de *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* stemming (maar dan zonder die bewegingen)

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:11

Wow, wat geweldig. Had niet verwacht dat het zo'n impact/goede uitwerking zou hebben, wat super zeg.
Kan me voorstellen dat je in een *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* stemming bent.

En is dit dan iets blijvend of is dit waar je lijf op den duur aan went? Of is daar nog geen duidelijkheid over?

Wel super dat je nu in ieder geval pijnvrij bent en dat er dus nog meer positieve kanten (doorbloeding) aan zitten. Ik vind lopend Horse Event doen volgend jaar een mooie uitdaging :D

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:53

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Dit moet een blijvend iets zijn, das iig wel de bedoeling. Om de paar jaar "even" de batterij vervangen en dat is alles O:)

Citaat:
Ik vind lopend Horse Event doen volgend jaar een mooie uitdaging

Dat is iid een mooie uitdaging :+ :+ , maar ik ga er geen wedje op leggen :x .
Van de artsen mag ik er niet vanuit gaan dat ik weer zal kunnen lopen. Die kans is erg klein omdat het aangetaste gebied in mijn ruggenmerg erg groot is (hoe groter het gebied, hoe kleiner de kans).
Maar goed, vanwege het grote gebied hadden ze ook niet gedacht mij geheel pijnvrij te krijgen. Ik moest van te voren ook aangegeven welke gebieden voor mij het belangrijkste waren zodat daar op gefocust kon worden. En toch hebben ze me helemaal pijnvrij gekregen + het herstel van de doorbloeding!
Ik reken nergens op, en ik zie wel hoever we gaan komen. Niets is onmogelijk.

Ik zie het zo:
voor de operatie: ik kon niet lopen en had veel pijn + ijsklompen,
na de operatie: warme benen, geen pijn meer en kan (nog) niet lopen.
Ik heb al veel gewonnen en er kan alleen nog maar bijkomen *\%/* :j :j :D

De controle was helemaal goed vanmorgen. De hechtingen zijn eruit en de wonden zijn mooi rustig

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:57

haha ik zie het al helemaal voor me, dat jij zo'n dansje maakt zoals die smiley :D

Ook all zit lopen er misschien niet in, dan heb je al wel veel gewonnen. En wie weet, behoor je tot de uitzonderingen en gaan we volgend jaar alsnog lopend naar horse event :)

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:30

Als ik dat tegen die tijd kan, dan maak ik voor jou zo'n dansje :j => *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
En kom op, wees eerlijk, ik ben nu 2,5 week onderweg terwijl de totale revalidatie een jaar duurt. Stiekum ga ik er wel al een beetje vanuit dat er nog wel iets (maar wat) bij komt :o .

Maar jij legt nu de lat wel heel erg hoog := =>lopend naar Horse Event :+ 8)7 8)7

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:12

haha, ik dacht dat is niet zover..... Weekje onder weg ofzo? :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:44

_O- Marieke, heb je zin om het dansje voor te doen de 5e? _O-

Maar Judith nu ben ik even in de war. Bedoel je met niet kunnen lopen niet GOED kunnen lopen? Want het was niet dat je helemaal niet kon lopen toch?

Judith gaat op d'r paard naar HE! :D

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:13

*\%/* Marieke! *\%/* Marieke! *\%/* Marieke *\%/*

Magrathea: Als jij die 20 meter strompelen dien ik nog kon voor de operatie lopen noemt, dan kon ik nog lopen voor de operatie. Met lopen bedoel ik dat je een stukje kan lopen zonder daar problemen van te krijgen. Voor de operatie liep ik alleen nog binnenshuis, met vallen en opstaan (letterlijk)
Voor nu: Ik kan nu ong 4 a 5 meter lopen. Sinds/door de eerste operatie heb ik zo'n gigantische (neurologische) uitval gehad dat ik helemaal niet meer kon staan of lopen. Het heeft 5 dagen geduurd voordat ik zelfstandig weer een tranfer kon maken van bed naar stoel. Ik denk dat ik nu sinds een dag of 4-5 weer kan even kan staan of die 4 meter lopen. Heel langzaam aan gaat dit ook weer vooruit maar ik ben nog (lang) niet op het niveau van voor de operatie. Komt allemaal wel weer, dit zijn nog allemaal naweeën van de eerste operatie.

Arme Irene :(:) , op haar 25ste nog helemaal naar HE moeten lopen Y;( , wie verzint dat nou 8)7 :+

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:19

Over een week is het zover *\%/* . Ik kan het hard gebruiken, vandaag heb ik voor het eerst dat ik me verveel, en dan ben ik nog niet eens op de helft -O-

Ik denk dat het wel handig is om te weten wie er allemaal komen.
En laten we de snackbar bezorgen :9 of gaat er iemand voor het eten zorgen?

Marieke, gaat het *\%/* lukken met je voet? Al kan jij dat vast ook op 1 voet O:)

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:25

Hallo,!

Ik kom aankomende vrijdag! Gezellig

Fijn zeg Judith dat je pijn veel minder is! Hoop dat je spoedig hersteld..

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:29

Citaat:
Vrijdag 5 oktober

Judith_Irene
Invisible

Aanvullen is denk ik het duidelijkste :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:52

Citaat:
Vrijdag 5 oktober

Judith_Irene
Invisible
Magrathea

Ich bin dabei! :) En Marieke en ik regelen iets met carpoolen omdat zij niet kan rijden :D

Eten maakt mij niet uit, frituur vind ik lekker, als er maar wel ook een salade bij zit ofzo O:) dan voel ik me iets minder dik :=

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:54

Mooi, je moet saboteur meenemen :j :j
De vorige x konden we de traditie niet voortzetten |o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:58

Nee..
ik zal hem alvast klaarleggen :j
Ik neem ook het kaartspel van Catan mee, da's niet diegene voor 2 personen maar echt een kaartspel. Als iemand anders hem ook heeft kunnen we met max 6 personen spelen. Ik zal ook wel weer Verboden Eiland meenemen!

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:14

Is goed. Ik kan alleen spelletjes doen die totaal 0,0 lichaamsaktie hebben. Ligretto valt voor mij dus even af := .

Verboden eiland was leuk, en ook dat spel met die kraaltjes/kristallen met bootjes?? (geen idee meer hoe dat heette)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 21:42

Ik ben er ook bij :-)
Kan ik met Margrathea en knuffeldier meerijden? :-)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:43

Uhmm, geen idee. moet je aan knuffeldier vragen :)
We hebben zelf ook nog niks concreets afgesproken eigenlijk. We zijn wel een beetje aan de late kant, als je dat niet erg vindt!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:49

Citaat:
Vrijdag 5 oktober

Judith_Irene
Invisible
Magrathea
Delaja

Jaaa ik ook! Hoe laat worden we verwacht?
Ik heb trouwens speciaal voor het geval magrathea nog een keer niet kan saboteur gekocht en vriendlief heeft in zijn lieve enthousiasme meteen de uitbreiding gekocht maar weet nog niet of die wel zo leuk is :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:22

Hahah leuk! :D De uitbreiding heb ik ook nog nooit gedaan maar hij is wel lastig geloof ik ! Dan heb je naast saboteurs/goudzoekers ook twee kleuren teams. Je kan dan gangetjes neerleggen met bijv een rood deurtje of een blauwe, en door een rood deurtje kan geen blauw teamlid.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:25

Vrijdag 5 oktober

Judith_Irene
Invisible
Magrathea
Delaja
knuffeldier
[/quote]