Den Haag meeting VI alweer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maris89

Re: Den Haag meeting VI alweer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:13

Ja hoor ging prima. Thyra was opzich heel braaf. Alleen werd ze een beetje opgefokt en ik had niet zoveel zin om te racen om het strand omdat het haar eerste keer is.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 18:26

oh niet zo'n best ritje dus.. zonde!
Wel alles OK met Thyra na de klap??

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:32

Zoals het er nu uit ziet heeft ze er niks aan over gehouden. Het was op d'r kaak, dus ik houd het even in de gaten.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 20:00

op haar kaak Scheve mond Wow! Vanuit een bok gebeurd ofzo??

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:34

Ja ik reed achter Rose, en ze bokte ineens.

pipanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:01

Jeetje da's niet zo leuk Maris. Gaat het nog steeds goed met Thyra?
Hoe is de rit voor de rest verlopen?

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:03

Ja er was vandaag niks aan te zien, gelukkig. Ik heb de rest niet meer gesproken. Ben ook wel benieuwd Lachen .

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 20:41

Goed, ik probeer direct weer een poging voor een meeting met z'n allen..
Eerstvolgende vakantie is nog een eind weg..
Wat vinden jullie van een zaterdag???

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:43

Wat mij betreft prima. Alleen dan moet het wel rustig blijven. Ik heb geen zin in bokkende-ren paarden Knipoog .

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:01

ik moet op zaterdag altijd werken.

kimftNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:15

maar alles was deze keer op de bok na toch goed gegaan?

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:20

Jaja, alles is goed gegaan Lachen . Heb nog met Ilona gepb't.

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:18

Ehm, je zegt bijna letterlijk dat je niet meer wilt dat Tamara met Rose meegaat? Althans zo lijkt het.
Van wat ik hoorde klonk het wel grappig, alleen dat het erg rustig was? Is er helemaal niet gegallopeerd op het strand?

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:48

Waar zie jij dat staan dan? Scheve mond Ik wil Thyra een goede eerste ervaring krijgt en donderdag was ik er niet zeker van dat het goed zou gaan. Ook wist ik niet of Thyra aan die klap op d'r kaak wat zou overhouden.

Ik wil niet dat zij mag denken zodra ze het strand op komt dat ze als een dolle achter de anderen aan mag rennen.

Vind het een beetje raar dat je meteen beschuldigt terwijl je het hele verhaal en mijn gedachte erachter niet eens weet.

[edit]

En ik zeg dat we het rustig moeten houden, niet alleen voor mij maar ook anderen paarden hebben bijv. geen conditie. Een beetje rekening houden met elkaar hoort erbij, toch Lachen .

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:52

Hey, ik denk dat ze bedoelt dat je zegt bokkende renpaarden.
maja dat een paard bokt dat soort dingen gebeuren gewoon. daar kan natuurlijk niemand iets aan doen. vervelend alleen dat het tegen thyra haar kaak kwam..

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:53

Dan heb ik het fout geformuleerd. Ik bedoelde gewoon in het algemeen bokkende of drukke paarden. Als iedereen hun paard goed in de hand houdt is er toch niks aan de hand.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:56

ooh, nee maar omdat rose natuurlijk een ren paard was denk ik dat ze denkt dat je het over haar heb. Lachen

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:58

Ohh, daar heb ik verder niet bij nagedacht.

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:16

Nouja misverstandje idd, maar aangezien Rose dus een renpaard is, die op dat moment een trap uitdeelde omdat er blijkbaar te dicht op elkaar gereden werd. Kan gebeuren! het blijven paarden, en de 1 is wat onstuimiger dan de ander. Alleen jammer dat het idd tegen Thyra haar kaak kwam, maar daar kunnen Tamara en Rose beiden totaal niks aan doen. Zou ik er eerder aan gaan denken dat degene die op dat moment achter haar reed te dicht erboven op zat. Dus iedereen heeft het weleens moeilijk om zn paard in de hand te houden Knipoog
Paarden gaan nou eenmaal sneller op het strand, en rose is een groot jong paard die een heel stuk ruimer stapt als derest, kan me voorstellen dat ze kniftig word als ze opgesloten zit tussen andere paarden, en er onder haar tempo gestapt word.

Je opmerking klonk nogal aanvallend, maar elk paard kan weleens een bok uitdelen, dus als we daarop gaan selecteren wie er mee mag, kunnen we allemaal net zogoed met de fiets of met een stokpaard gaan.

Maar zoals je zei bedoelde je het niet zo, dus dan is er ook geen probleem lijkt me?

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:35

Het enigste wat ik jammer vind van mensen -daar bedoel ik niet alleen jou mee-, dat ze gaan gissen terwijl ze helemaal niet weten wat er is gebeurd.

Ik reed op het voetpad, schuin achter Rose. Waarschijnlijk gebeurde er iets voor d'r waardoor ze een bok gaf. Tuurlijk kan elk paard een bok uitdelen, dat hoort erbij. Ik zeg ook helemaal niet dat dat paard niet mee mag.

Zelf word ik een beetje nerveus als Thyra druk gaat doen. Dat komt omdat ze een aantal weken uit het niets de weg op is gesprongen. Mijn vertrouwen is dus een beetje kwijt. In de duinen ging het dus even niet goed, en ben ik omgekeerd. Ik voelde mij onzeker, en ik weet zeker dat Thyra dat ook voelde. Daardoor zou het al helemaal fout kunnen gaan.

Ik geef helemaal niemand de schuld, alleen een beetje jammer dat het zo is gegaan en dat er mensen gaan speculeren terwijl er helemaal niks aan de hand is.

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:50

Het is ook heel verstandig als je zelf bang bent om dan om te keren, want het slaat natuurlijk over op het paard. En ik vind het heel begrijpelijk dat je het even spannend vind de laatste tijd.
Maar ik hoorde andere verhalen, en ik vond je opmerking over bokkende renpaarden een beetje hard richting Tamara.
Maar hier kwamen ze al met het idee om in het vervolg gewoon een groepje te maken die graag wil galloperen etc op het starnd, en een groepje die rustig aan wil doen..

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:56

Mijn opmerking was niet specifiek naar Tamara. Dat weten we nu iig Knipoog . En trouwens, ik vind het heerlijk om in volle galop over het strand te gaan. Alleen moet het wel controleerbaar zijn Lachen . Op de ruiterpaden stappen we sowieso altijd veel, dan is het meestal kletsen geblazen haha. Haha!

Nou goed, volgende keer beter.

rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:48

hey
had het beetje te druk laatste dagen dus kon niet reageren

maar het ging heel goed op het strand..
en rose is wel controleerbaar op het strand hoor;)
ze was egt heel braaf ze zat in een rustig galopje toen kwam ilona voorbij die wilde ze nieteens inhalen ofzo:)
egt heel relaxed was ze, en tja dat in de duinen ze wil gewoon niet stil staan. dus daarom dat ze zo heen en weer ging.
en het is een groot paard die neemt grote passen dus tja die gaat wat harder dan een haf ...
en als ze dan daar achter moet en die haf zit in galop en zij kan niet dan wil ze natuurlijk er langs en wordt ze boos dat dat niet mag
en dan als een ander paard te dicht bij is wil ze nog wel eens uithalen sorry daarvoor.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:39

Geeft helemaal niks toch. Volgende keer ga ik gewoon mee tot het strand. Was misschien ook wel beter voor Thyra haar zekerheid, met kleine stapjes steeds een stukje verder.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:39

Ik open trouwens even een nieuw topic!