Spelletjesavond omgeving Zuid-Holland [besloten]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

judith_irene

Re: Spelletjesavond omgeving Zuid-Holland [besloten]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:56

En denk gewoon naar mijn huisadres.
"ze zeggen" dat ik beide keren maar 1 nachtje hoef te blijven. Eerst zien dan geloven.

En anders lig ik in het Rijnland ziekenhuis in Leiderdorp.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:00

Een nachtje blijven voor toch wel een "heftige" operatie vind ik vrij kort idd.

In ieder geval heel veel sterkte, hoop dat je herstel spoedig en volgens plan verloopt en we zien je de 5e.

Eerst nog even genieten van je weekendje.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:20

judith: ontzettend veel plezier met je weekendje weg!

Catmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:59

1 nachtje klinkt wel erk kort ja! Jeemig Judith, 2x achter elkaar onder het mes... Pffff.... Ik zal zeker aan je denken!! Heel veel sterkte met alles en heel veel succes met je herstel alvast!! Nu nog even proberen te genieten van aankomend weekend en tot 5 oktober maar weer!

O, en wil je me dan ook nog even je adres pb-en?

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:23

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 20:50

Hey, had jij ook Nienke als begeleider? :) Ik ook! Wat herken ik een boel in jouw filmpje <3

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:12

Gaaf filmpje hoor, doet me stiekem wel een beetje denken aan mijn vroegere ponykamp op het Fjordenpaard, man wat een ritten maak je daar :P
Op gegeven moment vielen er 5 mensen tegelijk af, zaten in een flinke rengalop, komt er opeens een menkarretje achter het graan vandaan n(wel echt nog een stuk verder) en alle paarden sprongen opzij :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 23:55

Jij had zeker zo'n capcameragevalletje? :)
Ik dacht ineens van, staat er nou iemand naast haar ofzo :+ hihi
Wel leuk hoor! Volgens mij heb ik ook gekeken om daar op kamp te gaan, maar ja, iets met geld -O-
Zijn dat allemaal westernpaarden daar? Gaaf hoor! :) En dat je paard gewoon in die kudde kan, heel bijzonder!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 07:42

Wat leuk dat jullie daar ook zijn geweest!
We hadden inderdaad Nienke weer mee als begeleiding, net als vorig jaar.

Het zijn niet echt westernpaarden, zijn meer recreatiepaarden met westerntuig :Y)
Ze zijn allemaal heel sociaal, vandaar dat Vanou er ook gewoon bij kon.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:38

Wat gaaf Is :D

Ik heb deze week pindakaaskoekjes en chocolate chip cookies gemaakt die door de vele mensen aan wie ik ze uit heb gedeeld heel erg werden gewaardeerd! Thanks voor de recepten Nin _/-\o_

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 15:10

Ik ben nu op Horse Event (live vanuit de Bokt Lounge!) en het is echt warm vandaag, 26 graden! Strak blauwe lucht, zonnetje erbij, wat een weer zeg :) Volgend jaar hopelijk weer zo mooi!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:46

Judith, hoe is het nu met je?
Nog 2 weekjes! Marieke ik wil je pennyhengst zien! :P

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:46

wannneeer zou je willen? Behalve woensdag kan ik elke dag (morgen toevallig wel)
Mijn spaanse man was vanmiddag lekker aan het rennen in het weiland, en hopsakee daar lag hij opeens op zijn bakkes.... Hij was helemaal opgefokt, grote nek erop. Maar op zo'n moment is hij wel het allermooist :D

Daarna maar even gewandeld en gelongeerd en was hij weer mega braaf. Hij leek niks te mankeren, dus morgen maar ff kijken of hij niet stijf is van zijn val.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:45

Oei Marieke, hij heeft zeker nu een deuk in zijn ego? Hopen dat het morgen meevalt.

Magrathea, thanx for asking :+ . De meeste uit dit topic heb ik inmiddels op facebook dus zijn up to date.
Met mij gaat het heel goed :j . De operaties waren idioot zwaar en de chirurgen hebben het halverwege op willen geven. Gelukkig zijn ze toch doorgegaan en vooralsnog kan ik zeggen dat ze geslaagd zijn. Ik heb hierdoor ook idioot lang op de OK-tafel gelegen => 3,5u ipv 2u
En in plaats van 1 nachtje blijven heb ik 1,5 week moeten blijven maar dat is bijzaak, het resultaat is er *\%/* .
En dankzij mijn perfect aangemeten rolstoel hoef ik niet de 8 weken plat te liggen. Ik kan nu het zitten af wisselen met liggen dus dit is ook stukken beter vol te houden. Donderdag moet ik voor de eerste controle, dan gaan ook de hechtingen eruit. Ben benieuwd :#

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:03

Oh nou sorry hoor :+ ik vraag wel nooit meer iets :P

Maar fijn dat het zo goed gaat! 3,5 uur is niet idioot lang hoor :+ idioot lang begint pas vanaf 5 uur ofzo. Ach, je sliep toch? :D

Heb je al een verzorgster? Ik had een briefje opgehangen op Lone Star maar hij is weggehaald, Mel dacht dat het van een 'extern' persoon kwam end dan heeft ze dat liever niet :) maar als je er nog geen hebt hang ik volgende week een nieuwe op!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:20

hij rende gelijk weer heel stoer verder. En heeft daarna nog een hele poos opgefokt in de paddock gestaan. Tja je bent een spanjaard of niet.

Wel ontzettend lekker dat je geen 8 weken plat hoeft. Benieuwd hoe het donderdag met de controle zal gaan.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:35

Geeft niet hoor, bij de laatste meeting hebben we elkaar op facebook toegevoegd. Vandaar dat ik er niet aan gedacht heb om hier een update te plaatsen.

Op zich is 3,5u niet heel lang maar het was wel bijna 2 x zo lang als gepland, dus in verhouding vind ik het idioot lang. De tweede operatie heeft 1,5u geduurd dus in totaal 5 u op tafel gelegen :+ .
Helaas heb ik niet alles geslapen. Halverwege de eerste operatie hebben ze me wakker gemaakt omdat ze me nodig hadden voor de afstelling van de draden. Dit wilde niet goed lukken en op dit punt begonnen de chirurgen te twijfelen en 1 wilde het opgeven. Dit is een hele discussie geweest die ik compleet meegekregen heb %) . Dit was echt niet leuk om mee te krijgen -:(- . Zorgt voor heel veel stress kan ik je zeggen terwijl je doodstil moet blijven liggen omdat ze ondertussen bij je ruggenmerg aan het klooien zijn. Na de afstelling(toen ze me niet meer nodig hadden) ben ik dan ook compleet KO gegaan. Zo'n emotionele rollercoaster is best uitputtend := :j :O :Z
En door die uitputting had ik zo'n extreme uitval in mijn benen dat ik helemaal niet meer kon staan. Het heeft 5 dagen geduurd voordat ik zelfstandig de transfer kon maken van bed naar rolstoel. Dit is ook de rede dat ik moest blijven. Inmiddels kan ik wel weer een beetje staan maar ik ben nog lang niet op het niveau van voor de operatie. Dit heeft tijd nodig maar komt wel weer goed :j .

En ik blijk allergisch te zijn voor witte pleisters dus naast 3 operatie-wonden heb ik ook nog een heleboel oppervlakkige wonden :oo (overal waar pleister gezeten heeft is nu huidloos (is dat een woord?) |o

Maargoed, als dit de ergste complicaties zijn dan hoor je mij niet klagen :n .
Ik zal donderdag naast facebook ook hier een update plaatsen. Of kom ook gezellig op facebook :)*

Ik heb nog geen nieuwe /3 verzorgster. Daar heb ik me nog niet mee bezig gehouden. Dus van mij mag je wel weer een briefje ophangen :j

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:46

zo, daar ben je echt niet blij mee als ze boven je staan te discussiëren en 1 wil er mee stoppen. Dat is dan echt wel een onwijs poedersuiker moment. Niet gek dan dat je ff flink moet bijkomen. Wel balen dat je dat van die pleisters er ook nog bij kreeg. Geneest dat al goed?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 07:04

Wat een goed nieuws Judith! Merk je nu ook al dat je minder pijn hebt dan voor de operatie?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:55

Judith, ik heb wel je berichtjes gevolgd op FB en ook regelmatig meegelezen in het distrofietopic :j
Balen dat je allergisch bent voor die pleisters :\ maar gelukkig is uiteindelijk het best goed verlopen. Scheelt ook dat je niet echt heel de tijd plat hoeft te liggen :)

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:46

In het dystrofietopic staan de meest uitgebreide updates, dat heb je goed bekeken suzanne :D .

Ik ben sinds de eerste operatie pijnvrij in mijn benen *\%/* (nouja, sinds de volgende ochtend, toen de "pacemaker" aangezet is >;) ) Ook zijn mijn benen weer normaal van temperatuur dus de doorbloeding is ook weer zoals hij moet zijn. Ik hoef dus ook niet meer een paar keer per dag te sprayen waarvan ik altijd even een half uurtje %) :r was. De rest van mijn medicijnen mag ik over 2,5 maand af gaan bouwen en dan zien we wel hoever we gaan komen :) . Maar eerst moeten alle wonden goed genezen zijn en de "pacemaker" goed vergroeid zijn in mijn lichaam.

Die discussie letterlijk boven mij is het zwaarste geweest van alles tot nu toe. Maar dat vertel ik wel de 5de, dat is heel lastig om op schrift uit te leggen hoe dat gegaan is en wat er is gebeurt. Het is iig heel erg heftig geweest en ik ben uiteindelijk echt door het oog van de naald gekropen. Op de OK heb ik me goed kunnen houden maar eenmaal op de verkoever ook echt een uur liggen janken. Alle stress kwam eruit en dat icm de opluchting dat het toch gelukt is. Ik krijg nu nog steeds een beetje kippenvel als ik eraan terug denk. Dit zal echt moeten slijten.

De meeste wonden van de pleisters genezen goed. Degene die nu nog niet goed genezen, daar blijkt steeds nog een stukje lijmrest in te zitten. Dit is heel moeilijk te zien want het gaat echt om ministukjes die verstopt zitten in een wond. Sinds 2-3 dagen voeren we het beleid dat elke wond die jeukt, vuurrood is of niet beter wordt, dat deze hardhandig (met nagels) uitgescrubt wordt ~~}> . Dit lijkt te werken en we denken dat we gisteravond de laatste lijmrest verwijdert hebben. Vanmorgen waren voor het eerst alle plekken iig rustig.
Via de huisarts (op advies van het ziekenhuis) heb ik nu doorzichtige pleisters(die ze bij infusen en baby's gebruiken(tegaderm)) want de operatiewonden moeten nog afgedekt worden. Dit gaat tot nu toe gelukkig wel goed. Het is bij het pleisterplakken wel mozaïeken want de pleisterwonden mogen niet beplakt worden :+ .
Morgen neem ik dan ook mijn eigen pleisters mee naar de controle :j .

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:56

Hihi Judith, me vriend vroeg nog of je uit België kwam omdat je het over een "transfer" had, dat was een van de enige woordjes die hij meelas :P
Zal fijn zijn zeg, pijnvrij in je benen :) !
Fijn dat de wonden nu wel rustig zijn en dus hopelijk goed genezen :D

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:04

Wat fijn zeg Judith! Moet een heerlijk gevoel zijn, pijnvrij!!

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:13

Hihi, ik heb wel Belgische genen ergens ver weg :+ maar een transfer in een heel gebruikelijk woord in de zorg of onder de rolstoelers. Ik zou niet weten welk woord ik anders moet gebruiken voor de verplaatsing van stoel naar stoel/bed/enz.

Pijnvrij is heerlijk, het begint al aardig te wennen O:) . En als er toch een beetje pijn doorheen komt pak ik de afstandsbediening en zet ik de "pacemaker" een standje hoger :D :j => pijn weer weg.
Ook van mijn rug heb ik weinig last. Ik voel de operatiewonden nauwelijks. Alleen de rechtse is bont en blauw en als ik ga zitten voelt dat ook zo. Maar als ik eenmaal zit voel ik het niet meer.
Het enige waar ik last van krijg zijn mijn stijve rugspieren als ik te lang zit. Ik zou echt tekenen voor een lekkere massage.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:20

Haha ja ik werk zelf ook een soort van in een verzorgingstehuis dus ik ben wel bekend met die term :j een ander woord, tja overstap? Dat klinkt ook zo stom hè, hou het maar op transfer ;)

Kan je niet iemand inhuren voor die massage :D ? Of is het niet zo handig met al je operatiewonden enzo?