Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lottehaf

Re: Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:10

dat vragen heel veel mensen maar dat is een keuze die ik maak.
het liefst zou ik het ook niet doen maar dit blijft lang mooi.
mijn zadel is al 15 jaar oud en mijn hoodstel 3 jaar dus het gaat lang mee,

wat ik al zei ik doe er zoveel mogelijk aan om het niet te doen.

verder hoef ik mij denk ik niet te verantwoorden dit zijn keuzes die ik maak netzo als jullie die maken!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:11

lottehaf schreef:
idd ik eet geen vlees geen drop, alleen de biologische snoepjes enzo.
ik doe er zo veel mogelijk aan om niks dierlijks te dragen en te eten!

draag je geen make up want daar zit ook dier in.
en doe je nooit een luchtje op op deo want daar zit ook dier in.
wat voor schoenen heb je aan toch geen leren he want dat zijn dieren geweest.
enzo

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:12

daar heb je helemaal gelijk in, maar je kunt niet zeggen dat je zo anti bent, als je zelf wel de producten ervan gebruikt

kijk dan moet je zeggen dat je het afkeurd, maar wel gebruik maakt van de opties die het brengt Knipoog

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:13

Elles schreef:
lottehaf schreef:
idd ik eet geen vlees geen drop, alleen de biologische snoepjes enzo.
ik doe er zo veel mogelijk aan om niks dierlijks te dragen en te eten!

ma_rie_tje schreef:
waarom rijdt je dan wel met een leren zadel en een leren hoofdstel?

Voordat we weer de verkeerde kant op gaan: dit topic is NIET bedoeld om het hele hoe en waarom van veganistisch zijn te bespreken Nors opkijken

Knipoog

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:17

ik vind het egt heel knap dat jullie daar heen zijn gegaan en durfden ik zou het egt niet durven! maar mijn paarden als ze aan hun eind gaan gaan ook naar de slager! Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:20

MarvinSgatJ schreef:
ik vind het egt heel knap dat jullie daar heen zijn gegaan en durfden ik zou het egt niet durven! maar mijn paarden als ze aan hun eind gaan gaan ook naar de slager! Knipoog

Bedankt voor je positieve reactie Lachen ik was ook een schijtlijster hoor; ik heb me zonder twijfels opgegeven, maar de dag van te voren begon ik het wel érg spannend te vinden. Maargoed, toen wij er allemaal waren en je praat wat met de rest van de bokkers en van veen zelf, dan wordt je al heel goed gerustgesteld. de slagers én van veen zelf deden er werkelijk ook alles aan om ons een beetje op ons gemak te laten voelen. Stelden wij een vraag, in hun ogen misschien een domme of rare vraag, dan werd die gewoon duidelijk en vriendelijk beantwoord. dit scheelt denk ik ook wel heel veel. We werden ook hartelijk ontvangen met koffie en thee, en hebben na de hele excursie nog wel een tijdje met van veen zelf boven gezeten en na zitten praten. Lachen

lottehaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:21

pascha7: ik draag alleen make-up wwar geen dier in zit!
ik denk dat ik mij nu wel genoeg verantwoord heb.

crossmonster: ik denk dat je daar wel gelijk in hebt dat ik beter kan zeggen dat ik het afkeur.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:23

lottehaf schreef:

crossmonster: ik denk dat je daar wel gelijk in hebt dat ik beter kan zeggen dat ik het afkeur.

je hoeft je niet te verantwoorden, maar je zei dat je er fel op tegen was terwijl je wel op een leren zadel rijd, dat geeft vragen, die heb je beantwoord, prima toch?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:25

lottehaf schreef:

Inderdaad; wij respecteren je mening echt wel hoor Knipoog maar als men zoiets zegt, dan komt het erg hypocriet over als zo iemand tóch de nodige dingen van leer heeft aangeschaft e.d.

Ik denk inderdaad dat je dan beter kan zeggen dat je het afkeurt, en zoveel mogelijk probeerd om er niet aan mee te werken, maar dat sommige dingen (zoals goed kwaliteit zadel en hoofdstel) nou eenmaal noodzakelijk zijn Knipoog

lottehaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:32

Op de coputer lijkt het altijd een stuk feller dan als je gewoon tegen elkaar praat

Ik had de vragen wel kunnen verwachten,
maar ik word er soms gek van om ze steeds te moeten beatwoorden, wat natuurlijk wel mijn eigen keus is Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:37

lotte, ik vind het knap dat je kan toegeven dat je het dus afkeurd, in plaats van anti bent,
als meer mensen zo dachten, hadden de mod's het een stuk rustiger hier Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:38

Ik heb van Veen zelf maar heel ff gesproken, maar in die korte tijd dat ik hem heb gesproken vind ik het al een wereld vent.

Is je paard nerveus/zenuwachtig? dan zet je hem toch op dodnerdag avond bij mij thuis in een stal, kan die nog even eten, rustig met de pony's spelen en is hij vrijdag ochtend de eerste.

Klasse! das het enige wat ik kan zeggen (zijn veel woorden voor, maar dit ene woord is genoeg).

lottehaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:39

ja dat is zo als je soms topics leest waar het echt hard tegen hard gaat daar word je ook niet vrolijk van! Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:40

ik kon trouwens de inlog naam en wachtwoord niet meer vinden.

Voor degene die de filmpjes dus neit kan zien (zonder in te loggen) de volgende inlogcodes:

Naam: boktlogin
wachtwoord: wachtwoord

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:52

ma_rie_tje; ik heb
username: kidchoco
password: pokemon
staan?

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:07

Ik vond van Veen echt een zeer prettige man om mee te praten, die andere man ook (weet niet wie het is Bloos ).
Hij is heel meelevend, vertelde ook dat hij zijn eigen paard heeft moeten slachten en dat hij dat heel moeilijk vond.

Hij vertelde ook dat hij een van de slachters, degene die schoot zelf heeft opgeleid.
Die slachter vertelde ook dat hij zelf geen dieren heeft omdat hij er simpelweg niet voor kan zorgen.
Ik zou er geen probleem mee hebben om er nog een keer te gaan kijken.
En al zou iemand mij vragen om met zijn of haar paard mee te gaan naar het slachthuis en er bij te blijven tot hij geschoten is zou ik ja zeggen.
Ik weet nu hoe het er aan toe gaat en dat het in een fractie van een seconde gebeurd is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:16

deze foto kreeg ik van inky, deze is niet leguber,
maar laat juist zien dat we echt wel begaan waren, ik voelde me op dat moment ook best verdrietig, toen ik het paard nog even aaide..
Afbeelding

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:17

patsur schreef:
ma_rie_tje; ik heb
username: kidchoco
password: pokemon
staan?

Die kon ik dus niet meer vinden, en kreeg per pb de vraag, heb dus een nieuwe aangemaakt Knipoog

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:20

Ja Bregje, je staat daar volgens mij ook echt met tranen in je ogen.
Van veen is zoals op de foto te zien ook erg begaan met het paard.
Ik heb haar ook nog even geaaid, ze was erg rustig.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:29

vind het echt dapper dat je hier bij bent geweest.

maar vind dat ze ze er wel goed om gaan met de paarden,ook al klinkt dat misschien een beetje raar

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:31

lorelei schreef:
vind het echt dapper dat je hier bij bent geweest.

maar vind dat ze ze er wel goed om gaan met de paarden,ook al klinkt dat misschien een beetje raar

Je hebt helemaal gelijk, ze gaan erg goed om met de paarden, maar ook zeker met de koe die er stond.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:37

Inky_devil schreef:
Ik vond van Veen echt een zeer prettige man om mee te praten, die andere man ook (weet niet wie het is Bloos ).
Hij is heel meelevend, vertelde ook dat hij zijn eigen paard heeft moeten slachten en dat hij dat heel moeilijk vond.

Hij vertelde ook dat hij een van de slachters, degene die schoot zelf heeft opgeleid.
Die slachter vertelde ook dat hij zelf geen dieren heeft omdat hij er simpelweg niet voor kan zorgen.
En al zou iemand mij vragen om met zijn of haar paard mee te gaan naar het slachthuis en er bij te blijven tot hij geschoten is zou ik ja zeggen.
Ik weet nu hoe het er aan toe gaat en dat het in een fractie van een seconde gebeurd is.

ik ben veel op slachthuizen geweest, en ik kan me niet een keer herinneren dat de slachter naar met het dier omging. Mijn ervaringen zijn altijd positief, lief, respectvol, geruststellend naar het dier toe.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:42

crossmonster schreef:
lotte, ik vind het knap dat je kan toegeven dat je het dus afkeurd, in plaats van anti bent,
als meer mensen zo dachten, hadden de mod's het een stuk rustiger hier Knipoog

Crossmonster, daar heb je helemaal gelijk in. Lotte, het is natuurlijk ook zo dat alles via de computer soms wat feller en heftiger kan overkomen Knipoog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:47

pascha7 schreef:
Laura24 schreef:
Vraag me af of mensen ook liever voor de slacht zouden kiezen als ze geen geld van de slager zouden krijgen....

ja al mijn paarden die ik nu heb gaan ook alsnog naar de slager al zou ik de vleesprijs er niet voor krijgen.
IK VINDT : inlatenslapen veel telang duren voor me paard en wil ze niet laten lijden.
maar goed daar is al genoeg over gezegt en ga ik niet weer over beginnen.
die van mij (mijn vorige paard) is naar Gerrit Koud In Warder (nh) gegaan die is ook heel netje en zeer vriendelijk voor je paard ook.
gaan gaan al mij paarden heen als ze aan hun einde moeten komen Huilen hoop nog lang niet Huilen

Ehmmm als je dan toch quote, wil je dat dan alstjeblieft onder de juiste naam doen? Nu staat mijn naam bij een uitspraak waar ik helemaal niet achter sta!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:48

Inky_devil schreef:

Ja, dat hoorde ik ook. Wat ik er nog even aan toe zou willen voegen; deze man die van veen zelf heeft opgeleid, was dus eerst bang voor paarden, ook voor de allerkleinsten. Deze man was echter niet bang voor koeien en varkens, maar had gewoon een angst voor paarden, toch omdat dit imposante en machtige dieren zijn. Van veen heeft hem toen heel goed begeleid, deze slachter begon dus echt met een klein shetje, die hij eerst alleen maar aaide en naar binnen leide. Van hieruit heeft van veen deze man steeds verder laten wennen aan grotere paarden, totdat deze man, voorheen bang voor alles wat paardachtig was, zonder angst eigenhandig een groot paard kon aaien, vasthouden, leiden en schieten.

Dit laat maar weer zien wat voor een geduld en vriendelijkheid deze van veen in zich heeft. Ik vind het ook een érg interessante man, ik zou graag nog eens een gesprek met hem willen hebben; ik heb een duidelijk beeld van hem gekregen, ik heb een tijdje met hem gesproken voordat we de slachtruimte betraden, en heb veel vragen van mijn zijde door hem beantwoord gekregen. Lachen

Echt een topvent, fantasische man, niet alleen in de zin van slager, maar ook als mens en als paardenmens. Lachen