Gezellige bokkers omgeving Alkmaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Re: Gezellige bokkers omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:03

Keeley: Zeker fijn! Ik hoop ook echt enorm dat het eenmalig is.. Ach Keel ik ben 18 en nog maar 1x uit geweest in m'n leven :+ . Ik hóu gewoon niet van uitgaan en zuipen.. Ik zit veel liever op de zaterdagavond of vrijdagavond met vriendje in de bios(gisteren nog gedaan hihi) dan dat ik mezelf klem zuip op een feest waar ik niks aan vind. Super dat je op gesprek mag komen joh!! Heel veel succes!!
Cleo: Nee hoor, ze stond er keurig naast en hij trapte naar achteren. Ze voelde hem al aankomen dus nam voldoende afstand gelukkig.
Sabrina: Fijn dat je iemand kent die fotografeert waarbij je je fijn voelt! Ik snap je helemaal met niet houden van op de foto staan :p. En zenuwen en andere gevoelens met je paard.. dat ken ik ook ontzettend :+ . Wel vervelend dat je er nu achter komt dat ze nu een kortingsactie hebben..

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 12:35

Haha ja stom is dat.
Maar misschien dat ik nu morgen ook meteen een 2e foto laat afdrukken omdat ze nu extra korting hebben.
Maar moet ik nog even over nadenken :P
Krijg 2 mei me vakantiegeld, dus mag voor mezelf dan wel wat leuks kopen ook :)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:38

OneAndOnlyx haha ik 22 inmiddels maar moet zeggen dat ik nooit ook echt een party animal ben geweest, voel me nooit zo op me gemak tussen hele grote groepen mensen. Mensen die lam zijn en tegen mekaar aan beuken nee niks voor mij, ook kan ik gewoon niet zo goed tegen alcohol XD na 4 drankjes kun je mij al wegslepen haha, ben ook altijd de BOB als we ergens heen gaan, heb het niet zo op alcohol, cocktail op ze tijd vind ik wel lekker maar dan gewoon 1 of 2 en op een terrasje, niet tijdens uitgaan.

Ook ben ik niet zo'n danser :P heb altijd het gevoel dat iedereen naar me kijkt (is niet zo maartoch) haha :P en dan van die jongens die je in ene vast grijpen en tegen je aan gaan rijden, no thanks xD

Wat ik wel leuk vind zijn festivals, maar dat is vaak gewoon overdag en je hebt de ruimte dus niet iedereen staat tegen elkaar aangeplet, is toch een hele andere sfeer dan op een vrijdag avond in de kroeg

zit ook liever met vriendlief op de bank een filmpje te kijken of wat anders te doen (helaas is mijn vriend niet zo van de bios maar uit eten ofzo gaat er altijd wel in)

dankje, moet er om 7 uur zijn dus wish me luck

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:01

Succes Keely!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:55

Sabrina: Haha gewoon doen!!
Keeley: Dat heb ik dus ook. Ben totaal niet van het zuipen en dansen is voor mij ook niet afgelegd :p. Tegen alcohol kunnen valt bij mij wel mee. Ik drink eigenlijk ook nooit moet ik zeggen. Ik hou niet van prik en de meeste dranken zijn gemixt toch altijd met prik :p. Op een festival ben ik nog nooit geweest, heb wel meerdere concerten mee mogen maken van bekende artiesten maar daar stopt het ook wel. Kan me voorstellen dat dat ook erg leuk is om bij te wonen! Voor de rest vind ik uit eten gaan ook hartstikke leuk, wel duur afentoe maar op zijn tijd wel erg gezellig en lekker!
Ik ben benieuwd naar je gesprek gisteren! Vertel het ons! :D

Gisteren heb ik Win opgezadeld, ben ik naar de bak gelopen en zonder problemen erop gestapt. Toen ik er echter 3 meter op zat begon Winner ineens heel hard te bokken en ik voelde enorm veel spanning in zijn lijf. Na één bok die zo hard was dat ik er bijna aflag, ben ik ervanaf gesprongen en heb ik het zadel gelijk van zijn rug afgehaald. Arm dier, hij heeft waarschijnlijk hartstikke veel pijn. Valt me op dat de meeste mensen waartegen ik dit vertel vragen of het geen vreugdebokjes waren, maar ik heb hem wel eens door mijn whiplash 2 weken stil moeten zetten en toen deed hij ook gewoon of er niks aan de hand was. Bovendien sprong zijn hart bijna zijn borstkas uit.. Maandag bel ik de dierenarts en hoop ik dat die gelijk langs kunnen komen dan.. Want zo ken ik hem niet en het lijkt me niet goed als hij er zo bij loopt.
Wedstrijd heb ik ook gelijk maar geannuleerd, anders houden we te kort tijd over om echt te kunnen trainen..

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:19

Haha nou , ik heb zojuist me 2e foto besteld :P

De 3e komt dan een andere keer wel als ik weer wat extra centen bij me loon krijg :P

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:33

Lisanne: wat vervelend zeg! Hoop dat het goed komt met je paardje, wel goed dat jij je niet op laat jutten door mensen die het zogenaamd beter weten!
Sabrina: ben benieuwd naar het resultaat!

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:21

Ja ik zelf ook Cleo!
De eerste komt als het goed is dinsdag of woensdag binnen ..
Heel erg benieuwd :P

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:50

Nou gesprek ging eigenlijk heel goed, ze heeft me de hele accommodatie laten zien (super luxe allemaal en super netjes) totaal 1,5 uur in beslag genomen haha, ze was eigenlijk wel erg positief.

Ik ga morgen een dagje mee lopen ze zei dan kan jij even wat kijken hoe je het vind en ik kan even kijken wat je al kan en weet en hoe snel je dingen oppakt :)
Maar ga ervanuit dat dat wel goed moet gaan :)

Helaas wel een 0-uren contract maar ze zegt ik heb voor minimaal aan 32 wel werk elke week, de paarden staan niet stil namelijk haha.
Mocht het goed gaan allemaal en ze vind dat ik goed kan rijden mag ik soms ook de paarden trainen maargoed dat is het vooruitzicht :P

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:56

Keell94 schreef:
Nou gesprek ging eigenlijk heel goed, ze heeft me de hele accommodatie laten zien (super luxe allemaal en super netjes) totaal 1,5 uur in beslag genomen haha, ze was eigenlijk wel erg positief.

Ik ga morgen een dagje mee lopen ze zei dan kan jij even wat kijken hoe je het vind en ik kan even kijken wat je al kan en weet en hoe snel je dingen oppakt :)
Maar ga ervanuit dat dat wel goed moet gaan :)

Helaas wel een 0-uren contract maar ze zegt ik heb voor minimaal aan 32 wel werk elke week, de paarden staan niet stil namelijk haha.
Mocht het goed gaan allemaal en ze vind dat ik goed kan rijden mag ik soms ook de paarden trainen maargoed dat is het vooruitzicht :P

Leuk! Hoop dat het wat wordt voor je, gefeliciteerd

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 04:52

wat fijn!
Inderdaad wel jammer van het 0-uren contract, maar je hebt dan in ieder geval werk.
En als het minimaal 32 uur is, ga ik er vanuit dat je wanneer je bevalt dat wel gewoon vast krijgt?
Veel plezier vandaag :)

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:33

Wat tof zeg Keeley!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:42

Sabrina: Ben ik zo overtuigend :p. Nee grapje, leuk! Ben benieuwd hoor!
Cleo: Ik heb gisteren de dierenarts over de vloer gehad en de chiropractor. Win is volledig gekraakt en volgens de chiro moet hij binnen twee weken weer op de been zijn als ik hem elke dag longeer. Ik hoop het met heel mijn hart!! Zoveel mensen over de vloer gehad.. nog nooit een kreupel paard gehad en dan heb je er gelijk een met een rug van hier tot tokio(omdat hij een enorme binnenvetter is, is dit echt zijn toppunt en kon het zo niet langer, vandaar ook die bokken onder het zadel)
Keeley: Ik heb je op fb al gefeliciteerd maar ik vind het echt super voor je! Wel jammer van het zero hours contract maar over dat soort dingetjes moet je pas vallen als het daadwerkelijk tegen zal werken. Hoe was je eerste werkdag?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:38

Haha echt zo !
De eerste is nu afgeleverd, dus die ga ik vanmiddag op halen *\o/*
Vind het heel erg spannend :=

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:12

Gefeliciteerd Keeley! Wanneer ga je beginnen?

Zijn je foto's mooi geworden Sabrina?

Hoop dat je Chiro gelijk heeft!

Van mijn kant is het een beetje stil. Ik lees zeker nog mee hoor maar ben erg druk met m'n werk, opleiding en gezin. En binnenkort ook nog verbouwen :=

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:59

ik ben inderdaad aangenomen :)
in principe volgende week maandag maar ga as donderdag en vrijdag ook even meehelpen.
ja naja ze gaf aan in het verleden gezeur te hebben gehad met iemand die dus een uren contract had (ziektewet van 2 jaar blabla, dure grap) dat ze dat sindsdien niet meer doet, maar ze gaf aan elke week voldoende werk te hebben dus daar ga ik maar vanuit, fijne aan een 0 uren vind ik wel dat je geen uren hoeft in te leveren als je een dagje vrij wilt en dat het ruilen van een dag ook niet zo'n probleem is.

Mijn eerste werkdag beviel goed maar was wel erg zwaar haha :P
zit al vanaf half januari thuis, doe wel dingen maar niet lichamelijk zo zwaar :P
lag gisteravond dan ook voor pampus met 2 blaren op me voeten haha
meteen maar even goede leren jodhpurs besteld.

Dag beginnen we met het voeren van de paarden, dan naar het land of in de stapmolen, dan 10 boxen mesten. even kleine pauze, paarden uit de stapmolen en om en om klaar maken om te rijden (ze rijd er 7 op 1 dag. als zij rijd, mest ik de landjes, veeg de stallen en zorg dat het volgende paard klaar staat wanneer ze klaar is met rijden, dan doe ik de na verzorging en zet het paard met deken weer op het land. Tussendoor nog klusjes zoals vegen, harken, tuig schoonmaken, longeren

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:10

Nummer 1 vandaag opgehaald
Afbeelding

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:18

Paulina: Ik hoop het ook van harte! Dit niet nog eens :(. Dan wens ik je hierbij alvast veel succes met het verbouwen! Maakt helemaal niet uit, het is nu meivakantie en daardoor kijk ik wat vaker op Bokt, maar anders ook niet hoor(veel te druk ook..) dus je bent niet de enige en hoeft je daar absoluut niet schuldig over te voelen!
Keeley: Volledig in de arbeid al dus! Het klinkt helemaal niet als veel, maar ik heb er ervaring mee dat je na een dag werken helemaal dood bent :p.(heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan op een manege voor mensen met een handicap). En 10 boxen uitmesten is ook niet niks :Y) .(ook uit ervaring :p)
Sabrina: <3 <3

Winner deed het super aan de longe! Er zit al een stuk meer leven in de linksom als gisteren, en hij schrikt ook veel minder snel!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:59

het klinkt inderdaad niet veel maar na 10 boxen uitmesten en omkeren (dagelijks) en alles bij elkaar (je loopt wat af op een dag) is het best pittig vooral als je er al even tussenuit bent, maar dat went vanzelf weer lijkt me.
lag s'avonds ook met de beentjes omhoog en voelde me net een kreupele haha, kon niks meer :P nu spierpijn als een malle maargoed had ook slechte schoenen aan eigenlijk, leren jodhpurs zijn al besteld

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 00:00

sabrina: Leuk! wat voor materiaal is het en waar besteld? :)

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 00:31

Lisanne: oh jeetje, inderdaad maar hopen dat het beter word!
Keely: gefeliciteerd, maar onderschat het werk zeker niet, mijn buurvrouw heeft een stal dus ik weet hoe zwaar het is!
Sabrina: oh wat mooi! <3

Hier helaas minder nieuws: gestopt met mijn hbo opleiding, miste teveel studiepunten, dus ga mij maar uitschrijven. Kan gelukkig meer werken op mijn normale werk, dat scheelt! Donderdag tot zondag naar Valencia met mn moeder, lekker genieten van de zon :o

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:50

Hij zit op plexiglas. (albelli )
En dankjewel allemaal :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:55

Keeley: Jup, ik weet hoe je je voelt :+ . Ikzelf heb jodphurs van Mountain Horse, maar zo jammer dat je voor die 130,- die je ervoor neerlegt niet krijgt wat je dacht..(had ze een half jaar toen kon ik ze zonder schoenlepel niet meer aan omdat het achterkantje losgescheurd was waardoor je dan niet normaal in de schoen komt..). Die draag ik alleen dus nog maar als ik met Win wandel(ivm de mooie stalen neuzen). Ik moet binnenkort maar op zoek naar nieuwe |( .
Cleo: Ik hoop heel hard, hij liep vandaag wel weer netjes bij mijn bijrijder aan de longe met longeerhulp. Hij vond over de rug lopen niet heel erg meer!! Pff jeetje dat is inderdaad heel naar nieuws! Gelukkig kan je dan wel meer gaan werken, en ga je lekker met je moeder een paar daagjes weg! Geniet ervan he!!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:56

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:49

Alle 2 de foto's naast elkaar.
De 2e vandaag opgehaald :)
Afbeelding