Fotografen meeting JUNI, Gelderland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wanneer zou jou het beste uitkomen voor de fotomeeting en waar?

Lunterse Zandgat - 2 juni
9 (6%)
Ginkelse heide Ede - 2 juni
21 (15%)
Lunterse Zandgat - 3 juni
6 (4%)
Ginkelse heide Ede - 3 juni
15 (11%)
Lunterse Zandgat - 9 juni
5 (3%)
Ginkelse heide Ede - 9 juni
15 (11%)
Lunterse Zandgat - 10 juni
4 (2%)
Ginkelse heide Ede - 10 juni
11 (8%)
Lunterse Zandgat - 16 juni
4 (2%)
Ginkelse heide Ede - 16 juni
9 (6%)
Lunterse Zandgat - 17 juni
2 (1%)
Ginkelse heide Ede - 17 juni
9 (6%)
Lunterse Zandgat - 23 juni
3 (2%)
Ginkelse heide Ede - 23 juni
7 (5%)
Lunterse Zandgat - 24 juni
1 (0%)
Ginkelse heide Ede - 24 juni
6 (4%)
Lunterse Zandgat - 30 juni
1 (0%)
Ginkelse heide Ede - 30 juni
6 (4%)

Totaal aantal stemmen: 134

Biebz

Re: Fotografen meeting JUNI, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:25

Super! Heb van bijna iedereen reactie gehad.
Ik ben nu het document aan het aanpassen met de gegevens die ik heb.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:30

Zo document klopt nu!
alleen bij de planing zit ik even te kijken.. Moet ik die nog aanpassen?? ('s middags staat al een half uur langer voor portret dan 's ochtends)

En nu ga ik even heel hard aan de slag met mijn huiswerk O:)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:37

Bagheera_206 schreef:
Doe dan de Canon EF 70-200mm f/4.0 IS USM erbij. Dat is ongeveer zelfde prijsklasse als die Sigma met OS. ;) Maar het is een mooie keuze! Ideaal voor paardensportfotografie. Het is ook niet mijn werk, maar de hobby is een beetje uit de hand gelopen. :=

Dat objectief heb ik 3 jaar gehad. Alleen uiteindelijk overgestapt naar de f2.8 vind ik toch mooier voor de portret foto's, en in de winter / binnenbak heb ik dat wel nodig hier. 2 jaartjes geleden had ik een sigma 50-150mm. Ik hoor, en lees veel slechte ervaringen over Sigma. Zelf heb ik er wel een goede ervaring mee. Alleen ben ik overgestapt naar die 70-200mm f/2.8 usm omdat ik iets meer zoom wilde, en erg veel overlapping had met m'n objectieven.

Hoor net van m'n collega's dat het gaat regenen zondag. Wel balen maarja een klein buitje kan ik ook wel hebben.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:39

ik kijk steeds op het weerbericht voor ede ;) (bij buienradar)
En daar staat dat het wel bewolkt is, maar wel droog.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:02

Vooralsnog zijn de weersvoorspellingen droog op zondag idd, zou mooi zijn!

Wat is trouwens mooier met rijfoto's, blote benen of bandages bijvoorbeeld? En wat is de voorkeur van fotografen, vlechten? :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:04

elmiran schreef:
Bagheera_206 schreef:
Doe dan de Canon EF 70-200mm f/4.0 IS USM erbij. Dat is ongeveer zelfde prijsklasse als die Sigma met OS. ;) Maar het is een mooie keuze! Ideaal voor paardensportfotografie. Het is ook niet mijn werk, maar de hobby is een beetje uit de hand gelopen. :=

Dat objectief heb ik 3 jaar gehad. Alleen uiteindelijk overgestapt naar de f2.8 vind ik toch mooier voor de portret foto's, en in de winter / binnenbak heb ik dat wel nodig hier. 2 jaartjes geleden had ik een sigma 50-150mm. Ik hoor, en lees veel slechte ervaringen over Sigma. Zelf heb ik er wel een goede ervaring mee. Alleen ben ik overgestapt naar die 70-200mm f/2.8 usm omdat ik iets meer zoom wilde, en erg veel overlapping had met m'n objectieven.

Hoor net van m'n collega's dat het gaat regenen zondag. Wel balen maarja een klein buitje kan ik ook wel hebben.

Fotografeer jij dan al zo lang? := Ik pas net 2 jaartjes. :=

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:29

Wie o wie heeft er nog prikpaaltjes?
En is er iemand die kan helpen met de planning/schema?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:31

Ik vind zonder beenbescherming vaak het mooiste. Vlechten of niet maakt mij weinig uit :).

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:50

Ik kom toch echt met peesjes. Zonder is niet te doen met mijn knol.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:19

Mijne komt krijgt ook bescherming met rijden om, wel in de kleur van mijn setje, anders ben ik bang dat mijn hoefsmid niet zo blij is als ik hem weer op kan bellen dat mevrouw der ijzer er weer af getrapt heeft :')

Biana ik wil je wel helpen met plannen enzo hoor, pb me maar als je hulp nodig hebt ;)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:54

Zo, al het achterstallige werk klaar :)
Elegance_ helpt mij beetje met de planning (Dankje!!!)

Even een vraaag, is het nodig om voor de fotografen een schema te maken?? (wie wanneer welk paard fotografeerd?)

Ik ga over half uurtje werken en ben dan vanavond nog heel even online. En anders pas morgen avond(morgen weer werkne van 9 tot 5)
Dus als mensen nog ideeen hebben graag zsm laten weten!

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:40

Ik heb in overleg met bianca even een ruwe opzet gemaakt voor een schema als iedereen het een goed idee vind teminste, ik heb het alleen even van de stand foto's van de ochtendgroep gemaakt. Ik moet alleen even kijken hoe ik het online kan gaan zetten, het is nl een word document..

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:46

Je kunt net als het andere document doen of gesloten via dropbox.
Ik ga de mijne wel vlechten, heb t gister getrokken en nu staat het overeind :+
Ik twijfel alleen of ik de voorlok moet vlechten, die is echt heel dun namelijk.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:46

Gelukt denk ik haha :+

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PWWUHOAKNDNY.docx

Je moet alleen even op downloaden klikken en daarna vraagt je pc als het goed is openen of opslaan :)

Het is dus nog een ruwe opzet, groepjes zouden evt verandert kunnen worden als mensen dat willen.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:54

Zoals je het nu heb gedaan zullen er alleen fotografen zijn die van het ene paard alleen maar stand en of losgooi hebben en van de ander alleen maar rijfoto's. Of lees ik het verkeerd? Ik denk dat een planning maken haast onmogelijk is, je kunt een fotograaf ook moeilijk verplichten bij een paard te blijven wat niet bij zijn/haar wensen past, toch?

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:00

Nee dit is alleen van de standfoto's, het schema van de rij foto's moet ik nog maken ;) maar volgens mij klopt het zo wel, elke fotograaf komt bij elk paard aan de beurt. (Toch? :+) Nee ik daar ben ik het idd wel mee eens, maar je kiest er nou eenmaal voor om naar een fotomeeting te gaan, dus ik denk dat het wel zo eerlijk is om van elk paard iig een paar foto's te hebben :) of zie ik dat verkeerd?

Ik ben alleen bang dat het als er helemaal geen richtlijn of schema is dat het zo'n rommeltje word, of zal dat wel mee vallen?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:03

Het schema doet het bij mij niet.

Ik denk dat het te kort dag is om nog een schema te gaan knutselen eigenlijk. Ik zou geen schema maken, maar dan met de afspraak dat de paarden zo min mogelijk zonder fotograaf staan... En dat iedereen probeert toch foto's te hebben van ieder paard.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:17

Het is gelukt met het schema. Ik vind het alleen niet echt leuk om 'maar' met 2 andere fotografen te fotograferen. Dan leer ik de andere fotografen niet kennen. Daarnaast vind ik het niet geslaagd om 2 paarden tegelijk te fotograferen en daarbij vraag ik me af waarom de tijd niet voor 100 procent gevuld wordt. Het is al vrij krap met portretfoto's, maar nu gooi je ook nog een paar keer vijf minuten weg. Sorry, voor mij is dit niet echt een succes :P.

Ik wil anders ook wel wat proberen?

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:21

Misschien is het handig om alleen voor de portretfoto's een schema te maken en de rijfoto's gewoon door elkaar. Dan kunnen de fotografen ook samen foto's maken en elkaar leren kennen. Bij de Friezenmeeting en in Noordwijkerhout deden ze het ook zo.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:23

Het is ook maar even een ruwe opzet he :P Zoals ik al zei groepjes kunnen gewisseld worden en dan zou je misschien ook telkens met iemand anders kunnen fotograferen. Je kan ook gewoon 1 paard per keer doen, alleen dan heb je wel korter de tijd. En voor het ene paard heb je natuurlijk langer nodig als de andere. De rede dat ik steeds 5 min tijd over hield was omdat je natuurlijk ook moet wisselen enzo..

Maar als ik het zo lees denk ik dan dat het idd beter is geen schema te maken maar gewoon zoals jij al zei proberen dat je elk paard op de foto krijgt, en dat er geen paarden staan te niksen, want dat zou natuurlijk zonde van de tijd zijn.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:27

Ik ben ook wat aan het proberen :) :P

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:34

Met een kleine groep heb je geen schema nodig, maar nu is het denk ik wel handig. Het is het meest efficiënt als je in de ochtend met 1 andere fotograaf aan de slag gaat en 's middags met een ander, maar zo leer je idd niet echt de anderen kennen. Het is idd handiger als je gewoon in tweetallen werkt en zo de modellen afgaat.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:37

Zo moeilijk is het niet om een schema te maken met wisselende fotografen. Ik heb er al één af, nu nog even een voor de middag maken (een andere, zodat je zo vaak mogelijk met iemand anders samen fotografeert).

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:37

Dat wordt wel elke keer even zoeken naar het juiste model/foto-buddy, maar komt goed. :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:38

6 modellen, 8 fotografen. Dat moet wel goed komen toch :P.