Fotoshoot meeting?? (In NH) Update: Poll toegevoegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Datum en locatie

15 oktober
15 (11%)
16 oktober
22 (17%)
22 oktober
22 (17%)
23 oktober
28 (22%)
Zuiderheide
12 (9%)
Hargen
28 (22%)

Totaal aantal stemmen: 127

Marijkjuh

Re: Fotoshoot meeting?? (In NH) Update: Poll toegevoegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:05

@Doom: Het zou wel erg gezellig zijn als we in dezelfde groep zitten. :) Ik heb het er trouwens nog even met m'n chauffeur over gehad en het maakt ons niet uit of we 's morgens of 's middags worden ingedeeld.

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:27

annelot schreef:
Ik weet dat Henni met haar ijslander reynir het liefst met laag water rijd ivm de gangen tolt en telgang, dit gaat erg moeizaam in mul zand. Op 23 oktober is het 10:10 uur laag water. Mij maakt het niets uit maar Henni en ik willen graag met elkaar mee rijden.

Ja klopt. Telgangen gaat echt niet op mul zand of een zachte bodem, en ik wil geen blessures.
Ik kom regelmatig op het strand, en met hoog water is de bodem toch wat zachter. En telgang is toch wel erg leuk voor de fotografen :D dus ik heb wel voorkeur voor de ochtend.

Overigens doe ik voor het eerst met zoiets mee dus ik heb geen verstand van indelen ofzo. maar even logisch gezien is het wel handig als er aan de ochtend en de middagploeg gehouden wordt, ivm de aandacht van de paarden. Een strak schema is niet echt nodig denk ik, ik denk zomaar dat iedere fotograaf zijn of haar tijd wel pakt.
Ik ben erg benieuwd naar hoe het verder gaat! Ik duim voor knap weer!

pinkie87Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:46

mmm jah na vele afmeldingen weet ik niet hoeveel fotografen we hebben.
dit is mijn idee hoor ;) weet niet of het werkt :D tis alleen een hersenspinsel. en vind hem lastig uit te type.
dus als het bot of boos overkomt bedoel ik het echt niet zo.

Als het goed is zitten we op een meervoud van fotografen aan modelen.
als je dan alle modellen `s ochtends er zijn en dan per 2 fotografen de omgeving portret foto gaat maken.
en dan rustig afwisselt. zo dat je ook alle paarden heb gehad. wel dat je rekening houd met de andere fotografen natuurlijk. de paarden hebben volgens mijn dan ook wel wat rust er tussen zo dat ze even kunnen eten of dat ze even met iets anders bezig kunnen zijn ;)
als iedreen dan rustig alle paarden heeft gehad dat je dan zegt wie er los gooi foto`s wil dat je dat dan
met ze alle doet.

en als je dan met de hele groep daarna naar het strand gaat dan zien de andere modellen ook alle paarden denk dat dat ook wel erg gezellig is. en mijn gevoel zegt dat dit minder tijd in beslag neemt dan als je het in 2 groepen splitst want als je opgeven moment naar het strand gaan kunnen we ook onze pauze rustig in lassen.

als je het in 2 groepen splitst en het loopt uit zit de 2de groep met korter tijd (omdat het zo snel donker word) en dat vind ik voor die groep dan ook niet eerlijk :)
hoop dat jullie me begrijpen :D

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:26

Hee
Ik meng me er even in..
Ik heb ben reserve fotograaf(dus daar hoeft denk ik geen zorgen om gemaakt te worden; te weinig fotografen?) Verder denk ik, dat schema bestwel handig kan zijn.. Maar ik weet het ook niet precies. Voornamelijk richtlijnen is fijn omdat sommige mensen de tijd willen vergeten als ze foto's maken..?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:42

pinkie87 schreef:
mmm jah na vele afmeldingen weet ik niet hoeveel fotografen we hebben.
dit is mijn idee hoor ;) weet niet of het werkt :D tis alleen een hersenspinsel. en vind hem lastig uit te type.
dus als het bot of boos overkomt bedoel ik het echt niet zo.

Als het goed is zitten we op een meervoud van fotografen aan modelen.
als je dan alle modellen `s ochtends er zijn en dan per 2 fotografen de omgeving portret foto gaat maken.
en dan rustig afwisselt. zo dat je ook alle paarden heb gehad. wel dat je rekening houd met de andere fotografen natuurlijk. de paarden hebben volgens mijn dan ook wel wat rust er tussen zo dat ze even kunnen eten of dat ze even met iets anders bezig kunnen zijn ;)

als iedreen dan rustig alle paarden heeft gehad dat je dan zegt wie er los gooi foto`s wil dat je dat dan
met ze alle doet.

en als je dan met de hele groep daarna naar het strand gaat dan zien de andere modellen ook alle paarden denk dat dat ook wel erg gezellig is. en mijn gevoel zegt dat dit minder tijd in beslag neemt dan als je het in 2 groepen splitst want als je opgeven moment naar het strand gaan kunnen we ook onze pauze rustig in lassen.

als je het in 2 groepen splitst en het loopt uit zit de 2de groep met korter tijd (omdat het zo snel donker word) en dat vind ik voor die groep dan ook niet eerlijk :)
hoop dat jullie me begrijpen :D

Ik heb even een paar dingen van je donker gemaakt.
Rustig kunnen eten wordt lastig bij die van mij gezien ik wel een hoofdstel in doe, ik weet niet hoe de andere paardenmodellen dit voor zich zien.. Maar die van mij wordt ongeduldig als hij niet kan/mag eten en verder niks doet haha

Zelf denk ik dat ik geen losgooi foto's wil, tenzij hij mega rustig is maar ik vind het gevaarlijk.. en beetje opjagen in het mulle zand vind ik niet fijn voor zijn benen/pezen die moeten nog veel langer mee, dus wat moet ik dan in de tussentijd doen bijv?
Donker wordt het pas tussen 6 en 7 uur..dus de 2 de groep zou dan toch al klaar moeten zijn?

Voor mij geld ook niet boos of iets hoor haha ;) maar ik vraag me of hoe jij deze dingen inziet die ik nu noteer..
Je werkt soms jammer genoeg haha met levende dieren die veelal een eigen willetje hebben..
Denk dat het belangrijk is dat je de concentratie van de dieren behoud en dat doe je denk ik wel in kleinere groepen...
Ook is het voor de veiligheid van de paarden denk ik beter.. Gezien de duinen soms smal kunnen zijn, ze zitten zo boven op elkaar en een mep heb je dan zo te pakken... :(:)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:38

stil hier..

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:42

Laraax schreef:
Hee
Ik meng me er even in..
Ik heb ben reserve fotograaf(dus daar hoeft denk ik geen zorgen om gemaakt te worden; te weinig fotografen?) Verder denk ik, dat schema bestwel handig kan zijn.. Maar ik weet het ook niet precies. Voornamelijk richtlijnen is fijn omdat sommige mensen de tijd willen vergeten als ze foto's maken..?

hier ook een reservefotograaf dus genoeg fotografen lijkt mij.
Schema klinkt logisch en werkt het echt niet, dan kunnen de starters van dit topic toch altijd iets wijzigen qua tijden of schema.

pinkie87Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:58

Jah ik snap je dat een hoofdstel of voor de andere een halster. maar als je zo schema aan houd moet je langer wachten dan als alle paarden in 1 zijn. omdat dan de fotograaf groep kleiner word per paard. en dat je altijd wel met je paardje bezig bent. en nee hij hoeft niet altijd stil te staan. als het paard even geen zin heb dan loop je gewoon een rondje dat is denk ik veel makkelijker dan als je in een schema werkt.
en om 5 uur krijg je naar mijn gevoel al geen mooie foto`s meer geen fijn licht. jah oke een zon die onder gaat natuurlijk heel mooi. maar jah dat wil de andere groep dan ook ;)

Maar snap die zin niet van smalle paden in de duinen?? wat we hebben op zich helemaal geen smalle paden... want we zitten op de zandverstuiving. en naar het strand toe heb je ook geen smal pad.
als je geen los gooi foto wil is toch niet erg :) dan zou je op zich richting de trailer al kunnen lopen. en daar je paard iets lekker geven. wat denk dat hij toch gewoon vast aan de trailer kan staan?

maar jah als iedereen dat schema aan houd. moeten we dat doen.
al lijkt me het ook niet leuk als we met 8 fotogafen op een kluitje staan om 1 paard op de foto te zetten :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:38

ik merk t wel hoe t allemaal gaat lopen:D ik merk wel hoe de paarden zijn en wat de eigenaren van de paarden willen hoe het paard op de foto mag komen zie ook soms wel een moment van knuffelen en gewoon even een koekje op foto terug want t hoeft niet alleen maar stand te wezen...

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:22

Ik vind het ook allemaal best hoor :j maar dit waren de dingen die bij mij op kwamen..
Niet dat het er toe doet hoor, maar mijn paard staat niet vast aan de trailer ;) te vaak op wedstrijden paarden zien hangen, trailer stuk paard stuk!
Ik klik altijd halster touw aan zijn bit. Kleine moeite om vast te houden denk ik altijd maar ;)
Nou is die van mij ook erg zoet.. Maar die gaat 4 x in de maand met de trailer op pad ( wedstrijden en springlessen ;)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:03

NathalietjeB schreef:
ik merk t wel hoe t allemaal gaat lopen:D ik merk wel hoe de paarden zijn en wat de eigenaren van de paarden willen hoe het paard op de foto mag komen zie ook soms wel een moment van knuffelen en gewoon even een koekje op foto terug want t hoeft niet alleen maar stand te wezen...

Inderdaad! Ik vind alle foto's wel leuk, gewoon standaard foto's, maar spontane vind ik ook erg leuk!

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:01

We houden het gewoon bij het oude plan, namelijk een ochtend groep en een middag groep. Na veel wikken en wegen en de argumenten van Pinky87 daarin meegenomen, toch besloten bij het oude plan te blijven.

Waarom?
Als we namelijk iedereen in een keer doen, krijgen we het uur/1,5 uur portret foto's maken bij elkaar. Tegen de tijd dat elke fotograaf elk paard heeft gehad zijn we alweer ongeveer 3 uur verder. Als je per paard rond de 20 min rekent aangezien de meesten een 15 min te weinig vonden. Dan nog losgooi foto en daarna rijfoto's. Tussendoor eten... dat zou betekenen dat iedereen, elk model van half 11 tot 5 uur aanwezig zou moeten zijn.
Het zou anders zijn als het een buitenrit oid was. Nu sta je echter naast de paarden en ik ben er vrijwel zeker van dat geen enkel paard dat 3 uur achter elkaar zou kunnen, de aandacht erbij houden. Ook wanneer je tussendoor bijvoorbeeld even zou gaan lopen oid. Na een tijdje hebben de fotografen (althans ik :Y)) ook een pauze nodig. Of de paarden nou stilstaan en ondertussen op de foto worden gezet of stilstaan vanwege een pauze, maakt niet zo'n heel groot verschil.
Het moet natuurlijk ook plezierig zijn voor de paarden en als het te lang gaat duren kunnen sommige paarden ongeduldig gaan worden en voor je het weet gebeuren er vervelende dingen. Dus daarom toch voor de 2 groepen.

Hopelijk kan iedereen zich een beetje vinden in mijn argumenten voor dit besluit. :)

Overigs wil nog even heel duidelijk het volgende vermelden@
Wanneer je je paard besluit los te laten tussen de prikpaaltjes, wat natuurlijk hartstikke tof is voor de fotografen en de foto's, graag wel eerst even kijken of je dat ook aandurft. Het laatste wat ik wil is letterlijk loslopende paarden. Voor degene die nu al weten, of niet zeker weten raad ik aan om een lang longeerlijn mee te nemen. Dan kunnen er alsnog ' losgooi' foto's gemaakt worden. Ik weet niet in hoeverre de fotografen de longeerlijn kunnen wegshoppen, maar in het ergste geval doe ik dat wel voor diegene. Uiteraard safety first!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:06

Ik vind het een prima plan, denk dat het vanzelf wel losloopt op de dag zelf en de verdeling in groepen houdt het ook voor de paarden leuk :j Ik hebe r iniedergeval erg veel zin in en we maken er gewoon een gezellige dag van!
Ik kan eventueel ook wegshoppen voor mensen die dat niet kunnen :)

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:04

Hoe hoog zijn de prikpaaltjes en is er al rood-wit lint?

pinkie87Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:22

ehhh geloof niet dat het rood-wit lint word maar gewoon schrikdraad lint. de paaltjes zijn zo een meter hoog. gewone stekpaartjes van die blauwe. opzich mag ik oud draad mee. maar we hebben wel klein beetje rood lint nodig om af en toe een strikje er aan te kunnen maken ;) zo dat ze het wel zien. maar dat het voor de fotograaf makkelijker weg te halen is :D

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:28

Goede keuze om een ochtend en middag groep te houden. Ik zag het al niet zo zitten om de hele dag op het strand met een ongedurige Reynir in handen te staan...
Ik heb er zin in!

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:44

Ik al even kijken of ik ook niet wat hogere paaltjes mee kan nemen, vind een meter nml een beetje eng, ben bang dat ze er dan over heen knalt zeg maar.
Henni, hebben jullie nog hoge witte paaltjes? Ik heb eventueel nog koord hier op zolder liggen wat eigenlijk weg moet ivm kl*te kwaliteit dus kan ik ook nog mee nemen.

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:39

annelot schreef:
Ik al even kijken of ik ook niet wat hogere paaltjes mee kan nemen, vind een meter nml een beetje eng, ben bang dat ze er dan over heen knalt zeg maar.
Henni, hebben jullie nog hoge witte paaltjes? Ik heb eventueel nog koord hier op zolder liggen wat eigenlijk weg moet ivm kl*te kwaliteit dus kan ik ook nog mee nemen.

Ik heb alleen mijn ijzeren palen, die zijn redelijk hoog en stevig, maar er zit wel een stuk geel tuinslang op :D niet echt heel mooi.

pinkie87Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:46

mm het zijn gewone normale stekpaaltjes die zijn geloof ik bij soestduinen ook gebruikt,
als er even aan elke kan iemand gaat staan denk ik dat het mee valt.
maar jah als je denk dat ze dat doet gaat het vaak ook fout ;)
maar we zien wel. is het niet handig om een lijstje samen te stellen. want ik heb geen zin om straks 20 paaltjes mee te nemen als iemand anders ook iets mee hebben en dat mijne dan niet gebruik word.

we hebben trouwens wel geluk!! want dag er na word de weg van de rotonde naar hargen af gesloten ;)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:56

Nou, ik heb in ieder geval zelf nu ook mooie leren chaps, zodat ik zelf ook netjes op de foto kom :)
Enige is, ik wilde Furia eigenlijk scheren gezien hij al erg teddy is, maar hij heeft het aldoor al erg koud (vannacht de eerste nacht op stal, stond al met 200g op, maar toen ik hem vanmiddag uit de wei haalde en ik hem temperatuurde omdat hij in de bak aldoor een beetje traag is, bleek dat ie 36.5 had... Normaal ruim 37.5).

Dus ik durf het nog niet echt aan om hem te scheren gezien hij het overduidelijk koud heeft, ik heb goede hoop dat hij opknapt nu hij weer 's nachts op stal staat, maar dan weten de fotografen dat ze een teddy kunnen verwachten. :D

En ben blij dat we het in 2 groepen hadden, veel prettiger :j

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:12

Vreemd dat hij het zo koud heeft, krijgt hij wel voldoende ruwvoer en is hij op normaal gewicht?

Romeo is ook geschoren en die zit nu iets té goed in z'n vel, maar dat enthousiasme en jolige staat hem wel. Meneer heeft nu iig weer genoeg praatjes. :D <3

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:24

Wat vervelend madelief!

Ellie is vandaag wel geschoren, maar die kan wel wat hebben. :D Stiekum zit er volgens mij echt ijslander in ofzo :+ :+

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:29

Normaal is hij altijd eerder te dik dan te dun, behalve aan het einde van het zomerseizoen, dan merk je dat ze het niet alleen meer op het gras kunnen en heeft hij meer een 'sport'modelletje. Maar dat is deze zomer doorgeslagen naar te dun zijn, ook door stress in de kudde, en dit is de eerste zomer dat hij 24/7 buiten staat zonder een echt goede schuilplek (enige minpunt aan deze stal).

Nu komt ie qua gewicht wat bij, op de wei werd hij bijgevoerd qua ruwvoer, daarnaast gaf ik hem dagelijks een flinke portie en kreeg hij zelfs een partij slobber om weer op gewicht te komen. Maar nog dus koud (denk ivm te weinig vetreserves en niet lekker in zijn vel daardoor).

Gelukkig staat ie nu weer lekker op stal met veeel hooi en overdag op de paddocks ook met zowat onbeperkt hooi. Dus ik heb goede hoop dat het bijtrekt en anders worden het was onderzoekjes als het deze week niet verbeterd.

Jullie paardjes wel lekker geschoren, fijn hoor! En Romeo lekker mans, hihi :D

Achja, die van mij is een echte spanjaard, en houdt niet van de kou! Het best doet hij het bij 25+ graden en hij houdt heel veel siesta's altijd (lekker languit soezend in het land) :D

pinkie87Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:34

hihi ik ben een halster nu aan het maken ;) kijken of ik hem de 23ste af heb :P

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:36

heeft iemand in dit topic nog een mooi halster maatje pony te leen? Mijn leren halster heeft het begeven. :( heb wel een net zwart halster met diamantjes maar die glimmers zijn misschien niet zo handig voor op de foto?