[BESLOTEN] KB "pony" Kamp 2008!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welk weekend in mei??

weekend 2 tm 4 mei
27 (30%)
weekend 16 tm 18 mei
26 (29%)
weekend 23 tm 25 mei
35 (39%)

Totaal aantal stemmen: 88

BloemBloem

Re: [BESLOTEN] KB "pony" Kamp 2008!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:58

Nee ik mocht er al tussen Zij zijn groot en ik is klein!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 14:11

Hahahahahaha het zal me niet verbazen als we straks 2 huisjes en een pipowagen hebben en we vervolgens allemaal in 1 huisje liggen hahahahaha

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:17

Ik meld me even, lijkt me leuk om ook een ritje mee te maken als we paarden kunnen huren daar! maar ligt er natuurlijk een beetje aan wanneer en of het huren kan en anderen dat ook doen natuurlijk (ivm de begeleiding heb ik begrepen)

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:21

Hartstikke leuk Black, zien we jou ook een keer!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:25

Ik begrijp dat de huurpaardjes die Fjorden zijn waar Nath's vriendin begeleidster is. Onder voorbehoud dat mijn knie het dan weer doet, lijkt het me tof om dan mee te hobbelen Haha!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:26

Hoeveel fjorden zijn er?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:27

Veel, volgens mij een stuk of 15. Dit is Jarka Haha!

Afbeelding

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:30

Oooooh dat komt goed dan!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:30

Ja Zou wel superleuk zijn!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:32

Zeker weten! Alleen denk ik wel dat we het in 2 groepen moeten opsplitsen, een te grote groep is niet echt handig lijkt me. Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:34

Nee, dat is ook weer zo. Ach, we moeten tegen die tijd maar even concrete afspraken maken Lachen

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:36

Lijkt me echt geweldig Haha!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:39

Mlies hoelang was het rijden voor jou? Weet ik ong hoever het voor mij zou zijn, kan ik overwegen om met Wienna een dagje te komen... misschien Lachen

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:40

Anderhalf uur geloof ik.

Dit is de postcode:
3888 NG

Kun je kijken op ANWB.nl

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:42

voor jou geloof ik nog geen uurtje, als je vanuit wijchen telt.
tis vlakbij Apeldoorn.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:43

is nog wel te doen, ff dokkie afwachten wat hij wil Haha!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:02

Ik heb gebeld met de mevrouw van de fjorden !

Per uur per persoon is het €12,50 Lachen
Huifkar kost 32 euro per uur kunnen ongeveer 5 á 7 mensen in.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:19

Dat zijn betaalbare bedragen.

Oh ja, volgens mij moet je in veel gedeeltes onder begeleiding van iemand met een ruiterbewijs, dus dames.....mee brengen als je die hebt.

Fjord hobbelen is natuurlijk ook leuk, die zitten meestal wel erg fijn.
Black wat leuk dat je mee wilt, blijf je dan ook voor de BBQ 's avonds?

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:14

Ik heb net online een boekje gekocht met 9 dagtochten van de Veluwetrail. Als het goed is kan je daar ook delen van rijden. Nu hoop ik op een gedetaileerde kaart van de routes erheen ook en anders krijg ik die begin mei van iemand te leen.
Gaat helemaal goedkomen. Ik zal kopieën maken die iedereen in zijn zak kan stoppen, zodat niemand hoeft te verdwalen Lachen

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:50

Wat moeten we toch zonder jou Klien Haha!

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:26

Nou, misschien vergeet ik sommige mensen gewoon een kaartje mee te geven Tong uitsteken Knipoog

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:53

Bloos! voor mij is het bijna twee uur Clown

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:36

klien schreef:
Nou, misschien vergeet ik sommige mensen gewoon een kaartje mee te geven Tong uitsteken Knipoog

Bloos! Haha!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:51

klien schreef:
Dat zijn betaalbare bedragen.

Oh ja, volgens mij moet je in veel gedeeltes onder begeleiding van iemand met een ruiterbewijs, dus dames.....mee brengen als je die hebt.

Fjord hobbelen is natuurlijk ook leuk, die zitten meestal wel erg fijn.
Black wat leuk dat je mee wilt, blijf je dan ook voor de BBQ 's avonds?

Lijkt me gezellig!
Zal eens gaan kijken of ik het allemaal in kan plannen!

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:49

Zoals beloofd heb ik wat kaarten besteld. Omdat ik wel vaker die kant op wil gaan en misschien zelfs volgend jaar weer met een KB-meeting als het bevalt heb ik alle beschikbare routes in de buurt aangeschaft.

Wat is er in de omgeving Uddel/Garderen te doen met je paard?
Allereerst de Veluwe trail:

VELUWE TRAIL
Veluwe Trail bestaat uit een doorgaande route en een 9-tal dagtochten. De doorgaande route loopt vanuit Apeldoorn naar: Vaassen - Epe - Vierhouten - Ermelo - Garderen - Elspeet - Kootwijk - Harskamp - Otterlo - Ede - Arnhem - Loenen - Hoenderloo - Assel - Apeldoorn. De doorgaande route is plm. 160 km. lang, de dagtochten variëren in lengte van 25 tot 35 km. samen goed voor ruim 500 km. bewegwijzerde route De routes zijn tweezijdig gemarkeerd, u kunt de routes dus zowel links als rechtsom rijden. De routes zijn voor ruiters en menners apart gemarkeerd. Paden die niet geschikt zijn voor menners zijn aangegeven.

De 9 dagtochten dragen de naam van een plaats die in de buurt ligt. Elke dagtocht heeft een eigen kaart met daarop alle gegevens die relevant zijn voor het gebied waar U gaat rijden. Deze kaarten zijn in de gids gevoegd maar zijn ook los te bestellen.
De bijbehorende routegids staat boordevol informatie over overnachtingsmogelijkheden voor mens en paard, adressen van dierenartsen en hoefsmeden en bevat een duidelijke overzichtskaart van de routes. De dagtochtkaarten hebben een handig meeneemformaat. Veel gidsgebruikers maken ook gebruik van andere, hiernaast genoemde, gedetailleerde kaarten van de Veluwe om hun trektocht nog verder uit te breiden.

De routes 'Met paard te gast in de Achterhoek' sluiten bij Manege De Spreng in Laag Soeren aan op het routenet van Veluwe Trail
Veluwe Trail.... een begrip !
Veluwe Trail is de bekendste lange-afstands-route voor ruiters en menners in Nederland. Dwars door één van de mooiste natuurgebieden van ons land: de Veluwe, met zijn uitgestrekte bossen en heidevelden afgewisseld door landbouwgebieden en zandverstuivingen.
Hier en daar gaat de route een stukje langs openbare weg maar er is het meest gebruik gemaakt van onverharde zandwegen.

Zo te zien zijn dagtocht 2 en 11 het dichtst in de buurt voor diegene die zich daar aan willen wagen.

Onderstaand bos ligt het dichtst bij de camping, dus die kaart ook aangeschaft.:

Speulderbos
Het eeuwenoude Speulderbos is een van de mooiste en oudste bossen van Nederland. Kromme, in wonderlijke bochten gegroeide eiken- en beukenbomen bepalen de sfeer. In de volksmond heet het Speulderbos ‘het bos van de dansende bomen’. Dit komt doordat de stammen in de nevel lijken te bewegen. Het bos is niet alleen mysterieus maar ook zeer zeldzaam. En het is een paradijs voor (roof)vogels, edelherten, dassen en wilde zwijnen.

Het Speulderbos staat hoog genoteerd in de toptien van mooiste bossen in Nederland. In dit ‘wilde woud’ kun je ronddwalen alsof het een echt oerwoud is. De natuur mag hier haar gang gaan. Glanzende sparren, knoestige, groenbemoste eiken, varens en halfvergane stammen zorgen voor een bijzondere sfeer.

In het Speulderbos zijn nog twee andere soorten bos te vinden. Het lichte bos, met grove dennen, berken en eiken groeien. En het donkere bos, waar vooral douglas- en fijnsparren en Amerikaanse eiken groeien. Elk bostype trekt weer andere bewoners aan. Vanachter wildkijkschermen is het mogelijk om zelf dieren gade te slaan. Vooral tegen de schemering is de kans op een ontmoeting groot.

Duister verleden
Kijk ook eens bij het Solse Gat. Deze diepe kuil is in de laatste ijstijd ontstaan door een draaikolk van gletsjerwater. De kuil is verder uitgediept door het graven van leem. Veluwse sagen vertellen een heel ander verhaal. Op deze plek zou ooit een klooster hebben gestaan. De monniken hadden hun ziel aan de duivel verkocht. Hiervoor werden ze gestraft. In een woeste kerstnacht zonk het klooster weg in de aarde. Alleen de statige toegangsweg zou nog aan het klooster herinneren...

Oerbewoners
Het gebied is al zeer lang bewoond. Dit blijkt uit de vele grafheuvels die in het bos zijn aangetroffen. Bij opgravingen zijn aardewerken klokbekers gevonden. Ook stuitte men op het 3000 jaar oude silhouet van een vrouw. De vage schaduw van de ‘Vrouw van Speulde’ is nu te zien in het historisch museum in Arnhem.

En verder nog een kaart van alle ruiterroutes, waarbij ik hoop dat er een route vanaf de camping gepland kan worden, zodat niemand hoeft te verdwalen.

Kaart 24 Midden-Veluwe, inclusief ruiterroutes

En nu maar afwachten tot ze binnen zijn om te kijken of er leuke tochtjes uitgestippeld kunnen worden variërend van een uur tot zo’n 2 ½ uur.

Ik las verder ergens dat je naast verplicht ruiterbewijs voor sommige dagtochten een natuurpas nodig hebt. Een natuurpas is een pas die je krijgt als je lid bent van natuurmonumenten.

Bij ons in het duingebied kan je in combinatie met deze pas ook korting krijgen op je duintoegangskaart. Ik weet niet of iedereen er voor zich een nodig heeft, maar ik heb er iig eentje.
In de buurt van de Woody Ranch is deze niet noodzakelijk en ik verwacht niet dat iemand verdere tochten zal gaan maken Lachen