Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie1018

Re: Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:32

dit was te verwachten zon topic van niet wel niet wel ! ik heb een zeer groot respect voor de mensen die daar werken ! ik zou het zelf niet kunnen. ik heb ook respect voor de mensen die erheen zijn geweest. de foto's en de filmpjes zijn heel intresant en mijn mening is wel veranderd na het zien van dit. ik hoop dat ik de keuze nooit hoef te maken !

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:34

Woh. dat is wel indrukwekkend zeg... het schieten opzich gaat nog wel, het is zo voorbij en het paard wordt nog goed gerust gestelt voor het schot. Ik had niet de indruk dat het paard angstig is/was.

Toch zou ik voor het proces daarna niet voor slachten gaan. ...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:38

de keuze nooit hoeven maken, tja zou ik ook wel willen.
Ik hoop dat mijn paard gewoon van de ene op de andere nacht sterft aan bijvoorbeeld ene hartaanval zodner eerst ziek te zijn geweest. gewoon uit het niets.

Helaas heb je dat niet te kiezen.
En omdat je dat niet te kiezen hebt, wil ik voor mijn paard de meest stressloze dood.
Dit was zoooooo snel voorbij, eigenlijk zelfs voordat ik er zelf erg in had...

@ angela: je paard hoeft niet voor consumptie gebruikte te worden!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:41

Ik vond het niet egt schokkend om te zien. Het was al gebeurd voor ik er erg in had. Ik denk nu wel anders over het slachten! Ik dacht dat ze daar schreeuwden enzo. maar dat valt hartstikke mee. het paard trilt inderdaad na maar dat zijn natrekkingen. Ik vind het wel knap dat je daar het slachthuis binnen durft te gaan! Het filmpje durfde ik nog wel te bekijken maar ik zou nooit het slachthuis zelf durven binnen te gaan. Maar toch zo'n paard weet wel dat er iets gaat gebeuren en ruikt de dood wel. Als er bij mijn buurman al een dode koe licht worden ze al heel paniekerig, moet je bedenken dat daar allemaal dode dingen hangen en liggen, word een paard heel onrustig en gespannen van.
Maar ik vond het wel sneu om zo'n paard daar te zien staan niet wetende wat er met hem gebeurd.. het leek alsof er niks met dat paard aan de hand was Ach gut Boos!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:45

MarvinSgatJ schreef:
Ik vond het niet egt schokkend om te zien. Het was al gebeurd voor ik er erg in had. Ik denk nu wel anders over het slachten! Ik dacht dat ze daar schreeuwden enzo. maar dat valt hartstikke mee. het paard trilt inderdaad na maar dat zijn natrekkingen. Ik vind het wel knap dat je daar het slachthuis binnen durft te gaan! Het filmpje durfde ik nog wel te bekijken maar ik zou nooit het slachthuis zelf durven binnen te gaan. Maar toch zo'n paard weet wel dat er iets gaat gebeuren en ruikt de dood wel. Als er bij mijn buurman al een dode koe licht worden ze al heel paniekerig, moet je bedenken dat daar allemaal dode dingen hangen en liggen, word een paard heel onrustig en gespannen van.
Maar ik vond het wel sneu om zo'n paard daar te zien staan niet wetende wat er met hem gebeurd.. het leek alsof er niks met dat paard aan de hand was Ach gut Boos!

De geur is er dus niet, de dode dieren langs de weg gaan stinken omdat 1 alle ingewanden er nog in zitten en 2 het loed er nog inzit.
Hier gaat alles er uit, wordt de ruitme schoongesporen, gaan de karkassen de koelcell in en dan wordt het volgende dier pas geslacht.
Ik zal e ook uit de waan halen dat er niks met het paard aan de hand was. Ik zal je even het filmpjevan het been sturen via pm.
Dit paard had een ontsteking die onwijs diep in het been zat, paard had er al een half jaar eerder moeten staan (als het niet nog eerder was). De ontsteking was zo ver en oud dat het al een deel versteend was.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:46

MarvinSgatJ schreef:
Ik dacht dat ze daar schreeuwden enzo.

grappig dat je dit zegt.... dat was ook het idee dat ik hiervan had. een stel van die horken die brullen naar de andere kant van de ruimte: VOLGENDE!!!!!!KOM OP DOORLOPEN KNOL!!! JAAAA GEBEURD, DEZE KAN WEER OPEN!! VOLGENDEEE

beetje dat idee, maar het was echt zooooo anders. die man heeft echt gevoel voor wat hij met die dieren doet. en dat zowel het paard als de koe( die buiten stond te wachten en zéér angstig was naar ons toe) rustig, zonder problemen met hem meelopen zei mij genoeg.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:46

ma_rie_tje schreef:
Ik hoop dat mijn paard gewoon van de ene op de andere nacht sterft aan bijvoorbeeld ene hartaanval zodner eerst ziek te zijn geweest. gewoon uit het niets.

En omdat je dat niet te kiezen hebt, wil ik voor mijn paard de meest stressloze dood.

hoi,ik vind dat je daar gelijk in hebt,dat ze gewoon een vredige dood hebben zeg maar,dat is wel het fijnste!
het is ook wel zo dat jullie het durfden erheen te gaan!zou ik dus zelf nooit doen,je gaat er misschien wel ander over denken als je alles in het echt beleefd hebt,dat weet ik niet?
maar goed zo lees je veel veel dingen met ervaringen en kun je daar zelf de beste beslissing voor jezelf uit nemen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:51

pascale schreef:
ma_rie_tje schreef:

hoi,ik vind dat je daar gelijk in hebt,dat ze gewoon een vredige dood hebben zeg maar,dat is wel het fijnste!
het is ook wel zo dat jullie het durfden erheen te gaan!zou ik dus zelf nooit doen,je gaat er misschien wel ander over denken als je alles in het echt beleefd hebt,dat weet ik niet?
maar goed zo lees je veel veel dingen met ervaringen en kun je daar zelf de beste beslissing voor jezelf uit nemen!

Bedankt voor je reactie Knipoog
Misschien is het een idee om nog een keer te organiseren (maar dan door anderen) zodat jij zelf kan kijken hoe het is.
Het villen is niet echt iets fijns om te zien, maar dat hoef je ook neit te kijken.

Wij kunnen niet goed beschrijven hoe het er daar aan toe ging. Woorden komen eigenlijk te kort bij het beschrijven hoe deze mensen met dieren omgaan. Rustig, netjes, geruststellend, goed. tja, eigenlijk weet ik niet welke woorden ik moet gebruiken.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:52

Okay marietje ik zou even het filmpje bekeken Knipoog leuk dat zoveel op mijn berichtje reageerden Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:58

NoireIdylle schreef:
Wat is iedereen bijterig vandaag... Lachen Word er bang van hahaha..

Maar Joyciej007; het enige punt dat ik eigenlijk had was dat het naar MIJN mening respectloos is om voor een foto te gaan poseren bij een leegbloedend paard. De hele filmrepotage heb ik geen problemen mee en vind ik zelfs zeer verhelderend.

Goed; ik wil mijn 'mede-excursiegangers' niet aanvallen, maar ik moet zeggen dat het ook míj een beetje te gortig werd toen die foto gemaakt werd. Ik heb ook bewust verschillende malen geweigerd om op zo'n manier op de foto te gaan. Ik ben het er dan ook niet echt mee eens dat ze op die manier geposeert hebben.

Maar dat hele gezeur over die foto bij het koeienhoofd (half ontleed en al, dus gewoon een stuk vlees) met iemand van ons die zijn tong even uitsteekt; dat kan best vind ik, dat er zo'n ophef over ontstaat vind ik érg overdreven. Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:21

pascale schreef:
ma_rie_tje schreef:

Bedankt voor je reactie Lachen natuurlijk hoopt iedereen dat zijn of haar paardje gewoon snachts in zijn slaap een keer heengaat, maar vaak is dit jammergenoeg niet het geval. Het heeft mij persoonlijk inderdaad veel moeite gekost om me er van te overtuigen dat ik er echt naar toe wilde, ook al had ik gruwelijke ideen over dit slachten.

En ja, het is inderdaad zo dat je het heeeel anders ervaart als je er zelf bij bent geweest. Knipoog

p.s Heel fijn dat je de discussie wel of niet slachten vs inslapen even hebt gestaakt Lachen ik denk dat we het er met zijn allen over eens zijn dat hier nu even genoeg over gezegd is in dit topic Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:09

roossie22 schreef:

Kun je even bij alle links van zowel foto's en filmpjes er achter zetten wat het is? bijv. het villen, steken, schieten, e.d Knipoog is nog overzichtelijker

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:17

dat zal ik even doen. Dan zet ik ze meteen in de goede volgorde (van begin naar einde)
eentje mis ik echter nog... (dacht ik) die van het been.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:19

O, ik zet ze net in de beginpost Clown
Zal het zo aanpassen, je mag het ook even naar mij PB-en ma_rie_tje Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:28

zo hehe
ik ben even naar mijn kleinkittens op bezoek, kom terug moet weer een boel bijlezen Haha!

ik vind dat de discussie goed gaat nu, wat leuk is,is dat de excursie mensen, heel precies kunnen vertellen hoe het allemaal was, dus we kunnen goed ons woordje staan, en dat is wel duidelijk
dat er dan nog enkele komen en menen rel te schoppen, sja daar heb ik weinig respect voor, en die sla ik gewoon over.

het is juist goed dat mensen antwoorden krijgen op hun vragen over dit taboe onderwerp.

iemand zei wat over die cystes, nou,die stinken niet hoor
ze ruiken nergens naar.
wel moet ik ermee oppassen, want ze zitten vol met hormonen, het zijn een soort hormoonklompjes, dus ik zou er wel bijwerkingen van kunnen krijgen, zou ik ze dagelijks in handen hebben.

over het wel of niet respectvol vinden van bepaalde foto's , sja waar maak je je druk om, wij hebben geprobeerd van een akelig iets, toch ook een beetje humor erin te gooien, geloof me , slachters zijn nog veel en veel erger wat respectloze dingen betrefd, maar zoals ik al zei, het is zodra het hangt, gewoon vlees, het lijkt wel op een paard, maar dat is het niet meer.
die gedachte moet je gewoon inprenten, want anders raak je dat beeld ook niet meer kwijt

lottehaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:30

Ik vind het goed dat jullie dit hier laten zien,
maar je moet niet denken dat dit overal zo goed? gebeurd.
Er gebeuren echt de verschrikkelijste dingen als dieren worden vermoord!
Ik ben absoluut tegen het vermoorden van dieren voor consumtie!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:39

lottehaf schreef:

dan mag ik toch zeker wel aannemen dat jij geen vlees eet? maar ook geen lederen spullen draagt, denk aan schoenen, jassen, tassen etc?

tenslotte komt die huid ook van de dieren die voor consumptie gebruikt zijn.

om idd over dierlijke vetten nog maar te zwijgen
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 25-02-07 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:45

roossie22 schreef:
lottehaf schreef:

dan mag ik toch zeker wel aannemen dat jij geen vlees eet? maar ook geen lederen spullen draagt, denk aan schoenen, jasses, tassen etc?

tenslotte komt die huid ook van de dieren die voor consumptie gebruikt zijn.

Haha, ja daarom, en dat vergeten de meeste mensen die zoiets posten Knipoog anders is het behoorlijk hypocriet om te stellen dat men tegen het 'vermoorden' van dieren is ter consumptie Knipoog Dan blijft er, behalve vlees, ook nog de dingen over die men niet kan eten waar dierlijke vetten in verwerkt zitten; dat zijn er ook een héleboel Lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:55

als mijn paard voor consumptie geschikt zou zijn, dan zouden ze hem mogen eten ook.
Alleen gezien zijn huidige medicatie (cortico seroïden) is hij ws niet meer geschikt voor consumptie.
Ach, wat zal het. Als hij lekker smaakt.

Een vriendin van me gaat zelfs zo ver dat ze zegt: mijn paard gaat naar de slacht en ik eet het biefstukje lekker zelf op.
Ben ik de laatste die ook dat plezier nog heeft van mijn paard.

lottehaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:58

idd ik eet geen vlees geen drop, alleen de biologische snoepjes enzo.
ik doe er zo veel mogelijk aan om niks dierlijks te dragen en te eten!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:00

waarom rijdt je dan wel met een leren zadel en een leren hoofdstel?

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:03

Laura24 schreef:
Vraag me af of mensen ook liever voor de slacht zouden kiezen als ze geen geld van de slager zouden krijgen....

ja al mijn paarden die ik nu heb gaan ook alsnog naar de slager al zou ik de vleesprijs er niet voor krijgen.
IK VINDT : inlatenslapen veel telang duren voor me paard en wil ze niet laten lijden.
maar goed daar is al genoeg over gezegt en ga ik niet weer over beginnen.
die van mij (mijn vorige paard) is naar Gerrit Koud In Warder (nh) gegaan die is ook heel netje en zeer vriendelijk voor je paard ook.
gaan gaan al mij paarden heen als ze aan hun einde moeten komen Huilen hoop nog lang niet Huilen

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:06

lottehaf schreef:
idd ik eet geen vlees geen drop, alleen de biologische snoepjes enzo.
ik doe er zo veel mogelijk aan om niks dierlijks te dragen en te eten!

ma_rie_tje schreef:

Moderatoropmerking:
Voordat we weer de verkeerde kant op gaan: dit topic is NIET bedoeld om het hele hoe en waarom van veganistisch zijn te bespreken >;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:07

ma_rie_tje schreef:

ja erg hypocriet!
als je echt anti vermoorden van beesten bent, dan moet je op water alleen leven, want tegenwoordig worden voor zoveel dingen dierlijke producten gebruikt

denk aan lijm bijvoorbeeld, dat wordt ook van dierlijkje resten gemaakt, en heus niet alleen va dieren die een natuurlijke dood zijn gestorven.

dat je tegen het massaal doden van dieren voor consumptie kunt zijn, dat kan ik begrijpen, en dat je graag biologisch vlees koopt enzo, toppie,
maar vegetarisch oid, en dan wel leer gebruiken, en hard roepen dat je er zo tegen bent, nee dat gaat er bij mij niet in

sorry, lees nu pas de modreactie.

maar discussie of niet, ik neem aan dat wij als excursiegangers ons wel mogen verdedigen in dit topic?
zo niet, dan wis mijn reactie maar