Ik heb de foto en naam van mijn paard even aangepast. Ik neem definitief Anke mee ipv Bente.
scoobydoo
Geplaatst: 01-06-12 09:12
Ik hoop ik hoop ik hoop dat ik kan komen. echter ik heb een klein probleempje. ik word zo geopereerd aan mijn hand en ik moet even afwachten hoe of wat. ik kan niks wassen meer dus ik ben erg afhankelijk van andere. dus voor mij even onder voorbehoud maar ik doe er alles aan om wel te komen. ik weet daar later meer over.
Ik heb mijn oog laten vallen op de Canon 60D + Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO OS HSM Canon of Canon EF 70-200mm f/4.0L USM. Maar goed, ik vind het enorm veel goed voor iets wat niet mijn werk is..
Bagheera_206
Geplaatst: 01-06-12 10:12
Doe dan de Canon EF 70-200mm f/4.0 IS USM erbij. Dat is ongeveer zelfde prijsklasse als die Sigma met OS. Maar het is een mooie keuze! Ideaal voor paardensportfotografie. Het is ook niet mijn werk, maar de hobby is een beetje uit de hand gelopen.
Maar dan vraag ik me af wat de IS voor mij toe gaat voegen. Ik fotografeer toch nooit met lange sluitertijden want ik heb daar niets mee. Het enige wat ik fotografeer zijn dieren of dingen met veel snelheid die ik scherp wil hebben. En ik fotografeer wel een boel binnen, vandaar dat ik meer neig naar de 2.8.
Ik ben ook bang dat ik er uiteindelijk aan ga hoor Eerst maar eens veel werken in de vakantie.
Dan kun je ook voor de Canon EF 70-200mm f/2.8L USM gaan.
De versies met IS zijn net tikkie scherper dan non-IS 70-200mm's. Daarnaast zijn ze ook weathersealed. Dus het is niet alleen het voor deel van IS er zijn nog een paar andere kleine pluspunten.
Fotografie is een veel te dure hobby... Gelukkig kun je hem zo duur maken als je wilt.
SSDesign
Geplaatst: 01-06-12 10:51
Bagheera_206 schreef:
@Susan: Dan kan ik ook meteen die 100-400mm even met extender proberen.
Haha je doet maar . Dat heb ik nog nooit gedaan .
Scoobydoo, heel veel sterkte!
Wianca, ik durf te wedden dat jij de oudste lens hebt, hihi
Ik zou zelf nooit meer voor de Sigma 70-200 gaan. Canon is gewoon veel beter, veel scherper... Heb zelf dus ook die Sigma, maar gebruik hem nauwelijks meer.
Haha. Die lens raak je nog wel kwijt op MP als je wilt.
SSDesign
Geplaatst: 01-06-12 10:59
Bagheera_206 schreef:
Haha. Die lens raak je nog wel kwijt op MP als je wilt.
Jup, nou is hij niet helemaal van mij maar van mijn vader... Dus ik kan hem niet zomaar verkopen of zo . Maar ik zeg altijd dat hij van mij is, omdat ik de enige ben die hem gebruikt zo ongeveer .
Kaaaren
Geplaatst: 01-06-12 11:17
Vealosz schreef:
Is er nog plek voor een fotograaf? Mijn vriendin wilt graag mee als fotograaf.
ja er is nog plaats! je kan haar toevoegen in het document