Haha die van mij niet hoor, die zit nog in zijn zomervacht en is op topconditie. Wel leuk zulke verschillende paarden. Start er iemand van jullie wedstrijden?
JKiya
Geplaatst: 11-10-11 11:20
Mijn merrie heeft een grote cyste op haar eierstok gehad, het duurde een tijd voor we erachter waren dat haar klachten daar door kwamen. Die cyste is nu gelukkig weg maar daardoor was ze tijdens het rijden heel erg lastig. Logisch, want ze had gewoon pijn Daardoor en door drukte op mijn studie wat minder gereden afgelopen zomer. Hoop nu weer lekker aan de slag te gaan en het er allemaal af te trainen! Ik rij wel eens een onderlinge wedstrijd en ieder jaar ga ik naar een stamboekkeuring, maar dat is meestal aan de hand. Ik zit altijd een beetje met vervoer maar hoop wel een keer te gaan starten. Gewoon om ergens naar toe te werken, dat is voor mijn eigen motivatie wel goed.
Ja ik start nu M 1 dressuur, b springen en doe aan crosstrainingen en wil volgend jaar wat oefen crossen mee pakken. Verder ben ik gek op buitenritjes en heb ik mijn eigen trailer en rijbewijs. Ik kan dus alle kanten op en ben dus het groot voorbeeld van het veelzijdig zijn
Wat vervelend van je merrie, hopelijk kan je snel weer opbouwen..
NathalietjeB
Geplaatst: 11-10-11 12:01
doom schreef:
NathalietjeB schreef:
hehe die eerste foto is bij het robbenoordbos gemaakt:p...
Je bedoeld dijkgatbos?
ja t robbenoordbos zit daar weer naast? weet in ieder geval dat je 2 delen heb ...
JKiya
Geplaatst: 11-10-11 12:16
Dank je! We zijn weer lekker aan de slag, vooral galop was een drama met veel protest en 4 benen de lucht in maar de knop is om. Ik denk dat ze het ook associeerde met pijn en in combinatie met een nogal sterk karakter was rijden gewoon lastig en ook niet zo leuk meer. Ik ben dus heel blij dat het nu weer lekker gaat! En ik vind het super dat we zijn uitgekozen voor de shoot! Heb er echt veel zin in. Ik ben pas 1 keer op het strand geweest en toen alleen gestapt dus ik ben benieuwd wat ze daar gaat doen, maar meestal verbaasd ze ons dan door super braaf te zijn
Leuk dat jullie zo veelzijdig zijn! Wij doen ook wel veel dingen (Vakantie, oefenwedstrijdjes, buiten rijden, keuring etc) want ik heb wel de beschikking over een trailer en meerdere chauffeurs, probleempje bij ons is de auto! Ik ga nu wel redelijk vaak met anderen op pad of dan brengt iemand me, maar die vrijheid die jij hebt zou ik ook graag willen dus dat rijbewijs voor trailer en een zwaardere auto komen er hopelijk ook!
123468086
Geplaatst: 11-10-11 15:44
Wat is precies het plan? Of is de fotomeeting inmiddels ook al done?
Ik rij wedstrijd. Maar het wil niet zo, pony vind het onwijs spannend en ik ga onbewust ook heel anders rijden in de ring.
NathalietjeB
Geplaatst: 11-10-11 15:56
Romytjuuh schreef:
Wat is precies het plan? Of is de fotomeeting inmiddels ook al done?
plan is toch al half besproken op vorige pagina?
noviceh
Geplaatst: 11-10-11 22:53
Oei, de weersvoorspelling laat 50% kans op neerslag zien 23 oktober. Maar het is nog niet zo ver, kan nog veel veranderen! Ik ben ook wel benieuwd naar de definitieve planning voor deze dag!
Killyenn
Geplaatst: 11-10-11 23:11
Hmm, beetje wolken vind ik niet erg, maar regen is niet fijn
Gelukkig duurt het nog 1,5 week. Hopelijk knapt het beetje op en sneeuwt het nog niet.
Killyenn
Geplaatst: 12-10-11 10:42
Bagheera_206 schreef:
Gelukkig duurt het nog 1,5 week. Hopelijk knapt het beetje op en sneeuwt het nog niet.
Sneeuwfoto's! Ook leuk
pinkie87
Geplaatst: 12-10-11 12:01
sorry maar toch vind ik het schema niets... we hebben 8 paarden nu en weet niet hoeveel fotografen. zelf krijg ik nu het gevoel dat ik productie moet leveren en niet gewoon gezellig foto`s schieten. waarom niet gewoon alle paarden tegelijk en dan met ze alle naar het strand daarna. en denk persoonlijk dat je dan minder tijd kwijt bent dan als je zo schema aan houd omdat portret foto`s overal daar gehouden kunnen worden. als je dan met ze 2tjes steeds afwisselt per paard moet het toch wel goed komen. en denk niet dat er dan paarden zijn die overgeslagen word. vind overigens 8 paarden vet veel vond 7 eigenlijk wel voldoende.
ik ben nu ook ontzetten aan het twijfelen wat ik ga doen...
pinkie87@ Hoe zou jij de dag indelen? Als je een voorbeeld maakt, dan kan ik er ook wat meer mee doen. Snap je punt wel, maar de paarden kunnen ook niet een hele dag poseren. Lijkt mij dat na enige tijd toch wel de aandacht verslapt. Wanneer je het opsplitst in twee groepen heb je dat probleem niet, of in elk geval veel minder. Nogmaals, als je iets van een dagindeling zou willen maken, met hoe jij de dag eruit zou laten zien, graag. Daar kan ik dan wat mee. Vergeet niet dat het voor mij ook de eerste keer is dat ik zoiets organiseer en hulp is daarbij alleen maar welkom. Hoe laat zou je willen verzamelen, tot hoe laat zou de dag duren. Als we het met z'n allen tegelijk zouden doen, hoe zorg je ervoor dat je alsnog voldoende tijd hebt om de paarden (portret) op de foto te zetten, voordat ze gaan rijden (i.v.m. zweetplekken), zonder dat de paarden te lang moeten poseren? ect.
Ik ga mee met anouk Maar dan denk je alles wat nuchter in moet zien.. Het tijd indeling is altijd erg fijn.. Vooral met name hoelaat iemand met een paard moet komen. verder is zo'n dag toch gewoon zien hoe alles loopt. Heb je 5 min meer nodig bij het andere paard en 5 min minder bij het ene paard is dat prima toch?! Prik je niet vast aan de tijden maar houd ze aan als richttijden. Enige tijd waar je aan moet houden is de tijd dat de middag groep aanwezig is.. Je kan die paarden natuurlijk niet eeuwen in de trailer laten staan...
Als ik het zo niet goed heb, zeg het me dan.. maar ik zie het gewoon wat simpeler in..
NathalietjeB
Geplaatst: 12-10-11 12:42
ja ik denk ook niet zo moeilijk doom idd bij het ene paard ben je net iets langer dan de andere maar alle paarden komen toch wel op de foto je strak aan een tijd schema houden lukt toch niet en zeker niet met paarden die vaak toch wel onder de indruk zijn van omgevingen buiten. zolang de 2de groep maar gewoon ook op tijd start verder is het toch gewoon lol hebben en een hoop gezelligheid
Ik heb geen ervaring met zo een meeting, maar ik denk dat opsplitsen voor de paarden toch het prettigste is omdat ik zeker weet dat je na een langere tijd geen mooie foto's meer van mijn merrie kan maken. Als je met meer paarden bent zal het toch langer duren voor alle fotografen iedereen hebben gehad. Die aandacht verslapt gewoon en na tig keer opstellen is voor een paard de lol er gewoon snel af. Ik denk dat dit niet alleen voor mijn paard geldt. Maar goed, wij komen alleen maar model staan dus ik heb er niet zo veel over te zeggen Maar ik vind zelf een halve dag prettiger en mijn chauffeur ook zeker
Doom en NathalietjeB@ Ja, het zijn inderdaad puur richtlijnen. Fotografen kunnen zelf gewoon hun 1,5 uur aan portret foto's indelen. Het is gewoon fijner voor zowel de eigenaren als voor mijn eigen beeld als we iets van houvast hebben. Mijn eigen ervaring is ook dat de paarden na een tijdje zich gaan vervelen en de aandacht gewoon verslapt. Dus dat wil ik voorkomen.
Jalenka_Kiya@ De eigenaren van de modellen hebben net zoveel inbreng als de fotografen. Tenslotte kennen jullie als beste het paard en komen jullie ook voor jullie plezier en de gezelligheid.
Overigs ben ik druk bezig met de indeling van de ochtend en middaggroep, alleen bijna iedereen heeft voorkeur voor de ochtend. Wie kunnen er echt alleen maar 's ochtends?
doom
Geplaatst: 12-10-11 14:46
Hoelaat ging de middag groep ook alweer van start? Belangrijker voor het strand is wel om te weten wanneer het eb en vloed is denk ik.. Met eb heb je leuke plassen om in rond te dribbelen.. gezien die van mij de zee met die golven nog al spannend vind haha
Edit: ik zie om 2 uur, anders wil ik gerust in de middag! * zou het leuk vinden om samen met marijke te zitten, maar die heeft voorkeur voor de ochtend? *
Ik vind het zelf ook wel prettig om in 2 groepen te zitten, denk inderdaad dat het met de paarden een hele dag niet heel optimaal is dus daar geef ik Anouk wel gelijk in
Ik rij met noviceh mee in de trailer, ik weet niet in hoeverre zij alleen 's ochtends kan.
annelot
Geplaatst: 12-10-11 16:19
Ik weet dat Henni met haar ijslander reynir het liefst met laag water rijd ivm de gangen tolt en telgang, dit gaat erg moeizaam in mul zand. Op 23 oktober is het 10:10 uur laag water. Mij maakt het niets uit maar Henni en ik willen graag met elkaar mee rijden.