Paard&Koets, brabanthallen 's Hertogenbosch!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vinessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:07

Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen dus het maar even hier:

Ik ben gisteren ook geweest en heb toen een plastic tasje van mr ed verloren. Daarin zaten twee ontwormingsspuiten. Ik vermoed dat ik het tasje bij de stamboekstandjes ben verloren, maar weet het niet zeker. Als iemand wat gevonden heeft, graag PB!

Ohw en Nicolletje, die grijze dat was een clydesdale (Max) Ik stond daar gisteren ook bij, moedig het zeil omhoog te houden voor Ros (shire) Knipoog

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:13

het was vanwege de verbouwing van de brabanthallen dit jaar ook kleiner dan normaal he. normaal kunnen de bezoekers ook de stallen in en dat ging nu niet.ook is er normaal een apartehal voor de veilingen en die was er nu helaas ook niet. de stamboeken stonden dit jaar zoals vroegger weer naast de showpiste wat ik persoonlijk erg leuk vond

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:44

Stamboeken waren leuk, zoals altijd! Het is inderdaad een mensportbeurs en ik vind persoonlijk dat er meer dan genoeg handel is wat betreft halsters, dekken, hoofdstellen en al dat soort spul.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:54

Ik vind het bij die stamboeken wel erg krap hoor. Zielig voor die paarden die er stonden.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:58

stef schreef:
Wel schijnt er 's avonds een super VD show geweest te zijn, maar die heb ik niet gezien

Ja, tijdens de menshow.
Die was echt geweldig goed om te zien, echt alles klopte. Nergens een foutje, paardje bleef doodstil liggen als het nodig was, reageerde op een klein hulpje. Dit was echt heel speciaal om naar te kijken.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:00

Was het zoveel krapper dan andere jaren? Ik dacht het niet hoor, de "hokjes" waren net zo groot als andere jaren volgens mij.
Ik vond het eigelijk wel gezellig ook, zo naast de ring.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:01

Heeft er nog iemand zondag foto's gemaakt?
Een vriend van mij deed mee. Met een gelderse merrie. Een showpaard. Ze waren met meer paarden in de demo. Oa ook een kleine vosmerrie en ik geloof een donkerbruine.
Wie heeft er foto's voor mij??

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:02

jantina schreef:
Was het zoveel krapper dan andere jaren? Ik dacht het niet hoor, de "hokjes" waren net zo groot als andere jaren volgens mij.
Ik vond het eigelijk wel gezellig ook, zo naast de ring.

Ik was er al een paar jaar niet meer geweest, dus ik weet het niet. Het was alleen zo dat het op een gegeven moment pauze was in de ring en iedereen zich via hetzelfde paadje naar buiten probeerde te persen. Dat vond ik wat minder handig.

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:51

Tessebes schreef:
Ik vind het bij die stamboeken wel erg krap hoor. Zielig voor die paarden die er stonden.

libel vermaakte zich er anders prima, mooi een beetje hooi eten, rondkijken, en af en toe riet van t dak jatten.
ik geloof dat de boxen niet veel groter waren.
en de shire hadden ze een grotere box bij de stand gegeven.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:57

Vinessa schreef:
Ohw en Nicolletje, die grijze dat was een clydesdale (Max) Ik stond daar gisteren ook bij, moedig het zeil omhoog te houden voor Ros (shire) Knipoog

Heee, dat dacht ik al!!! Maar er werd héél stellig omgeroepen: "en dit zijn de Shires.... etc" dat ik dacht: ik vergis me...
Echt een mooi beest, ik ben ook al bewonderaar van Craignethan op Bokt. Geweldig!

Ik zal niet meer zeuren om meer rijspullen Bloos!
Laatst bijgewerkt door Nic op 15-11-04 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:57

die shire die in die er stond vond ik moooi. is wel logisch dat hij grotere box heb Tong uitsteken
ik weet ook niet of ik volgend jaar weer ga. heb wel mooie wagentjes gezien en tuigen. maar ik vond het nou niet echt spetterend ofZo.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:43

Ik was al bang dat ik de enige was die het niet vond kunnen wat die vrouw met die Tinker deed. Het zag er niet echt vriendelijk uit. Ik dacht dat het bij vrijheidsdressuur erom ging dat je iets vriendelijk aan je paard vraagt en dat zo met elkaar voor elkaar krijgt (weet niet hoe ik het moet uitleggen maar hoop dat jullie me snappen Knipoog ) maar zij bond gewoon een touw om en naar mijn idee deed dat paardje het alleen maar omdat die anders behoorlijk last kreeg van het een of ander Ach gut

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:33

De Boulonais-hengst (dat grote witte lompe geval) vond de hokjes iig wel 'n stuk te klein. Jee, wat was dat beest lomp. Ik geloof dat hij de stand zo'n 4 keer in elkaar heeft laten vallen Haha! . Als hij dacht: He, daar wil ik heen, dan ging hij daarheen en sleepte meteen z'n hele hok mee...

Ik vond P&K dit jaar ook wat minder. Kwam ook deels omdat Rhona en Bonnie (Shires) er niet waren, zodat ik 's ochtends niet lekker relaxt op 'n paardenrug wakker kon worden Knipoog .
Liesbeth, nog 'n keer dankjewel dat ik bij jou in de caravan mocht slapen.
De IHW-show van zondag vond ik het gaafst. Alle paarden hadden er 'n beetje genoeg van en waren superfrisp waardoor er lekker veel actie in de show zat Haha! . Lia zei toen ze de ring uit kwam met Libel voor de wagen: "Ik gelóóf dat ik op hol was" *LOL* . Dat klonk wel grappig, vooral nadat ik net had gezien dat ze met 'n rotvaart door de bak ging en de wagen behoorlijk wiebelde Haha! .

Ik heb heel veel bokkers gezien, maar ik weet niet wie, heb ook niet echt bewust gemeet moet ik eerlijk zeggen.

Die tinker waar zoveel ophef over wordt gemaakt (niet ricardo maar die andere), volgens mij viel dat allemaal best mee hoor. Op stal was ze in iedere geval ontzettend lief voor het beest en het beest vertrouwde haar ook. Ik weet niet of het echt vrijheidsdressuur was (heb de shows van vrijdag en zaterdag niet gezien, alleen de laatste op zondag van haar), maar dat wat ik heb gezien zag er toch allemaal behoorlijk natuurlijk en vriendelijk uit.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:36

[UZ] [vd] goed gezien hoe het niet moet....
Bij deze mijn versie over Tinkernikki... Lachen

Enne even over de irishcob hengst,Die en zn vrouwtje hebben een mega band en dat hebben we zaterdagavond ook in de stallen gezien..
Lot is een lieve meid en ik weet zeker dat ze nog even dooroefent nu,voor ze dit weer in dr show opneemt...

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:37

Op zich was het best grappig geweest, Libel x Boulonais *LOL*

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:37

assie schreef:
De Boulonais-hengst (dat grote witte lompe geval) vond de hokjes iig wel 'n stuk te klein. Jee, wat was dat beest lomp. Ik geloof dat hij de stand zo'n 4 keer in elkaar heeft laten vallen Haha! . Als hij dacht: He, daar wil ik heen, dan ging hij daarheen en sleepte meteen z'n hele hok mee...

Hadden we toch bijna een dikbil veulen gehad Tong uitsteken Haha! Schijnheilig

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:42

ik geloof niet dat Sandra dat zo grappig vind Jantina:D maar misschien is het wat voor jou heb je ook een dikbil x bazuin...

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:59

ik vond de vd show bij de menshow ook erg goed. Vooral toen het paard op zijn rug lag en hij een voor een zijn benen strekte Haha! Wil ik mijn paardje ook leren. Hoewel dat nog wel even kan duren denk ik ..

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:10

Ben op zoek naar een zebra......

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:21

Dikbil x Bazuin is vast erg mooi. Wie weet wat er in December gebeurd, zover ben ik dan niet meer van Belgie verwijderd Tong uitsteken

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:22

iemand de kwelling van dreamstables gezien?
ik gelukkig niet, ik ben per express weg gegaan.
wat een saaie boel is dat zeg, 50 minuten naar iemand zitten kijken die niet kan tellen, stottert en zijn paard vervolgens nog niet geladen krijgt.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:24

Riep ie de hele tijd mooi? Of was dat iemand anders vorig jaar *LOL*

ob_session

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:25

hhaha ja dat had ik ook gezien van die man die zijn paard wel in die trailer zou laden. ik ben weggegaan ik vond het zo saai. en wat hij zei enzo. maar krijg hij aan het eind nog zijn paard er niet in???

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:28

Ik vond de shows van Deurne maar saai. Echt.. pff. Ze keken van te voren echt heel erg arrogant, alsof ze geweldig waren, maar buiten, achter de kleine ring moest ieder paard volgens z'n berijder/menner wel krampachtig apart vastgehouden worden omdat ze anders volgens mij gingen stuiteren.

Ik ben ook niet geweldig, zeker niet, (ben er 'n halve traditie van aan het maken om per ongeluk 'n paard te laten ontsnappen op paard en koets Bloos! ) maar ik doe dan ook niet alsof ik geweldig ben.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:40

maarja he wat wil je dan is een optreden van 10 minuten??

en arrogant kijken tja ach, moet je het op school zelf eens zien, dan valt dit nog mee.