Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snackie schreef:Anniek , ik kan me voorstellen dat het niet fijn is,je eigen paardje hier tegen te komen,
heeel veel sterkte!
Maanling schreef:Ik vind het heel goed dat hier zo open en eerlijk over dit onderwerp gepraat wordt. Zelf ben ik er allang uit: mocht ik de keuze hebben en als ik mee kan wordt het de slacht.
Wat ik laatst op de stal meemaakte.
Ik had het er over. Ik praat er heel makkelijk over, ik ben niet zo'n emotioneel typje. Josie gaat naar de slacht en dat mag iedereen weten.
Een van de dames op stal riep dat ie een spuitje zou krijgen en daarna begraven zou worden. Okee, dat is haar keuze. Ik heb daar helaas geen geld voor.
Een ander reageerde helemaal verontwaardigd dat we het er uberhaubt over hadden. Ik: maar daar kun je toch gewoon over praten wat je met een paard doet na zijn dood en hoe je het aan zijn/haar einde laat komen als de tijd daar is?
Haar woorden (helemaal beledigd en zeer ontdaan) "daar dénk je alleen maar over, maar daar práát je toch zeker niet over!". En toen liep ze kwaad weg.
Nouja zeg….
Fijn hoor, dat hier op bokt niets taboe is. Vind ik bevrijdend!
EDIT: Josie gaat natuurlijk niet NU naar de slacht, maar mocht er eens iets gebeuren!!
Citaat:Wat ik meen te herrinneren,is dat ookal zijn ze ingeslapen, voordat ze gecremeerd word,toch het bloed eruit moet?