Zit dus een beetje in tweestrijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
silverbrumby schreef:Ik vind het dapper van jullie dat jullie dit allemaal zo durfden te bekijken. Ik heb wel de filmpjes en foto's bekeken, het snijden enzo en bloeden vind ik wel naar om te zien, maar irl erbij zijn had ik niet gekund... sommige foto's waarbij jullie allemaal om die dode belg heenhangen en die met die koeienkop met tong erbij uitsteken vind ik wel een beetje vreemde foto's eerlijk gezegd.
Ik zie wel dat bij van veen in nijkerk het goed en netjes gebeurd, voor wat betreft een slachthuis.
Wij hebben 1 pony weggebracht naar een slachthuis, maar ben er verder zelf niet bijgeweest..
Mijn paard is vorig jaar ingeslapen, dit was mijn eigen keuze, ik wilde niet dat ze geslacht werd en opengesneden, opgegeten. Ze had een dom ongeluk gehad in de weide, en had hierbij haar kogelgewricht zo ernstig beschadigd, dat herstel of operatie helaas onmogelijk was. Ze is in de kliniek ingeslapen, en het is rustig gegaan. Dat paarden bij het inslapen met een spuit gaan vechten, dat ligt echt aan de dierenarts.. Ze krijgen eerst een verdovingsspuit zodat de spieren slap worden en beetje net zoals iemand high is van een joint ofzo zei de DA mij. Te weinig overdosis vloeistof waaraan ze overlijden erin heeft vechten tot gevolg. Ik heb dit aan meerdere dierenartsen gevraagd...
libke schreef:ik moet zeggen dat je het van twee kanten moet bekijken
deze meiden hebben vooraf gemeld dat ze kwamen kijken ..tuurlijk gaat het er dan "netjes " aan toe en als je de laatste minuten van je paard meegaat ..tuurlijk gaat het er dan netjes aan toe maar helaas is het niet altijd het geval ...ik hab lang geleden ook gezien dat paarden met een gebroken been op de slachterij zo "Op " waren dat ze op eigen kracht de trailer niet meer uitkonden en aan het gebroken been opgetakeld werden tot in de slachtplaats ....vreselijk gewoonslachters zijn een ras apart en hebben meestal niet hetzelfde gevoel als wij hebben met dieren ...heb ook gezien hoe ze express ver naast de geschikte plaats schieten om veel leed te veroorzaken bij de dieren ...bovendien ruiken de dieren echt wel de dood als ze daar binnengaan zeker als er al volop geslacht word ..als jij een afspraak hebt met je paard vragen ze je meestal als eerste op de dag en hangt de geur er nog niet zo dus je paard is idd rustig
libke schreef:...........ik hab lang geleden ook gezien dat paarden met een gebroken been op de slachterij zo "Op " waren dat ze op eigen kracht de trailer niet meer uitkonden en aan het gebroken been opgetakeld werden tot in de slachtplaats ....vreselijk gewoon....
NoireIdylle schreef:libke schreef:...........ik hab lang geleden ook gezien dat paarden met een gebroken been op de slachterij zo "Op " waren dat ze op eigen kracht de trailer niet meer uitkonden en aan het gebroken been opgetakeld werden tot in de slachtplaats ....vreselijk gewoon....
Ik denk dat dat Belgie is dan, want hier mag zo'n paard niet eens vervoerd mogen worden naar een slachterij en moet ter plaatse ge-euthaniseerd. En jullie noemen de meiden dapper die daar voor hun studie geweest zijn.. Tja, that's life en hoort bij je studie. Anders moet je ergens anders voor kiezen. De een kan er wel tegen en de ander niet, maar om dat dapper te noemen?? Ik vind het respectloos om voor de foto te poseren bij een leegbloedend paard, die waarschijnlijk ooit iemands maatje was.
Laura24 schreef:libke schreef:ik moet zeggen dat je het van twee kanten moet bekijken
deze meiden hebben vooraf gemeld dat ze kwamen kijken ..tuurlijk gaat het er dan "netjes " aan toe en als je de laatste minuten van je paard meegaat ..tuurlijk gaat het er dan netjes aan toe maar helaas is het niet altijd het geval ...ik hab lang geleden ook gezien dat paarden met een gebroken been op de slachterij zo "Op " waren dat ze op eigen kracht de trailer niet meer uitkonden en aan het gebroken been opgetakeld werden tot in de slachtplaats ....vreselijk gewoonslachters zijn een ras apart en hebben meestal niet hetzelfde gevoel als wij hebben met dieren ...heb ook gezien hoe ze express ver naast de geschikte plaats schieten om veel leed te veroorzaken bij de dieren ...bovendien ruiken de dieren echt wel de dood als ze daar binnengaan zeker als er al volop geslacht word ..als jij een afspraak hebt met je paard vragen ze je meestal als eerste op de dag en hangt de geur er nog niet zo dus je paard is idd rustig
En dit lieten ze je allemaal zien?? En het nut daarvan was???
NoireIdylle schreef:libke schreef:...........ik hab lang geleden ook gezien dat paarden met een gebroken been op de slachterij zo "Op " waren dat ze op eigen kracht de trailer niet meer uitkonden en aan het gebroken been opgetakeld werden tot in de slachtplaats ....vreselijk gewoon....
Ik denk dat dat Belgie is dan, want hier mag zo'n paard niet eens vervoerd mogen worden naar een slachterij en moet ter plaatse ge-euthaniseerd. En jullie noemen de meiden dapper die daar voor hun studie geweest zijn.. Tja, that's life en hoort bij je studie. Anders moet je ergens anders voor kiezen. De een kan er wel tegen en de ander niet, maar om dat dapper te noemen?? Ik vind het respectloos om voor de foto te poseren bij een leegbloedend paard, die waarschijnlijk ooit iemands maatje was.
Laura24 schreef:Maar waarom zouden ze express verkeerd schieten dan? Kijk, kan me voorstellen dat dat soms per ongeluk gebeurt, is natuurlijk niet fijn, maar kan me echt niet voorstellen dat mensen dat voor hun lol doen...
crossmonster schreef:Laura24 schreef:Maar waarom zouden ze express verkeerd schieten dan? Kijk, kan me voorstellen dat dat soms per ongeluk gebeurt, is natuurlijk niet fijn, maar kan me echt niet voorstellen dat mensen dat voor hun lol doen...
nou dat zijn dus of beelden van tig jaar terug, of bewerkte beelden.
het gebeurt, dat ben ik met je eens, maar niet in NL
Laura24 schreef:NoireIdylle schreef:
Ehhh die meiden zijn niet voor hun studie heengegaan, dus je opmerking slaat nergens op dat ze een andere studie hadden moeten kiezen.
Laura24 schreef:Hmmm al deze bokkers zaten op dezelfde school? Nee dit is op bokt zelf georganiseerd...
Sorry dat het niet zo genuanceerd overkomt, maar er worden nogal "domme" (sorry, kan er geen ander woord voor bedenken) opmerkingen geplaatst hier, en ik word daar nogal moe van...
NoireIdylle schreef:Laura24 schreef:Hmmm al deze bokkers zaten op dezelfde school? Nee dit is op bokt zelf georganiseerd...
Sorry dat het niet zo genuanceerd overkomt, maar er worden nogal "domme" (sorry, kan er geen ander woord voor bedenken) opmerkingen geplaatst hier, en ik word daar nogal moe van...
Boktforum is er om discussies op gang te brengen en over bepaalde ideeen met elkaar uit te wisselen, om dan iemand meteen als dom te bestempelen vind ik jammer. Sta open voor meningen van anderen.