[besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:34

Vandaag voor de fun weer eens een 5k gelopen. Met de geweldige Big spotters hill er in: 26m stijgen in 720 meter. Vloekend naar boven gegaan :')

Gefinisht in 29:28. Ruim 3min sneller dan vorig jaar. We hebben dat meteen maar even gevierd bij de MacDonalds!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:03

Wat zijn jullie stil!

Hier gaat het nog steeds goed, ik loop meestal 6-8 km.
Gisteren 10 en ik leef nog. :D

lillytjuh

Re: [besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:43

Dinsdag evy les 1! Poging om weer te gaan opbouwen nummer zoveel! Ben nu eigenlijk al benieuwd waar het nu toch weer mis zal gaan!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:42

Als je daar op voorhand al rekening mee houdt dan is de kans ook wel erg groot dat het mislukt :7.

Fijn Karin dat je weer loopt!

Ik heb gister de cascaderun gedaan, 10 mijl. Was een leuke loop. Lekker veel enthousiast publiek! Jammer dat het in het laatste stuk echt kéihard ging regenen en hagelen :7.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:09

Haha plien ik heb de afgelopen maanden op en af griep gehad en mn knie uit de kom gedraait. Was ik net weer op de rit kwam er weer een buikgriep tussendoor!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:27

O zo, ik dacht dat het met motivatie te maken had :'). Sorry voor m'n voorbarige conclusie!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:28

Altijd positief blijven denken Lilly!

De Cascaderun lijkt mij ook leuk, maar is dat niet vreselijk druk?

Ik zit momenteel op Texel, jureren op het Texelweekend. Vanmiddag na het jureren nog lekker een rondje van 10km gelopen over de dijk, door de duinen en een natuurgebied, heerlijk! :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 23:10

Duinen/strand lijken me ook heerlijk om te lopen, nog nooit gedaan. Ging het goed?

Cascaderun was echt heel leuk en ik heb het niet als vreselijk druk ervaren. En ik háát mensenmassa's :'). Ik vond het een goed georganiseerde start en duidelijke startvakken. Laatste km's waren wat drukker omdat de 5 en 10 mijl lopers samen kwamen, dat vond ik persoonlijk wat lastig. Maar met adequaat gebruik van de ellebogen ben ik nog in een aardig tempo doorgegaan O:).

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 23:46

Ik ben helemaal vergeten een update te schrijven.
Ik loop bij een fysio en die dacht in eerste instantie aan mijn meniscus. Direct doorgestuurd naar een orthopeed dus en op voorhand een röntgen laten maken waar uiteraard niets uit kwam. Bij de orthopeed (onwijs gezellige vrouw, not B-) ) heeft zij er even naar gekeken. Zij begon flink te knijpen in een pees waarop ik auw zei. Ah kijk die pees is geirriteerd. Wat ik nogal onlogisch vind, aangezien ik daar voor de rest nooit pijn heb.. Ik wil de kennis van een arts niet ondermijnen, maar ik twijfelde er wel wat aan. Dit is weer doorgespeeld naar de fysio en deze vond het ook wat twijfelachtig. Zij zegt er in het kort over: zolang jij niet zonder krukken loopt ben je te duur om verder te onderzoeken. Dit is nu enkele weken geleden. Ondertussen zijn de fysio en ik doorgegaan met oefeningen en tapen. De eerste wijze van tapen bracht geen verlichting aan, en zelfs meer klachten. Tweede manier (meer rond de knieschijf) die we nu proberen lijkt wat te helpen, maar heb nog wel pijn aan mijn knie. Als het met drie weken nog niet over is, stuurt de fysio mij weer door. Word er een beetje moe van na 8 maanden ondanks dat ik niet op krukken loopt belemmerd het mij wel. Ik kan niet op mijn hurken werken of veel belasten en uiteraard het lopen en fietsen niet meer..

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:45

Pfff wat zuur Danique, kun je me nog even herinneren hoe je aan de blessure bent gekomen? M'n fysio-brein begint natuurlijk ook direct te malen maar kan er natuurlijk niets zinnigs over zeggen zonder de knie te zien. Niet te lang aanmodderen maar ook goed nadenken over wat de artsen wel of niet willen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:15

in okt 2012 is het allemaal ontstaan, ik wilde vanuit een hurk positie in een soort draai beweging op staan, ipv daarvan hoorde ik echt een rot geluid uit mijn knie komen alsof er een spijkerbroek uit elkaar werd getrokken. Mijn knie heeft toen minuten lang op slot gestaan. Hierna leek het goed te schieten weer met weer zo'n naar geluid en heel veel pijn. Mijn knie is ook wel een paar weken wat dikker geweest hierna. Dit is weer gaan opspelen sinds september/oktober. Ik ben uiteraard gaan minderen vanaf toen, en zelfs helemaal gestopt uiteindelijk met alles, maar de pijn word niet minder.
Vandaag tijdens werk voel ik na een tijdje de pijn steeds scherper worden, voornamelijk bij het laatste stukje van de afwikkeling. Dit is dan een 10 minuten zo waarna het helemaal verdwijnt. Maar de klachten zijn erg vaag vind ik zelf, niet echt een vinger op te leggen.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:51

Zo'n slotklacht wijst idd op meniscus maar daar is dus al een MRI van gemaakt (geen röntgen mag ik hopen :P). Lastig hoor! Klinkt iig als een prima fysio hopelijk kom je er nog uit!

Ik heb vandaag weer 80 baantjes gezwommen in het zwembad x).

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:55

lekker hoor Kasmir! Ik ga het zwemmen ook maar weer op pakken. heb toch niets beters te doen.
Jawel, er is alleen röntgen gemaakt want de orthopeed vond een MRI niet direct nodig, of zoals mijn fysio het zegt: je loopt zonder krukken dus je bent te duur voor een MRI. Maarja, zoals verwacht: niets te zien op de röntgen.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:13

Nee dat ze op de röntgen niets zien kan ik me voorstellen. Dat zegt helemaal niets over je menisci daar is echt een MRI voor nodig. Bizar, misschien een 2nd opinion bij een ander zh een goed idee? Bergman kliniek in de buurt?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:50

Ja, second opinion, hier echt mee akkoord gaan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:24

Danique, ga je een second opinion aanvragen?

Ik heb gister een nieuw PR op de 5K gelopen, 23:49! Had het wel zwaar, liep niet fijn, maar toch heel tevreden :D. En als 21e van de 270 in mijn categorie gefinisht. Vanochtend met de groep meegelopen, maar niet getraind, alleen half uurtje uitgelopen. Jullie nog aan het lopen dit weekend?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:30

Plien91, gaaf van je PR!

Ik heb vorige week voor het eerst een triatlonwedstrijd gedaan, super gaaf maar ik moet echt eerst het zwemmen gaan trainen voordat ik dit nog een keer doe.
Over 3 weken m'n eerste loopwedstrijdje dit jaar. Opzich is m'n hardlopen wel vooruit gegaan tijdens de triatlontrainingen, dus we zullen zien wat het oplevert.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:09

Topper WF !

Gefeliciteerd met je PR Plien!

Ik ga morgen weer naar de fysio en dan wordt er besloten over wel of geen mri aanvragen.. Ik ben wel aan het wielrennen en loop zo'n 40 minuten per week. Ik ben het zo zat om niets te doen.. Knie gaat wel echt beter maar soms steekt hij weer enorm. We zullen het zien.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:13

Tnx meiden!

Een triatlon, wat gaaf!! Welke afstand ga je over 3 weken lopen?

Jeetje Danique wat lastig. Op zich is 40 minuten per week (is dat in 1x of verspreid over meerdere sportmomenten?) lopen icm wielrennen niet eens superweinig, maar kan me voorstellen dat verder opbouwen zo niet kan...

Ik ga de komende tijd focussen op snelle 5 en 10km's en daarnaast in het najaar ofzo weer eens een HM, maar dan wél onder de 2 uur! Als ik mijn techniek nog wat consequenter train dan moet dat ook wel lukken. Zag m'n finishfoto's en loop af en toe echt beroerd :7.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 23:13

Dat kan jij. Laatst zat je er ook niet ver naast toch?

Het is zo rond de 2 x 20. Maar vaak ook 1 x 20. En het draagt niet bij aan extra pijn. Als ik meer ga doen wel. Dus daarom doe ik dit maar gewoon. Van de fysio mag ik ook alles doen, zolang de pijn maar niet erger wordt. Nouja morgenochtend om tien uur... Spannend

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:55

Zo, ben naar de fysio gegaan. De klachten zijn minder maar de steken blijven. Er zit dus verbetering in, dus in principe kunnen we de komende twee maanden doorgaan en dan zou het weg moeten zijn. Terug naar de orthopeed is geen optie, aangezien ik toch weer wordt terug gestuurd met dezelfde gedachte ( te goed voor een operatie). Daarom willen wij (fysio en ik) het vanuit een andere hoek proberen. Namelijk; een sportarts. Ik ben bang, dat het misschien wel weg gaat met krachttraining maar het weer gaat opspelen, zelfs als ik onderhoud. Dat is tot nu toe altijd gebeurd namelijk. Een sportarts vind ik geen gek idee, kijken wat hij/zij er over te zeggen heeft.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:06

Danique, ik hoop echt heel erg voor je dat er verbetering komt! Is er eigenlijk duidelijk wat er precies aan de hand is?

Plien, hm onder 2 uur zou wel gaaf zijn. Hoor wel vaker dat wanneer je je focust op snelle kortere afstanden dat ook meteen zorgt dat je tempo op de lange afstanden omhoog gaat. Heb je al een loopevenement in gedachten om je poging te wagen?

Ik ga over 3 weken een 5km doen, is best wel een groot en dus duur evenement (behalve de 5km studentenloop :o ), dus doe nog wel eens een 10km op een kleiner evenement. ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:37

Hey.... Hoe is het met iedereen?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:29

Dat is lang geleden :D.
Met mij goed, met jouw? Mijn knie is gewoon voor altijd verpest, dat gaat niet meer goed komen dus hardlopen is geen optie meer voor mij. Hou het nu maar bij sportschooltje, spinning gaat wel met m'n knie als ik een beetje oplet x).

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:45

Ik mocht weer opbouwen maar ben al een paar weken ziek.. Lang saai verhaal. Heb net gebeld voor de bloeduitslagen en de huisarts wilt mij liever zelf bellen. No idea what that means.

Voor de rest gaat het heel goed. Ik ben na drie jaar gestopt met mijn studie en ik doe nu wat heel anders.