ik ben net klaar in lightroom.. zal ze zo gaan bewerken in picasa en photophiltre.. maar kga eerst nog ff een wandeling maken want ik vind het te mooi weer nog
Mag ik vragen welke instellingen jullie hebben gebruikt bij deze sneeuw? Ik heb morgen een wit paard met witte sneeuw
vroli1
Geplaatst: 05-02-12 19:52
ik had iso 100 maar dat was te weinig want ik moest accenten en invullicht toevoegen met lightroom dus iso 300 is genoeg.. een stop onderbelichten.. en op stand av en all servo, en je diafragma op het kleinste getal wat je lens kan
mooie fotos sommige wat donker maar er zitten al hele leuke tussen
edit: ligt trouwens ook aan hoe fel de zon schijnt .. schijnt ie niet zo fel zoals zaterdag moet je de instellingen (iso) wat omhoog gooien..
ik had mijn iso 400.., euhm dan 1/4000 sluitertijd en dan Sluitertijd 5.6. wb was of zon of automatisch en verder weet ik niet meer. maar ik was al heel erg blij met het resultaat voor een eerste keer zo en als hobbymatige fotograaf.
vroli1
Geplaatst: 05-02-12 20:59
sluitertijd 5.6 moet vast diafragma zijn
heb mijn wb altijd automatisch.. tenzij mijn fotos er wat raar uit zien dan ga ik spelen met wb en anders niet en dat is zelden