Fotoshoot meeting?? (In NH) Update: Poll toegevoegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Datum en locatie

15 oktober
15 (11%)
16 oktober
22 (17%)
22 oktober
22 (17%)
23 oktober
28 (22%)
Zuiderheide
12 (9%)
Hargen
28 (22%)

Totaal aantal stemmen: 127

pinkie87Jarig

Re: Fotoshoot meeting?? (In NH) Update: Poll toegevoegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:35

Jah snap jou idee ook :)
Maar het is gewoon wel heel veel 1 keer in de 2 weken. wil het echt wel graag doen. maar als het 1 keer in de maand of zo is dan vind ik het al minder erg ;) en dan zegt ik oke. maar om de week is gewoon veel ;)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:22

@Anouk: is er al bekend welke modellen definitief bij de ochtendploeg en de middagploeg zijn ingedeeld? En is er toevallig al een nieuw topic geopend?

De manen van mijn paardje gaan los, dank voor de reacties!

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:32

Sorry dat ik even een tijdje niks van me heb laten horen, druk druk druk met school.
Ik zal vanavond alles even uitgebreid beantwoorden! Zit nu namelijk in Nederlands les. :)

pinkie87Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:41

mmm mag ik even eerlijk zijn ik ben eigelijk niet zo weg van die tijden....
heb het gevoel dat ik productie moet leveren. en niet een gezellig dagje moet mensen van bokt en paardjes van bokt foto`s maken. hebben ze bij andere meeting ook zo schema??

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:15

Aankomende zondag bij de meeting in de Soesterduinen is er geen schema. Daar stond dit erover in de pb:
Citaat:
We hebben besloten niet met schema's te gaan werken. Zo kan elke fotograaf zelf indelen hoeveel tijd hij/zij nodig zal hebben per paard.
We gaan eerst portretfoto's en losgooifoto's doen, en op het einde pas rijfoto's. Anders krijg je zweet of drukplekken van het zadel. Rijfoto's zijn niet verplicht

Ik heb nog geen ervaring met een fotoshoot meeting, dus ik weet niet wat lekkerder werkt.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:24

Maar bij het laatste systeem heb je kans dat sommige paarden vaker op de foto komen dan anderen.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:54

Dit is ook mijn eerste fotomeeting dus het maakt mij niet zoveel uit. Wat de fotografen het fijnst vinden natuurlijk.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:57

Moeten het er anders nog maar even over hebben. Anouk gaat zondag ook mee naar Soestduinen en eens ervaren hoe het is zonder een schema. Ik heb zin in zondag!!! :D

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:41

Richard@ Zondag ga ik helaas niet mee naar soester duinen, nogal last van mijn ogen, dus moet ze even rust gunnen, dan ben ik voor Hargen weer helemaal fit! :)
Vind het wel echt ontzettend jammer, maar als jij mij dan even een pb kan sturen hoe het allemaal verliep zonder schema? :)

Tja, als je met planningen werkt heb je misschien het gevoel dat je in productie moet werken, maar het zorgt wel voor een duidelijk overzicht en zo komen alle paarden door alle fotografen op de foto.
Zonder planning zie ik ook wel het nut ervan, onderling is er meer contact, maar je hebt kans dat je straks met z'n 5en om hetzelfde paard staat... En dat er dan een model zonder fotografen staat en vervolgens op het laatst ineens met meerdere fotografen? Of dat niet iedereen de kans krijgt om een paard op de foto te zetten? Om even een voorbeeld te geven waar ik mij zorgen over zou maken.

Ik zou ook best wel een andere type planning maken, dan komt het er ongeveer zo uit te zien:
Althans, zo zou ik het dan een beetje voor me zien? Dan blijft het schema hierbij en kan elke fotograaf zelf zijn tijd indelen. Maar hoe is het te voorkomen dat we met straks met z'n 5en bij hetzelfde paard zitten en paarden straks zonder fotografe staan?

Ochtendgroep 10:30 tot 13:30
10:30 Aanwezig zijn. Als de modellen nog zaken moeten voorbereiden, graag eerder komen, zodat je alle tijd hebt die je nodig hebt.
11:00 tot 12:30 Portret foto's (ongeveer 20 minuten per paard)
12:30 tot 13:15 Actie foto's (inclusief opzadelen, lopen naar strand)
13:15 tot 14:00 Gezamelijke pauze, gelegenheid voor eten en drinken. Ondertussen middaggroep opwachten
-----------------------------
Middaggroep 14:00 tot 17:00
13:30 Aanwezig zijn. Als modellen nog zaken moeten voorbereiden, graag eerder komen, zodat je alle tijd hebt die je nodig hebt.
14:00 tot 15:30 Portret foto's (ongeveer 20 minuten per paard)
15:30 tot 16:30 Actie foto's (inclusief opzadelen, lopen naar het strand)
16:30 Nabespreken en dan weer richting huis.

Zoiets?

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:53

Als de middaggroep tot 17:00 duurt, zou ik het liefst bij de ochtendgroep willen :) M'n vader (de chauffeur) moet 's avonds weer koeien melken ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:00

anouk zo vind ik t een stuk beter de verdeling ipv maar zo weinig tijd voor de paarden foto's..

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:14

Of eventueel een uurtje vroeger starten?

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:15

Ik denk niet dat m'n ouders dat zo'n goed plan vinden :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:16

ja dat kan ook idd...

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:58

Het maakt mij allemaal niet uit :)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:19

Ik vind 45 min tijd voor opzadelen, naar het strand lopen en foto's maken van alle paarden erg kort in tijd jullie niet? je moet al gauw 15 min rekenen voor alle paarden zadelen en naar het strand toe lopen..
Kan daar niet beter gewoon een uur van gemaakt worden?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:45

ik denk zoiezo qua portret en losgooi foto's dat je iets meer tijd moet nemen en geen 5 minuten...in 5 minuten kan ik namelijk niet echt goed een paard op foto zetten.
en volgens mij regelt het zichzelf wel qua fotograveren die paarden fotograveren.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:50

Misschien kan Richard zondag bij de meeting in Soesterduinen kijken wat daar wel en juist niet werkt en dan kunnen we aan de hand daarvan eventueel het schema aanpassen :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:01

Richard is de vorige keer ook al mee geweest naar Soestduinen. :+ Is mij daar prima bevallen zonder schema :) vandaar dat ik dacht dat Anouk ook meeging om het ook te ervaren. :=

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:15

Ik zou het gewoon allemaal meer op richttijden houden, tijden zijn altijd fijn.
Maar voel je gewoon niet verplicht om precies in die 5 min foto's te schieten * denk ik *

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:27

Is er hier nog een plekje voor een amateurfotograaf die haar 450d weer eens uit het stof haalt? ik ga zondag ook naar soesterduinen. Ik hoor het graag!

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:29

doom schreef:
Ik zou het gewoon allemaal meer op richttijden houden, tijden zijn altijd fijn.
Maar voel je gewoon niet verplicht om precies in die 5 min foto's te schieten * denk ik *

Marijkjuh schreef:
ik denk zoiezo qua portret en losgooi foto's dat je iets meer tijd moet nemen en geen 5 minuten...in 5 minuten kan ik namelijk niet echt goed een paard op foto zetten.
en volgens mij regelt het zichzelf wel qua fotograveren die paarden fotograveren.

Ik zou ook geen paard binnen 5 minuten op de foto kunnen zetten?... Daarom is er ook ongeveer 20 minuten per paard gerekend.
Je je mag zelf kiezen hoe je het dan verder indeelt. Of je voor dat paard 10 minuten neemt en het volgende paard bijvoorbeeld 30 min. Zelf in te delen, maar je krijgt gewoon voor alle paarden de tijd. :)

doom schreef:
Ik vind 45 min tijd voor opzadelen, naar het strand lopen en foto's maken van alle paarden erg kort in tijd jullie niet? je moet al gauw 15 min rekenen voor alle paarden zadelen en naar het strand toe lopen..
Kan daar niet beter gewoon een uur van gemaakt worden?

Zat ik inderdaad ook over te denken, maar moet even kijken voor de avond groep, want weet niet hoe laat het 23 oktober ongeveer donker gaat worden? Als het namelijk al half 6 donker wordt, moet daar natuurlijk rekening mee gehouden worden.

Bagheera_206 schreef:
Richard is de vorige keer ook al mee geweest naar Soestduinen. Is mij daar prima bevallen zonder schema vandaar dat ik dacht dat Anouk ook meeging om het ook te ervaren

Ik wilde ook ontzettend graag mee, maar moet mijn ogen even rust geven, wil ik niet dat ik straks oogontstekenig krijg oid. Zou erg naar zijn om mee te fotograferen, haha xD
En daarnaast had ik het ook ontzettend gezellig gevonden =(

Hopelijk iedereen weer wat beantwoord?

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:11

Helaas moet ik mij als fotograaf afmelden. Ik heb onverwachts iets anders op die dag.
Ik had graag mee gegaan, misschien volgende keer! :)
Veel plezier allemaal!

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:14

Vanky@ Kan gebeuren en bedankt! Jij ook veel plezier of succes :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:55

Nou Vank vind ik niet leuk! ;(