Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tam_

Re: Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:38

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:38

Die mensen doen het ook maar om hun boterham te verdienen..

Oke maar dat wil niet zeggen dat het dan maar goed is!! of vindt jij van wel Tam_????
Het roept bij jou zeker geen moord pogingen op als je zulke monsters aan het werk ziet. Ik vind het vreselijk ongeacht of zij er hun brood mee moeten verdienen.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:40

bokt is onze school Knipoog zowel voor paarden als ons leve

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:41

coco25 schreef:

Oke maar dat wil niet zeggen dat het dan maar goed is!! of vindt jij van wel Tam_????
Het roept bij jou zeker geen moord pogingen op als je zulke monsters aan het werk ziet. Ik vind het vreselijk ongeacht of zij er hun brood mee moeten verdienen.

Effies via pb Knipoog

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:54

Het filmpje viel mij tot het optakelen reuze mee. wat gaat het snel en diervriendelijk zeg! je kon zien dat de man (meneer van veen?) het beste voor had met het beest en het tot zijn dood niet als een brok vlees behandelde. heel prettig om te zien!
de foto's vond ik schokkend. het ziet er grof uit en eerlijk gezegd ook dier-onterend. Maar goed, dat vind ik van een koe die daar hangt ook en toch eet ik het op.
Ik zou mijn paard toch naar de slachterij brengen. In laten slapen (met alle risico's van dien), op laten halen door de rendac en dan met zo'n grijper de wagen in en dan op de grote hoop in de fik.. .nee, is ook niet dierwaardig.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:00

ik wilde kijken naar het filmpje van de slacht in mexico...maar die link is verwijderd.... heeft iemand die link nog voor mij??

twins4ever2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:01

Alle eerst vindt ik de excursie heel goed dat juliie dat gedaan hebben en dank je wel voor het plaatsen van de filmpjes en de foto s.
Het was naar om te zien maar ik vindt dat het bij het houden van paarden hoort,ooit kom je zelf voor de keus en dan weet je in ieder geval wel hoe het er aan toe gaat bij een slacht huis.Ik denk dat iedereen toch het liefste hoopt op een natuurlijke dood van zijn paard doormiddel van een hartaanval ofzo maar helaas is dat niet altijd het geval.

Ik denk dat COCO25 het filpje uit Amerika bedoelt en niet over Nijkerk.
Ik vindt dat filmpje ook walgelijk.
En je brood verdienen met dierenmishandeling dan denk ik dat je dan toch een foute gedachte heb over het dierenwelzijn.

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:05

twins4ever2 schreef:
Alle eerst vindt ik de excursie heel goed dat juliie dat gedaan hebben en dank je wel voor het plaatsen van de filmpjes en de foto s.
Het was naar om te zien maar ik vindt dat het bij het houden van paarden hoort,ooit kom je zelf voor de keus en dan weet je in ieder geval wel hoe het er aan toe gaat bij een slacht huis.Ik denk dat iedereen toch het liefste hoopt op een natuurlijke dood van zijn paard doormiddel van een hartaanval ofzo maar helaas is dat niet altijd het geval.

Ik denk dat COCO25 het filpje uit Amerika bedoelt en niet over Nijkerk.
Ik vindt dat filmpje ook walgelijk.
En je brood verdienen met dierenmishandeling dan denk ik dat je dan toch een foute gedachte heb over het dierenwelzijn.

Welk filmpje wordt dan bedoeld? Nagelbijten / Gniffelen Toch die van de 1e pagina?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:08

nee... dat was een filmpje van een slacht in amerika en maexico

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:09

Dan zit ik helemaal verkeerd Bloos
Ik had het over het filmpje van pagina 1 en de foto's Knipoog
Exuse moi.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:18

Mag ik de link van iemand over pb van die buitenlandse slacht?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:20

ik ook...

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:21

Tam_ schreef:
coco25 schreef:
Wat erg hoe die paarden van het 2e filmpje hun dood vinden.Te erg voor woorden gewoon ik zou die mensen die daar werken graag zelf door die sluis willen jagen en dan net zo laten lijden (nog wel veel erger).GGGGGGGGGGRRRRRRRRR.......

Ja dat zal wel maar ik zou niet meer kunnen slapen snachts en zij wel dat zegt toch iets over de mentaliteit van die mensen en hun geweten.
Als ik nu echt de keus niet zou hebben en een gezin met zieke hongerige kindjes thuis had zitten ofzo, dan kocht ik op zn minst een pistool of een geweer en anders zo'n ding met pin. Maar dit is om slapeloze nachten van te krijgen. Trouwens in Mexico kun je zat wapens kopen voor weinig, dat zou toch voor dat lijden van zo'n paard heel wat verschil uitmaken.....

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:22

Perrokai schreef:
Tam_ schreef:

Ja dat zal wel maar ik zou niet meer kunnen slapen snachts en zij wel dat zegt toch iets over de mentaliteit van die mensen en hun geweten.
Als ik nu echt de keus niet zou hebben en een gezin met zieke hongerige kindjes thuis had zitten ofzo, dan kocht ik op zn minst een pistool of een geweer en anders zo'n ding met pin. Maar dit is om slapeloze nachten van te krijgen. Trouwens in Mexico kun je zat wapens kopen voor weinig, dat zou toch voor dat lijden van zo'n paard heel wat verschil uitmaken.....

Lees even mijn post en paar post boven je.

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:23

ik vind dit wel leerzaam om te zien
en ja die gasten verdienen ook gewoon hun brood en laat hierom echt mijn stukje vlees niet liggen

maar wat ik me nog afvroeg (mischien over heen gelezen)
maar hangt daat geen vieze geur??? dat lijkt mij echt het erg om er dan bij te lopen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:49

nee dat valt echt wel mee....
alleen op het moment dat ze het kadaver leeg gaan halen ruik je wel iets... resten uit de maag en darmen ruik je wel... maar het gekke is dat die geur ook snel weer weg is...

kijk als je boven in de kantine zit en je loop naar beneden ruik je het wel maar dat duurd misschien net 10 sec.
ik denk dat het op de rendac 100 x erger zal zijn...

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:53

Tam schreef:

Ja die hebben elkaar gekruisd, nu begrijp ik je antwoord wel.. Knipoog

Voor degen die het echte moordfilmpje willen zien, ga naar youTube en zoek op horse slaughter, dan slaap je ook slecht vannacht net als ik......

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:57

slimmerik schreef:
Het valt best wel mee vind ik.... Echt de amerikaanse manier van overdrijven. Maar in het algemeen zijn deze paardjes ook wel snel dood.

Dat schieten is amerikaans dat mag en is in 1 klap weg, dat mes is in mexico dat mag in USA niet en die is ook niet snel dood. Ook dat verkeerd verdoofde paar niet.......dat galoppeerd weg maar dan op zijn zij.....

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:58

Perrokai schreef:
Tam schreef:

Ja die hebben elkaar gekruisd, nu begrijp ik je antwoord wel.. Knipoog

Voor degen die het echte moordfilmpje willen zien, ga naar youTube en zoek op horse slaughter, dan slaap je ook slecht vannacht net als ik......

owh haha in dat geval kijk ik hem morgen wel..

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 01:12

Wat ik mij afvraag: De mensen die zo 'raar' reageren van ohh wat erg en ohh wat zielig eten die wel vlees of niet? Of is de koe niet erg maar alleen het paard? Voor mij zou het maar weinig verschil maken ware het niet dat ik al 12 jaar geen vlees meer eet Knipoog Het klopt namelijk totaal niet als je wel vlees eet maar ondertussen wel commentaar loopt te geven.
Crematie is ook één van mijn wensen maar of dat uitgeveord zal worden zal ter plekke bekeken moeten worden en is van de situatie afhankelijk. Slacht is me na dit topic wel meegevallen maar dan sowieso niet voor consumptie (dat zou pas cru zijn als vergetarier zijnde Vork ) .

Vind het overigens wat minder respectvol dat er over een belgische knol gesproken wordt ipv gewoon een belg of belgisch trekpaard, komt wel wat denegerend over. ook die "ene" foto vind ik niet kunnen.
Bloos

Vind het een goed verslag en heb respect voor de dames zoals ik in het begin van het topic ook al vermeld heb. Wellicht is een uitstapje naar Rendac, een paardencrematorium of een dierenarts met inslapen nog te realiseren om het plaatje compleet te krijgen? (niet dat ik meega irl maar ben wel benieuwd naar die verslagen dan Clown )

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 01:16

Als eerste wil ik even kwijt dat ik het heel knap van jullie vind dat jullie de moed hadden om hier naar toe te gaan. OK dan! Ik vind het ook super fijn dat je het filmpje hier dan neerzet zodat mensen die toch graag willen weten hoe het precies in zijn werk gaat om als het er op aan komt de kans krijgen de juiste beslissing te nemen. Verder vind ik het er zeer paardwaardig uitzien. Het val naar mijn mening echt reuze mee. Owjah en ik vind de reacties van de mensen in dit topic op die filmpjes uit amerika enz eerlijk gezegd een beetje vreemd. Waarom willen jullie in vredesnaam zo graag die filmpjes zien? Nors opkijken Eerst in zeuren over hoe respectloos het wel niet is om je paard te laten slachten enz. en dan zo graag die filmpjes willen zien. Dit snap ik niet

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 01:20

ik heb de slacht in nijkerk meegemaakt en ik was gewoon nieuwsgierig...
ik wil voor school ook een uitgebreid werkstuk hier over gaan maken (dierenartsassistent)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 01:27

Wauw, ik vind het écht hartstikke interessant!

Wilde in eerste instantie ook graag mee, maar het zat al vol + ik kon toch niet vanwege vrijwilligerswerk.
Ik vind het er niet echt schokkend uitzien, en ik wil zéker eens een bezoekje gaan brengen om het in het echt te zien Ja

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 02:01

mareen schreef:
Owjah en ik vind de reacties van de mensen in dit topic op die filmpjes uit amerika enz eerlijk gezegd een beetje vreemd. Waarom willen jullie in vredesnaam zo graag die filmpjes zien? Nors opkijken Eerst in zeuren over hoe respectloos het wel niet is om je paard te laten slachten enz. en dan zo graag die filmpjes willen zien. Dit snap ik niet

Ik zeur niet over respectloos etc. maar ik wil alle filmpjes zien omdat ik niet mijn kop in het zand wil steken om te denken als ik het niet zie dan is het er niet. Het is er wel nml. en ook in NL gaat het aan de lopende band, paarden weet ik niet, koeien en varkens wel, die worden ook niet over hun bol geaaid eerst. Zijn ook dieren toch ?
Maar die worden wel direct doodgemaakt op een beter manier dan in mexico.

Ik heb de indruk dat velen niet door hebben dat dat witte paard met mes niet in amerika geslacht word maar in mexico ! In america mag het zo niet, in mexico wel.........
In america zijn ze er op tegen dat er massaal zoveel paarden voor consumptie worden geslacht, gezonde paarden, afgedankte paarden zelfs drachtige paarden ! voor 5 dollar worden ze verkocht en dan verwerkt in vlees waar een rundsmaakje aan toe word gevoegd en dat krijg je dan in goedkope restaurantjes zonder dat men het weet. Dat is america. Dat met die dolk of mes is mexico !

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 02:18

Ik vind het dapper van jullie dat jullie dit allemaal zo durfden te bekijken. Ik heb wel de filmpjes en foto's bekeken, het snijden enzo en bloeden vind ik wel naar om te zien, maar irl erbij zijn had ik niet gekund... sommige foto's waarbij jullie allemaal om die dode belg heenhangen en die met die koeienkop met tong erbij uitsteken vind ik wel een beetje vreemde foto's eerlijk gezegd.
Ik zie wel dat bij van veen in nijkerk het goed en netjes gebeurd, voor wat betreft een slachthuis.
Wij hebben 1 pony weggebracht naar een slachthuis, maar ben er verder zelf niet bijgeweest..
Mijn paard is vorig jaar ingeslapen, dit was mijn eigen keuze, ik wilde niet dat ze geslacht werd en opengesneden, opgegeten. Ze had een dom ongeluk gehad in de weide, en had hierbij haar kogelgewricht zo ernstig beschadigd, dat herstel of operatie helaas onmogelijk was. Ze is in de kliniek ingeslapen, en het is rustig gegaan. Dat paarden bij het inslapen met een spuit gaan vechten, dat ligt echt aan de dierenarts.. Ze krijgen eerst een verdovingsspuit zodat de spieren slap worden en beetje net zoals iemand high is van een joint ofzo zei de DA mij. Te weinig overdosis vloeistof waaraan ze overlijden erin heeft vechten tot gevolg. Ik heb dit aan meerdere dierenartsen gevraagd...