Verslag 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk, 1e post lezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Re: Verslag 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:57

Tjonge fijn dat je er wat van geleerd hebt Rolleyes

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:05

jongens, laten we weer ontopic gaan!

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:07

Ik kan helaas veel foto's/filmpjes niet openen!
Vind het knap dat jullie er naartoe zijn gegaan( opnieuw)!

miranda85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:09

waar is dat andere topic dan? kan misschien iemand een link plaatsen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:11

Miryamk schreef:
viewtopic.php?f=1&t=691195&hilit=
Dit is het centrale topic over slachten, graag dáár over inslapen en slachten discuseren.
Dan kunnen we hier de ervaringen van de excursie delen en eventuele vragen beantwoorden Knipoog

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:19

mijn vader doet in varkensvlees en tegenover zijn bedrijf zit een slachterij voor koeien, maar so heb wel bewondering dat jullie het zo van dichtbij kunnen zien, heb een paar filmpjes gekeken, maar nee niets voor mij Haha!

lijkt me wel heel intressant!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:21

pieettterly
de moderaters zijn hier in dit topic aanwezig, en juist om mensen zoals jij vriendelijk de deur te wijzen.

de discussie moet gehouden worden in het genoemde topic hier in een paar post boven die van mij.
dit topic is als informatief bedoeld.
en in dat andere topic kun je lezen dat er aan het spuitje net zoveel, en in mijn ogen,meer nadelen zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:28

dinsdag had ik een 'discussie' over het slachten met een vrouw die altijd koffie komt drinken op stage, zij: ja ik zou hem nooit laten slachten! ik: nou.. ik ben eigenlijk wel voor slachten.. ze keek me aan.. ik: ja ik heb filmpjes gezien, en een verslag gelezen, en ik vind het best vriendelijk! hoe gebeurd dat dan? ik heb het verteld, en ook zij kijkt nu heel anders tegen het slachten aan, zij had gewoon een heel verkeerd beeld over het slachten, en dankzij dit topic weet zij nu ook hoe het gaat, en dat niet allemaal zo verschrikkelijk is..

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:30

PiieterLY schreef:
sorry hoor.
maar dat jullie dat doen vind ik echt BELAGELIJK !!.
ik ben echt TEGEN paarden slachten .
ik vind dit onterecht zoals ik weet is bokt.nl een diervriendelijk internet site.
sorry maar ik vind dit belachelijk :S.
sorry , jullie vinden het leuk nou ik vind dat de moderators hier wat van moeten zeggen !. ABSURT

"Absurd" met met d op het eind en "belagelijk" moet gespeld worden als "belachelijk". Leer eerst eens spellen, word vervolgens eerst eens volwassen en dan mag je terugkomen om je mening te geven.

PiieterLY schreef:
en hierbij bedoel ik Je kan een paard toch ook gewoon een prikje geven . inplaats van met de dood pijn te laten lijden GESTOORD !!

En dat is voor het paard zelf dus NIET de beste optie! MAar ja, als je je meer in het onderwerp had verdiept i.p.v. dom te oordelen had je dat zelf inmiddels ook ingezien.
Laatst bijgewerkt door tamorka op 12-10-07 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:31

PiieterLY schreef:
en hierbij bedoel ik Je kan een paard toch ook gewoon een prikje geven . inplaats van met de dood pijn te laten lijden GESTOORD

misschien zou je beter je tijd kunnen besteden op school ,dan op Bokt op topics klikken waar je schijnbaar nog niet aan toe bent.
Misschien kun je tegen de tijd dat je je penny-tijd ontgroeit hier wat reeeler tegenaan kijken. Het houden van paarden bestaat niet alleen uit knuffelen, borstelen en paardensnoepjes voeren..... Het kan echt geen kwaad meerdere mogelijkheden te onderzoeken. Verder kun je je 'zielig, absurd en belachelijk' reacties beter gaan uitten in het bovenstaande topic., Daar is hier geen behoefte aan.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:33

Go jij! Go jij! Jullie zijn toppers, aan zulke topics heb je nog eens wat! Ik baalde echt zo hard dat ik niet mee kon he!!

Enne, is dit de nieuwe Sanniegirl Clown

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:37

Voor de tegenstanders... leg mij eens uit, wat vind je erger aan het laten opeten van een paard dan de volgende opties:
Optie 1: Paard is ingeslapen en wordt opgehaald door rendac en vermalen tot weet ik het wat allemaal...
Optie 2:paard is ingeslapen of geschoten en gaat naar het crematorium waar zijn lichaam in brand wordt gestoken en zijn resten vermalen tot as...

Tell me...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:43

dees_daan schreef:
dinsdag had ik een 'discussie' over het slachten met een vrouw die altijd koffie komt drinken op stage, zij: ja ik zou hem nooit laten slachten! ik: nou.. ik ben eigenlijk wel voor slachten.. ze keek me aan.. ik: ja ik heb filmpjes gezien, en een verslag gelezen, en ik vind het best vriendelijk! hoe gebeurd dat dan? ik heb het verteld, en ook zij kijkt nu heel anders tegen het slachten aan, zij had gewoon een heel verkeerd beeld over het slachten, en dankzij dit topic weet zij nu ook hoe het gaat, en dat niet allemaal zo verschrikkelijk is..

Kijk, en dat soort mensen moeten eens goed idd de voor en nadelen van slachten/spuiten overdenken.
zo begon ik ook,en met dit eerste topic, ben ik als een blad aan de boom omgedraaid,
alle paarden die ik ooit mag bezitten,gaan als ze niet anders kunnen,naar de slager.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:37

PiieterLY

is pas 13 Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:44

kiwiko heeft gelijk,
die kinderen kunnen er niks aan doen,

ook misschien een idee voor bart, een 16 + grens maken op zulke topics als deze?
al vrees ik dat dat niet haalbaar is.

misschien moet een moderater bovenaan de eerste post even laten weten dat zulk commentaar niet in dit topic is toegestaan?
wij reageren veel te fel, helemaal mee eens.
maar het is echt irritant als mensen niet lezen , want ze lezen dus echt niet ...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:46

flair: optie 2 dan maar

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:50

Snackie schreef:
dees_daan schreef:

Kijk, en dat soort mensen moeten eens goed idd de voor en nadelen van slachten/spuiten overdenken.
zo begon ik ook,en met dit eerste topic, ben ik als een blad aan de boom omgedraaid,

idd mijn 4 paarden heb ik het al toegefluisterd Knipoog

ze mogen allemaal ik houd vreselijk veel van ze en weet dat het slachten een goede dood is. Het is gewoon heerlijk om te zien dat dat paard zonder stress naar binnen komt en hij wordt gerustgesteld en daarna is het gewoon over. naja wat er daarna meegebeurd maakt mij niet zoveel uit ik hoef niet persee mijn paard in een potje hoor. Je hebt zat herinneringen en die zullen blijven dus ik denk dat ik der dan liever in vlees laat vermalen en zo.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:14

meliiSsatjje schreef:
Als je echt onwijs veel van dieren houdt, dan doe je dit soort dingen niet. Ik vind het echt belachelijk. Je gaat geen filmpjes op internet zetten op een paardensite vol paardenliefhebbers van de slacht van een paard. Ik vind dit echt overdreven. en doe de foto's voortaan liever in een link zodat ik ze niet meteen zie als ik dit topic open.!! ik ben er op tegen. maar het is maar waar je van houdt.

Melissa,
Ooit moet je als eigenaar zijnde een keuze maken, dan wil je de beste manier voor je paard,
En daarom staat dat ook op bokt, zodat je kan zien hoe en wat.

Het gaat idd niet alleen om leuke dingen.

Wist je trouwens,
Dat als Jop ooit gaat, en er nog een mogelijkheid is dat W, haar ook liever naar de slacht brengt.

En zo heeft ieder gelukkig zelf zijn eigen keuze die hij/zij kan maken.
De keuze is niet leuk maar zeker ook niet makkelijk.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:20

meliiSsatjje schreef:
Als je echt onwijs veel van dieren houdt, dan doe je dit soort dingen niet. Ik vind het echt belachelijk. Je gaat geen filmpjes op internet zetten op een paardensite vol paardenliefhebbers van de slacht van een paard. Ik vind dit echt overdreven. en doe de foto's voortaan liever in een link zodat ik ze niet meteen zie als ik dit topic open.!! ik ben er op tegen. maar het is maar waar je van houdt.

ik vind jou reactie overdreven
Weet jij hoeveel duizenden paarden er naar de slacht gaan. Ieder gelukkig zijn eigen keus het is heel simpel de een vind het zielig, maar een ander ziet er weer veel meer goeds in.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:50

jongens komop, láát het!! Lachen
Ga er nou GEEN discussie van vormen.
heb ook álweer getemt hiervoor Lachen

t moet eens afgelopen zijn Nagelbijten / Gniffelen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:53

Jolliegirl schreef:
jongens komop, láát het!! Lachen
Ga er nou GEEN discussie van vormen.
heb ook álweer getemt hiervoor Lachen

t moet eens afgelopen zijn Nagelbijten / Gniffelen

Mijn reactie is niet uitlokkent tot een discusie, probeer dr wat duidelijk te maken aangezien ik haar ook ken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:55

doel niet op jou Lachen
de mensen die ik bedoel weten dit wel.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:55

Dames ik zou de pennyreacties laten wat ze zijn, daar zijn Mod's ook voor om er wat van te zeggen.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:42

flair schreef:
Voor de tegenstanders... leg mij eens uit, wat vind je erger aan het laten opeten van een paard dan de volgende opties:
Optie 1: Paard is ingeslapen en wordt opgehaald door rendac en vermalen tot weet ik het wat allemaal...
Optie 2: paard is ingeslapen of geschoten en gaat naar het crematorium waar zijn lichaam in brand wordt gestoken en zijn resten vermalen tot as... En word uitgestrooid of in een urn gestopt

Optie 3: Paard schieten en naar de slacht en helemaal verwerkt, rendac voer en honden voer ed. En uiteindelijk gaat ook een deel naar de rendac en verder.
Optie 4: Hij sterft een natuurlijke dood en gaat zowiezo naar de Rendac.
Optie 5: Hij word thuis geschoten en gaat zowiezo naar de Rendac.
Optie 6: Hij word geschoten bij de slager en gaat naar de Rendac.
Optie 7: Mijn paard gaat niet dood.

T maakt geen donder uit wat je nou doet terug in je eten of alledaagse productie komt ie toch wel.
Dus mensen die vinden dat hun paardje niet op mijn bord mag liggen in een frikandel of whatever. Mij best..aan de muur mag ie ook hangen hoor!

sorry..moest t gewoon even kwijt..maar wat je ook doet..terugkomen doet ie tenzij je m cremeert. En dat is iets wat nog niet vaak gekozen word en gewoon simpelweg duur is.
Ohja, en natuurlijk die eeuwig levende paarden..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:11

OPTIE 7!!!! Huilen van het lachen