Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
crossmonster schreef:ja mellow ik was het dus met je eens
ik vind het "ik heb getemt" altijd een beetje jammer
Cyntje schreef:Over het algemeen is shoarma in NL gewoon varkensvlees hoor
just_bassie schreef:ik heb het ook alleen maar geplaatst als vergelijkings materiaal!
volgens mij hebben de meeste mensen het beeld van een slagerij zoals dat in mn filmpje op de amerikaanse/mexicaanse manier gebeurd!
terwijl het echt heel anders kan zoals de DAPPERE slagerij bezoekers ons hebben laten zien in eerdere beelden!
en ik had een waarschuwing geplaatst zo dat je je kon voorbereiden op niet vriendelijke beelden
patsur schreef:Crossmonster, wat houdt een koshere slachterij in en wat gebeurt er met het vlees? Word dat verkocht aan bijvoorbeeld de Mac?
Hermesdeux; ik heb het ook niet gezien dat het paard geschoten werd, en ook de koe niet. Ik heb ook weinig gezien van het villen enzo van het paard, wel van de koe.
Het filmpje van de Amerikaanse manier vind ik toch wel bruut, je ziet paarden spartelen en niet eens helemaal dood liggen... Er werd 1 paard geschoten met een soort jachtgeweer, maar vanaf een afstand. Volgens mij was het puur toeval dat het paard toevallig daar met zn hoofd zat anders had hij hem mooi in zn hals geraakt ofzo
nonixjuh schreef:just_bassie schreef:ik heb het ook alleen maar geplaatst als vergelijkings materiaal!
volgens mij hebben de meeste mensen het beeld van een slagerij zoals dat in mn filmpje op de amerikaanse/mexicaanse manier gebeurd!
terwijl het echt heel anders kan zoals de DAPPERE slagerij bezoekers ons hebben laten zien in eerdere beelden!
en ik had een waarschuwing geplaatst zo dat je je kon voorbereiden op niet vriendelijke beelden
Rustig rustig
Ik vond het meer een tegenwerkend beeld hebben dan de slagerij in Nijkerk. dit topic gaat over de excursie Nijkerk.. er zijn nu een boel pagina's vol gekletst over slagerij slecht etc etc
dat is nu een beetje weg gezakt... komt er dit filmpje!! Maar, oke ik zal dan wel de enigste zijn die er zo over denkt. Laat hem dan maar staan.. heb ik verder geen problemen mee
Nu dus weer ontopic.
Vonnie84 schreef:griebels schreef:Ok, ze worden dus verbrand
Kun jij niets regelen vonnie bij Rendac?
Dat was met school(Helicon).
De dieren worden daar eerst op een grote hoop gegooid. Dan uitgesorteerd (ik weet niet meer precies hoe of wat). Dan worden ze vermalen (net zoiets als in een vuilniswagen).
En uiteindelijk verbrand.
Maar, dat heb ik dus allemaal niet gezien. En ik het is alweer een aantal jaar geleden. Dus ik hoop dat mijn uitleg klopt. Ik kijk uit naar jullie verslag.
crossmonster schreef:er worden wel een soort van kogels gebruikt, die zorgen voor de extra druk/ snelheid
ik geloof dat het op luchtdruk gaat.
en nee dat bloeit niet erg
er worden denk ik geen grote aders geraakt, alhoewel de hersenen van een paard wel superklein zijn!
de pin komt dus met zeer grote snelheid het hoofd in, waardoor de schedel verbrijzeld, en die stukjes bot maken het dier hersendood.
de pin schiet meteen weer terug, zoals je ziet
we hebben hetn nog gedemonstreerd gekregen op het dode paard, men wat een klap geeft dat ding
coco25 schreef:Wat erg hoe die paarden van het 2e filmpje hun dood vinden.Te erg voor woorden gewoon ik zou die mensen die daar werken graag zelf door die sluis willen jagen en dan net zo laten lijden (nog wel veel erger).GGGGGGGGGGRRRRRRRRR.......
Tam_ schreef:Kan iemand uit legen wat koosher is?
KarinvdM schreef:Tam_ schreef:Kan iemand uit legen wat koosher is?
Soms vraag ik me wel eens af wat men tegenwoordig nog leert op school...
http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... oosjer.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kasjroet
Het geldt niet alleen voor joden maar ook voor moslims.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Halal