Zeeuwen, meimeeting!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Inge

Re: Zeeuwen, meimeeting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 09:11

Ow ja wat ook heel mooi schijnt te zijn is een dauwtrapritje
dus heel vroeg in de morgen, dus wie weet dat ik met Top zaterdags of zondags om zes uur s'morgens een klein ritje doe om al lekker los te komen , nog liefhebbers ? Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:16

Oh heel vroeg ga ik ook wel mee! Lijkt me erg mooi!
Dan zijn alle dieren in het bos ook nog wakker, wie weet zien we dan nog eens wat..

Hmm.. Van dat vieze kuil.. Scheve mond Ik weet niet of ik hooi kan meenemen..
Ligt er aan hoe vol de auto al is.. En ik weet ook niet of het in de trailer gepropt kan worden..

Hoe zat het nou met krachtvoer? Ik neem zelf een emmer mee..
Want Amy mag beslist geen ander krachtvoer meer dan wat ik nu geef..

greens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:18

Kuil, nee ben ik ook niet zo'n fan van..
Hoe het zat met krachtvoer weet ik niet, maar ik neem zelf voer mee voor Annemiek..

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:54

ik neem zelf krachtvoer mee Ja
En hooi dan ook maar denk ik, zal anders is even van die grote vuilniszakken halen dan neem ik een paar baaltjes mee.
Ze staan nl wel op stal dus moeten ze iets te doen hebben Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:32

Pffff.... verdemme dat er kuil gevoerd wordt, ben daar ook niet blij mee. Aan de ander kant, het wordt wel erg lastig om hooi mee te nemen. Wij hebben natuurlijk al 2 paarden in de trailer, dus waar je dan hooi moet gaan steken? Mensen met 1 paard kunnen gewoon een baal aan de andere kant van het schot doen. Ik heb zelf wel 2 van die enorm grote hooinetten voor 2 paarden. Dat kan in de trailer. Maar dat is niet voldoende voor 2 paarden voor 3 dagen + ze zullen er onderweg ook wel van eten. Een baal voorin kan ook niet, stel dat dat ding gaat bewegen tijdens het rijden. Ik vrees dat Aman en Amy dus veroordeeld zijn tot het kuil. Of we zouden elk met een eigen trailer moeten gaan.

Dacht wel dat hooi en krachtvoer erbij in zat? Weet nog niet of ik zelf krachtvoer meeneem, als iedereen het doet, zal ik het zelf ook maar meenemen, is wat makkelijker voor die mensen dan.

Dauwtraprit. Ik denk dat je dan beter zondag heel vroeg kan vertrekken omdat we zaterdag al een grote tocht hebben Lachen

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 12:52

Ja dauwtraprit zondagvroeg, daar heb ik wel zin in Ja

Krachtvoer neem ik zelf mee..

Ik kan maar 1 baaltje meenemen, want de fietsen gaan ook mee. Staan aan de andere kant van Des.
Maya, 1 baal kan je wel van voor in trailer leggen, als je die vastlegt.. Maar persoonlijk denk ik niet dat die verschuift hoor. Dus gewoon los zou ook gaan?

Inge, als jij morgen nog belt voor de stallen, zou je misschien de ruime stallen met luik willen reserveren? Zonder opening aan de onderkant? (Kunnen ze met hoef onder... Boos! )
Vriendin had dat ook gedaan en dan krijg je die.. ik wil een fatsoenlijke stal en denk met mij.. meerdere Haha!
Verder heb ik eigenlijk de intentie om Des alleen in de stal te laten slapen. Als we zaterdags terugkomen van de rit, laat ik em even op stal om te drinken en eten en wil daarna eigenlijk nog even een uurtje hem ergens gras laten eten..
's Avonds zelfde na het eten, als dat gaat..
Ben blij dat het maar 3 dagen is..

Maar nu ik al die verhalen heb gehoord, zou ik de volgende keer niet meer naar Loon gaan.. maar voor de Brand kiezen bijvoorbeeld..

Zou het erg vinden als ik mijn paard slechter mee terugneem, dan gebracht heb...

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:56

Ik probeer in mijn vaders auto wel veel hooi te stoppen Haha!
Top mag geen kuil omdat hij slecht tegen eiwitten kan.
Daarom neem ik ook mijn eigen voer mee.

Dauwtraprit hoeft niet niet zo lang te zijn maar lekker even spiertjes los maken, bv alleen stappend of zelfs aan de hand een eindje wandelen.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:58

Ik zal ze nu wel even een mail sturen Nicole, anders vergeet ik weer wat ik moest vragen aan de telefoon Haha!

Ik wil idd Top zo weinig mogelijk op stal laten staan Ja
Normaal zou ik ook niet voor van Loon gaan maar we hadden huurpaarden nodig.
Ach en misschien valt het mee Ja ..hoop ik Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:05

Nog eens het hele topic doorgelezen voor alle info verzameld voor in 1 post.

Waar, hoe en wanneer
- http://www.hotelmanegevanloon.nl/
- Vrijdag 25 mei tem zondag 27 mei.
- Stacey en Nicole tweepersoonskamer.
- Anne, Gerlinde, Inge, Maya en Sita groepskamer.
- Groepskamer : zelf slaapzak en handdoeken mee. (stapelbedden)
- ZELF voor eten zorgen : vrijdag, zaterdaglunch, zondaglunch.
- Hooi/brokken zijn inbegrepen.
- Geen weidegang.
- Stal is met halve deuren die beiden dicht kunnen.
- Kamers zijn vanaf 15.00 beschikbaar de vrijdag.
- Zondag om 11.00 uit de kamers.
- Vergunning per eigen paard per dag is verplicht voor Natuurmomenten. Kost €1,- en is daar te krijgen.
- Cap is verplicht.

Ritten
- Vrijdagavond 1 uur van 18.00-19.00
- Zaterdag een rit van 10.00 tot 15.00
- Zondag van 10.00 tot 12.00

Wie
- Anne met Annemiek
- Gerlinde met huurpaard
- Inge met Top
- Maya met Aman
- Nicole met Des
- Sita met Amy
- Stacey met huurpaard.

Transport
- Nicole en Stacey rijden samen.
- Anne, Gerlinde en Inge rijden samen.
- Sita en Maya rijden samen.

Brief

Afbeelding

Afbeelding

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:07

Netjes Maya Ja

Ik heb ze nog even gemaild ivm de stallen, het krachtvoer en wat voor hooi ze voeren

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:10

Mooi overzicht Maya! Ja! Heel duidelijk zo!

Hoe doen jullie dat met tassen? Vrees dat ik mijn kussen, slaapzak en mn spullen niet in een tas ga krijgen Nagelbijten / Gniffelen! Ik neem ook altijd teveel mee Rolleyes!
En ik twijfel ook nog steeds of ik mn zadel wel mee zou nemen...

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 13:14

Ik neem 1 grote weekendtas mee.. maar heb geen kussen etc wat ik mee moet nemen.
Dacht dat jullie ook handdoeken moesten meenemen, toch?
Vanavond moet ik echt mijn lijstje eens gaan maken wat ik mee moet nemen allemaal..
Krijg stress Tong uitsteken

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:21

Das nergens voor nodig Knipoog! Als je wat vergeet kunnen de anderen je er misschien ook wel aan helpen Ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:40

Ik heb zo'n super opvouwbare slaapzak, ding is iets van 15-20 cm doorsnee bij 40 cm lang ofzo. Verder heb ik mijn lijst op m'n pc in Dronten staan (van vorige vakantie) daar moet ik het eea aan afstrepen, en dan kan ik die weer gebruiken. Voor een weekend heb ik nl minder nodig dan voor een week Haha! Verder gewoon alles in 1 grote weekendtas, past makkelijk.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:03

Ik heb ook een hooinet.. Als ik dat nou vul totdat ie bijna knapt.. Dan heeft ze iig voor een nacht + morgen al hooi.. Nagelbijten / Gniffelen

Misschien is dat idee van Nicole wel wat Maya.. Gewoon een baaltje voorin de trailer?
Dat moet toch wel kunnen?

Met 2 trailers zie ik opzich niet zo zitten.. Ik moet dan nog op erg korte termijn een auto en chauffeur regelen namelijk.. Bloos
Denk niet dat dat lukt.. Aangezien het vrijdag een normale dag is kan Natas of Jack ook niet.. Zitten ook met werk en de kids..

Ik ga vanavond ook een lijst maken met wat ik allemaal meeneem..
Slaapzak ed is al geregeld.. Tenminste heb hem nog niet, maar mocht hem wel lenen.. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:12

Dan zou het om een baal van jouw stal moeten gaan Siet, want ik heb geen kleine balen hooi. Dus als jij dat vraagt / kan regelen? Alleen balen van 300 kg, die passen in z'n geheel er al niet in... Nagelbijten / Gniffelen Knipoog Verder pb ik je even.

Ik wilde zelf eigenlijk m'n 2 grote hooinetten volledig vullen. Die zijn eigenlijk voor 2 paarden geschikt, zijn 2 keer zo groot als een normaal hooinet.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:14

Oke.. Ik kan denk ik wel een baaltje meekrijgen.. Ja
We hebben anders ook 25 kg kuilpakjes, mooi voordroogkuil? Die zijn ook dicht.. Kunnen ze er ook niet van snoepen..

We PB-en dr wel over.. Knipoog

greens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:18

Beetje jammer dat we nu wat minder goede ervaringen mee krijgen, ben nu toch wel benieuwd wat we daar precies aantreffen Ja

Misschien even stomme vraag, maar qua eten wat er bij het arrangement zat is dus: za ochtend en avond, zondagochtend?

Ik probeer 1 weekendtas mee te nemen (normale grootte) en dan een aparte zak voor slaapspullen. Denk dat ik wel mijn dekbedje mee neem ipv slaapzak, ik doe geen ook dicht in een slaapzak, vind ik verschrikkelijk irritant.. Bloos

Moeten we nu ook handdoeken mee nemen? (mensen van de groepskamer)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:18

Ja, ook handdoeken, zie die post van mij enkele berichten hoger Knipoog

greens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:26

Ja dat had ik gezien, maar ik dacht eigenlijk dat dat niet moest. Daarom vroeg ik het nog even Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:45

Nou, problem solved mbt auto Clown Ik rijd zelf met de trailer en auto, dus die blijft ook gewoon achter daar Lachen

Sowieso neem ik liever mijn beddegoed en handdoeken mee hoor. Moet er niet aan denken dat ik met spul waar al 120.000 lijven mee afgedroogd zijn of gebruikt hebben, ook te gebruiken... Bloos!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 20:09

Hihi, daarom wou ik een 2 persoonskamer.. scheelt ook een hoop gesjouw Tong uitsteken

Oh, echt super van die auto, Maya!

Hoe laat gaan jullie door?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:39

Ik geloof dat we rond de klok van 1 uur Amy laden en dan doorrijden naar Amanda.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 23:59

Dat was ik idd van plan Lachen T is zo'n 150-160 km, dus ongeveer in 2 á 2,5 uur te doen Lachen Dan zijn we daar om half 4 á 4 uur. En dan kan ik tenminste nog rustig op mijn gemak warm eten... *LOL* (maar ik vind het niet erg om 's avonds nog eens warm met jullie mee te eten hoor).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:06

Nog vraagje, wellicht handig om iedereen even de telefoonnummers te hebben? Voor als je eens in middle of nowhere staat. Ik heb namelijk niet van iedereen het mobiele nummer. Ja die van Sita, en mijn ouders die van Nicole wel geloof ik Clown

Ik ga zo mijn laadlijst doormailen naar Sita en Nicole, van de rest heb ik geloof ik geen mail?