[besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welshfan97

Re: [besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:05

Goed bezig plien! Wanneer is je halve?

Moeilijk, ik lijk steeds prima te lopen, heb al heel wat metingen laten doen, ook al heel wat verschillende schoenen aangehad en al zo veel oefeningen gedaan. wrss gewoon heel gevoelig op die scheenblessure.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:12

Gats wat lastig zeg! Ik heb ook geen tips voor je -O-

De halve van haren is op 12 maart, is al sneller dan ik me realiseer :7. Maar ik lig prima op schema dus heb er vertrouwen in. 16km loop ik nu soepel dus de laatste 5 kan ik desnoods op karakter. Alleen wil ik eigenlijk wel onder de 2u lopen en daar moet ik nog wel ff hard voor gaan werken. Interval gaat goed, langzame duurloop en T1 ook, alleen in T2 heb ik het loeizwaar en dat tempo moet ik wel gaan neerzetten op de halve..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:17

Ja, als je 16 kan dan loop je dat laatste stuk er ook nog wel bij. :)

Ik ben nog aan het revalideren, het gaat langzaam vooruit.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:20

Oh dat is idd al best snel! Die 21km moet dan idd wel goed komen, dan heb je nu nog 1,5 maand om je vooral op de snelheid te richten.

Karin, goed om te horen dat het langzaam beter gaat!

Ach ik ben tevreden zoals ik nu kan lopen, loop 5km net boven de 25minuten. Stiekem hoop ik daar weer onder te kunnen komen en deze zomer richting de 10km te trainen. Ik vind het heerlijk om een hele tijd in de buitenlucht te lopen en a is 5km toch wel erg snel voorbij.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:47

Mooi tempo alweer welshfan :j. Ik vind langere afstanden ook leuk, dan zie je ook wat meer van de omgeving dan met een snelle 5km.

Wat moet je allemaal doen in je revalidatietraject, Karin?

Ik zat mijn trainingstijden/tempo's net terug te kijken en ik ben toch wel sneller geworden de laatste tijd hoewel dat niet zo voelt. Voorheen was mijn 10K wedstrijdtempo rond de 55min en dat loop ik nu in de trainingen. Dus als ik mijn T2 van 5.30 ong verder kan uitbouwen dan lukt het me wel om de halve onder de 2u te lopen. Hoop ik. En anders maar niet :').

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:57

Wat zijn jullie stil!

Hier gaat het een stuk beter, ik mag weer paardrijden en ook kleine stukken hardlopen, maar dan wel langzaam. :))
Maar het is lekker! :)
Mijn knieblessure zit er nog steeds, met lopen voel ik hem soms ook, de ene keer meer dan de andere keer, maar na het lopen zakt het altijd direct weer weg.
Ik ben ook weer bezig met workouts thuis en ik heb het idee dat doordat mijn spieren daar sterker van worden ik minder last van de knie heb. Of misschien is het gewoon mazzel dat het tot nu toe goed gaat?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:55

Ik sta nu 3/4 keer per week op de loopband voor 3 km per keer :+

Wielrennen mag ik wel weer opbouwen. Zal wel zwaar worden, sinds oktober niets meer gedaan..

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:48

Fijn dat jullie weer langzaam mogen opbouwen! Hopelijk kunnen jullie in de zomer weer lekker je rondjes pijnloos in de zon lopen!

Hier gaat het echt super goed met hardlopen. Gek genoeg als ik langzaam loop heb ik meer last van vanalles dan dat ik een voor mij lekker tempo neem (5 min/km of net iets sneller), ik houd dit niet langer dan 5km vol maar wil het gaan uitbreiden.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:22

Jullie zijn allemaal lekker bezig weer! Fijn hoor!

Ik loop niet zoveel momenteel. Veel werken en ook niet zo'n fan van het Hollandse winterweer. Desondanks wel vol goede moed vanmiddag aan de start van de 10km bij de Groet uit Schoorl, samen met mijn vader. Uiteindelijk gefinisht in 1:07. Dus zeker niet te klagen.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:53

LizMD, knap dat je dan toch die 10km zo netjes hebt gelopen!

Zelf heb ik mij gisteravond nog snel ongeschreven voor een 5km bosloop in de Limburgse heuvels voor volgende week. Ben benieuwd want ik heb niet veel hoogtemeters getraind nu ik in het platte Enschede studeer/woon.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:01

WF waarschijnlijk heb je een beter looppatroon wanneer je wat vlotter loopt. Fijn dat je weer kunt opbouwen.
Karin opzich heel plausibel dat je minder klachten krijgt wanneer de spieren rond het gewricht sterker worden. Is ongeveer 90% van de tijd hetgeen wat we doen met fysiotherapie x).
Haha Liz de voorjaar staat alweer op de stoep, nouja bijna.. Soort van xD maar dus wel nog 10km gelopen, goed bezig!

Ik zwem momenteel iedere maandag en loop veel stage. Als straks het zwembad ik het dorp weer open gaat neem ik een abbo en ga ik weer voor 3x in de week. Hardlopen is gewoon kansloos dus daar heb ik mij bij neergelegd. Kan inmiddels wel een sprintje naar de bus trekken, daar ben ik erg blij mee :). Moet nu nog een x de schroeven uit m'n scheenbeen laten halen maar dat komt nu even niet goed uit :+

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:16

Ik las vanmorgen dat de 10km per abuis 133 meter langer was. En het was het NK. Oeps, foutje!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:18

LizMD schreef:
Ik las vanmorgen dat de 10km per abuis 133 meter langer was. En het was het NK. Oeps, foutje!

Dat is gewoon heel erg dom :=

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:45

Hahah dus je hebt 1133 meter gelopen :')

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:06

Ietsje meer: 10.133. :Y)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:10

Hahaha dat bedoel ik :') Iets te gehaast p mijn telefoon
1100 meter in een uurtje zou wel een heel treurig resultaat zijn :')

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:18

Ja dan zou ik er ook niet zo trots op zijn :')

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:19

Ik denk dat ik dat ook wel red met mijn knie :+

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:02

Wow meer dan 100 meter te veel op een NK is toch best wel veel vind ik, hoe kan dat dan gebeuren? Gebruiken ze geen vast parcours?

Vandaag slechts 3km gelopen in 15 min (spierpijn van de crossfit was toch meer aanwezig dan gedacht). Daarna nog wat kracht oefeningen en een paar keer de "berg" naast de atletiek baan op en neer. Vrijdag een langzaam 5km rondje en dan zondag weer eens een loopwedstrijdje, mijn eerste bosloop, zag op de foto's van vorig jaar vooral een hele hoop modder!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:06

Tussen 7 en 8 km moesten we links heen, om de bosjes heen en rechts terug. Daar was een hek verkeerd geplaatst. Blijkbaar geen vaste route dus. Maar erg slordig. Lijkt me dat je, helemaal met een NK, nog even nameet voordat de wedstrijd daadwerkelijk begint.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:47

We gaan binnenkort een keer kijken voor een step, nieuwe liefde omdat hardlopen met de hond niet meer gaat xD. Hier m'n vader met onze hond. Ik moet nog kijken of ik het ook kan, met mijn rechtervoet op de step lukt het zeker kijken of het met de linkervoet op de step ook gaat.

https://www.facebook.com/hondenschoolbe ... nref=story

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 00:02

ziet er leuk uit kasmir, is het dan de bedoeling dat je het steppende been afwisseld (lijkt me anders een erg asymmetrische belasting)?

Ik heb vandaag een bosloop gehad maar het was meer een modderbad loop, nog nooit zo moe geweest na 5km in 29minuten. glee gewoon steeds uit... ben benieuwd of er nog foto's op de website komen, stonden heel wat fotografen te genieten en plaatjes te schieten van al die modder glibberende lopers. :P

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:23

Yes je ziet m'n vader ook al wisselen op het filmpje. Leuke sport voor de bilspieren xD.

Met al die wind en regen verbaast het me niets dat het totaal ruk was haha. Soort mudmaster xD

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:42

Ik zag toevallig vanmorgen iemand steppen!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 12:19

Plien91, hoe gaat het met de voorbereidingen van je halve marathon? 12 maart is al bijna

Vorige week nog 8e/9e van de 31 geworden bij de vrouwen 5km (kwam echt precies tegelijk met haar over de finish maar je moest je nummer laten scannen en ze hadden maar 1 scanner), dus nog best wel tevreden.
Vanochtend alweer gelopen, 5km in 24,54. Heel blij mee! Nu kijken wat ik verder ga doen, zo veel leuke dingen te doen de komende tijd maar moet ook even er aan blijven denken dat ik niet te hard van stapel loop. Ik ga in ieder geval de batavierenrace meedoen met de studie vereniging!