Verslag 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk, 1e post lezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: Verslag 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:07

_rosita_ schreef:
blijkbaar is er iets wat je aantrok in de titel, anders klik je er niet op.
daarbij komt dat ik me afvraag hoe jouw stukkie vlees 's avonds op je bord komt? vast geproduceerd in de fabriek of niet?

blijf nog steeds benieuwd naar mijn vraag...hoop dat je die nog even wilt beantwoorden

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:09

Mijn ouders kopen mijn vlees. En ik eet ook weinig vlees. Natuurlijk worden die waarschijnlijk op die manier geslacht. Maar ik wil eigenlijk niet weten hoe.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:10

melissatje, meid, ga bij het jeugdhonk zitten kletsen,
nogmaals er IS een topic speciaal voor alle voor en tegenstanders van slachten, dit topic valt onder boktmeetings, en het wel of niet leuk vinden van slachten staat hier totaal buiten,
jouw opmerkingen in dit topic zijn dan ook gruwelijk overbodig,
en ik hoop dat de moderaters nu eens eindelijk wat doen aan al die kinderen hier die de boel verzieken...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:10

meliiSsatjje schreef:
Mijn ouders kopen mijn vlees. En ik eet ook weinig vlees. Natuurlijk worden die waarschijnlijk op die manier geslacht. Maar ik wil eigenlijk niet weten hoe.

hoe naief....

een paard heeft vrijwel zeker een beter leven gehad dan de varkens en koeien van jouw speklapjes en biefstukjes...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:14

crossmonster schreef:
meliiSsatjje schreef:

hoe naief....

een paard heeft vrijwel zeker een beter leven gehad dan de varkens en koeien van jouw speklapjes en biefstukjes...

haha.. ik had het niet anders verwacht Knipoog

prima antwoord cross... had net zoiets willen typen Haha!

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:16

ik eet dat toevallig allemaal niet. maar ik moest gewoon mijn mening kwijt. maarja, ik zag ook meerdere mensen reageren en ik wou ff laten zien dat hun niet de enigste waren. maar ik zal niet meer in dit topic reageren.ik zei ook nog even. ik hoef die filmpjes niet te zien, dat betekent niet dat ik geen vlees wil eten. en het andere mensen verbied hoor.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:17

m aar rosita, het maakt niet uit, zulke meiden maakt het niet uit dat een dier wat op hun bord ligt een beter leven heeft gehad, het is een paard, dat eet je niet.

kan ik me op zich wel iets bij voorstellen, maar als je ouder en volwassen word dan krijg je door dat het niks uit maakt wat je eet, en dat vlees wat een goed leven heeft gehad, uiteindelijk beter smaakt dan vlees uit de bioindustrie...

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:19

ik eet trouwens biologisch vlees. dus die dieren hebben een goed leven gehad!! paarden die hebben vroeger hard voor de mens gewerkt en de mens geholpen, het heet niet voor niets een edeldier.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:30

En dús... hebben ze zo hard gewerkt dat ze geen goed leven hebben gehad en jij ze niet wilt opeten ofzo? Koe
Ik snap niet waarom je geen paard zou willen eten en wel koeien, varkens, noem maar op.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:32

meliiSsatjje schreef:
ik ben het met jade eens!! dit kan echt niet :S

Overigens, deze quote is van gisteravond. Als je dit gisteravond al had gemeld, waarom dan nu weer? Clown

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:37

Elke reactie die ik geef, daar worden toch steeds reactie's op teruggeven en aangezien ik geen zin heb, om de hele tijd dezelfde soort antwoorden uit te leggen, stop ik nu met antwoorden en ga ik uit dit topic weg. dus je kan wel dingen gaan vragen, maar ik antwoord toch niet meer!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:38

helaas stelt de biologische boer ook niet veel voor....
zo ken ik een boer die had zijn zeugen buiten lopen, ja ze lopen nu nog wel buiten, maar biggen groeiden ook even buiten op,
dat kostte helaas teveel werk, en nu gaan ze gewoon weer naar binnen in de kraamhokken, en de biggen die ze krijgen zijn dus biologische biggen , want mams heeft tijdens de dracht buiten gestaan,
de biggen groeien binnen op en worden als mestvarken geslacht en jawel dat heet dan biologisch vlees Huilen van het lachen

ik weet zeker dat paardenvlees zelfs gezonder is, varkens groeien veel te snel door het voer en de hormonen...
een varken dat geslacht word is net een half jaar oud.... een half jaar!!! en dus gewoon nog een kind/ een jaarling

daaaag melissatjuh

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:14

meliiSsatjje schreef:
ik eet trouwens biologisch vlees. dus die dieren hebben een goed leven gehad!! paarden die hebben vroeger hard voor de mens gewerkt en de mens geholpen, het heet niet voor niets een edeldier.

Ik geloof niet zo in het biologische verhaal Bloos

dat een biologisch dier het beter heeft als een gewoon dier

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:11

Ik geloof er ook niet in sorry, zeker omdat er hier ene bio boerderij zit.. nou ik ben daar 1x binnen geweest, nee bedankt niet weer Nagelbijten / Gniffelen IPV een kist, een hokje van 2m bij 2m voor een kalf..

ohh melissa verlaat dit topic a.u.b en houdt gewoon je klep Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

meliiSsatjje schreef:
en ga ik uit dit topic weg. dus je kan wel dingen gaan vragen,maar ik antwoord toch niet meer!

Fijn, bedankt voor je mening
Clown

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 23:03

meliiSsatjje schreef:
Als je echt onwijs veel van dieren houdt, dan doe je dit soort dingen niet. Ik vind het echt belachelijk. Je gaat geen filmpjes op internet zetten op een paardensite vol paardenliefhebbers van de slacht van een paard. Ik vind dit echt overdreven. en doe de foto's voortaan liever in een link zodat ik ze niet meteen zie als ik dit topic open.!! ik ben er op tegen. maar het is maar waar je van houdt.

Ook voor jou geld; dit soort reacties dat het 'belachelijk' is etc. zijn hier níet geoorloofd! En tsja, dat jij nou liever denkt dat je knollie het eeuwige leven heeft... wij steken onze koppen niet in het zand, en proberen andere mensen een objectieve kijk hier op te geven.

vind je het belachelijk, kijk dan niet.

en daarbij; álle foto's staan in links, behalve hele normale foto's; enkel een groepsfoto en een foto van een paardenworst. Is die paardenworst nou zóoo schokkend? Clown zie je in menig supermarkt en bij de slager ook.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 23:11

meliiSsatjje schreef:
Elke reactie die ik geef, daar worden toch steeds reactie's op teruggeven en aangezien ik geen zin heb, om de hele tijd dezelfde soort antwoorden uit te leggen, stop ik nu met antwoorden en ga ik uit dit topic weg. dus je kan wel dingen gaan vragen, maar ik antwoord toch niet meer!

Dankjewel Haha! héhe, eindelijk een die het snapt. Zo, nu zijn beide partijen weer blij, graag dus weer ontopic en niet van dit doelloze gezwam.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:22

Zo, is het weer leuk hier?
Crossmonster heb je al veel vragen voor het intervieuw?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:51

JoyCiej007 schreef:
meliiSsatjje schreef:
Als je echt onwijs veel van dieren houdt, dan doe je dit soort dingen niet. Ik vind het echt belachelijk. Je gaat geen filmpjes op internet zetten op een paardensite vol paardenliefhebbers van de slacht van een paard. Ik vind dit echt overdreven. en doe de foto's voortaan liever in een link zodat ik ze niet meteen zie als ik dit topic open.!! ik ben er op tegen. maar het is maar waar je van houdt.

Ook voor jou geld; dit soort reacties dat het 'belachelijk' is etc. zijn hier níet geoorloofd! En tsja, dat jij nou liever denkt dat je knollie het eeuwige leven heeft... wij steken onze koppen niet in het zand, en proberen andere mensen een objectieve kijk hier op te geven.

vind je het belachelijk, kijk dan niet.

en daarbij; álle foto's staan in links, behalve hele normale foto's; enkel een groepsfoto en een foto van een paardenworst. Is die paardenworst nou zóoo schokkend? Clown zie je in menig supermarkt en bij de slager ook.

En idd nogmaals bedankt voor dit topic. Ik vind het erg informatief en heb er zeker wat van opgestoken. Dat gewauwel van die zogenaamde paardenliefhebbers is werkelijk te kinderachtig voor woorden. De titel van dit topic is duidelijk. Als je er echt niet tegen kunt dan open je dit topic niet eens. Dat doen ze dus wel om vervolgens lekker te stoken. En dan ook nog met veel bombarie weer vertrekken... Slapen Was hier nooit gekomen, dat was veel beter geweest. Doei, doei
Volgens mij stond er trouwens in de eerste post duidelijk dat het geen discussie topic is. Oeps, heb ik me toch even laten verleiden Lips are sealed
Het volgende topic ga ik ook weer volgen, bedankt voor de info dames!!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:00

Marloez schreef:
YouthReiner schreef:
Het is dan wel natuurlijk en vlees eten zal toch echt moeten

Wat een onzin zeg! Nagelbijten / Gniffelen

valt best tegen, vlees moet melk niet. Je bent omnivoor of je bent het niet...
Mensen die geen vlees eten, of veganisten enzo zijn best ongezond bezig..maar das dan weer een hele andere discussie.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:04

idd zonder vlees mis je een hoop bouwstoffen...

en zowiezo, veganisten zouden niet kunnen leven als ze echt veganist zouden zijn.
want in zo ontzettend veel dingen zijn dierlijke producten verwerkt,
denk aan lijm, dat zit in bijna alle producten, hoe willen ze dan in hemelsnaam eten kopen, groente bijvoorbeeld, moet je wegen en dan een stickertje erop plakken, en jawel op dat stickertje zit lijm ... van dieren !!!!

niet om veganisten de grond inte boren, maar meer om te zeggen dat het onmogelijk is.
sja want als je stopt met eten... of gaan die mensen dan naakt in het bos wonen oid?

ik wil gewoon zeggen dat het onontkomelijk is dat je gebruik maakt van dierlijke producten, of dat nu in de vorm van eten is, of dagelijks gebruik van materialen.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:21

Wat zijn de mensen hier snel aangebrand zeg! Wij geven hier alleen onze mening! Mijn opa heeft zijn oude springpaard (was hoefbevangen, enz.) ook naar de slacht gebracht een paar weken geleden.. Maar ik kan niet leven met de gedachte dat het paard waar ik zo veel van hield nu zou worden opgegeten door andere mensen! Dat is toch mýn mening, hoeven jullie niet meteen zo boos te reageren!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:26

youth, jouw mening is hier niet nodig, er is al meerdere malen hier in dit topic de link gegeven voor het topic waar je erover mag discussieren.
dit topic is bedoelt voor de nieuwsgierigen die willen weten hoe het eraan toe gaat.
en dus om vragen te stellen, het is helemaal niet van belang wat jij van het slachten vind.daar is dat andere topic voor
wij worden gewoon een beetje moe van mensen die niet lezen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:26

YouthReiner schreef:
Wat zijn de mensen hier snel aangebrand zeg! Wij geven hier alleen onze mening! Mijn opa heeft zijn oude springpaard (was hoefbevangen, enz.) ook naar de slacht gebracht een paar weken geleden.. Maar ik kan niet leven met de gedachte dat het paard waar ik zo veel van hield nu zou worden opgegeten door andere mensen! Dat is toch mýn mening, hoeven jullie niet meteen zo boos te reageren!

wat mij betreft is dít een prima mening. ík zou ook mijn eigen paard niet op willen eten, iemand anders wel... prima!geen probleem.
alleen het gebrul van hoe zielig het is en dat het belachelijk is om dit op internet te zetten, dat wij morbide zijn en allerlei vriendinnen overstuur zijn.. tsja... dat zal mij een (paarden)worst wezen...

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:08

meliiSsatjje schreef:

En jij bent blind met je oordeel. Ander had je ingezien dat dit juist met goede bedoelingen gedaan was.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:56

Doe dit in het andere topic aub!!
of kan je niet goed lezen!??