[besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welshfan97

Re: [besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:34

Hier toch steeds erg veel last van blessure maar probeer toch nog af en toe zo rustig mogelijk. Vorige week zelfs weer 7.5km gelopen! :D
Ik moet zeggen dat het niet kunnen hardlopen me enorm veel frustratie gaf en daarvoor wilde ik steeds weer te veel als ik weer begon. Nu zwem en roei ik ook nog en is het hardlopen een beetje bijzaak geworden, schijnbaar toch beter want nu gaat het opbouwen veel beter. 20 december is er een hardloopwedstrijd hier in het dorp, hoop dat opbouwen zo door blijft gaan dan kan ik meedoen :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:02

Ik heb eigenlijk een vraagje aan de triatlonners hier, doen jullie nu in de winter mee aan wintertriatlons? Hoorde gisteren dat dat bestond met schaatsen ipv zwemmen, had er nog nooit van gehoord of gezien.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:42

Ja, dat is inderdaad net schaatsen.

Nou.... Ik mag alsnog onder het mes.
Ze gaan de boel schoonmaken en aan elkaar maken en ze doen er ook beenmerg bij. Daarna 6 weken gips en als alles dan vastzit mag ik nog een keer om het er weer uit te laten halen. :roll:

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:43

oh jeetje karin :(:)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:23

Iedereen is weer lekker geblesseerd..
Ik doe ook al twee maanden rustig aan.. Maar mijn knie word steeds pijnlijker. Ik ga maandag naar de sportarts, maar het is waarschijnlijk mijn meniscus.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:37

Poehh Karin wat zuur, het zit je echt niet mee he?
Ik ben nu lekker stage aan het lopen in het UMC, hardlopen heb ik gewoon echt opgegeven en ben aan het zwemmen geslagen. Daar kan ik mijn ei in kwijt zonder mij zorgen te hoeven maken over blessures.

Ik moet alleen deze 2 vrienden nog een keer laten verwijderen.
Afbeelding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:41

Ben je in januari weer op de heidelberglaan Kasmir? Hoelang moet je herstellen van het verwijderen van die 2?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:03

Ik ben uberhaupt even amper op de heidelberg maar 1 halte verder in het UMC op stage (20 weken) heb nog maar heel sporadisch les. Herstel zal niet lang duren, kwestie van die schroeven eruit trekken en dan misschien paar dagen op krukken, denk 2 weken voordat ik echt volledig ben hersteld. Maar komt nogal ongelegen nu tijdens mijn stage op de neurologie afdeling van het ziekenhuis dus ik stel het nog even uit.
Het is vooral dat ik het echt niet kan verdragen op mijn knieën te zitten, doet enorm zeer. Hopelijk als de schroeven eruit gaat dat het wat beter lukt. Voor alsnog red ik mij door te compenseren, maar tijdens de reanimatiecursus zag het er heel kunstig uit :') Ik met 1 half gestrekt been aan het reanimeren haha.

Ben benieuwd wat jij volgende week te horen krijgt, hopelijk beetje goed nieuws!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:11

kasmir, fijn dat je een alternatief hebt gevonden! hopelijk herstel je snel van het verwijderen van die pinnen, kun je weer snel verder met zwemmen.

Ik baal hier echt enorm, begon m'n draai echt te vinden, beetje hardlopen, roeien en zwemmen. ging heerlijk! Alleen hadden we woensdag ergometer training bij het roeien en na al een heel tijd roeien knapt er ineens wat in m'n mijn knie. Ik verschoot echt even van de pijn/schrik. maar al snel ging het wel redelijk als ik maar niet al te ver mijn knie boog. helaas nu naar 2 dagen doet het meer pijn ipv minder en gewoon fietsen is eigenlijk al geen pretje meer, roeien heb ik voor volgende week ook alvast maar afgezegd :( knie is een beetje dik, maar niet rood of warm.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:26

Vandaag dus de fysio. Die zei weer wat anders dan de vorige :+ de vorige dacht aan mijn meniscus en dat er een stukje los is door een ongeluk van drie jaar terug. Deze denkt dat het aan mijn bekken ligt. Maar dat weet hij niet zeker, we gaan iig de komende weken aankijken. Ik heb nu al geen zin in gedraai dus direct een sportschool abbo afgesloten. Deed uiteraard al krachttraining, maar nu wil ik meer en specifieker. De fysio wilde mij eerst weer laten sporten dmv zwemmen maar heb dus sinds vandaag een nieuwe helix dus dat zal niet gaan :')

Rest lees ik later bij.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:43

Woooooooooow wat rustig hier!

Iedereen nog een beetje aan het lopen?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 07:07

Echt te rustig idd! Ik loop niet meer, jullie wel? :D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:37

Ik loop afentoe nog! Wel Egmond volgende maand, dus mn conditie nu is een beetje jammer :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:57

Nee ik loop ook niet, ik zit momenteel weer in het gips.
Ik vrees ook dat het hardlopen voor mij ook verleden tijd is. Laatst nog wel een paar keer geprobeerd, maar de pees bij m'n knie gaat gelijk in protest, helaas. :(

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:02

Wat vervelend Karin, veel beterschap gewenst! Waarom zit je in het gips?

Ik train voor de halve marathon in maart :).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:10

Omdat de breuken niet genezen waren (zie mijn laatste post).
Maar toen ze het open hadden bleek het toch vast te zitten en was het dus niet nodig geweest... Maar helaas raakte de chirurg een pees en die ging toen doormidden waardoor ik nu alsnog in het gips zit. -O-

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:52

Karin echt ongelofelijk hoeveel pech jij op een rijtje hebt zeg! Sterkte en welkom bij het hardlopen-gaat-hem-nooit-meer-worden clubje.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:10

Ja, best bizar eigenlijk... :))
Ben wel benieuwd hoelang ik hier zoet mee ben. Ik denk niet dat bij ons de pezen en betere doorbloeding hebben als paarden. Ik heb eerst 2 weken gips, vandaag over en week moet ik terug voor controle. Maar ik kan me niet voorstellen dat het dan al klaar is??

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:12

Als hij echt een pees doormidden heeft gesneden ben ik bang dat t wel even duurt.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:36

Zonder dat een pees in twee stukken ligt, duurt het herstel aan een peesblessure al lang... Waardeloos zeg Karin.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:53

Karin wat een enorme blunder van die arts! hoe gaat het nu ondertussen? hardlopen zal nog wel niet kunnen maar wel je gewone dagelijkse dingen weer kunnen oppakken (neem in ieder geval aan dat dat ook geen doen was in het begin).

Lopen de andere bokkers nog een beetje hard, of is het er allemaal een beetje bij ingeschoten?

Zelf ben ik weer redelijk opgebouwd :) vandaag 5 km in 25:30 zonder last van mijn schenen :D (super blij dus!! Doel voor komende zomer is om op wedstrijdje onder de 23 minuten te gaan, maar alleen als mijn schenen het aankunnen). Ook nog telefoon gekregen dat mijn hardloopschoenen binnen zijn, dus dit weekend hopelijk langs de winkel om ze op te halen :o

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:37

niemand meer aan het hardlopen?

Ik heb eergisteren mijn nieuwe hardloopschoenen opgehaald, gewoon de opvolger van mijn huidige schoen en dan ook hetzelfde extra-ondersteunde zooltje er weer nieuw in. Door de enorme demping (schoen+zooltje) gaat er veel energie verloren, jongen in de winkel vond dat ik zo goed liep dat ik er iets mee moest doen en kwam daarom toch nog met een andere schoen. Ik heb het geprobeerd maar zat toch niet zo goed als die andere, dan maar paar seconden langzamer maar ik ben zo bang dat die shinsplint terug komt...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:58

Ik ben al een paar maanden geblesseerd :+

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:56

Danique_G schreef:
Ik ben al een paar maanden geblesseerd :+

ook al! ook beterschap voor jou, is er wel zicht op verbetering? een paar maanden is niet niks natuurlijk

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:00

Nog steeds aan het trainen voor de halve :D. Net terug van 12km tempoloop, was fijn!

Welshfan kan je die vraag niet voorleggen aan een podotherapeut of sportarts?