Fotoshoot lusitanopaarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovezico

Re: Fotoshoot lusitanopaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 20:28

Ahahh jaaa echt wel :)

lovezico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 20:31

wordt half 9 vertrekken dan maar pfffg

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:53

Femke_Tweety schreef:
Om welke locatie gaat het bij die Friezenmeeting precies? Misschien weet Sjolvir hoe het daar met parkeren gaat?
...

Ben daar even langsgewaaid, want ze wisten het daar ook niet precies.
Ik schreef op hun optie bij Pijnenbrug, dit:

Kom even uit ander topic (barokke paarden/lusitano's) aangewaaid.
Ze hadden het erover dat jullie andere locatie hadden.

Pijenenbrug is stal den Brand (fjorden hengsten houder, je kan daar als je vroeg bent redelijk parkeren.
Tip, draai direct je combinatie om.
Als dat niet kan geen probleem, je kan doorrijden naar de rustende jager, daar direct rechts af
en dan rij je soort van blok om, maar kom je uiteindelijk weer in Loon op zand.

Het parkeerplaatsje is een stuk zand aan de linker kant van de weg (als je van bosch en duin komt),
het is echter niet heel groot, als er al overdwars paar andere auto's creatief geparkeerd staan ben je
met je trailer al snel kansloos.
Echter eindje verderop richting Rustende jager, naast de aspergevelden, kan je langs de weg parkeren.
(Zeg maar aansluiten aan waar iedereen al staat, afh. van het tijdstip, het weer en dus de drukte).

lovezico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 21:04

Oke bedankt

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:06

Lovezico dit is absoluut niet persoonlijk bedoelt maar zou je alsjeblieft willen stoppen met iedere zin in een aparte post te zetten? Ik lees bokt vaak op mijn mobiel en op deze manier blijf ik scrollen, het is niet handig, nutteloos en het maakt het topic óntzettend onoverzichtelijk. Ook wil ik je vragen of je misschien een klein beetje op je spelling zou willen letten in sommige berichten. Ik begrijp dat mensen spelfouten maken en dat dat soms ook niet expres gebeurt, maar sommige zinnen kan ik niet eens lezen, laat staan begrijpen. En als ik er niets van snap lees ik het ook niet verder en mis ik dus datgene wat je ons wilt vertellen. Nogmaals, dit is niet persoonlijk bedoelt, ik zou het bij andere bokkers minstens zo irritant vinden. Sorry.

Sorry ik moest dit echt even kwijt.... :') excuses voor het offtopic gaan.

Wat betreft het parkeren, ik ben nog nooit in de L & DD geweest, dus ik kan er niet echt mee helpen, maar ik zal wel even kijken of ik via google maps ofzo een parkeerplaats kan vinden die nog niet genoemd is, wie weet is dat wat?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:31

Jenny_S schreef:
Datum: 15 juli

Fotografen schreef:

Modellen schreef:
  • Femke_Tweety
  • SteefViana (Onbekend of 15 juli kan)
  • lovezico
  • robijntjah
  • Sjolvir
  • golddigger08
  • lovecortana
  • Kady1
  • gitje65 (Onbekend of 15 juli kan)
  • jenny_s
  • Plaats over

Reserve

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:46

soowee wat gaat dit hard! 2 daagjes niet op bokt geweest en al meer dan 10 pagina's moeten teruglezen!

Ik zie wel wat de tijd word op 15 juli! Ik heb iniedergeval de hele dag vrijgenomen.
(ik zeg in dit topic niet zo veel maar ik lees alle berichtjes wel zelf mee!) Morgen krijg ik wat foto's van een vriendin ,zij heeft van mij en Cortana laatst wat mooie foto's gemaakt. Dan zet ik er wel een paar in dit topic zodat jullie al een beetje kunnen kennismaken met ''model'' Cortana :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:22

Ik bedenk net nog 2 opties voor parkeren, heb Richard hier al over ge-pb't en ga hier van het weekend even achteraan!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 06:41

Is er geen manege in de buurt waar we kunnen parkeren ?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:43

Bagheera_206 schreef:
Ik wil ook nog steeds wel helpen hoor. ;)

Ik denk eigenlijk dat het eerste waar we tegen aanlopen is de lokatie/dag/tijdstip. Half juli kan erg warm zijn en zoals Sjolvir aangaf kan het er erg druk zijn op een mooie dag. Ik heb dat zelf ook ervaren tijdens de hondenmeeting. De vraag is of de modellen of eigenlijk de chauffeurs het wel zien zitten om met de trailer naar een parkeerplek met te veel auto's te gaan op zo een waarschijnlijk drukke dag. Ik als fotograaf met mijn baby-Volvo kan mijn auto nog ergens fatsoenlijk kwijt langs de berm of zelfs op de parkeerplaats, omdat ik er toch al vanaf het begin moet zijn. Als ik daar met een Volvo XC90 met een trailer heen moet cruisen weet ik niet of ik daar graag heen zou willen met al die drukte. Los van het feit dat ik geen XC90 en trailer heb, geen E achter B en al moeite heb met inparkeren van mijn baby-Volvo. _O- Als het half juli wel flink warm is zouden de modellen het snel warm kunnen krijgen en ben bang dat dat ook niet de allermooiste foto's op zal gaan leveren. Je hebt dan hard licht met harde schaduwen. :=

21 April is er een Friezenmeeting volgens mij op een iets andere lokatie in L&DD. Misschien verstandig om die ervaring even af te wachten hoe het daar gaat met de trailers? Als dat allemaal OK is moeten we de knoop doorhakken of we het echt hoogzomer plaats willen laten vinden of dat het misschien toch verstandiger is om deze meeting over de zomer heen te trekken. Hoe vervelend dat ook zou zijn. Ik zie een barokke meeting in L&DD echt zitten, maar het moet voor iedereen leuk zijn, niet alleen voor de fotografen en de modellen, maar ook voor de chauffeurs en de eigenaren. :=

Als het over de zomer heen gaat.
Dan haak ik af :) Ik begin dan met een nieuwe opleiding en verwacht dat ik weinig tijd er voor zal hebben.
Plus dat het in de nazomer ook vaak ontzettend heet kan zijn dan begin zomer.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:44

Bagheera_206 schreef:
Ik heb er de vorige keer zonder trailer 1u45m over gedaan. Denk dat ik dan maar half 8 de deur uit ga ofzo. _O-

Hopelijk ben ik dan optijd bij jou :=

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:45

lovezico schreef:
wordt half 9 vertrekken dan maar pfffg

Voor mij waarschijnlijk half 7 ;)
Maar dat krijg je als je het organiseerd.

dvfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:07

Wat ik met het weer denk is dat het in Nederland niet te voorspellen is
Vorig jaar was het in de lente zo warm dat je op het strand kon liggen en in juli en augustus juist klote weer;). Zelfde geld moeten we het aflossen ivm regen haha. Nou hoop het niet maar we kunnen beter ff afwachten tot de dag zelf ;).

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:08

ja ik maak me ook nog niet druk over het weer, zie wel
en anders maak ik gewoon een ritje

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:19

Ik weet niet of het nou zo handig is om de datum te verplaatsen.. Ik heb ook Al vrij genomen hiervoor.. Misschien dat we moeten kijken voor andere locatie.. Wel in een bos maar met betere parkeer gelegenheid!!en dat het niet zo super druk is met lekker weer...

dvfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:04

golddigger08 schreef:
Ik weet niet of het nou zo handig is om de datum te verplaatsen.. Ik heb ook Al vrij genomen hiervoor.. Misschien dat we moeten kijken voor andere locatie.. Wel in een bos maar met betere parkeer gelegenheid!!en dat het niet zo super druk is met lekker weer...

Ik zal gewoon wel deze locatie aanhouden maar echt afwachten kwa weer miss word het helemaal niet warm. Je kan altijd nog voor een alternatief zoeken toch ;)

Want met een warme dag is het meestal overal druk. Dan wordt Nederland in een x wakker.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:07

ik kom waarschijnlijk alleen... en ben geen held in achteruit rijden.... paard laad wel heel gemakkelijk, kan ik alleen laden...

Die wie o wie helpt mij als ik in de knoei kom met achteruit? Ik neem aan dat er altijd wel een man (of vrouw) is die echt goed achteruit kan rijden? Ik rijd met een grote jeep en een twee paardstrailer..

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:10

dit is wat ik bedoel met hij word drijf nat als ik train....

Afbeelding

en deze foto is van oktober toen het redelijk warm was en hij al iets in zijn wintervacht zat. In zijn zomervacht krijgt hij echt wit schuim op de teugels/ hals en het achter het zadel en op zn kont en zijn manen worden zeiknat... echt vies haha

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:11

wow hij is wel erg mooi zeg ;)
en zou trailer zo taktisch mogelijk zetten, zodat je gelijk weg kan
loop liever met paard los een heel stuk dan klem staan

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:51

ja ik ook :) maar omdat er nu al rond gaat dat het lastig parkeren is daar in de omgeving, en ik ook al geen groom of niks mee heb (probeer nog wel iemand te regelen) alvalst mijn vraag haha :P

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:54

ik heb ook nog niemand dus... we kunnen ook elkaar helpen hè ;)

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:04

obelix schreef:
Is er geen manege in de buurt waar we kunnen parkeren ?

:+

sanne_shelly schreef:
Ik was afgelopen weekend mee op wedstrijd en dat was bij manege de Duikse hoef, vlakbij de Efteling én de Drunense heide. Daar hadden ze een weiland ter beschikking gesteld voor de trailers. Nou weet ik niet OF het mogelijk is, maar we zouden natuurlijk kunnen vragen of er een mogelijkheid is om zoiets te regelen? :) Misschien tegen een kleine vergoeding, maar dan zou iedereen bijvoorbeeld 3 euro kunnen betalen en heb je toch al wat geld bij elkaar?

http://www.manegeduiksehoef.nl/

Idee?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:14

Heb even gekeken naar die manege. Als we het vragen zullen we vast wel 's ochtend 5 trailers mogen neerzetten, en 's middags nog een keer.
Levert naamsbekendheid en reclame op, dus als je zoiets een beetje tactisch vraagt kan dat vaakl wel.

Mijn vraag is wel: hoever is dat lopend, in tijd, naar een mooie fotolocatie? Ik heb het adres even opgezegd, en het zit wel aan de rand van het natuurgebied, dus dat is mooi. Maar ik denk wel dat het nog wel een stukje lopen is naar zandvlakte? Maar ik weet het niet, ben er zelf nog nooit geweest.

Mijn ervaring is dat je de trailer/auto's liefst niet te ver van de fotolocatie af wil hebben, ivm met zadelen tussendoor, evt. omkleden, spullen pakken etcetera.

Ik zal zo eens kijken op een andere computer, waar ik ook topografische kaarten op heb staan. Misschien spot ik dan nog een handig plekje...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:29

Afbeelding

ff gejat van een internetpagina.

Het gebied is behoorlijk groot, en niet overal vandaan kom je gemakkelijk in het heide/zand gebied.

Ik zal straks nog even verder kijken. (ik ben er ooit eens geweest, toen ik een jaar of 12/13 was, ponykamp maar dat is een bepaald, x aantal, niet nader te noemen... :) jaar geleden, ik ken de omgeving in feite dus niet, weet alleen dat het er mooi is...)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:32

Nog meer gejat, van website...

Voor informatie over ruiterroutes: Te paard door de Brabantse Sahara.

Ruitervergunning verplicht (€ 10,- per jaar of € 1,- per dag). Verkrijgbaar bij café De Roestelberg, uitspanning De Rustende Jager, café De Drie Linden, café De Klinkaert, het Drunens Ruiterhuis, manege Duykse Hoef, manege Pullens, manege Van Loon en Maaike’s Adventure Stallen