Knhs instructieweek 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Re: Knhs instructieweek 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:29

Hoe het met voer en uitmesten en grazen en de paddock zit?

Er wordt voor je gevoerd maar je mag altijd extra hooi pakken, het zijn echt lieve jongens daar, toc vrat namelijk zijn hele stal aan hooi op :+
Heb echt hele klets verhalen gehouden emt die jongens, grootste gedeelte van die meiden daar is best verwaand en toen maakte ze een keer een opmerking daarover tegen mij want ze dachten dat ik ook zo was maar toen ging ik even vriendelijk vertellen dat ik thuis de traktor rij, de stallen schoonmaak, zomers 400 hooi pakken versleep en de omheining om het land zet :+ Wel met behulp van mijn vader maar ik doe ook heel veel zelf en toen waren we opeens vrienden hahah :p

Grazen moet je zelf doen, gewoon paard mee nemen aan de hand, en paddock mag een half uurtje per dag ;)

en ik geloof zeker wel in vriendjes politiek bij de knhs, heel erg zelfs weet ik ook wel van inside verhalen :+
maar zo erg dat je van niks bovenaan de wachtlijst komt ook weer niet ;)

ik heb zelf ook een SLR ik kan wel mooie actiefoto's maken maar echt een fotoshoot niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:28

Sabszz schreef:
Ik vind een 70-220 mm lens ook wel mooi. maar als je die los koopt voor een Nikon dan is die alweer bovn de 200 euro :P

Mesten moet je zelf doen. grazen kan je aan de hand doen en paddock mag je 1x per dag een kwartiertje inzetten en je moet erbij blijven ;)

Ik heb een 70-200 2.8 van Sigma, ik zou ook graag de nikon willen hebben. Als jij die voor mij voor 200 kunt vinden vind ik dat knap! ;) Zet er maar nog een nulletje achter! ;) Sigma maakt prima lenzen, en die zijn voor de consument beter betaalbaar. Natuurlijk zijn Nikon lenzen beter, maar daar betaal je dan ook weer voor...

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:00

Oké nou beter dat er ook nog normale mensen lopen ipv die rot kakkers
Die zie ik hier in het gooi al genoeg.
Waarom moet je zelf uitmesten?! Niet dat ik er wat tegen heb ofzo maar voor
Dat geld verwacht ik wel vol pension om eerlijk te zijn.
Mag je je paard wel buiten zetten als je gaat uitmesten? Of moet er dan iemand
Anders bij blijven staan?

Weten jullie wat ze voeren of moet je zelf mee nemen?

Haha ja mij. Vader heeft ook trekkers en kranen, dat is zijn werk.
Hij heeft gestudeerd als monteur maar rijdt ook gewoon als loonwerker
Voor zijn eigen bedrijf.

Van de vriendjespolitiek was een grapje hoor xd

Ben bang dat ze mij ook arrogant en verwaand gaan vinden.
Doen heel veel mensen hier want tja ik heb een paard een eigen stalletje
een weiland we hebben een vet grote auto (we zijn thuis met ze 6'e dus dat mag
ook wel.) en ik ga redelijk vaak shoppen en ben niet de goedkoopste.
Helaas voor die mensen denk ik dan wel, maarja geeft ok niet echt een fijn gevoel
om van iedereen te horen dat je arrogant of verwaand bent, terwijl ik thuis gewoon
Mijn oude kleren aan trek en de stal ga uitmesten ga paardrijden en niet bang ben voor vieze handen.

Zie dat ik weer heel veel getypt heb. :+

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:39

Evony schreef:
Hoe het met voer en uitmesten en grazen en de paddock zit?

Er wordt voor je gevoerd maar je mag altijd extra hooi pakken, het zijn echt lieve jongens daar, toc vrat namelijk zijn hele stal aan hooi op :+
Heb echt hele klets verhalen gehouden emt die jongens, grootste gedeelte van die meiden daar is best verwaand en toen maakte ze een keer een opmerking daarover tegen mij want ze dachten dat ik ook zo was maar toen ging ik even vriendelijk vertellen dat ik thuis de traktor rij, de stallen schoonmaak, zomers 400 hooi pakken versleep en de omheining om het land zet :+ Wel met behulp van mijn vader maar ik doe ook heel veel zelf en toen waren we opeens vrienden hahah :p

Grazen moet je zelf doen, gewoon paard mee nemen aan de hand, en paddock mag een half uurtje per dag ;)

en ik geloof zeker wel in vriendjes politiek bij de knhs, heel erg zelfs weet ik ook wel van inside verhalen :+
maar zo erg dat je van niks bovenaan de wachtlijst komt ook weer niet ;)

ik heb zelf ook een SLR ik kan wel mooie actiefoto's maken maar echt een fotoshoot niet :+

Welke camera heb je? En heb je misschien voorbeeldjes? :o

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:41

lovebelly schreef:

Voor zijn eigen bedrijf.

Helaas voor die mensen denk ik dan wel, maarja geeft ok niet echt een fijn gevoel
om van iedereen te horen dat je arrogant of verwaand bent, terwijl ik thuis gewoon
Mijn oude kleren aan trek en de stal ga uitmesten ga paardrijden en niet bang ben voor vieze handen.

ik ben wel verwend maar niet verwaand ;) en arrogant mmm miss op zijn tijd maar noem het liever zelf kennis :+
paard kan je niet buiten zetten tijdens het uitmesten, of iig dat moet je maar regelen :p
en tja waarom je dat zelf moet doen? omdat je al geld betaald voor de trainingen en anders moet die jongens 80 stallen gaan uitmesten!

@ salatiga ik heb een olympus 520 met een telelens :+ heb er niet zo veel verstand van }:0
http://demo.nouvelles-techno.fr/commerc ... -p-10.html

voor een voorbeeldje :)

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:01

Evony schreef:
lovebelly schreef:

Voor zijn eigen bedrijf.

ik ben wel verwend maar niet verwaand ;) en arrogant mmm miss op zijn tijd maar noem het liever zelf kennis :+
paard kan je niet buiten zetten tijdens het uitmesten, of iig dat moet je maar regelen :p
en tja waarom je dat zelf moet doen? omdat je al geld betaald voor de trainingen en anders moet die jongens 80 stallen gaan uitmesten!

@ salatiga ik heb een olympus 520 met een telelens :+ heb er niet zo veel verstand van }:0
http://demo.nouvelles-techno.fr/commerc ... -p-10.html

voor een voorbeeldje :)

Lijkt me inderdaad sterk dat die jongens dan ineens zoveel stallen moeten uitmesten! Heb er ook niet zo veel moeite mee om mijn eigen stal te moeten uitmesten, doe ik nu toch ook al :+

Mooie camera zeg! Ik heb er ook niet zoveel verstand van haha ik wil gewoon een mooie camera met goede lens waar ik lekker mijn paardje op de foto mee kan zetten :o

Ik heb trouwens de mail over de tweede keus naar het KNHS verstuurd, hopen dat ik snel antwoord krijg ben toch wel erg benieuwd geworden hoe dat geregeld word! :)

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:03

Haha ik ben ook wel verwend hoor, maar arrogant? Nee, dat niet..
Als mensen me arrogant noemen dat kijk ik te serieus of ik doe het gewoon voor de lol.
Ik ga niet uitmesten als mijn paard in de stal staat, dat doe ik nooit dus ook dan niet. xd
Ik regel dat wel dat iemand er bij blijft staan.
Hoe oud zijn die jongens dan? xd

Die fototoestel is wel stoer! :)

Ik heb vanmorgen mn inschrijfformulier opgestuurd, maar nog steeds geen mail teruggehad. xd
weet toch wel dat ik er niet bij zit, maar toch..

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:04

salatiga1995 schreef:
Lijkt me inderdaad sterk dat die jongens dan ineens zoveel stallen moeten uitmesten! Heb er ook niet zo veel moeite mee om mijn eigen stal te moeten uitmesten, doe ik nu toch ook al :+

Mooie camera zeg! Ik heb er ook niet zoveel verstand van haha ik wil gewoon een mooie camera met goede lens waar ik lekker mijn paardje op de foto mee kan zetten :o

Ik heb trouwens de mail over de tweede keus naar het KNHS verstuurd, hopen dat ik snel antwoord krijg ben toch wel erg benieuwd geworden hoe dat geregeld word! :)

Ik heb er ook geen moeite mee hoor!
Maar toch, je betaalt best veel geld, en door wie worden de stallen anders uitgemest?

Als je antwoord hebt moet je wel even kopieren plakken he? :o

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:10

lovebelly schreef:
salatiga1995 schreef:

Maar toch, je betaalt best veel geld, en door wie worden de stallen anders uitgemest?

Haha zal ik doen! Moet ik alleen wel even antwoord krijgen :Y)

Ik ga naar mijn pony, ik kom vanavond waarschijnlijk weer even bijlezen :+
Is bij jullie trouwens ook de bak bevroren? Bij mij dus wel! Daarom stap ik nu elke dag gewoon rustig een rondje over de straat aan de hand en ga ik 1 a 2x per week rijden buiten. (Omdat ze niet op hoefijzers staat is het niet erg verstandig vaker buiten te gaan rijden :+ Daarnaast kan ik ook niet naar een bos ofzo het is gewoon stappen en draven door een woonwijkje waar het lekker rustig is en Libell van alles en nog wat gewoon kan schrikken daar is ze namelijk met dit koude weer nogal goed in :+
Laatst bijgewerkt door salatiga1995 op 01-02-11 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:10

Hahaha ja! :)

Hoelaat heb jij trouwens ingeschreven??

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:14

lovebelly schreef:
Hahaha ja! :)

Hoelaat heb jij trouwens ingeschreven??

Ik heb me vrijdag 14 Januari om 22.00 nog wat ingeschreven :+
Ik sta dan ook op de wachtlijst, maar kwam er dus pas die middag achter dat er zo'n kamp gehouden werd want las het in de P&S die ik die vrijdag middag ook pas kreeg :(

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:58

Ja eigenlijk is dat best l*llig..
je krijgt pas vrijdag de P&S en dan zit alles al vol..
mischien doet je printer het niet of heb je toevallig op dat moment geen internet.
dan sta je dus automatisch op de wacht lijst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:03

Ik vind het heel logisch dat je zelf de stal moet uitmesten. 1 stalletje heb je toch ook zo klaar? Die jongens hebben wel beter en meer werk te doen dan al onze stallen te gaan uitmesten. Ze kennen de paarden verder ook niet, dus het risico dat er anders wat gebeurd is ook te groot denk ik...

Arrogant ben ik zeker niet, veel eerder verlegen... En verwend? Tja, dat is maar net hoe je het bekijkt denk ik. Verwend gedrag sowieso niet. En qua wat je hebt/krijgt. Het meeste koop ik zelf, en als ik eens wat krijg voel ik me ook meteen verwend. Ik wil liever zelf het geld ervoor neerleggen... En voel me dan meteen schuldig. Ik denk dat dat genoeg zegt........

Als iemand in veel luxe leeft, heb ik daar ook zeker geen problemen mee. Ik bedoel, als je het geld hebt dan heb je groot gelijk toch? Maar zolang men zich er maar niet naar gaat gedragen! =)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:37

lovebelly schreef:
salatiga1995 schreef:

je betaald geld voor de lessen en onderdak en voer en stalling van je paard ;)
vind uitmesten maar een kleine moeite,

en normaal staan er geen paarden in die stallen alleen bij gelegenheden die uit het KWPN worden georganiseerd en dan zullen die jongens het wel doen maar dat is niet 2 maand lang elke week 80 stallen ;)

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:39

Ik zeg oko niet dat ik het erg vind om de stal uit te mesten, met een beetje muziek en een beetje gek doen is het juist hartstikke leuk :) Over de stalhulpen, vriendin van vorig jaar zei dat het echte van die kneusjes waren met geweldige humor, eentje ging zelfs strippen op de bonte avond, dan vind ik het ook wel leuk hoor hahaha, zelfde verhaal als met skiën. Ik ga heus niet alleen op les om wat te leren. Gewoon om dat je met skileraren zó hard kan lachen. dat is gewoon té leuk. :+

Gelukkig haha, ik hou ook helemaal niet van die verwaande types. Natuurlijk is het leuk omdat ik in zo kak buurt woon, om te lachen met de uitspraken die hier worden gemaakt: "beter verwend, dan verwaarloosd" "beter een kakker, dan een stakker" en "beter te duur, dan niet te koop" Dat is toch gewoon leuk als je dat kan zeggen? }:0 Hebben jullie echte Gooise meisjes gevolgd? GE-WEL-DIG. 8-) En dan ook nog die huizen herkenne. xd

Hoop niet dat er bij mij zoveel van die dressuurkutten zitten. Kan er echt niet tegen als er mensen zij die alleen maar houden van "dressuren" natuurlijk is het leuk, maar ik hoef niet echt alleen maar te trainen hoor. Als ik wedstrijd heb, oefen ik niet eens me proeven. Lees ze hooguit 1x door. Vooral in de zomer. Ik train 3x p/w waarvan 2x les. De rest rijd ik buiten :P

New Forest sportdag wordt ook gehouden in Ermelo :)
Sorry moest even opkomen voor hét ras xd
Nogmaals, ik vind het met muziek en gek doen best wel leuk om uit te mesten :o

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:54

lovebelly schreef:
Hoop niet dat er bij mij zoveel van die dressuurkutten zitten. Kan er echt niet tegen als er mensen zij die alleen maar houden van "dressuren" natuurlijk is het leuk, maar ik hoef niet echt alleen maar te trainen hoor. Als ik wedstrijd heb, oefen ik niet eens me proeven. Lees ze hooguit 1x door. Vooral in de zomer. Ik train 3x p/w waarvan 2x les. De rest rijd ik buiten :P

New Forest sportdag wordt ook gehouden in Ermelo :)
Sorry moest even opkomen voor hét ras xd
Nogmaals, ik vind het met muziek en gek doen best wel leuk om uit te mesten :o

Haha, dan hoop ik niet dat je met mij in de week komt. Ik ben namelijk wel heel erg van de dressuur. Ik rijd 4 dagen per week dressuur (waarvan 1 dag les), 1 dag per week in het bos (soms twee), 1 dag longeer per week longeer ik mijn pony en 1 keer in de week heeft hij vrij. Ik vind dressuur hartstikke leuk om te doen en iedere keer leer je weer nieuwe dingen en ik ben nu ook zover dat ik mijn pony dingen kan leren. :D Haha, mijn proefjes oefen ik ook een aantal keer voor mijn wedstrijd, anders moet ik mij ook nog eens concentreren op de figuren en dat word dan echt teveel!

In mijn pony zit ook New Forest. Ik vind het echt een leuk ras!

Ik ben verwend, maar niet met alleen maar spullen. Ook met het geluk om mij heen, dat ik naar school mag (ookal kan ik ze soms wel schieten := ), dat ik iedere dag weer eten heb en dat ik een super leuke familie heb.

Mesten vind ik echt geen punt, dat is in 10 minuutjes gebeurd. Je kunt altijd afspreken wie eventjes op jouw paardje let.

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:57

Haha, dressuur is ook wel leuk hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het niet het leukste aan paardrijden. Nee doe mij maar een springparcour of nog liever; een crossbaan :)

NEW FOREST (L)
Hahaha, wat voor NF zit er in jouw pony?
mijne is een Corso X Sulaatiks Vivaldi

Nouja, ik krijg wat ik nodig heb, en soms betaal ik wat zelf, maar goed. Ik ben heel dankbaar, vind ik zelf.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:05

ik rij 90% van de tijd dressuur, is gewoon super belangrijk!

Maar er zitten soms wel aparte types op kamp ik kreeg een keer naar mijn hoofd; je rijbroek kleurt niet bij je sjabrak en je peesbeschermers al helemaal niet!

ik had blauwe beschermers, groen sjabrak en een bruine broek:+

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:16

lovebelly schreef:
Haha, dressuur is ook wel leuk hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het niet het leukste aan paardrijden. Nee doe mij maar een springparcour of nog liever; een crossbaan :)

NEW FOREST (L)
Hahaha, wat voor NF zit er in jouw pony?
mijne is een Corso X Sulaatiks Vivaldi

Mijn pony heeft een onbekende vader en moeder, maar zijn ras staat wel op het paspoort. Ik vind het erg vreemd, maar goed. De oude(/mede) eigenaresse van mijn pony heeft de vader en moeder wel gezien, als ik het goed onthouden heb is de vader New Forest en was de moeder Welsh.

Evony schreef:
ik rij 90% van de tijd dressuur, is gewoon super belangrijk!

Daar ben ik het mee eens, dressuur is de basis van alles. Loopt je paard niet op dressuurmatigbasisniveau, dan kan je ook niet gaan springen en crossen.

Wat ik mij afvraag, hoelang hebben jullie jullie pony/paard?
Ik heb mijn pony in maart 5 jaar! :D En ben nog steeds reuze blij met hem!

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:22

5 jaar! Wow haha ik heb elco nu 3,5 jaar :+
hopelijk komen er nog vele :)

Wat voeren ze?!

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:44

Hahaha kom iik weer even langs !
Ik heb libelle nu net 1 jaar :} Maar geniet nog heel veel van haar hoor! Vooral omdat ze vandaag zo liep te springen naast me omdat er een mediamarktbusje langs kwam, sprong ze ook nog is op mijn voet toen kon ik haar wel schieten :Y) Verder is het een schatje hoor :+
Ik rijd ook vooral dressuur, vroeger was het altijd springen, springen, springen (niet dat ik dat toen vaak gedaan had, misschien 2x op de manege maar vond het toen geweldig :+)
Maar nadat ik mijn verzorgpony kreeg en met dressuur begonnen ben ben ik er eigenlijk verslaafd aan geraakt (Vooral omdat ik alleen sprong met de eigenaresse erbij en die had het vaak druk met haar werk dus kwam er niet erg veel van, in die 2 jaar maar 2x gesprongen ofzo maar hij kon het echt geweldig :o )
En toen ik mijn pony ging kopen ben ik dan ook gelijk op zoek gegaan naar een dressuurpony waar ik lekker mee kon starten en van kon leren, waardoor ik terug kwam met een M1 pony die misschien 2x gesprongen heeft :+
Heb het wel een keer gesprongen met haar (vind ze ook helemaal geweldig, zolang ze er maar langs kan :}) Maar verder rijd ik echt 98% dressuur zeg maar :Y) Heb ook niet het materiaal om goed te springen, heb wat oude balken gevonden die je op je poetskist legt etc.
Daarnaast rijd ik meestal alleen waardoor ik elke keer eraf zou moeten om die balk weer goed te leggen ofzo als ze de hindernis weer omgegooit heeft (wat ze niet vaak genoeg doet :+)
Daarom rijd ik zoveel dressuur, buiten rijden is namelijk ook niet echt een optie. Heb geen bos/strand/natuurgebied in de buurt dus als ik ga rijd ik langs de weg naar een parkje ofzo, maar pony staat niet op ijzers dus wil niet te vaak langs de weg rijden omdat 9 van de 10x ze lekker gaat springen op die hoeven. Maar ik hoop dat ik na het kamp genoeg geleert heb om gewoon zelf ook lekker te kunnen springen, op mijn manege sprong ik redelijk vaak had ook van die bepaalde pony's waar ik geweldig mee kon springen (Een bolle fjord en een kleine connemara :+ ) als ik niet zoveel bezig was met de dressuur rond de tijd dat ik mijn pony kocht had ik zeker weten een leuke springpony gekocht waarmee ik kon starten met springen :Y)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:07

lovebelly schreef:
5 jaar! Wow haha ik heb elco nu 3,5 jaar :+
hopelijk komen er nog vele :)

Wat voeren ze?!

subli, ik neem altijd mijn eigen voer mee voor mijn paarden ze lopen te veel wedstrijden om zo maar een week van voer te veranderen.

ik heb beat nu 1 jaar en 2 maanden, sabine iets van 6 jaar en toc 4 ofzo :)

en marieke hebben wel al 13 jaar :)

ik ga morgen trouwens een nieuwe cap kopen *\o/*

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:11

Subli basis/sport/prestatie of kan je kiezen?!
Voeren ze ook müsli? Of slobber?
Of kan je dat zelf pakken?

Tot hoekaat mag je in de stallen ?

Sorry voor de vele vragen :+

Welke cap?! :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:12

nee gewoon subli basis en musli
je kan dat niet zelf pakken

je mag tot 8 in de stal maar dat weet ik niet meer zeker ;)

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:28

Oh gosh, die van mij krijgt in de zomer subli sportbrok en in de winter
Subli basis samen met müsli.
Dan moet ik dat ook meenemen.
Ik neem gewoon m'n hele stal mee.

Maar plaats even een foto van je cap.

Ik zou ook graag foto's van het terrein en de stallen willen zien.
Komt mijn pony van 1,45 in aanmerking voor een box met biutenluik?!