IS het niet handig om even opnieuw te inventariseren wie er nu wel en niet komen met of zonder paard? Ik hou nog steeds een slag om de arm, kan niet zo ver in het voren kijken op het moment. Als ik wel moet betalen voor dingen wil ik dat met alle liefde doen, maar dan moet ik het wel even weten naar wie en hoeveel e.d.
Richtje
Geplaatst: 10-08-09 22:12
Ik durf gewoon niet zo goed iets toe te zeggen.... Ben mijn scriptie aan het afronden, heb waarschijnlijk twee verjaardagen dat weekend en het is het laatste weekend voordat ik geopereerd wordt, dus moet wellicht ook de kat wegbrengen e.d.
Paarden meenemen doe ik sowieso niet.... het is het me gewoon niet zo waard om daarvoor met ze te gaan slepen
Meiden ... ik neem mijn paard wel gewoon mee. Denk dat het nuttig is voor haar om in andere mgeving even te zijn. Zo ook met paarden die op klinieken hebben gestaan. Als ze gezond zijn is het misschien juist wel leuk om een keer "versleept te worden naar wat leuks en lekker even een uurtje het bos in .. daar even rijden en omgaan met dingen.
Verslepen klinkt zo als een toestand.. als je paard moeilijk laas en een week van slag is, snap ik dat je een ongezond dier laat staan..
Maar een enigzinds fit dier kan het ook positief ervaren toch?
Ik op zich ook wel maar dat geld simpelweg niet voor alle paarden. Ik weet dat mijn merrie slecht tegen veranderingen kan en als ik dan ook nog maar 1 keer in dat hele weekend een half uurtje door het bos kan rijden is het me zeker wel te veel moeite om haar op sleeptouw te nemen.
Ik ga het risico niet nemen dat ze daar gekke dingen gaat staan doen omdat ze van slag is... ze heeft me genoeg geld en moeite gekost om haar weer zo goed te krijgen en wil dan graag voorzichtig doen... Maar goed dat is en blijft heel persoonlijk.
Als BB fit zou zijn geweest had ik er geen moeite mee gehad, nu wel
Maar ik ga dat risico niet nemen met een paard dat herstellende is van een blessure en nogal eens het land uit springt. Twee dagen op de box zetten is vragen om ellende als hij er uit komt.... Dat red je niet met een paard dat heel fris is maar waar je niet aan mag zitten. Op het land zetten met het risico dat hij bij een ander in springt of weet ik veel waar heen springt... Nee dank je! Ik ben ruim een jaar bezig met dat paard en de prognose is nog altijd onzeker. Ik vergeef het mezelf nooit als hij het niet zou redden omdat ik het leuk vind om hem een weekendje mee te nemen. Dat is het echt niet waard!
Die merrie is niet op conditie en staat thuis prima. Ik weet helemaal niet goed wat ze wel en niet aan kan wat 'werk' betreft dus ook daar ga ik het risico niet mee nemen.
En ja ze laden beide makkelijk en vinden het echt wel leuk om mee te gaan. Maar ik heb met beide iets te veel ellende gehad om voor zoiets zo'n risico met ze te nemen En misschien ben ik daar nu teveel een zeikerd in, maar dat is dan maar even zo. Bovendien red ik het toch zelf ook niet met mijn knie om heen en weer te rijden met ze en ze ook 2 dagen achter elkaar te rijden.
Als een paard niet een uurtje het bos in kan beschouw ik hem niet als fit. Even voor de goede orde.
Gedrags dingetjes zijn met ons allemaal bij elkaar met gezond verstand te overbruggen door rekening te houden met.
Dus laat ik wel wezen tuurlijk moet je niet met blessures of in een herstel proces met je paard komen. Maar een wat jongig dier of een lstigere is in goede handen.
Kel is met Wil toen ook heet rustig mee gegaan met wat brave paarden. Wat ik maar aan wilde geven is dat we allemaal het welzijn van de dieren respecteren. Dus als mensen om gedrag of andere dingen twijfelen dat komt wel goed
paarden die niet fit zijn laat je uiteraard thuis.
Maar volgens mij is Meyke de enige die het paard niet mee wil nemen omdat hij te jong/onervaren is En ik denk dat dat in haar geval vooral heel verstandig is. Meyk moet gewoon eerst lekker zonder angst thuis rond kunnen sturen
Gedragsdingen als uit het land springen, dat verander je niet. Maar goed, is ook een vrij zinloze discussie denk ik verder
Volgens mij moet iedereen gewoon doen en laten met zijn paard waar hij/zij zich goed bij voelt
MIjn paard is gezond maar ik vind het vrij zinloos om hem te gaan verslepen (en al het materiaal en voedsel ed.) terwijl er misschien nog maar 1 of 2 paarden zijn. Met een grote groep had ik dat leuk gevonden maar ik ga nu ook al wekelijks met een paar mensen het bos in
Sannie1980
Geplaatst: 11-08-09 09:18
Ik neem ook mijn paard niet mee, ik huur daar wel een knol