Besloten Tinkerpraat Veluwetrail

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Re: Besloten Tinkerpraat Veluwetrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:01

jullie moeten lekker gaan hoor Ja ik stond sowieso nog opgeschreven als 'misschien'
ben gewoon de eerste die reageert hihi

met die pleisterplaatsen is ook een gaaf idee Ja
ik lees straks het definitieve plan gewoon eens door en kijk of ik dat iets voor Fiek en mezelf vind Lachen

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:48

Op dit moment heb ik zoveel last van mijn rug dat ik niet kan rijden, of het snel goed gaat komen weet ik niet.
Ben net bij de fysio geweest en zij ziet het wel positief in, kan volgende week meer zeggen na therapie.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:49

Ik ga met je mee hoor Jacq.... Probeer Lucy wel in conditie te krijgen, maar het is geen echte vlotte stapper, dus ik hoop dat ze het bij kan benen...

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:14

Gaat ook zeker mee Ja
Shay loopt op d'r sokken Clown 40 km uit ... dus dit moet ook geen probleem wezen , zeker niet met zo nu en dan even pauze Haha!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 23:53

Maak voor mij niet zo heel veel uit. Sommige mensen gaan wedstrijd rijden en onder het zadel heen en weer. Het is 7 km heen 2 M1-proeven rijden en dan weer 7 km terug. Goede conditie training geloof ik.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 00:01

ik zie net op de kalender dat Kit de zaterdag ervoor zijn endurancedebuut heeft. Moet nog even bedenken of een week van gem. 30 km per dag er achteraan dan wel eerlijk is naar hem.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 00:12

Ben ik weer... Heb ff zitten puzzelen vanavond en ben op het volgende uitgekomen:

Maandag
Aankomst einde ochtend bij Stadegaard te Renkum, vandaar uit rijden we de Renkumse dagtocht van ca. 20 km. We overnachten ook bij Stadegaard te Renkum, hier hebben ze een "hooitel" en zowel boxen als weidegang voor de paarden. Mogelijk kan Roos hier een dag meerijden? En Nicole ook als je de rest niet "aandurft"..

Dinsdag
Vanaf Stadegaard te Renkum vertrekken we een halve dagtocht "Ginkelse heide" en verder de trail noordelijk naar Kootwijk. We overnachten in 't Hilletje te Kootwijk (hotelkamers en groepsacc. voor ruiters, alleen weidegang voor paarden) óf bij Onder de Kastanje te Kootwijkerbroek (hotelkamers en groepsacc. voor ruiters, boxen of weidegang voor paarden). Deze laatste ligt wel wat verder van de route af. Bij elkaar is dit bij benadering 35 km.

Woensdag
Vanaf het logeeradres rijden we de Kootwijkse dagtocht bovenlangs (+/- 15 km) en dan oostelijker de trail richting Vaassen (ook +/- 15 km). We kunnen dan te Wenum- Wiesel overnachten bij Dresspring, hier heeft men kamers voor max 6 personen en voor de paarden zowel boxen als weidegang.

Donderdag
Vanuit Dresspring volgen we de trail in noordelijke richting, we nemen stukjes mee van de dagtochten Vaassen/ Elspeet, Epe en Vierhouten en eindigen in Ermelo op stal bij Silas. Angelique informeert naar de mogelijkheden hier voor de paarden. Deze dag is stevig met ruim 40 km route.

Vrijdag
Vanaf stal rijden we de dagroute Ermelo/ Garderen van ca. 30 km. Eventueel kunnen we ook inkorten, mits Angelique ons kan gidsen Knipoog Na terugkomst keren we huiswaarts Cool

Een en ander is een eerste voorzet. Heb de lokaties nog niet aangeschreven betreffende mogelijkheden (bagagevervoer, ontbijt, etc), beschikbaarheid en prijzen. Ik hoor graag van jullie wat je van het bovenstaande vindt! Als je het overzichtskaartje als pdf in je mail wilt ontvangen, pb me dan even je adres Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 00:15

Lucy_1 schreef:
Ik ga met je mee hoor Jacq.... Probeer Lucy wel in conditie te krijgen, maar het is geen echte vlotte stapper, dus ik hoop dat ze het bij kan benen...

Als het goed is, is Chub dan reeds drachtig. Vorige keer werd ze toen iets slomer.. De route is voor iedereen te volgen dmv paaltjes, dus we kunnen best eens opsplitsen. Dan wachten de snelleren gewoon verderop (drinkplaats) ff op de sloompies Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 00:15

coydog schreef:
Op dit moment heb ik zoveel last van mijn rug dat ik niet kan rijden, of het snel goed gaat komen weet ik niet.
Ben net bij de fysio geweest en zij ziet het wel positief in, kan volgende week meer zeggen na therapie.

Hoe gaat het met je rug nu?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:59

Heb er nu al helemaal zin in.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:26

Haak af, zelf nog niet optimaal en paard is ook onzeker.
Het kan best zijn dat het tegen die tijd goed is maar neem geen risico.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 09:27

Jammer Cora, maar verstandige beslissing...

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:41

Lijkt me een mooie route Jacq, alleen donderdag is voor Lucy echt te lang... 40 kilometer.... Bloos

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 10:52

Chubby schreef:
Donderdag
Vanuit Dresspring volgen we de trail in noordelijke richting, we nemen stukjes mee van de dagtochten Vaassen/ Elspeet, Epe en Vierhouten en eindigen in Ermelo op stal bij Silas. Angelique informeert naar de mogelijkheden hier voor de paarden. Deze dag is stevig met ruim 40 km route.

Ik heb ff gekeken en de stal van Angelique ligt helemaal westelijk van de route. Dan zoud e dag zelfs nog langer worden. Maar ik heb een alternatief Haha!

Donderdag
Vanuit Dresspring volgen we de Dagtocht Vaassen/ Elspeet langs de zuidelijke kant (ca. 10 km). We komen dan onder Elspeet uit en kunnen daar van de route afwijken en doorsteken naar de route Ermelo/ Garderen, die we zowel zuidelijk als noordelijk rond kunnen rijden gedurende een km of 15. Vanaf de dagroute is het dan een km of 5 naar stal.

Alles uiteraard onder voorbehoud van beschikbaarheid van lokaties Nagelbijten / Gniffelen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 10:54

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 11:02

Ik zal alvast de lokaties aanschrijven, uitgaande van deelname van 6 combinaties (Shayla, Leonoor, Marcella, Cheveyo, Lucy en Chubby) die de paarden over 2 weilanden/ paddocks verdeeld willen hebben.

Dan kunnen we de route evt. nog aanpassen aan de beschikbaarheid en de prijzen bekijken..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:12

Chubby schreef:
Ik zal alvast de lokaties aanschrijven, uitgaande van deelname van 6 combinaties (Shayla, Leonoor, Marcella, Cheveyo, Lucy en Chubby) die de paarden over 2 weilanden/ paddocks verdeeld willen hebben.

Dan kunnen we de route evt. nog aanpassen aan de beschikbaarheid en de prijzen bekijken..

Ja

Even voor de duidelijkheid, welke week wordt het nou exact? Dan ga ik toch maar eens vrij vragen. Ik heb nog geen nesten gepland staan voor die week, goed he Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 11:12

Week 31 heb ik aangehouden...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:18

Welke data zijn dat Bloos Kan ik nu niet opzoeken Bloos

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 11:21

28 juli t/m 01 augustus

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:14

Klinkt Prima Haha!
Krijg er gewoon zin in Hyper!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 13:16

Ik ook! Ik ook!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:25

verlofbriefje ingevuld

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 13:38

OK dan!

Even een prijsvoorbeeld van Onder de Kastanje:
Pensionstal per nacht incl fourage 23,- per paard
6 persoonskamer incl ontbijt 178,- = 30,- per persoon

Zij regelen ook bagage vervoer voor 0,75 per km.

Ik vermoed dat weidegang wat goedkoper moet kunnen dan boxhuur. Maar als we van bovenstaande uit gaan als gemiddelde, zijn we per combinatie 180,- kwijt aan verblijfskosten. Tezamen ca. 120,- aan vervoerskosten voor de bagage, komt neer op 20,- per combinatie. En dan nog de lunch, dineetjes en tussendoortjes: maximaal 100,- per persoon. Complete vakantie voor een bedrag van ca. 300,- per combinatie is best netjes toch? Of vergeet ik kosten?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:39

Chubby schreef:
OK dan!

Even een prijsvoorbeeld van Onder de Kastanje:
Pensionstal per nacht incl fourage 23,- per paard
6 persoonskamer incl ontbijt 178,- = 30,- per persoon

Zij regelen ook bagage vervoer voor 0,75 per km.

Ik vermoed dat weidegang wat goedkoper moet kunnen dan boxhuur. Maar als we van bovenstaande uit gaan als gemiddelde, zijn we per combinatie 180,- kwijt aan verblijfskosten. Tezamen ca. 120,- aan vervoerskosten voor de bagage, komt neer op 20,- per combinatie. En dan nog de lunch, dineetjes en tussendoortjes: maximaal 100,- per persoon. Complete vakantie voor een bedrag van ca. 300,- per combinatie is best netjes toch? Of vergeet ik kosten?

Is zeker netjes Ja En ik heb er helemaal zin in! Nu nog vervoer regelen met paard er naar toe. Maar als we groepen gaan maken met de paarden moeten we wel even rekening houden met Baggio zijn mannelijk Bloos Hoewel Chub bij hem prima in de wei kan Ja