Omgeving Beekbergen/ugchelen/[***] meeten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Re: Omgeving Beekbergen/ugchelen/apeldoorn meeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:05

polly2 schreef:
Kyrseltje schreef:
Polly2 ik snap je verhaal wel. En ik snap opzich ook wel wat je bedoelt. Ik zou het iig erg jammer vinden als ik niet mee zou mogen ivm leeftijd.

Dat begrijp ik heel goed. Het is ook niet mijn bedoeling om mensen uit te sluiten. En als alles goed gaat is er ook niets aan de hand...maar het vervelende is...dat weet je niet van te voren. En zeker niet als je elkaar nog niet kent.
Als ik mijn buurmeisje van 13 meeneem met haar pony, dan heb ik daar goede afspraken met haar ouders over en ik weet ook dat zij opgewassen is tegen buitenrijden met haar pony. Dan weet ik dus waar ik aan begin en in dit geval niet. Vandaar.
En dan is het voor mij zo: als besloten wordt dat iedereen mee mag, ongeacht leeftijd...dan ga ik dus niet mee...en dat is mijn eigen keuze dan...no hard feelings....daar zit ik dan niet mee. Knipoog

Ik snap het ook wel. Maar ik vind het eerlijk gezegt een beetje vervelend, dat ik weet dat ik buitenritten kan maken etc, rij elke week 1 a 2 keer buiten met mijn pony, maar dat jij dat niet weet. Maar ik snap het wel, want dit kan iedereen zeggen..

Maarja so be it. Ik lees wel hoe het verder gaat.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:28

annepaardoes schreef:
Polly2: jammer dat je dit zo hebt moeten meemaken. Maar je kunt niet alle kinderen rond de 13 jaar over een kam scheren.
Iedereen is anders. Zo kende ik vroeger op de manege ook een meiske van een jaar of 12 die op alle pony's klom en nergens bang voor was en een meisje rond die zelfde leeftijd die brullend op het paard zat ,omdat ze het dier niet in draf kreeg.

Dat weet ik ook wel. Maar het is met dit soort dingen nu net, dat je elkaar nog niet kent. En dus ook niet weet hoe iemand in elkaar steekt. Ik ken tig 12 jarigen die prima in het bos kunnen rijden. Ik ken er ook zat die daar nog niet aan toe zijn en dat ook weten van zichzelf...en ik ken er een paar die zichzelf erg overschatten...(en daar is zelfs een volwassene bij, die vindt dat ze het kan, maar wat iedere keer maar net goed gaat...paard is al minstens 10 keer alleen thuis gekomen)
Dus dan maak ik voor mezelf de keuze dat ik liever niet mee ga. Ik ga mee voor mijn lol en als ik me zorgen ga maken over dit soort dingen, is het voor mij niet meer leuk...snap je? En dat reken ik niemand aan. Hooguit mezelf.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:31

Ik snap het Lachen

Lelle04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 00:01

Ik kan je daarin begrijpen en respecteer je besluit

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:55

Wat een gezeur allemaal, iedereen die mee wil die gaat gewoon mee, klaar....... We gaan er geen racepartij van maken of wat dan ook, het wordt gewoon een gezellige boktmeeting!

Als mensen bij voorbaat al gaan zeuren over hoe het allemaal wel niet zal gaan dan heb ik er al geen zin meer in.
Als Polly niet wil dat mensen onder 18 meegaan, dan gaat ze zelf maar niet mee. Die mensen waar het om gaat waren er eerder bij dan jij.

Sorry voor mijn botte reactie Clown
(stiekem ben ik best lief hoor!)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:30

mickey1989 schreef:
Wat een gezeur allemaal, iedereen die mee wil die gaat gewoon mee, klaar....... We gaan er geen racepartij van maken of wat dan ook, het wordt gewoon een gezellige boktmeeting!

Als mensen bij voorbaat al gaan zeuren over hoe het allemaal wel niet zal gaan dan heb ik er al geen zin meer in.
Als Polly niet wil dat mensen onder 18 meegaan, dan gaat ze zelf maar niet mee. Die mensen waar het om gaat waren er eerder bij dan jij.
Sorry voor mijn botte reactie Clown
(stiekem ben ik best lief hoor!)

Crisis!!! Lees jij überhaupt wel? Ik schreef dit...meen ik me te herinneren:

Dus dan maak ik voor mezelf de keuze dat ik liever niet mee ga. Ik ga mee voor mijn lol en als ik me zorgen ga maken over dit soort dingen, is het voor mij niet meer leuk...snap je? En dat reken ik niemand aan. Hooguit mezelf.

Ik begrijp niet waarom je zo agressief reageert. Dit gaat voor mij nog verder dan bot.
Als ik nu bot en kort door de bocht was geweest, kon ik het begrijpenn. Maar ik heb mijn gevoel dacht ik goed uitgelegd, en leg dit vervolgens volledig bij mezelf neer.
Mijn hemel...wat ben jij licht ontvlambaar.
Jammer dat je je er zo over opwindt...dat is niet goed voor je hart... Knipoog

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:18

Fijn dat je het uitgelegd hebt polly, ik snap je helemaal! en uhh tja het blijft natuurlijk vervelend over hoe en wat.. heb het wel een keer meegemaakt dat een volwassene haar eigenpaard waar ze dagelijks op rijd niet bij zich kon houden, hij was zo enorm voorwaards en toch bleef ze maar tikken geven met de zweep erg irritant!!
maarja ik hoop dat het een leuke gezeillige rit wordt! Lachen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:38

Daisza schreef:
Fijn dat je het uitgelegd hebt polly, ik snap je helemaal! en uhh tja het blijft natuurlijk vervelend over hoe en wat.. heb het wel een keer meegemaakt dat een volwassene haar eigenpaard waar ze dagelijks op rijd niet bij zich kon houden, hij was zo enorm voorwaards en toch bleef ze maar tikken geven met de zweep erg irritant!!
maarja ik hoop dat het een leuke gezeillige rit wordt! Lachen

Ja...het is ook niet zo dat ik een ongelovige Thomas ben...mensen buiten wil sluiten...integendeel. Ik wil altijd graag anderen helpen en klaar staan voor anderen. Maar ik heb de laatste tijd behoorlijk vaak mijn neus gestoten als ik argeloos meedeed aan iets wat leuk moest zijn. Dingen georganiseerd voor mensen...noem maar op. Ik ben daardoor veel meer van te voren gaan nadenken over eventuele consequenties en maak daarop nu mijn keuzes.
Ik ben net nieuw in de omgeving Apeldoorn (Loenen) en wil niet direct weer mijn neus stoten. Ik wil graag gezellig, en ontspannen wonen hier.
Het voorval dat ik beschreef was echt heel vervelend. Later hoor je dat die mensen tegen iedereen moeilijk deden en best wel aso waren...maar ja...als er tegen je gedreigd wordt dat ze je paardenstal in de fik zullen steken, omdat het jouw schuld is dat de fjord kreupel was en je hebt zo'n stal niet direct bij je huis staan...dan slaap je niet echt lekker meer.
Daarnaast heb ik in mijn werk ook dingen meegemaakt die mij overkwamen door fouten van een ander. Bureau jeugdzorg sprak hun mond voorbij en ik werd na schooltijd in mijn klas bedreigd met een pistool....gelukkig had ik een hele flinke collega die ingreep. Maar door dat soort dingen ben ik gewoon wat kat uit de boom kijkeriger geworden, voor dat ik zo maar onbevangen overal aan mee doe.

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 19:49

Dames het moet een vriendschappelijke meeting worden!!
Ik heb zo vluchtig even doorgelezen.

Polly2 Ik heb deze boktmeeting opgezet om nieuwe mensen te leren kennen ongeacht de leeftijd.
Ik ga daarvan uit dat de mensen die zichzelf aanmelden van hun zelf weten of ze wel of niet genoeg ervaring hebben voor een bosrit.
Er word hierbij geen verandwoordelijke aangewezen het is ieder op zichzelf.
Ik snap jou verhaal en de nare ervaring die je hebt meegemaakt maar vergeet niet een paard blijft een paard en kan er ook met jou vandoor gaan of jou eraf gooien wat ons in jou situatie zet.
Tevens hebben we nu al afgesproken met elkaar dat er niet gegalopeerd word en dat het hoofdzakelijk stappen is.
Daarintegen zijn er 2 meisjes onder de 16 waarvan 1 waarschijnelijk op een huurpaard gaat rijden.
Maar mochten jij en ik de enige ouderen zijn en de rest allemaal 11 tot`14 had ik ook bedankt!
Maar ik ken al 3 meiden van dit clubje en weet dat er gewoon rustig aan gedaan word.
Ik vvertrouw dit wel.
De keuze aan jou of je wel of niet meegaat ik zal het wel jammer vinden als je niet meegaat.

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 19:53

Maar...... Dames laat die ideeen eens werken.

Waar willen jullie nou rijden??
Denk er even over na en plaats jou idee

We hebben nu Bussloo
bossen bij de dakota ruiters
zandeverstuiving bij lieren/beekbergen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:03

meloveshein schreef:
Dames het moet een vriendschappelijke meeting worden!!
Ik heb zo vluchtig even doorgelezen.

Polly2 Ik heb deze boktmeeting opgezet om nieuwe mensen te leren kennen ongeacht de leeftijd.
Ik ga daarvan uit dat de mensen die zichzelf aanmelden van hun zelf weten of ze wel of niet genoeg ervaring hebben voor een bosrit.
Er word hierbij geen verandwoordelijke aangewezen het is ieder op zichzelf.
Ik snap jou verhaal en de nare ervaring die je hebt meegemaakt maar vergeet niet een paard blijft een paard en kan er ook met jou vandoor gaan of jou eraf gooien wat ons in jou situatie zet.
Tevens hebben we nu al afgesproken met elkaar dat er niet gegalopeerd word en dat het hoofdzakelijk stappen is.
Daarintegen zijn er 2 meisjes onder de 16 waarvan 1 waarschijnelijk op een huurpaard gaat rijden.
Maar mochten jij en ik de enige ouderen zijn en de rest allemaal 11 tot`14 had ik ook bedankt!
Maar ik ken al 3 meiden van dit clubje en weet dat er gewoon rustig aan gedaan word.
Ik vvertrouw dit wel.
De keuze aan jou of je wel of niet meegaat ik zal het wel jammer vinden als je niet meegaat.

Okay...bedankt voor je toelichting. Als jij ze kent en inschat dat het goed is...dan wil ik wel mee. Nu dus concreet een tijd en plaats afspreken.
De Loenermark is ook erg mooi. Ik ken de weg daar alleen nog niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:04

Ik ga wel mee.. kheb een aantal x buiten gereden (ook gallop enz) dus ik neem an dat ik wel wat ervaring heb Lachen

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:24

De veluwe, of hoge veluwe?
Richting arnhem is zat bos!
verder heb je ook nog het Leeste bij beekbergen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:13

Lelle04: Heb je manege Voorst al kunnen bereiken?

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:32

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:53

Een ieder is verzekerd door middel van zijn/haar WA-verzekering.
Daar kan dus weinig discussie over ontstaan.

Het is wel zo dat je op de veluwe je ruiterbewijs nodig bent (of iemand die in het bezit is en personen onder zijn/haar hoede neemt).
Ik heb hem nu al 7 jaar niet meer.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:04

De heide bij Emst, vierhouten etc daar is ook erg mooi!

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:26

Wat is het verschil dan tussen een ruiterbewijs en ruiterpaspoort?
het maakt mij niets uit waar we heen gaan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:27

Mij ook niet! Maar ik heb geen ruiterpaspoort/bewijs..
Is dat een probleem (A)

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:28

uhh denk ik niet Paulaa_ aangezien de meeste niet zo'n ding hebben.. ik heb wel een ruiterpaspoort weet alleen niet wat het inhoud Clown : Vork

heb het opgezocht, paspoort is voor fnrs manege's en vooral voor wedstrijden, ook zit er aan dat paspoort een ongevallen verzekering vast.
en een ruiterbewijs houd in dat je een theoretische toets moet afleggen, daarna een 2delig praktijk examen je moet laten zien dat je op en af kan stijgen, alle gangen beheerst (ook zonder beugels en 1hand) en een aantal sprongen kunt maken, daarna ga je op buitenrit en wordt je ook getoetst.
ze zeggen dat dit net zo belangrijk is als een rijbewijs voor je auto.
Laatst bijgewerkt door Daisza op 24-01-08 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:29

Uhm zou eigelijk het verschil niet weten..

Daisza, was het trouwens jouw hond die Hektor had geschopt met de pakjes rit Bloos!? Sorry nog daar voor, maar Hektor heeft het niet zo op honden..

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:39

Die Jack russel was van mij ja Knipoog
Ze vind paarden helemaal geweldig en is er niet bang voor dus ze houd niet genoeg afstand, ooooit leert ze t wel hoor Knipoog

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:44

Staat geen veluwe bij:

Waar is het Ruiter- en Koetsiersbewijs verplicht

Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek.

en hier nog wat bos:

Veluwe Trail
De Veluwe Trail loopt van Apeldoorn en Epe naar Vierhouten, Ermelo, Garderen en Kootwijk. Vervolgens gaat de route via Otterlo, Ede, Arnhem en Hoenderlo weer terug naar Apeldoorn. Langs de doorgaande route zijn verschillende dagtochten uitgezet met een gemiddelde lengte van dertig kilometer. Zo kunt u rond Epe en Heerde rijden door de bos- en heidegebieden en is er een dagtocht door het afwisselende landschap rond Vierhouten en Ermelo. Andere mooie dagtochten zijn te maken bij de zandverstuiving Hulshorsterzand en door nationaal park De Hoge Veluwe. Rondom Ede zijn uitgestrekte heidelandschappen en natuurlijk zijn er ritten te maken over de Veluwezoom, de Posbank en bij Hoenderloo.

Let op: in park de Hoge Veluwe heeft u wel een toegangsbewijs van Natuurmonumenten nodig. U kunt deze kopen bij het Bezoekerscentrum Veluwezoom Heuvenenseweg 5A Rheden (026 497 91 00
Laatst bijgewerkt door Daisza op 24-01-08 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lelle04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:47

annepaardoes schreef:
Lelle04: Heb je manege Voorst al kunnen bereiken?

Nee ze hebben daar een nare gewoonte om de telefoon de hele tijd in gesprek te hebben...

Lelle04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:49

Daisza schreef:
Staat geen veluwe bij:

Waar is het Ruiter- en Koetsiersbewijs verplicht

Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek.

En als je de veluwe op wilt komt er sowieso 10 p.p bij je moet namelijk zo`n dingetje kopen om de veluwe op te mogen met paard.