[Besloten] Zeeuwen week naar de Veluwe 2008

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole85

Re: [Besloten] Zeeuwen week naar de Veluwe 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:44

Maya, ik sta zeker open om Dewi bij Des te doen Ja

Moeten we maar even kijken, maar we kunnen misschien voor die tijd een keer een buitenritje doen. Dewi x Des Clown
Dan zien we het wel, zien ze elkaar.. op zich denk ik niet dat het een probleem is.
Amanda bemiddelt wel Knipoog

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:49

Het is overginds totaal geen probleem bij Nicky als er een draad tussen zit, dus we kunnen wel in een naast gelegen wei, dus nr 3 voor ons?
Mits we mee gaan natuurlijk, wel heel veel zin Hyper!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:50

Ik zit maar te kletsen over Eef d'r paard Tong uitsteken

Eef, geef je mening er eens over Tong uitsteken

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:20

Mijn ervaring met Zil nu op de wei is dat ze aardig dominant is. Clown En hoe is de omheining daar?

Zolang de fietserstunneltjes maar voldoende hoog zijn voor mijn hoogwerker met mij erop vind ik alles best. *LOL* Ga dan maar uit van de kuddedrang van Zil en dat ze met de rest mee wil...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:36

Nicole, keer proefrijden had ik idd ook al in gedachten Ja Haha! Wat ik tot nu toe met Dewi heb gemerkt is dat ze heel erg makkelijk met andere paarden is.

Wei ziet er zo uit :
Afbeelding
En van voren zo'n standaard hek... Zelfde als je hier op deze foto aan de zijkant kan zien.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:32

Er schoot me gisteren nog iets te binnen over de wei, maar eigenlijk is die vraag al beantwoord door Maya d'r foto, ik wilde weten hoe de wie er bij lag, want om Darmoor nou een hele week op een volle groene wei te zetten is ook niet zo'n succes Vork

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:45

Leuk man, dan rol je door dat bos *LOL* Haha!

Maya, superweitjes zo te zien Ja

Moet zeker te doen zijn, Dewi, Aman en Des..
Des en zijn vrouwenharem.. *LOL*

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:01

Maya schreef:
We hebben nu :
- 5 mensen zeker. (5-6 paard) (Maya, Kelly, Nicole, Stacey en Kirsten)
- 2 mensen waarschijnlijk zeker (Letizia en Evelien).
- 3 mensen geïnteresseerd (Charlot, Anne en Marleen).

Dus het kan zomaar zijn dat we met 10-11 mensen/paarden zitten.

Ik ben ook geïnteresseerd... Bloos

ALS ik mee zou gaan zou Andros van mij niet heel de dag op de wei moeten.
's nachts zou ik hem zeker binnen willen hebben.

Tunneltje... Ik denk niet dat het een probleem is als hij andere paarden achterna kan.. maar ik moet er wel onderdoor passen natuurlijk Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:05

Letiets, die weitjes waren toen gewoon schraal, precies ook de reden dat ik de dames er wel 24/7 op durf te laten, als ie vetter was geweest had ik dat ook niet gedurfd Lachen

Ook wel handig om te weten Clown voor iedereen. Voer = Pavo Conditon brok en gewoon weidehooi.

Dat durf ik dus niet te zeggen voor Andros en Zil... Bloos Hester is ook gewoon een groot paard, en die ruiter bleef er wel op Lachen

Daisy, sorry Bloos was je vergeten, maargoed Haha! Jij ook interesse idd Ja

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:35

Ooh voer zit in begrepen, maar ik neem toch m'n eigen muslie mee, voeren doen we toch zelf, athans krachtvoer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:32

Zij van die stalling voeren niet nee, dus in dat opzicht moeten we zelf voeren. Maar dat is misschien ook wel iets om te overleggen? Clown Lachen Persoonlijk vind ik het fijner als we allemaal om ongeveer dezelfde tijd krachtvoer geven, dit omdat je anders gezeur krijgt met paarden die wel eten willen omdat ze anderen zien eten en het niet krijgen...

's Ochtends om een uur of 7, en dan 's avonds ook ongeveer op dat tijdstip Verward

Ik neem zelf ook voer voor Aman mee, Dewi kan wel van die bak eten.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:42

Als Darmoor op wei staat krijgt ze alleen krachtvoer na de arbeid, maar Darmoor heeft totaal geen voedernijd, dus overleefd het wel als de andere eten krijgen en zij niet.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:23

Voer neem ik wel van thuis mee, maar ben inderdaad ook voor vaste voertijden. De tijdstippen die Maya oppert voor het voeren zijn de tijden waarop Zil nu ook gevoerd word. Ja

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:37

Deen wil ik ook 24/7 op de wei hebben Ja Deen staat bij Nicky en Dar op de wei thuis, dus dat zal daar zeker geen probleem zijn. Deen is daarnaast bepaald niet moeilijk (eerder een schijtlijster) dus als Des een beetje lief voor der is, kunnen hun ook zeker samen Ja .

Ik voer nu ook die brok van Pavo Condition Extra, dus dat komt goed uit. Ik neem zelf nog wel een voorraadje slobber en muesli van mezelf mee voor aanvulling na een flinke rit. In principe voer ik Deen 's zomers ook alleen na het rijden en de rest moet ze uit der wei halen. Deen heeft op de wei ook geen last van voedernijd, dus ook dat zal geen probleem zijn. En anders dealt ze er maar mee Vork

Tunneltje is ondertussen voor Deen ook geen probleem. Of nou ja, het is te handelen. Ze knort en kruipt in elkaar (gaat bijna op der kont zitten), maar ze gaat er doorheen en niet op versnelling 3 zullen we maar zeggen Clown

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:40

Nu ik erover nadenk, als het noodweer is zou ik Deen toch ook graag op stal willen/kunnen zetten. Maar das echt als ze bijvoorbeeld bezweet terugkomt van een rit (en geloof me, dat komt ze ALTIJD, beest heeft net als Annemiek ADHD) en het gaat stortregenen of bij een onweersbui in het algemeen. Komt dit niet voor, dan zal ik geen box gebruiken, maar toch ik vind het wel fijn dat die mogelijkheid er zou wezen.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:12

Ik neem eigen voer mee.

De voertijden vind ik helemaal goed Ja

Kan Des na zijn ochtendbrok de wei op en 's avonds weer naar binnen.. (tussendoor rijden.. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:21

Charlot, wei is wel erg schraal he, ik voer zelf sowieso hooi bij Lachen Krachtvoer is verder onderhoud. Ze kunnen het niet alleen op gras redden die week Lachen

Fijn dat de voertijden geschikt bevonden worden Haha!

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:24

Owja voertijden benk sowieso niet zo moeilijk over, ik pas me altijd aan.
Goed dat je het zegt Maay, de weides zijn indd schraal. Geeft niets, maar daar moet je indd rekening mee houden.
Uhm vraagje; Kun je gewoon van daar ruwvoer geven? Dat hoef je toch niet zelf mee te nemen hoop ik? Nagelbijten / Gniffelen (dan is de kofferbak + achterbank bij mij al vol namelijk Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:30

Jup, staat ook al in dit topic. Er is daar weidehooi en Pavo Condition brok.

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:51

Ow snorry, maaruh perrrrfect Ja

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:02

Nou, m'n vakantie rond die tijd is aangevraagd Vork

Ik zat trouwens te rekenen, als je met 5 personen gaat (= €170pp)ben je veel duurder uit dan wanneer je met 4 personen gaat (= €125pp) Scheve mond
Nu gaan er zo ie zo 5 en de kans is toch vrij groot dat Eef en ik ook mee gaan (we hebben er in ieder geval heel veel zin in Tong uitsteken ). Dus dan kom je met 7 personen op €121 nog wat pp en met 8 personen op €106.25pp, dus das lekker voordelig Tong uitsteken Met 9 personen precies het zelfde eigenlijk, ook weer veel duurder Scheve mond

Citaat:
Huur accommodatie

Weekend Mid-week Week
t/m 4 personen € 275,-- € 275,-- € 500,--
5 t/m 8 personen € 450,-- € 450,-- € 850,--
9 t/m 14 personen € 825,-- € 825,-- € 1600,--
15 t/m 20 personen € 1100,-- € 1100,-- € 2150,--
21 t/m 28 personen € 1375,-- € 1375,-- € 2700,--

Stalling : € 15,-- per paard per nacht (inclusief brok, stro en hooi)
Weidegang : € 8,-- per paard per nacht

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:07

*Kijkt lijstje nog eens na*
Hooi en brok zit er dus alleen bij als je ook een stal neemt Lachen

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:13

Oh is dat zo... vorige keer niet volgens mij... Toen kregen we gewoon een kruiwagen brok, en werd er hooi voor de box gelegd als dat er niet meer lag.
Mooiste is idd om met het max. aan personen van die prijsklasse te gaan zitten, dat scheelt namelijk wel wat. dus 4, 8 of 14 man...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:17

14 krijgen we nooit voor lekaar Nagelbijten / Gniffelen
8 dus Vork
Heb jij toevallig al een balletje opgegooid bij V-polder-paardjes-meneer?
Stomme vraag eigenlijk, zal wel niet, want dat ene paard is nog niet eens ingereden Clown Lekkere handige vraag Clown
Maar, als het mogelijk is dat jij Dar en mij brengt, weet jij dan makkelijk een trailer te regelen of wil je dat ik dat liever zelf doe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:19

Dat waag ik dus te betwijfelen... Idd wat Kel zei, er werd gewoon bijgevuld als het op was enzo. Dus dat zal nu ook wel het geval zijn hoor Ja En anders betaal ik ter plekke er wel extra bij, ik wil graag hooi geven 's avonds.

En idd het best zou wel zijn om met 8 man te gaan... Ik heb nu eigenlijk al half spijt dat ik het erover heb gehad met die vriendin... Ik dacht echt dat meer mensen zaten te twijfelen, en dat leidt dus vaak dat mensen niet mee gaan puntje bij paaltje, dus dacht dat het geen kwaad kon... Maar nu zitten we idd met haast teveel mensen Clown Nagelbijten / Gniffelen