Twents Ijslander Weekend: 12-14 oktober

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hector

Re: Twents Ijslander Weekend: 12-14 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 18:52

Is die rit net als je fietstocht 40 à 50 km lang? Ga er dan maar vanuit dat ik alleen Löstur meeneem Nagelbijten / Gniffelen (Lipur heeft momenteel de conditie van een oude krant)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 13:38

nee we hebben verder gefietst als de rit is. We moeten immers ook eerst vanuit enschede komen richting haaksbergen en weer terug, is ook al best een eindje. En tsja, we hebben ook nog iets omgefietst, dus nee, de paardenroute is geen 50km. Denk iets van 30 ofzo max. .

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:09

Oef, gelukkig Huilen van het lachen Maar ik denk dan nog steeds dat Lipur maar beter niet meekan...

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 17:29

Wordt een rit met veel stap en veel pauzes. Zijn voor degene die harder willen wel genoeg mogelijkheden en perfecte paden hoor, maar goed, je kunt dus rustig aan doen.
Gaan van ons uit zowiezo zadeltassen mee en wrs dus fiets met fietstassen aan zowel voor paarden als onszelf aan verzorging onderweg dus geen gebrek;-)

Hera laten we om die reden trouwens ook thuis hoor.
Die kan op zich zo'n afstand wel aan als je rustig aan doet, maar omdat we niks willen forceren doen we het niet.

Maken als we terug zijn nog wel ff ritje met haar;-)

@rosan:
Ben je gisteren heel toevallig in loenen geweest?

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:13

Nee, ik ben niet naar Loenen geweest. Ik was het eigenlijk wel van plan, maar ik heb noodgedwongen een beetje op de bank en achter de computer gehangen en in mijn bed gelegen... Dus helaas, ik heb ook geen familie-van-Leira-kiekjes kunnen maken. Knipoog

Ik weet trouwens wel zeker dat ik zondag niet kom, helaas. Als Jos dan zaterdag paardloos is kan Lipur eventueel wel mee. Een dagje op stal in plaats van een heel weekend zal Muppet nog wel overleven denk ik.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 10:39

Hey ik bel vanavond brigitte, is er gisteravond niet van gekomen. Zal je sms sturen als ik meer weet!!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 18:25

Brigitte was net niet e bereiken, later vanavond nogmaals.....

Tot nu toe hebben we de volgende deelnemers:
Jolanda - Leira
Agnes - Camera;-)
Rosan - Löstur
Mirjam - Skafti
Hilde - Sleipnir
Chantal - Prydi
Jos - ??
Brigitte - ??

En nog niet zeker:
Claudia - Vinur
Benno - Stormur

We slapen bij Jos thuis, het koelt 's nachts teveel af en tsja, we moeten natuurlijk niet zoek worden allemaal. Jos heeft voor 8 personen slaapplek inclusief matras of in bedden, slaapzak (en evt eigen kussen) moet je wel meenemen geloof ik. Maar Jos ging nog kijken hoeveel spullen hij daarvoor had.
Voordeel is niet alleen de warmte, maar ook meer. Het wordt al vroeg donker en nu kunnen we 's avonds nog gezellig (en warm) doorkletsen, spelletjes doen, film kijken, noem maar op!
En tsja, er is een douche, wel eigen handdoeken meenemen. Wil Jos en Truus niet opzadelen met allerlei was. Is al geweldig dat ze hun huis open stellen voor ons allemaal!!

De kosten voor het eten zijn op Zaterdag 6,50 euro voor de pannenkoeken.
Voorlopig is de bijdrage op 15 euro vastgesteld. De boodschappen zullen dit keer vrijdag al gehaald worden. Op stal zal er drinken en brood / beleg zijn. Bij Jos thuis zal er zondag ontbeten worden.
Op stal zal er uiteraard ook lekkers te verkrijgen zijn.
Heb je voorkeuren voor eten of drinken, geef gerust aan, nu kan overal nog rekening mee gehouden worden!!

Wat we zaterdag avond doen met eten is nog niet bekend. Waarschijnlijk zal dit eten bij Jos zijn. Gezellig samen koken, leuk joh!! Nou ja, vindt ik dan!
Makkelijkste is Pasta met een lekkere saus, moet even nog met Jos overleggen, maar ook hier zijn suggesties welkom!
Als iedereen liever wat haalt (friet / chinees, ook gewoon aangeven hoor!!

Zo dat was het wel even,

Houdt dit in de gaten, volgt snel meer!!

Oh ja, voorlopig dus 15 euro zoals ik zei, dit is inclusief die 6,50 voor pannenkoekenhuis. Wat er overblijft zal onderling weer verdeeld worden.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 20:36

Zo net brigitte gesproken, ze kan een paard voor Jos meenemen. Moet hij alleen vooraf even bellen, dan spreken ze af hoe en wat. Komt goed dus!

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:08

Ik neem zowiezo die 2 luchtbedden mee.
En dan voor mezelf slaapzak en kussen.
Dus er is bij mij altijd een luchtbed over mocht er iets te kort zijn.
Moet ik m'n dvd speler nog meenemen Jo? Of Jos er zelf 1?
Waar slapen we vrijdagavond? Bij jou thuis?
En zal ik vrijdagavond naar stal komen of naar jou huis?
Hoop vragen in 1 keer! Tong uitsteken

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 21:12

Hey ag, vraag maar raak hoor!

Jos heeft 8 slaapplekken in een bed of anders op een dik matras op de gornd, luchtbedden is dus niet perse nodig, Jos weet al dat jij ook blijft slapen.

Jos heeft een Dvd speler thuis. Weet ik nog omdat hij daarop de foto's van vorig weekend probeerde te kijken, maar dat helaas niet lukte. Zou je voor hem trouwens een nieuwe DvD kunnen branden en meenemen, red je dat nog voor het weekend.

Vrijdagavond slapen we bij mij. Vrijdagmiddag ga ik op stal nog laatste voorbereidingen treffen en boodschappen doen voor het weekend. Ook gaan we wrs nog even langs pannenkoekenhuis ivm de pauze daar.
Ligt eraan hoe laat je hier om de omgeving bent waar handigste is om naartoe te komen;-)
Om 19.30 is het donker, dus dan ben ik niet meer op stal, boodschappen kan nog wel, winkel is tot 21.o0 open;-)

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:21

Ik denk dat het wel half 10 zal eer dat ik in de richting ben.
Ga eerst nog even een thuis eten en het is nog een heel eind rijden.
Ik kan geen nieuwe dvd branden.
Met deze versie van Nero kan ik geen gewone image dvd/cd branden. Dus kom je automatisch uit in data.

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:01

Oké, dus Lipur kan thuis blijven?

En hoe laat komen we zaterdag ongeveer terug van de rit? Ik moet namelijk ook weer opgehaald worden zaterdag... Ik vind het wel jammer hoor, dat ik niet de rit in Boekelo mee kan rijden. Je reinste jeugdsentiment Haha!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 10:30

@Agnes:
Jammer, maar niks aan te doen hoor;-)
Kom maar meteen naar mijn huis dan;-)

@Rosan:
Yup, Lipur mag thuisblijven. Weet nog niet welk paard Jos heeft, maar was dus mogelijk, brigitte nam graag paard voor hem mee en heeft er ook staan die het qua conditie aan kunnen. Dus tsja...
wel enorm bedankt voor het aanbod, ook namens Jos!!

Enne hoe laat we terugkomen, euhm, goede vraag. Jos heeft geschat dat we rond 15.00 pannenkoeken eten, wellicht wat eerder, dan is het daarna nog 2 uur naar huis rijden maximaal schat ik. Dus ik vermoed rond 17.00 terug op stal, zal wat eerder zijn denk ik, maar dan heb je het ruim!
Trailer kan bij ons blijven staan hoor als dat makkelijker is!!

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:24

Oké, rond 5 uur moet kunnen. Het zou heel handig zijn als de trailer kan blijven staan, want dan gaat het heen en weer rijden een stuk sneller.

En waarschijnlijk lees is eroverheen, maar hoe laat vertrekken we ongeveer zaterdag? Als ik om 6 uur mijn bed uit moet wil ik me daar graag nu vast geestelijk op voorbereiden Koe

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 17:26

We vertrekken rond 09.30, uiterlijk 10.00.
Lekker vroeg dus;-)

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:53

Oooh, dat valt mee hoor! Dan hoef ik pas om een uur of 8 weg! Cool

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 17:56

Yup, da's voordeel van redelijk dichtbij wonen;-)

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 23:38

ey ey ook even weer wat info van mijn kant:

Hilde en ik willen graag vrijdag al komen, ik weet niet of dit mogelijk is? (je weet misschien nog skafti's gezeik met de trailer). Misschien blijft hilde bij kenissen in de buurt slapen maar dat is nog niet zeker. Ik laat dit zo snel mogelijk horennatuurlijk.

Skafti is lekker aan het puberen de laatste tijd (het kan natuurlijk ook dat hij zich voorbeeldig gedraag twat ik natuurlijk hoop) dus ik heb wel een beetje een stop paard voor mij nodig Tong uitsteken

Nog even over het terrein waar we zondag gaan crossen: Kost het nog geld en is een body protector verplicht?

Enuh ik heb hele mooie peesjes voor Skaft gekocht want ik ben de vorige cross ervaring nog niet vergeten lees: Gewoon een andere route nemen dan voorgeschreven, dus steile heuvels op en veel te hoog springen over veel te lage hindernissen.......

Maar ik heb er enorm veel zin in!

Oh ja Agnes ik neem mijn nieuwe camera ook nog even mee, misschien heb jij nog wat tips voor me:)

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:19

Ik neem aan dat jullie geen hindernissen gaan springen? Boekelo staat hoog hoor Nagelbijten / Gniffelen

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 10:39

@mirjam:
Geen probleem hoor als jullie vrijdag al willen komen.
Hoe laat willen jullie ongeveer hier zijn dan? Ik zal zorgen dat in elk geval dezelfde wei tot jullie beschikking staat!!
als je dat nog even kan laten weten, kan ik zorgen dat er iemand is om jullie op te vangen!

Wat zondag betreft, we maken een buitenrit in omgeving boekelo. Heel "toevallig" is daar de military. Oftewel we gaan buitenrijden daar en als het net als vorig jaar is, kun je het parcours op. Je kan op een klein stukje na de complete route rijden. Je kunt door de Waterbak crossen en over de wallen, maar dat zijn enige hindernissen die je normaal kan namen. De boomstamsprongen op de wal zijn al niet te doen bijvoorbeeld.
Gesprongen zal er dus niet echt worden, daar is alles zoals Rosan zegt veel te hoog voor. Het is immers niet een oefenparcours waar ook lage hindernissen staan, maar echt een internationale military op het hoogste niveau.....
Maar goed, ook al springen we niet echt, het rijden is geweldig daar! Hopen dat het dus ook dit jaar kan, zo niet hebben we een prachtige alternatieve route.

En nee kost dus geen geld om op terrein te komen en is geen bodyprotector verplicht, mag natuurlijk wel. Enige wat vanuit ons verplicht is, is net als vorige keer een goedgekeurde (veiligheids)cap en een verantwoorde rijstijl.
Crossen mag natuurlijk wel, geen probleem, net als vorige keer ging super! wel vragen we voor de rit van zondag om op het parcours zelf een beetje rustig aan te doen en niet al te gekke dingen uit te halen. Probleem is dan namelijk dat je het risico loopt van parcours gehaald te worden en dat het in het vervolg gesloten zal worden voor deelnemers. En tsja, dat moet natuurlijk ook niet.
Maar goed, scheuren over de wal en door de waterbak, kan uiteraard wel gewoon hoor. Is meer dat je ook over stukken weiland van aanwonende boeren rijdt en we daar rekening mee moeten houden. Maarre, dat komt wel goed hoor!!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 21:47

Hey Allemaal!!

De deelnemerslijst tot nu toe, een hele gezellige groep!

Jolanda - Leira
Agnes - Camera;-)
Rosan - Löstur
Mirjam - Skafti
Hilde - Sleipnir
Chantal - Prydi
Jos - ??
Brigitte - ??
Maarten / Leontien / ??

En nog niet zeker:
Claudia - Vinur
Benno - Stormur

Dus 8 ruiters zeker, misschien 10.

Mirjam en Hilde zijn er morgen al rond 16.00 en gaan nog lekker even rijden hier.
Ik ben er helaas niet bij dan, heb namelijk morgen bezichtiging van een huis, jaja, frank en ik gaan een huis kopen, spannend joh!
Agnes komt vrijdagavond laat pas ivm werk en zal naar mijn huis komen. Daarom slapen Agnes en ik nog een nachtje bij mij, terwijl Mirjam en Hilde al bij Jos slapen. Zaterdag slapen ik en Agnes ook bij Jos!
Rosan komt zaterdagochtend naar Jos, evenals Chantal.
Brigitte komt als het goed is beide dagen en van Maarten moet ik het nog horen.

Mensen, heb er zin in!

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:39

Mijn computer is een beetje te traag om de pagina's van het topic van het vorige weekend door te zoeken: wat was het adres ook alweer?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 10:00

@rosan:
We hebben geen adres, dus kan best zijn dat je niets gevonden hebt;-)

Nee serieus, weide heeft geen eigen huisnummer. De overburen wel, dat is 108;-)

Iemand al iets van Claudia / Benno gehoord?

Weet nog steeds niet of ze komen, heb geen telefoonnummer dus kan ook niet bellen. Zou gezellig zijn als ze er weer bij zijn natuurlijk!!

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:46

Ja, ik weet dat er geen exact adres is, maar het ligt in elk geval wel aan een straat Knipoog Gelukkig doet mijn computer het weer normaal, dus ik heb Geukerdijk gevonden. Da's toch goed? Hee tot morgen! Doei!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 21:12

JA klopt, is idd de geukerdijk!
Sorry had ik er ff niet bijgezet!

Vanaf de snelweg afrit hengelo zuid. Daar staat haaksbergen al aangegeven. Je ziet dan op een gegeven moment bordjes naar camping stepelerven staan. Jos heeft daar als het goed is ook weer bordje met ijslander opgehangen. En dan weet je vast weer waar je bent;-)