Twentse Ijslander Dag (TIJD): deelname besloten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirjam_kl

Re: Twentse Ijslander Dag (TIJD): deelname besloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:31

haha ja dat is wel humor 3 rosannen Tong uitsteken

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 14:46

susoula schreef:
Het zijn twee paarden Stormur en Vinur, niet vier?
Dit is dezelfde vriendin die contact met jou heeft opgenomen Lachen Dus er hoeft niks veranderd te worden!

aparte is dat nog iemand me dus gemaild heeft, maar niet met deze paardnamen....
Maar goed, boeie, kunnen er nog makkelijk een paar bij;-)

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:12

Zondag kunnen we er zijn wanneer je wilt beginnen, maar ik denk dat we bij mijn vader in huis slapen, zaterdag zal best druk zijn en mochten we heeeeeeel laat thuis zijn, hebben jullie dan geen ladst van ons Knipoog

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:10

Wat karin zegt, we kunnen er zijn zo laat of zo vroeg als je wilt. Het zal zaterdag wel laat worden en anders ben ik in ieder geval dood moe van dat hele pokke eind rijden.

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:30

Wat voor proefjes worden er eigenlijk gereden met de dressuur? Ik wil 'm eigenlijk even uit m'n hoofd leren, want ik ben vast zo geconcentreerd bezig mijn ros (type ongeleid projectiel maar vrees niet, het gaat allemaal erg langzaam Clown ) de goede kant op te laten lopen dat ik vergeet naar de voorlezer te luisteren Nagelbijten / Gniffelen

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 23:13

Hey allemaal, ben er weer hoor, wel koud ne top scooter terug naar huis, maar toch, heb lekker weer voor zaterdag besteld, jullie toch ook;-)?

@karin / marinke: als jullie zaterdag willen komen, maar het word tlaat boeit dat absolut niet. We slapen met de hele bende op stal, heb zo'n vermoeden dat dat ook niet erg vroeg slapen gaat worden;-)

Enne Rosan, proefje moet ik nog ff kijken, laat het je zo snel mogelijk weten!

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:41

Hey, ik meld me ook nog even.
De luchtbedden zijn allebei nog goed.
De 1e die me een pb stuurt neem ik hem voor mee.
Dan bij voorkeur iemand die met de trein ofzo moet komen, dan hoef je niet te slepen.
Ik kom zelf met de auto vrijdagavond. Lange zit 2,5 uur rijden.
Genoeg cd's meenemen in ieder geval.
Ik heb ook lekker weer besteld en ik hoop veel foto's te kunnen maken!

Icelander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:42

ja, ik ben het, Claudia!:P Ik heb in al die mails volgens mij nog niet een keer de namen van mijn paarden genoemd, maar ja, ik ben dezelfde! haha!!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 16:35

nee maar had nog iemand gemaild die ook met 2 kwam, vandaar;-)

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:49

@jo: bedankt voor het aanbod, maar we slapen toch maar thuis, we weten ook niet hoe gesloopt we uit Oirschot komen en dan is een lekker bed, een douche en enige luxe wel lekker Knipoog Maar zondag komen we graag natuurlijk!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 22:56

Hey Karin!

Hoop dat Tindur zondag nog niet verkocht is, anders hebben we echt paarden te weinig. We hebben nu zowiezo al een paard te weinig, dus hoe we dat gaan doen?
Gaat nu zowiezo al wrs 1 iemand op de fiets mee, kan niet anders, maar moeten er wrs 2 fietsen, mh minder!
Ach ja, we maken er gewoon iets van en een wissel is zo geregeld!

En tsja, hoop dat leira op tijd genezen is anders kan ik zelf ook niet eens rijden. Zet nog wel op ijslands vuur hoe en wat precies, maar de foto's heb je wrs al wel gezien?
Nou helaas heeft ze nu dus nog meer plekken, flink kapot, ook waar zadel en singel ligt, dus tsja, ff afwachten hoe dat gaat. Ze wilde vanmiddag niet eens lopen en stond stil in de wei.....BALENBALENBALEN!!!!

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 08:01

Echt balen van Leira!
Voor mij had je toch zowiezo geen paard gereserveerd?
Zowel dan schuif je die maar door naar iemand anders.
Ik kom echt om foto's te maken.
Heb er zin in!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 12:48

Als er een paard is ga je gewoon rijden. Wordt misschien wel wat geregeld, dus komt goed. Jos gaat zowiezo op de fiets mee, ivm palnnetje wat we hebben. Als er extra paard is kun je dus zowiezo rijden. Anders mogen jij en Alet (als die zondag mee gaat rijden) uitvechten wie Hera krijgt;-)

Komt goed!

ps Leira stond er straks al stukken beter bij, gelukkig. Gewoon rust tot zaterdag en dan zien we dan wel verder.

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:22

Uhh jolanda op wie rijd ik zondag eigenlijk de buitenrit?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 13:39

Zo allemaal, ben ik weer. Hier alvast meer informatie, definitieve mail / bericht volgen later vandaag.

Vanwege de weersomstandigheden hebben we moeten kiezen een rubriek te laten vallen. Aangezien er voor dressuur de minste belangstelling was is die dus afgevallen. Jammer maar is niet anders. Door de vele regen is de ondergrond nat geworden en aangezien we op gras rijden en schuifpartijen willen voorkomen hebben we dit laten vervallen. Op de grote weide hebben we een baan gemaakt van 200 meter, de gangenproeven wordne hierop verrenden. De behendigheid hebben we expres later gedaan, dit zodat iedereen de gelegenheid krijgt om nog even te oefenen. De sterrit / funproef is niet op tijd ingedeeld. Die wordt in groepjes van 2 gereden en is vrij naar keuze, oftewel rijdt hem wannee rje tijd hebt en even geen andere rubriek hoeft te starten.

Dit is de deelnemers lijst:
Susanna - Stjarni
Jos - Hera / Raudhetta
Jolanda - Leira / Tindur / Ruadhetta
Agnes - Hera
Alet - ??
Karin - Tindur (alleen zondag)
Marinke - Raudhetta (alleen zondag)
Mirjam - Kjafti / Sleipnir
Hilde - Sleipnir
Benno - Stormur
Claudia - Vinur
Rosan - Löstur
Rosan - Jarl (nog even onder voorbehoud)

Programma:
11.00 start wedstrijden, eerste rubriek töltproef
aansluitend:
- Viergangenproef
- Behendigheid (aan de hand of onder het zadel, vrije keuze)

Tussendoor is er voor iedereen de gelegenheid het verassingsonderdeel (funproef) te rijden. Dit jaar zal dat zijn een heuse Sterrit. In de nabije omgeving van de stal wordt een mini buitenritje uitgezet. Onderweg heb je allerlei vragen en opdrachten. Ook hier kun je punten op scoren.

Er worden totaal dus 4 rubrieken verreden. Voor elke rubriek zal er een prijs zijn en het overal klassement wordt opgemaakt over alle proeven samen. Wil je hiervoor in aanmerking komen moet je minimaal 3 rubrieken hebben gereden.

Voor de mensen die met eigen paard komen, de prikweitjes zijn al helemaal in orde, meenemen van draad / palen is dus niet meer nodig. In de paddock hebben we twee kleine paddockjes gemaakt. Mocht je willen dat je paard dus niet de hele dag op gras staat, geen probleem. In de weides zijn diverse weitjes gemaakt waar je paard in kan.
Aankomst op het terrein kan vanaf vrijdag, ik ben de gehele dag vrij van werk, dus laat maar weten hoe laat je er wilt zijn en ik zorg dat ik er ben! Trailer bij ons laten staan is geen probleem. Er is hier zeker ruimte voor. Het is echter wat moeilijker om met de trailer het terrein op te rijden, wat we altijd zelf doen is aan de kant van de weg parkeren, paard uitlaten en dan trailer (evt los van de auto) inparkeren. Je paard kan dan alvast de wei in en dan kun je rustig je spullen zelf opruimen.
We hebben de mogelijkheid om je tuig binnen op te bergen (afsluitbare ruimte), maar je mag het natuurlijk ook in de trailer laten liggen (met je voer).

Voor het slapen hebben we boven de stal een slaapzaal ingericht. Matje / luchtbed en slaapzak moe tje zelf meenemen. Hier liggen we op een houtenvloer, als je het dus prettiger vindt om een deken onder je matje luchtbed te leggen, neem deze gerust mee. We hebben wel dekens, maar misschien niet voor iedereen genoeg. Heel gezellig allemaal, net een echt ijslanderkamp;-)!

Je mag je camera meenemen, maar er is een heuse fotografe geregeld!
Ze zal het gehele weekend aanwezig zijn, dus mocht je nog een fotoshoot willen bestellen van je paard kun je daarvoor altijd bij Agnes terecht!!

Wat eten en drinken betreft, ook dat is geregeld. Er zal op stal in de kantine voldoende drinken aanwezig zijn (cola / sinas / seven-up, aanmaak limonade). Wil je graag wat anders, boodschappen zijn nog niet gedaan, dus roep maar!
Ook zal ik voor broodjes zorgen zodat we zaterdagoverdag kunnen lunchen en ook voor zondag uiteraard. Beleg zal er ook zijn evenals boter. Wil je graag een bepaalde soort beleg of lust / mag je iets absolut niet hebben, geen probleem, geef maar een gil, zoals ik zei boodschappen moeten nog gedaan worden.
Eten 's avonds is voor eigen rekening, maar houden we juist daarom wel lekker goedkoop en makkelijk. Aan het einde van de straat zit een cafetaria waar je heerlijk frietjes / snacks kunt halen. Hier zullen we eten ophalen en dit gezamelijk op stal verorberen;-).
Als alles goed verloopt en ik verwacht niet anders willen we volgende keer gaan bbq-en! Weersvoorspelling geeft nu niet echt aan dat dat kan, dus tsja, volgend ekeer beter.

Wil je zelf wat lekkers meenemen, geen probleem, ga gerust je gang, komt vast wel op!

Wat routebeschrijving betreft, we zullen vanaf beide toegangskanten bodjes ophangen met plaatje van een ijslander en pijl erbij. Misrijden kan dus haast niet. Als je camping stepelerveld volgt kom je de bordjes vanzelf tegen, vanuit beide richtingen. Volg verder de bordjes en je komt bij stal aan. Heb je een tomtom, het is de geukerdijk. Huisnummer weet ik zo niet, maar de overburen hebben 108, wellicht is dat makkelijk;-)

Deelname aan dit alles kost 15 euro. Hiervoor zullen de prijzen en het eten en drinken worden aangeschaft. Zorg dus dat je contant geld bijhebt, we hebben op stal geen pinautomaat. Heb je vooraf niet de gelegenheid om te pinnen niet getreurd, op korte afstand in het dorp is een pinautomaat.

Ik moet zo werken, maar zal vanavond een uitgebreider programma / routebeschrijving sturen. Heb je specifieke vragen stel ze hier voor die tijd of mail naar risje61@gmx.net.

Heb er zin in, jullie ook?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 13:44

jonur schreef:
Uhh jolanda op wie rijd ik zondag eigenlijk de buitenrit?

zie bericht hierboven, raudhetta dus;-)
Karin had namelijk tindur ingevuld, ik neem leira mee. Dus blijft hera en raudhetta over.
Alet of agnes neemt hera mee en jij mag dan Raudhetta. Geweldig paardje, ben benieuwd wat je van haar vindt! Onderling wisselen is onderweg uiteraard ook mogelijk!

De buitenrit oveirgens zondag zal gedeeltelijk gesplitst zijn. Ze jonge paarden hebben nog niet de conditie om de grote ronde te doen, maar omdat er ongetwijfeld paarden zijn die dat wel kunnen volhouden, hebben we wat moois verzonnen.
We vertrekken gezamelijk in een grote groep. Jos gaat op de fiets mee en zal helpen bij oversteken. We moeten 1 weg over die druk kan zijn, maar meestal is het geen probleem daar! Vanaf daar is het alleen maar mooi natuurgebied. Eerste stuk zullen we rustiger aan doen om de paarden aan omgeving te laten wennen. Daarna spiltsen we, mensen die rustiger aan willen doen en de jongere / onervarenere paarden gaan ene kant in, de andere gaan andere kant op. Hier bestaat gelegenheid om even de benen te strekken. Even verderop komen we weer samen en gaan we lunchen. Zadeltassen gaan mee, maar eigen zadeltassen meenemen mag uiteraard ook!
Na de pauze zal de "jonge groep" weer mee terug gaan, de "oudere" groep maakt nog een iets grotere ronde richting huis. Prachtige omgeving en aan vanalles is gedacht, kan dus niet beter!

toch nog vragen, pm maar / hier in topic of mailen naar risje61@gmx.net

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:47

Jeetje ik heb er echt super zin in! Ik moet even kijken hoe lang het rijden voor mij is, maar ik denk dat het me allemaal wel lukt om gewoon zaterdag ochtend aan te komen.

Nog even voor de duidelijkheid ik rij zaterdag dus mee op Sleipnir en Skafti. En hilde rijd alleen de buitenrit mee op Sleipnir.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:47

Ik heb m'n spullen zo'n beetje wel ingepakt.
Ik heb er echt zin in!
Mag Hera reserveren? Heb maar 2x op een ijslander gezeten, dus een paard met ervaring is voor mij wel erg fijn!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 22:54

@mirjam:klopt zei je idd ook, zie nu pas da tik typefoput heb gemaakt, stom, sorry;-)!!

@enne agnes, Hera is bij deze besproken voor je!
Rosan (Hector op BOKT) heeft geregeld dat Lipur de ijslander van haar moede rook meekomt. Daar mag Alet op en dan kun jij hera meenemen;-)
Camera kan met Jos eme op de fiets, dus foto's maken met de stop wat je graag wilde is geen probleem!

Mensen wat heb ik er zin in!!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 08:11

Als het goed is heeft iedereen een pm gehad met mijn nummer.
Ben zo naar stal en daar voorlopig bezig. Tot snel allemaal!!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 14:50

Zo weer even tussendoor thuis, vanmiddag worden de bordje sopgehangen, maar voor iemand die vroeg is, nogmaals de overburen wonen op geukerdijk 108. Je vindt het dan vanzelf;-)
Ga nu naar winkel nog prijzen kopen;-)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 17:07

Zo ben thuis, nu snel opruimen en weer naar stal.
Vanavond arriveren de eerste 4 paarden al, komt goed dus!
Voor iederen die dit leest, ben tot ongeveer 21.30 op stal. Denk je dat je pas daarna aankomt, laat het eten weten dan kunnen we wat regelen!
Enne Claudia, van jou weet ik dat je late rkomt, als het goed is, is susanna er als je aankomt;-)

Enne Hinke van de ruitersportwinkel (http://www.zadelshop.nl) waar ik vaste klant ben heeft ons nog sponsoring gegevens ook, tof he!
Ben zo benieuwd wat jullie van de prijzen vinden;-)

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:52

Heej Jo, volgens mij heb je alles top geregeld! Wqat aardig van Hinke, ik moet haar toevallig morgen even bellen over iets, zal haar nog wel even dubbel bedanken Knipoog Allemaal iig tot zondag en veel plezier morgen!!

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:36

Zo ga nu lekker eten, de paarden staan klaar om geladen te worden dus die kunnen na het eten hopelijk zonder problemen geladen worden( maar bij Skaft weet je dat helaas nooit...)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 23:07

Pfoe wat een dag, zit hier nu met kimble, Mirjam_kl en Alet bij mij thuis. Ben vanaf 8 uur vanmorgen bezig, morgen om 08.00 weer onderweg....

Degene die er nog niet zijn, tot morgen. Degene die er wel zijn, TOP!