Nieuwjaars-meeting, de Veluwe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

borrie01

Re: Nieuwjaars-meeting, de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:37

hier het lijstje zet jezelf er even tussen als je mee wil/kan.

1.borrie01

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:46

hier het lijstje zet jezelf er even tussen als je mee wil/kan.

1. borrie01
2. nefertete (marja met eke)

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:41

1. borrie01
3. LadyF

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 20:43

1. borrie01
3. LadyF
4. Penny, de enige echte. Lachen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 20:45

En ja, 14 januari, niet anders. Haha!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:22

okem heb gister mn rooster gekregen ben de 14e vrij . heb gister weer lekker op mn boomlose zadel gereden ow wat zit dat ding heerlijk.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:44

Picassox schreef:
1. borrie01
3. LadyF
4. Penny, de enige echte. Lachen
5. Rachel (weet nog niet of ik echt mee kan, kan zijn dat ik zondag moet werken maar dat weet ik binnekort wel)
6. Linda
7. Zillah op Miran Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 13:10

Als Zillah niet mee gaat ga ik zelf op Miran Nagelbijten / Gniffelen
Die is minder sterk maar wel een beetje heet Nagelbijten / Gniffelen
Gaat nu weer heel goed met haar dus als ik t weet van t werk enz. en zil toch niet mee wil neem ik haar een keertje mee.
Alleen MOET ik met haar wel echt voorop... Bloos dan is er niks aan de hand. Achterop fokt ze zich namelijk heel erg op en kan ze alleen nog maar in passage mee Nagelbijten / Gniffelen of ik wordt gelanceerd. Voorop is ze erg braaf, minder sterk als Misty dus als we dan gaan galopperen heb ik teminste een pony die ik wat beter bij me kan houden, en t tempo van haar kan ik ook wat beter omlaag krijgen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 20:20

Maar Rachel, ik heb eigenlijk geen zin halsbrekende toeren uit te halen om jou voorop te laten lopen.
Zoals ik al zei, ik kap ermee als ik denk dat het niets is. Dan ga ik jullie wel uitzwaaien en opwachten, want de vorige keer ging het niet goed.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 12:48

Picassox schreef:
Maar Rachel, ik heb eigenlijk geen zin halsbrekende toeren uit te halen om jou voorop te laten lopen.
Zoals ik al zei, ik kap ermee als ik denk dat het niets is. Dan ga ik jullie wel uitzwaaien en opwachten, want de vorige keer ging het niet goed.

Dat is inderdaad waar. Het moet zowiezo beter geregeld worden dan de vorige keer en je moet gewoon een paard hebben die je kan houden en niet zoals jij verteld...

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:57

we moeten inderdaad gewoon de paarden voorop hebben die een goed voor iedereen volgbaar tempo aanhouden. en als we niet kunnen galoperen is het ook geen ramp hoor.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:44

Picassox schreef:

Ik ken ook goed de weg dus lijkt me een beetje onverstandig om iemand voorop te zetten die er onbekend is Knipoog misschien t langzaamste paard er naast zodat ik weet welk tempo ik aan moet houden. Miran is voor mij makkelijker te rijden, Misty heeft nou eenmaal een vlot tempo maar daar kan ik ook weinig aan doen die heeft gewoon zin om te lopen, ik heb helaas geen tijd om d'r nog vaker te rijden. Miran kan ik makkelijk bij me houden maar dan moet je niet weer ergens stil gaan staan en ineens op ons af galopperen want dan houd ik haar echt niet meer.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:46

Picasso kent de weg toch ook?

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:21

LadyF schreef:
Picasso kent de weg toch ook?

ja bij weten wel.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:28

Gaan we de volgende keer een langere route rijden? of een keer de hele andere kant op? ik ben goed bekend vooral in t bos bij ons voor de deur
woon hier ookal weer 19jr Tong uitsteken in t andere deel van t bos heb je weer betere paden voor een galopje maar daar zit je weer zo snel bij wegen in de buurt. Ga volgende week wel eens even een route uitzoeken met brede paden Haha! neem de snoei schaar mee voor de zekerheid Nagelbijten / Gniffelen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 23:06

Of misschien moeten we gewoon 2 groepen maken? een voor de snellere paarden en een eentje voor de rest...maarja is ook weer niet zo gezellig Verdrietig .

@LadyF: ik kan haar wel houden maar haar tempo was te snel voor wat paarden dus vandaar dat ik voorstelde om op Miran mee te gaan Knipoog. Ik kan Misty wel bij me houden maar vergeleken met Miran is ze zoveel sterker en drukker.

Linda wil ook wel weer mee maar er moeten idd wel dingen beter geregeld worden. We hebben het wel gevraagd of iedereen weer wilde draven maar dat had dus niet iedereen goed mee gekregen ( ik reed toen met Fjordnina voorop).Als de groep wat kleiner is wil ik best wel een galopje proberen, denk dat het voor Linda ook geen probleem is. Ik wil alleen wel graag aan t eind ook ECHT uitstappen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 23:08

ik ga over 2 weken? met een kleiner groepje buiten rijden als het nog voor die tijd lukt. Daarna zie ik wel welk paard ik zelf mee neem. Kan ook nog zelf op Umi mee gaan als ze dan niet te lastig is (geen idee hoe ze dan is in januari buiten)

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 23:49

2 groepen lijkt mij niet leuk. of we galoperen gewoon niet. maakt mij niet uit. had hte wel leuk gevonden maar wat niet gaat gaat niet.

en anders moeten we aan het einde maar splitsen. dat de mensen die uit willen stappen gaan uitstappen en dat de andere nog een rondje maken ofzo.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 23:51

yvonne gaat ook mee die staat niet op het lijstje ze heeft geloof ik problemen met antwoorden las ik een paar berichten terug. zij neemt als het goed is nog 2 mensen mee. dan zouden we nu met zn 10e zijn.

houden we de max van 15 aan?

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 01:25

Maar waarom moet er per sé gegaloppeerd worden dan?
Het is toch eigenlijk voor de gezelligheid? Vind het veel leuker dat het wat rustiger is en we gewoon lekker kunnen kletsen met elkaar.
Draven oke, vooral ook om de paarden warm te houden (ook omdat het 14 jan. wel koud is neem ik aan:))
2 groepen lijkt mij ook niet zo leuk, wat Borrie voorsteld lijkt me goed, diegene die nog verder willen of willen galopperen gaan gewoon aan het eind nog een extra rondje.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:54

als er iemand is die t absoluut niet wil hoeft het voor mij ook niet, vind een beetje stappen en draven ook leuk. Wat we misschien ook kunnen doen is een beetje aan het eind de groep splitsen dat degene die een stukje galop willen doen nog een stukje langer gaan, dat lijkt me zelf ook wel wat maar dan b.v niet 3min. voor stal, gewoon een extra rondje zodat we dan nog voldoende tijd hebben om fatsoenlijk uit te stappen.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:57

@ ladyF de reden dat ik een galopje zou willen maken is omdat we bij mij in de buurt alleen smalle ruiterpaden hebben in het bos. waar je met een klein paard wel kan galopperen maar met die van mij niet. ik kan bij ons alleen op het strand galloperen. dus vandaar dat ik het wel leuk had gevonden. maar wat niet gaat gaat niet hoor.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:14

Haha! bij ons heb je echt zo'n lang en breed pad om eens goed de beentjes te strekken Nagelbijten / Gniffelen of voor een normaal galopje....
maar we zien wel als er nog meer mensen zijn die het eens willen proberen
doe ik ook mee Knipoog.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:15

ik ga deze maand dan eindelijk een springzadel kopen Haha! als t goed is dezelfde als die Linda op had bij Umi. Als ik dan op een van de pony's mee ga dan kan ik dat zadel mooi gebruiken voor t buiten rijden Haha!

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:09

elmiran schreef:
Haha! bij ons heb je echt zo'n lang en breed pad om eens goed de beentjes te strekken Nagelbijten / Gniffelen of voor een normaal galopje....
maar we zien wel als er nog meer mensen zijn die het eens willen proberen
doe ik ook mee Knipoog.

Ik wil het ook wel proberen Haha!