Belgenbokkerstrektocht editie II – praktische beslommeringen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

Re: Belgenbokkerstrektocht editie II – praktische beslommeri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 21:25

Pfff ik word echt slechtgezind en depri van dat weer. Toen ik nog aan de unief zat was het (in mijn herinnnering althans ) altijd super goei weer rond deze periode, want dan was het nu blok en ging ik regelmatig in een topje en een shortje studeren in het park van het kasteel van Arenberg. En nu lijkt het wel herfst ik hoop echt dat het rap betert...

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:08

We kunnen Marc misschien nog strikken voor een dag en dan maken we er een dressuurstage van ofzo

Karolien: borden en bestek liggen al klaar van mij
Kan jij nog bekers/tassen meeenemen?
Kommetjes zouden dienen om cornflakes etc uit te eten

Wordt er ook fruit gekocht?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 11:15

Bwah ik weet niet hoe het in het Leuvense is, maar hier in Brussel schijnt er een heerlijk zonnetje, dus ik zie het terug wat rooskleuriger in wat het weer betreft

Er staan appels op het supermarktaankooplijstje (ik ging normaal dit weekend, maar omdat we het vreselijk druk hadden dit weekend gaat Nelis morgen op zijn vrije dag naar de Colruyt)

Tessake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:31

zolang het maar niet regend en te hard waaid ben ik al blij
en vrijspringen zou ik siska ook nog eens graag willen laten doen, maarja als ze al de ganse dag heeft moeten wandelen verdient ze wel wat rust

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:50

Het kriebelt om misschien tot een dagje mee te gaan (nee Elke, dressuuroefenen zult gij ).

Maar uiteraard kom ik dus eens paarden aaien en als je ze laat vrijspringen ook wat foto's trekken

Tessake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:58

de weersverwachting zien er niet goed uit
heb echt geen goesting om van zo ver tekomen en dan in die regen terecht tekomen! Waarom kan het weer ons niet wat meezitten?

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 18:22

Tessake schreef:
de weersverwachting zien er niet goed uit
heb echt geen goesting om van zo ver tekomen en dan in die regen terecht tekomen! Waarom kan het weer ons niet wat meezitten?

Het zonnetje is al de hele dag aan het schijnen

Anjatjeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:42

Rond welk tijdstip zouden jullie donderdag of vrijdag zeker in de Ruiterschool zijn? Dan ga ik nog een laatste ritje maken met Ushi tot aan de Ruiterschool en kunnen jullie haar ook nog allemaal een afscheidsknuffel geven.

saartje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:43

het zonnetje wel, maar die wind is echt verschrikkelijk!
Sirkaan wordt daar helemaal opgefokt van... Waarom leven wij in zo een rottig land
Als het weer niet betert mag ik dat van papa niet riskeren...

saartje39

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:43

Anjatjeuh schreef:
Rond welk tijdstip zouden jullie donderdag of vrijdag zeker in de Ruiterschool zijn? Dan ga ik nog een laatste ritje maken met Ushi tot aan de Ruiterschool en kunnen jullie haar ook nog allemaal een afscheidsknuffel geven.

donderdag rond 10u30 ongeveer denk ik, of misschien ietskes later

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:30

Ik waaide daarstraks bijna van de autostrade af met de auto, met zo'n wind ga ik ook niet in een bos rijden. Worden de paarden enkel opgefokt van.

Maar we blijven duimen voor goed weer!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 19:55

Zo hard waaien als dit weekend en vandaag gaat het volgens Nelis zeker niet doen. Maar er gaat wel af en toe een regenbuitje naar beneden vallen wsch....

Tessake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:32

pff wij hebben echt geen eluk met het weer
vandaag viel nog goed mee maar naar het schijnt word het donderdag en vrijdag nog slechter. Ik blijf ook duimen voor een wonder!

saartje39

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:05

Tessake schreef:
pff wij hebben echt geen eluk met het weer
vandaag viel nog goed mee maar naar het schijnt word het donderdag en vrijdag nog slechter. Ik blijf ook duimen voor een wonder!

ja ik heb het ook juist gehoord op tv
Gopenlijk is het zaterdag en zondag wat beter, dan kunnen we er nog weekendje van maken eventueel...
We kunnen alleen maar bang afwachten nu.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 23:02

Bon, is er eigenlijk iemand die nog zin heeft om te komen en zich niet laat afschrikken door wat minder goei weer?

Alleen zaterdag en zondag is voor mij geen optie, de paardentaxi is al maanden gereserveerd voor donderdagmorgen en zondag.

Als er niemand nog wil gaan weet ik het liever nu, dan kan ik zo rap mogelijk de paardentaxi afbellen en de ruiterschool, en dan moet Nelis morgen de sleutels niet gaan halen en niet naar de Colruyt gaan. Ik heb al energie genoeg in dat weekend gestoken, als het dan toch niet doorgaat doe ik er geen extra moeite meer voor die toch voor niets is hé.

Voor mij persoonlijk is het geen ramp dat het wat slechter weer is, regenjas aan en regenbroek en voila… maar ik kan moeilijk 4 dagen helemaal alleen gaan rijden hé.

Tessake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 00:22

normaal zou voor mij het ook geen probleem zijn slecht weer maar moet nogal van ver komen, als ik dichter bij woonde maakte het niet veel uit. Maar om zover terijden voor in de regen tegaan rijden daar heb ik niet echt goesting in, en paardentaxi is duur voor zover geloof me.

Dus ik blijf afwachten hoe het weer is, sorry saartje ik hoop dat je het begrijpt. Vind het zelf ook stom want had er echt naar uitgekeken.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 06:25

Tja ik vind toch dat we nu moeten beslissen wat we gaan doen ipv af te wachten. Ik wil niet dat Nelis vandaag een hoop eten gaat kopen en de sleutels gaat halen als het dan niet zou doorgaan, en ik wil mijn paardentaxi en de ruiterschool dan zo snel mogelijk afbellen. En dan kan ik zien wat ik met dit weekend ga doen, want dan ga ik misschien vrijdag werken want ik heb super veel werk en een deadline op maandag, of ik probeer last minute een ander weekendje te plannen (weekendje weg met Nelis dan), kwestie van toch nog iets aan het enige weekend van de afgelopen maanden en de rest van het jaar dat ik had vrijgehouden van meubels kopen/verhuizen/verven/huis opknappen te hebben.

Marengo_82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:02

Pff zeg dat is spijtig dat weer. Mij had het niet afgeschrikt, maar ik kon toch niet mee.
Maar Tessa, het weer is onvoorspelbaar hoor, plaatselijke buien. Je zal moeten afwachten tot op het moment zelf. Volgens mij gaat het allemaal wel redelijk meevallen. Jullie zullen misschien wel eens nat worden, maar daar kan je je tegen kleden hè. En de wind zou wat minder worden normaal.
Allez meisjes, weer of geen weer, rijden

Is ook niet leuk voor Saartje hè, ze heeft zoveel rondgebeld en georganiseerd en nu alles op het allerlaatste moment in het water zien vallen...

Tessake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:46

ik heb er niks op tegen om in de regen terijden hoor, maar als we zoveel uren gaan buiten rijdenen ge zijt al van in het begin nat. En mag van hier thuis ook niet gaan als het weer zo blijft :s dat is eigenlijk de grootste boosdoener. Het is ook een heel eindje rijden voor mij anderhalf uur heen en dan moet de taxie nog terug dus vandaar mijn keuzen dat ik twijfel, maar ik kan niet voor de rest beslissen he

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:49

Ik meende gehoord te hebben dat het donderdag en vrijdag allesinds beter wordt als de laatste dag. Dus af en toe een regenbui, maar denk dat wandelen best wel te doen is.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 09:37

Tessa, de weersvooruitzichten zijn wat ze zijn hé, het gaat grijs zijn en er gaan regenbuien vallen. De kans dat het weer ineens omslaat en dat het prachtig zomerweer zal zijn is nihil. Maar de kans dat er een orkaan door België zal razen dit weekend is ook klein, het is gewoon een kwestie van zorgen dat je een fatsoenlijke regenjas en regenbroek aanhebt en dan blijf je droog. Dan beslis je gewoon nu dat je niet komt hé, ipv te zeggen dat je gaat afwachten, want wat ga je doen, wachten tot donderdagmorgen en dan beslissen afhankelijk van of er dan toevallig een bui aan het vallen is of niet?

Soit, ik stel voor dat we alles maar afblazen dan, aangezien er blijkbaar niemand nu al wil bevestigen dat hij zeker komt?

Ik zal straks nog eens in dit topic komen kijken, als jullie tegen dan niks anders beslist hebben bel ik alles af.

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:28

mensen komaan, laat jullie niet afschrikken door weersvoorspellingen; hoevaak komen die uit (buiten die van kristel komen bijna altijd uit )?

grijs en regenbuien, valt toch nog relatief mee? jullie zullen niet smelte, zeker niet met gepaste kledij.

en als er veel wind is, en uw paard wordt daar gek van, gewoon bollen watte in zijn oren steken en het probleem is opgelost, ze horen nog maar dat vervelende gesuis is weg.
en als het écht te slecht is kan je toch een dagje in de ruiterschool blijven? kan mij niet voorstellen dat het 4 dagen oude wijven gaat regenen met windsnelheden van 100km per uur.

alle ik hoop dat het doorgaat want zoals saartje zegt is dat dan wel heel vervelend dat zij alles voor niks geregeld heeft..

gewoon er het beste van maken, tis de omgeving en companie en u paard dat telt, het weer is bijzaak

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:03

Ik zou blij zijn met zo een weer, dat is gewoon ideaal voor Marengo. Als we nu niet naar zee gingen en ik niet moest werken, was ik nog wel een dagje afgekomen.

En Saartje: Karolien en Saartje39 die kunnen momenteel niet reageren omdat die op school zitten. Maar Karolien gaat zich niet laten tegenhouden door het weer denk ik.

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:09

Eilandje schreef:
Bon, is er eigenlijk iemand die nog zin heeft om te komen en zich niet laat afschrikken door wat minder goei weer?

Alleen zaterdag en zondag is voor mij geen optie, de paardentaxi is al maanden gereserveerd voor donderdagmorgen en zondag.

Als er niemand nog wil gaan weet ik het liever nu, dan kan ik zo rap mogelijk de paardentaxi afbellen en de ruiterschool, en dan moet Nelis morgen de sleutels niet gaan halen en niet naar de Colruyt gaan. Ik heb al energie genoeg in dat weekend gestoken, als het dan toch niet doorgaat doe ik er geen extra moeite meer voor die toch voor niets is hé.

Voor mij persoonlijk is het geen ramp dat het wat slechter weer is, regenjas aan en regenbroek en voila… maar ik kan moeilijk 4 dagen helemaal alleen gaan rijden hé.

Saartje, zolang het voor Titsia geen probleem is ga ik mee hoor. Van wat regen en wind smelten we niet! Gaan met die banaan!

angelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:10

En Kristel kent mij blijkbaar al vrij goed .