Dressuurmeeting Limburg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:24

Als we een clinic gaan rijden. Kunnen we net zo goed naar de ijzerenman gaan en daar een instructeur uitzoeken

aliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:24

@gekkesies zo bedoel ik het echt niet het gaat er gewoon om wat nathalie ook zegt dat als je een clinic rijdt en daarvoor 50 euro moet betalen dat zou ik zelf nooit op een manege paard doen.
waarom niet omdat ik daar iets tegen heb of dat ik manege's dom vind maar gewoon omdat ik 50 euro er niet voor over heb om het op een vreemde pony te doen.

@ Whisperke ik weet niet waar jij naar toe wil met dat het grappig is dat ik alle paarden op de manege kan rijden.

zal je er zelf een antwoord op geven nee ik kan niet alle paarden rijden.
ben blij met de paarden die ik nu rijdt dus ik rij er niet 1 maar meerdere.

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:25

Ik wacht ook af wie les gaat geven. Goed les heb ik 3 keer per week.
Maar jullie te ontmoeten vind ik al leuk, dus ik houd me wel aanbevolen, met of zonder paard

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:25

50 euro vind ik idd een hoop geld als je geen eigen paard hebt.

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:26

OOohh Aliesje doe niet zo schijnheilig. Dat wil ik toch nog wel eens zien!! Laat me niet lachen!!

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:27

hihi ik vind het zelfs veel met eigen paard! Voor die 50 euro heb je nog geen (binnen)bak en ben je nog niet op de bestemming

gekkesies

Re: Dressuurmeeting Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:27

50 euro is ook een hoop geld zonder eigen paard (met eigen paard ook eigenlijk), ben ik helemaal met je eens.
Dus misschien is er ergens een middenweg te vinden, dat het voor iedereen leuk is. Natuurlijk gaat het om wat te leren, maar toch ook een beetje voor de gezelligheid lijkt mij!

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:29

Ik vind het ook veel geld, 50 euro en dan zal die van mij hengstig zijn en dan alleen maar klieren hahaa, weg geld

Misschien iemand een idee voor een locatie?

aliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:29

@ Whisperke wat wil je zien en wat is je probleem nu eigenlijk?

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 12:29

Ik weet niet of er nog meer mensen zijn die Z1 rijden, maar ik rijd iig Z1. Het lijkt mij niet echt leuk om in een manegeles te rijden, want dat heeft voor mij niet veel zin in om te komen. Natuurlijk is er, ook voor mij zéééker heel veel te werken aan de basis, want er kan bij mij ook nog zo veel beter Maar dit moet dan wel een goede basis zijn. Dus liever niet iemand die maar net het L1 gehaald heeft in lange tijd. Dit geldt denk ik ook voor de L2 en M ruiters hier. Het verschilt is iig anders gewoon te groot. Het is ook een groot verschil tussen de eigen paarden en mensen die een paard moeten huren.
Idee Misschien kunnen we twee groepen na elkaar doen, gevorderd ( + eigen paard/pony) en beginner ( eigen paard/pony + beginner paard/pony huren).
Lijkt dit jullie iets? Ik hoor het wel...het was maar een idee.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:31

dat lijkt me dan de enige oplossing cocochanel, anders kan ik al niet meedoen omdat ik geen eigen paard heb en dus geen mogelijkheid heb wedstrijden te rijden!

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:32

Lijkt net dat we donkere mensen met blanke mensen scheiden!! Lijkt wel discriminatie. Okeej dat er wat gescheiden moet worden snap ik best doet tyrza ook!! Maar het lijkt net dat iedereen die geen paard heeft ook meteen een plakkertje op krijgt dat die niet kan rijden!!

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:33

tja er liggen hier in de buurt verschillende maneges (binnenbakken) en als het weer beter weer wordt zijn er toch genoeg (gratis) buitenbakken, athans ga ervanuit dat de meeste er wel eentje hebben??

Ik woon in Midden-Limburg aan de a2 (die binnenbakken ook) dus maybe het makkelijkste of hebben we niemand uit het noorden? anders een locatie tussen midden en zuid? Ik heb vervoer dus mij maakt het niet zoveel uit, zullen we even een lijstje maken waar we vandaag komen?

Nathalie84: grathem, midden-limburg
Whisperke: Thorn, Midden-limburg
Gekkesies: Grathem, Midden-limburg
Aliesje: Neeritter, midden-limburg
anke: ? , Zuid-limburg

voeg maar toe zou ik zeggen

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:33

Heb ik een dilemma, hihihi, val onder beide groepen niet echt.
Nee geintje, mag dan wel b rijden met me 4 jarige, maar wil er wel van leren.
Mijne kan trouwens al wijken, SB en beetje travers, maar alleen de galop

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:35

Whisperke schreef:
Lijkt net dat we donkere mensen met blanke mensen scheiden!! Lijkt wel discriminatie. Okeej dat er wat gescheiden moet worden snap ik best doet tyrza ook!! Maar het lijkt net dat iedereen die geen paard heeft ook meteen een plakkertje op krijgt dat die niet kan rijden!!

Eh... sorry? Wat wil je hiermee zeggen?

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:36

Merkelbeek Nathalie, reizen is geen prob, doen me ouders wel denk ik dan he
En anders doe ik niet mee, maar kom kijken, dat gaat in ieder geval:)

Maybe Helden als locatie of ga ik dan te ver?

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 12:36

Nee, nee dat zeg ik helemaal niet, dat er discriminatie is. Maar je moet wel realistisch nadenken. Het wil niet zeggen dat je dan slecht rijdt, maar het is gewoon een feit dat als je een eigen paard hebt, dat je dan meer kunt rijden, oefenen en lessen, dat je dan over het algemeen verder bent.
Misschien kunnen we scheiden op welke proef je kunt rijden? Als je een manegeruiter bent en je kunt een goede dressuurproef rijden van het L of M? Dan hoor je misschien wel bij de gevorderde. Maar het is voor de ruiters die regelmatig op concours gaan anders ook niet te doen, dan heeft het voor hen geen zin om te komen omdat zij vaak al 3 keer per week lessen bij iemand die ook al hoger start.

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 12:36

Nee, nee dat zeg ik helemaal niet, dat er discriminatie is. Maar je moet wel realistisch nadenken. Het wil niet zeggen dat je dan slecht rijdt, maar het is gewoon een feit dat als je een eigen paard hebt, dat je dan meer kunt rijden, oefenen en lessen, dat je dan over het algemeen verder bent.
Misschien kunnen we scheiden op welke proef je kunt rijden? Als je een manegeruiter bent en je kunt een goede dressuurproef rijden van het L of M? Dan hoor je misschien wel bij de gevorderde. Maar het is voor de ruiters die regelmatig op concours gaan anders ook niet te doen, dan heeft het voor hen geen zin om te komen omdat zij vaak al 3 keer per week lessen bij iemand die ook al hoger start.

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:36

ik vind het idee van cocochanel ook wel iets hebben. Zo kan iedereen gewoon meedoen, maar dat kon toch al? Snap niet dat er getwijfeld wordt aan het NIET mee kunnen doen, want dat zijn we toch wel aan het regelen of zie ik dat fout?

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:38

vind inderdaad cocochanels idee verreweg het beste tot nu toe, dan heeft iedereen les op zijn of haar niveau, is het voor iedereen leuk denk ik zo. En iedereen kan dan meedoen!

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:38

Cocochanel waarom vraag je niet eigen instructrice, zou ik best een goed idee vinden

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:39

Dan nemen we iemand die min. Z rijdt en dan maken we groepen. Denk ik het beste idee
Iedereen kan meedoen, alleen nu nog huurpaarden

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 12:40

Zij doet eigenlijk nooit clinic's. ( lijkt me ook niets voor haar eigenlijk ). Ik krijg er btw al 3 keer per week les

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:41

Locatie Helden is toch al best hoog denk ik zo, want waar komen de meeste vandaan? toch meer uit het zuiden/midden toch? En helden is vanuit mij al dikke 30 minuten rijden. Moeten we perse een 20x60 bak of voldoet ook al een 20x40 bak?

owja en waar krijgen we huurpaarden vandaan? Hier ligt volgens mij geen manege in de buurt die verhuurd (paarden dan he )

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 12:41

Ik vond Tyrza wel een goed idee, heb ik altijd al graag een keer willen doen ( ik ben ook geen hele goede Z ruiter, even voor de duidelijkheid haha)
Ik woon in Stramproy ( bij weert), midden limburg.
Ik ben al vaak in Helden geweest op concours ( bij de vosberg, daar is een 20 x 40 en 20x 60 hal).
Wat mij betreft is 20 x 40 voldoende niet? Tenzij we proeven willen rijden, maar dat is dan alleen voor de Z-ruiters misschien van toepassing. Al hoewel deze ook best een 20 x 40 proef kunnen rijden, ik heb er iig geen problemen mee.
Laatst bijgewerkt door Sjaad op 03-01-06 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt