De grote Belgentrektocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Re: De grote Belgentrektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:36

Awel das goed, ik zal woensdag de spaghetti, groentjes en tomatenpuree gaan halen
Ik wil er ook wel gehakt bij, maar dat doen we dan op het einde.
Ben jij de enige veggie Saartje?

Kopen we vlees ter plekke of neem ik dat ook mee?
En met hoeveel zijn we donderdag?

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:46

Ontdek een beetje laat dat er weer veel bijgepost is, maar ik heb het drukdrukdruk

Ik begrijp dat absoluut dat jullie geen twee keer willen rijden Anja, een beetje dom idd, ik heb er dan ook geen problemen mee om pas 's avonds aan te komen, ik ben al blij dat ik dan toch nog twee dagjes kan meepikken
Avondbuitenrit zegt me ook wel wat anders, alleen gaan jullie paardjes moe zijn en de mijne heel erg hyper...
Maar ik heb tegen Heidi gezegd dat ik die naft ga vergoeden hoor, 't is niet dat jullie dat voor niks moeten doen hé!

Ik had het trouwens ook nog niet gehoord van de E, drukdruk weer, Proficiat Heidi!

Allé, ik ga maar weer eens aan het werk, heb écht geen zin vandaag, de tijd kruipt...

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 12:49

Ben idd de enige vegetariër voor zover ik weet. (en ik lust geen namaakvlees ook niet, genre tofugehakt enz )

Dan moet iedereen wel voor donderdag zelf iets te eten meebrengen voor ‘s middags, bedenk ik nu. Lijkt me het simpelste aangezien we die dag overdag misschien nog niet in de kamers (en keuken) gaan kunnen.

Vlees ter plekke kopen gaat denk ik ook al niet, omdat het dan 21 juli is, dan zal alles wel dicht zijn.

Dus ik ga dan drank, broodbeleg, wat cornflakesachtige dingen, enz kopen, wat vergeet ik nog? Nog iemand enige voorkeur voor iets dat je niet kan missen of iets dat je absoluut niet lust?

Dus iedereen: vergeet geen middageten mee te brengen voor donderdag
(bakkers zijn dan ook dicht of niet?)

Pfff, voel me net moeder-de-kloek

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:12

Allé, dan is alles bijna perfect geregeld se
Heidi (met E) brengt Kalim naar ginder en brengt Rengo weer terug en ik ga op zondagavond het Kalimmonster ophalen als ik terugben van tornooi

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 17:50

Nen hele dikke merci aan Heidi (die ik natuurlijk ook vergoed) en aan Anja voor het regelen! 100 keer dank u!
Ik mag verlof nemen de 22ste, dan is er wel al 1 van mijn 4 dagen dit jaar door, maar het is voor een goed doel!

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 20:06

Ja, Anja en Heidi héél erg bedankt!!!!

Ivm eten, ik kan anders vrijdagmorgen dan wel nog wat inkopen gaan doen?

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 23:02

Net nieuws van Da via mama gehoord. Marengo mag van hem mee op voorwaarde dat we geen 30 km per dag wandelen en dat er geen rengalop inzit en in het totaal niet te veel galop. Ik hoop dat jullie dat geen probleem vinden (eerlijk hè)? Anders kom ik wel gezellig mee met mijn stalen ros

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 23:12

Marengo_82 schreef:
Net nieuws van Da via mama gehoord. Marengo mag van hem mee op voorwaarde dat we geen 30 km per dag wandelen en dat er geen rengalop inzit en in het totaal niet te veel galop. Ik hoop dat jullie dat geen probleem vinden (eerlijk hè)? Anders kom ik wel gezellig mee met mijn stalen ros

Er was toch al lang afgesproken dat we dat allemaal geen probleem vonden om daar rekening mee te houden? (voor de tweede keer vanavond )

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 07:41

Ja tuurlijk, maar ik wou het ook nog eens met de andere overleggen

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 08:58

Geen probleem Kristel Natuurlijk niet

Valt er nu echt niks te regelen waardoor er wat minder paardenvervoer helemaal tot in Wortel rijdt? Bijvoorbeeld dat ik tot ergens rijd waar ik Licor in een ander vervoersmiddel zet zodat hij tot in Wortel geraakt? En dan terug hetzelfde?
Horsecar-poolen heet zoiets
Ik deel dan uiteraard in benzinekosten

Lijkt me gewoon praktischer, beter voor het milieu etc etc

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 09:51

Ik kan iig niet mee carpoolen Lobke. Op de heenweg ben ik afhankelijk van Kristel en haar familie (en dan gaat Fien haar pony ook mee, dus dan wordt er toch al flink gecarpoold ), en op de terugweg staan er ook al twee paarden in de trailer.

De wissel tussen Kristel en Kristien is toch ook redelijk goed georganiseerd nu?

Karolien komt van een hele andere kant dus... En Kristien moet zondagavond ook een andere kant op als jou. Anders had je ev aan Kristel kunnen vragen om mee te rijden met haar camion maar aangezien je ook nog moet teruggeraken...

Dus ik zie eigenlijk niet echt carpoolmogelijkheden...

Maar als je niet graag alleen rijdt, wil ik - als ik mag van jou – ev wel met jou meerijden ipv met mijn auto en dan rijden we gewoon achter Sven aan?

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 09:59

Even voor Lobke samengevat:

Dit zijn de paarden die meegaan:
* Lobke met Licor
* Kristel met Marengo -> donderdag + vrijdag
* Karolien met Apache
* Kristien met Kalim -> vanaf vrijdag
* en ikzelf met Indra
* Fien met Foefer -> donderdag + vrijdag
* zondag fjord voor de koets

Ze komen als volgt:
Marengo, Indra en Foefer op donderdagochtend in de kamion.

Apache: met trailer van op manège Karolien veronderstel ik, maar dat is al bijna in Wortel

Kalim: op vrijdag in trailer van Heidi

fjord: op zondag in trailer van eigenaar

Mogelijkheden zijn:
*Wij: Er kunnen 5 paarden in onze kamion, maar we zijn volop bezig met het vervangen van tussenschotten dus ik weet niet of het momenteel lukt om er 4 in te steken. Het zou kunnen dat 3 de max is momenteel. Ik wil dat vanavond wel eens navragen.
* Vrijdag samen met Kalim

Terugkomen:
Marengo op vrijdag met trailer Heidi

Apache op zondag met trailer

Kalim op zondag met trailer Anja

Foefer op zondag met trailer buurvrouw denk ik, naar andere kant van het land

Indra en fjord met trailer eigenaar fjord

Enige mogelijkheid die ik zie is op zondag met Kalim.

Of je kan Tessa overtuigen om toch mee te komen en samen trailer huren. (En hopen dat L'Amour niet hengstig is )

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 11:17

Ja nee, het gaat niet om een trailer die ik niet heb, die kunnen we altijd lenen, en wie weet rijd ik dan al met mijn camionnetje, maar gewoon: samen rijden is gezelliger en zeker omdat er veel toch van dezelfde richting komen. Maar het is niet echt haalbaar om terug te komen dan.
Nu ja, mijn vader zal mij dan waarschijnlijk gewoon brengen en halen en als ik het camionnetje heb doe ik het zelf en dan mag Saartje mee als ze dan nog wil...

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 11:27

De fjord heet Corcy

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:09

Kalim kan geloof ik ook alleen maar met merries samen op een trailer. (de macho )

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 20:14

hallo!!

ik heb zin maar ook een probleem

ik rij dus mee, maar ik moet vrijdag terug nr huis (werken zaterdag)

probleem: ik kan alleen de remorq lenen de woendag (om nr kristel te rijden) en de zondag...
dus dat zou betekenen dat ik enkel meekan als kristel dat weekend nog een plek vrij heeft op de wei dat foef daar kan blijven staan (of ergens anders ...)

maarja, als kristel met trailer nr huis komt, is dat 2paards en is daar nog plaats dan? en ziet kristel dat ziten een logé meer? ofwel als dat mogelijk is laat ik foef op logeeradres staan, maar dat zal wel niet kunnen zeker? in ieder geval kan ik foefer pas zondag komen halen.

dit weet ik pas van gisteren helaas, sorry dat ik daar zo laat mee afkom.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 08:42

Fien, ivm Foefer logeren in Kampenhout is Kristel haar business. Maar... hij kan wel in Wortel blijven ook op zich, als hij niet in paniek geraakt als hij daar dan tijdens onze tochten alleen moet staan (met Indra bijv zou dat dus niet kunnen), eten geven kunnen wij wel doen....

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 13:05

Ik ga me toch eens echt moeten melden in het Belgentopic. Ik mis alle leuke meetings! Nu had ik jammer genoeg deze toch niet mee kunnen doen ivm clinic over grondwerk, maar het lijkt me echt suuuupergeweldig! Maak er maar een leuk weekend van en wie weet ben ik er volgend jaar wel bij!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 18:32

In navolging van Kristien

Ik heb vandaag kruidenslobber van Mijten gekocht, om Indra bij te geven als extra krachtvoer. Da’s zuiverend en ideaal om de afvalstoffen na zware inspanningen af te voeren uit het lichaam. Maar, dat is een zak van 20kg en blijft maar goed tot september, dus... wie daar graag z’n paard van laat mee-eten moet het maar laten weten, dan breng ik extra slobber mee.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 18:35

Oh ja nog een saaie huishoudvraag ook

Ik ben vandaag niet meer in de Colruyt geraakt wegens geen tijd meer, maar mijn lief vriendje heeft beloofd om maandag of dinsdag overdag te gaan. Maar moet hij dan ook bijv kleine flesjes drank meebrengen enz voor overdag, of brengt iedereen een drinkfles mee of z'n eigen drinken, of hoe gaan we dat doen? Zal hem zeker drank voor 's avonds laten meebrengen. Mij lijkt het het handigste om ook een voorraadje kleine flesjes mee te nemen, maarja, da's zo'n plasticverspilling. Wat denken jullie?

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 18:44

Saartje, ik zal eens horen bij mijn lesgever of dat dat verstandig zou zijn om bij te geven.
Wat zit er allemaal exact in en wat is het doel er juist van?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 19:02

http://www.mijten.be/_ln/paarden_kruidenslobber.php

Maar ik ga dat wel niet op die manier geven omdat het sterk afdrijvend werkt en ze daar soms diarree van kunnen krijgen. Maar ik ga het geven als derde voederbeurt (normaal krijgt ze twee keer, daar ga ik haar denk ik drie keer eten geven, twee keer haar mengeling en dan tussendoor nog een keer slobber... of is dat een slecht idee?)

De mensen die zondag komen zijn met hun vorige fjord eens meegeweest met de HVRM op trektocht. Er werd daar door de rest van de groep helaas helemaal geen rekening mee gehouden dat Zamiro niet goed meekon met het hoge tempo, en die is daar toen serieus ziek van geweest, het arme dier is te ver over zijn grenzen moeten gaan. De DA had hen toen geadviseerd om een kuur te doen met die kruidenslobber van Mijten.

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 19:53

aa thanks saartje, dat neem ik al als noodoplosing... is er daar toezicht overdag? hij kan gerust alleen bljven, op at vlak een gemakkelijke pony..

oja wat ik nog wou zeggen aan iedereen: iedereen die ooit foefer moet vasthouden ofzo: altijd hengstenbit indoen!! ik he hem nu al 8 jaar en hij doet nog steeds hetzelfde trukje en hij weet dat hij sterker is aan het halster, dus doe geen moeite (mijn pa ging eens bewijzen dat hij hem wel kon tegenhouden... hij heeft heel de wei van alle kanten gezien )

das het enige dat jullie zeker moen weten van hem

ok, eten voor donderdag middag genoteerd. ik neem rugzak mee voor overdag. voor eten ben ik absoluut niet moeilijk, ik lust alles behalve schaap.

vraagje: is er mogelijkheid voor onderweg drinken aan te bieden aan de paarden? das wel van groot belang..

als ik iets moet doen of meebrengen, gewoon zeggen he!

tis bijna zover e...

oja , hebben jullie speciale voorbereidingen gedaan qua conditie van paard? vanavond zit er bij mij steivge lange stapwandeling in, morgen stap en draf, en dan maandag en dinsdagmorgen goed werken en dan rust tot donderdag.. maar normaal kan hij zonder voorbereiding ook serieus wat aan dus daar ben ik wel gerust in.

enne Kristel: het advies van jou veearts lijkt me goed voor eender wel paard... ren galop in een groep met paarden en ruiters die elkaar niet kennen is altijd risky..

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 20:35

Goh Fien, wat een moeilijke vragen

Ik weet niet of er daar overdag toezicht is op achterblijvende paarden, iig niet de hele dag denk ik. Ik ben er nl zelf nog niet geweest, het zijn de mensen die zondag meekomen die het me hebben aangeraden dus als het tegenvalt zijn zij de schuldigen

Drinken onderweg, er staan op de kaart een aantal cafés/stopplaatsen ed, en Lobke neemt een oplooibaar emmerachtig iets mee, voor als er geen emmers zouden zijn. Desnoods vragen we gewoon ergens water hé.

Nelis zei daarstraks dat het veel kouder gaat zijn dan nu...

Ik heb trouwens de kaart van het ruiterroutenetwerk er nog eens bij gepakt. De kleinste lus uit de buurt is ongeveer 34 km. Da’s wat veel zeker voor Rengo? We zullen wel een stuk kunnen afsnijden zeker, en anders vragen we de eerste dag ook al een routebeschrijving aan de gastvrouw hé, we zullen wel zien. Dan kunnen we die 34 km ev zaterdag of zondag nog doen...

Kristien, weet jij hoe lang je ongeveer over die afstand doet?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 20:37

Trouwens, ik heb ook nog een wandelroute (voor voetgangers) van 17km daar vlakbij, kunnen we ook nog doen de eerste dag...

*stopt met tegen zichzelf te babbelen*