Het grote zeik topic ;-))

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 12:24

Ik vond het weer erg gezellig dit jaar, wij hadden voor de eerste keer een stand voor onze stal en die lag op een goede plaats Haha! .

Ik heb het volgende bedacht: je hebt een hoofdring en een 2e ring. In de 2e ring laat je alle praatjesmakers (rijtuigbouwers, parelli, enz.) hun gang gaan, zorg wel dat deze ring duidelijk bereikbaar is. In de hoofdring mogen alle stamboeken hun ras presenteren in de vorm van een show. Je geeft ze allemaal 1 keer de kans om in de hoofdring te rijden (per dag, als dat haalbaar is), hebben ze geen show, dan ook niet in de hoofdring, maar dan het ras eventueel aan de hand voorstellen in de tweede ring. Ik zou geen shows in de tweede ring doen, want het publiek is veeeeeeeeeeeeeeeeel te weinig, dit was vorig jaar ook teweinig.

En verder.... hadden wij helaas 2 rottijden er zat weinig publiek, voorgaande jaren zat er wel veel publiek en dat is gewoon gaaf OK dan! .
Ik geef me nu alvast op met ons showteam New Forest pony's om volgend jaar weer mee te doen *LOL* .

En verder....laat een Anky of Tineke of Imke maar in de grote ring, trekt lekker veel publiek Haha!. Mag ik dan wel een show in de buurt van hun Knipoog

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 12:26

PaardenKoets schreef:
Erg leerzaam, zo'n topic!
Door de verbouwing van de Brabanthallen verliepen er een aantal zaken nogal moeizaam, helaas. Als het goed is is dat volgend jaar allemaal verholpen. De piste is inderdaad altijd nogal hard. In het verleden hebben we ook weleens een andere piste geprobeerd, maar dan ontstaan er weer problemen met de zwaardere aanspanningen (om maar niet te spreken over de mini-Appaloosa's bijvoorbeeld, die dan ook problemen krijgen met vooruit komen).
is het dan niet juist handig om alleen zo af en toe even te slepen? Zo na de mini's, of voor de dressuurshow van imke en anky?

Over de losrijpiste: in principe konden we maar de halve hal gebruiken vanwege de verbouwing. Aanpassen geblazen dus.
ik heb nog geen enkel jaar van P&K een goede losrijbak gezien... dus aanpassen was niet zo'n groot probleem. Misschien kom ik nu even wat onaardig over, maar dit is iets waar elk jaar weer over geklaagd word, maar helaas is er nog geen jaar een verbetering laten zien. Dit jaar was het toppunt. Helaas konden jullie daar ook niks aan doen, maar voor ons was het niet minder onprettig.

Dat bij nader inzien een groter deel van de hal beschikbaar was, werd pas donderdag bekend. Te laat om nog iets te wijzigen. Voor volgend jaar zullen we voor een grotere losrijpiste zorgen. Het blijft natuurlijk zaak om rekening met elkaar te houden als je met zoveel bij elkaar bent.
we kunnen ook niet veel anders. maar 2 losrijbakken zou denk ik DE oplossing zijn. 1 voor de aanspanningen en 1 voor de ruiters. Hoeft niet eens zo hel erg groot te zijn, maar doordat we niet meer op 1 stukje zitten hebben we al lekker de ruimte.

De tweede piste lag op vrijdag en zaterdag veel te afgezonderd, ook dit kwam door werkzaamheden aan de hallen. Hadden we de doorgang tussen de "stamboekhal" en de hal waar de tweede piste lag op vrijdag of zaterdag open gedaan, dan was het in de Langstraathal meer dan een beetje koud geworden. Om de tweede piste op zondag toch bereikbaar te krijgen en het daar een beetje leefbaar te maken, is er in de stamboekhal extra gestookt. Allesbehalve ideaal, het was even niet anders.

Iets anders is dat de paarden bij de stands te dicht op elkaar stonden. Gelukkig heeft dat niet tot erge problemen geleid, maar het is niet voor herhaling vatbaar. Volgend jaar dus een andere indeling van de stands.

Aan last-minute wijzigingen in het programma kunnen we niets doen, als we pas kort tevoren (lees: een uur voor een show) te horen krijgen dat er niet gereden gaat worden, om welke reden dan ook. Of als een show ineens 20 minuten eerder is afgelopen dan gepland, omdat degene die de show geeft de door hem/haar aangegeven tijd niet vol maakt.

Overigens waren er niet minder, maar juist meer stands (in alle hallen) dan vorig jaar. Het aantal bezoekers lag iets hoger dan vorig jaar.
vorig jaar ben ik niet geweest. maar ik doelde eigenlijk meer op een paar jaar geleden. Ik kan me herinneren dat het toen veel groter was. Iig meer van die verkoop stands enzo. Ik weet het niet, maar nu was je zo uitgekeken. Misschien lag het ook aan de indeling. ach nee ik weet het al, de veiling hal was natuurlijk weg. Komt dat volgend jaar wel weer dan? is altijd erg leuk om te zien.

De "babbel"-shows waren bewust babbelshows: daar was de tweede piste voor bestemd. Door het steeds groter wordende aantal stamboeken en verenigingen die deel willen nemen zijn in die tweede piste ook een aantal shows van de stamboeken beland.

Over het slapen in de hallen: helaas gaan we dat in de toekomst niet meer toestaan. Vorig jaar zijn er klachten geweest van de Brabanthallen, en deze staan dat dus niet meer toe.
die rode bodywarmers sliepen er nog wel. En dat waren de gene waar de klachten over waren. Ik ben van mening dat wij zelf het beste voor onze paarden kunnen zorgen. Ik heb heel wat vuile taal uit die jongens horen komen tegen meisjes, ook tegen mij. Die zou ik daar in het donker niet tegen willen komen, of wie weet wel anders om...
kunnen die jongens niet buiten blijven en elke nacht 3 andere van onze mensen?

De stalwachten hebben de eerste nacht absoluut hun werk niet goed gedaan. De tweede nacht hebben ze elk uur een ronde gelopen en zijn de hele nacht wakker gebleven.

De mensen die buiten in een caravan slapen kunnen 's morgens vanaf 7 uur in de stallen om te voeren etc. Dat er dan nog geen toegang is tot de andere hallen is logisch, dat heeft alles te maken met beveiliging.
Kan je tot 9 uur wachten met het poetsen van tanden, dan hoef je dat niet naast een (gezellig) urinerend heerschap te doen Lachen Dat kan dan gewoon in de dames- (cq heren-)toiletten. De Brabanthallen zijn niet ingesteld op logees, dat lijkt me logisch.

Tot slot: de stamboekhal blijft een zeer belangrijk en leuk deel van de beurs. Van bezoekers krijgen we er elk jaar weer veel leuke reacties op. De moeite die jullie allemaal doen om de stand leuk in te richten wordt enorm gewaardeerd. De prijzen die uitgereikt worden hebben overigens alleen betrekking op de stand, niet op de shows die gegeven worden.

Dus: allemaal hartstikke bedankt voor jullie inspanningen en hopelijk tot volgend jaar!
zeker weten wel! Ondanks het geklaag wat er natuurlijk gewoon bij hoort, was het bere gezellig en hebben we genoten!!!

Marleen Dresscher (Organisatie Paard & Koets)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:17

~Leuk Marleen dat je hier even reageerd.
Ik wil nog wel even toevoegen dat ik het (was mijn 6de keer) super geregeld vond. De samenwerking is volgens mij nog nooit zo goed geweest. Ondanks de puinzooi van de verbouwing was het beter geregeld dan voorgaande jaren de shows liepen amper uit of in er was goede communicatie tussen ring en stellen. de stalmeesters kwamen duidelijk en op tijd vertellen hoelang je nog had.Je wqerd op tijd naar buiten gestuurd en daar werden we super opgevangen door Ward.

Iets wat de laatste jaren nog nooit zo super is geweest.
Verder ga ik met greetje mee dat de shows ook wel beoordeeld mogen worden voor de stamboeken.Er zitten een aantal stamboeken tussen die erg weinig geld hebben en die helaas ook niet zoveel leden hebben die mee willen/kunnen werken.

De showring naast de stamboekenstands vond ik een enorme pluspunt.
Ik hoop volgend jaar voor de 7de maal weer met net zoveel plezier aanwezig te mogen zijn als voorgaande jaren. OK dan! OK dan!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:21

helemaal mee eens Kim Jij bent trouwens toch wel erg berucht daar Tong uitsteken

Ik heb het er al vaker met Marleen over gehad, selecteren die hap, dat is het beste.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 17:25

Ik heb nog wel één dingetje: wat meer controle/parkeerwacht bij de parkeerplaats. Normaal gaat dat altijd goed, nu vanwege de verbouwing konden op zaterdag de aanspanningen nauwelijks bij de showring komen. Niet alleen lastig, ook nog gevaarlijk (denk aan brand, waar had de brandweerauto langsgemoeten?).

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:50

Ow ja en nog een ding. volgens mij had ik dit jaar 3 pakeerkaarten voor niks gekocht? Heb ze niet eens hoeven gebruiken? Ja eentje op vrijdag, maar voor de rest niet, noch bij de standhouders noch bij de shows.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:02

liberty schreef:
Ow ja en nog een ding. volgens mij had ik dit jaar 3 pakeerkaarten voor niks gekocht?

Die heb ik niet gekocht en ook niks over gehoord Schijnheilig Bloos! (of had ik dat nu niet moeten zeggen Tong uitsteken )

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:33

*grijnz* weetje wat opvalt? Vóórdat Marleen reageerde was iedereen echt flink aan het zeiken. Nádat Marleen reageerde is iedereen ineens poeslief Haha!

Alles wat ik te zeiken had is al gezegd, heb niet zo'n zin om te specificeren wat precies. Laat ik het er maar op houden dat ik het paardenwereldje behoorlijk achterbaks vind. Ja, er zijn schatten van mensen, iedereen is heel lief, maar achter je rug om wordt er wel vanalles gezegd. En ik doel hier niet op iemand in het bijzonder hoor. Maar dat is gewoon iets wat me dit jaar in het bijzonder opviel.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:23

Ilindra, Obelix; ik bedoel jullie helemaal niet! Dat zeg ik heel de tijd....

laat maar, de persoon in kwestie weet het wel

piggie!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:11

over de jongens met de rode bodywarmers, als je ze een beetje kent zijn ze best aardig, er zitten ook af en toe wat mindere types bij. maar denk niet dat ze wat zullen uithalen als je ze snachts tegenkomt.
de parkeerplaats was erg vol, de rijtuigen konden nauwelijks bij de showring komen, snap dat dat door de verbouwing komt, maar zorg idd voor parkeerwachten oid.
ik vind ook dat er een paar mensen die met de paarden shows rijden wacht moeten lopen, zij weten beter wat je in stresssituaties moet doen, dan die wachten. niet iedereen binnen slapen, hoeft niet. maar wel een paar. verder vond ik et weer erg gezellig en van ruzies tussen stamboeken heb ik geen last gehad, tis altijd erg gezellig met de mensen van de shires, ihw, newforest e.a

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:30

assie schreef:
*grijnz* weetje wat opvalt? Vóórdat Marleen reageerde was iedereen echt flink aan het zeiken. Nádat Marleen reageerde is iedereen ineens poeslief Haha!

Nee hoor, ik blijf zeuren om een toiletwagen Haha!
Vind dat toch echt het minste wat ze neer kunnen zetten nu je buiten moet kamperen.
Vind hygiene/privacy toch echt belangrijk.

PaardenKoets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:09

Over die parkeerkaarten........tsja, die heb je alleen nodig om overdag van het terrein af te kunnen komen. Vaak staat 's avonds na sluiting de slagboom open.
Het standpunt van de Brabanthallen is dat je betaalt om je auto op het terrein te mogen parkeren, ongeacht of je de kaart dan ook gebruikt om er af te rijden. Bovendien: de slagboom wordt nooit op een vast tijdstip open gezet en soms zelfs helemaal niet. Het wordt dan dus een gok waar je verstandig aan doet: bestellen van kaarten of erop gokken dat je die niet nodig hebt.

Overigens: kritiek hebben mag, en als het zinvol is (wat op een aantal punten beslist het geval is) zal ik er absoluut wat mee doen. Maar wat jullie ook moeten begrijpen is dat er een hele hoop kosten mee gemoeid zijn. De stamboeken staan gratis op Paard & Koets en dat wil ik absoluut zo houden. Voor extra voorzieningen zou geld in rekening moeten gaan worden gebracht en dat kan cq wil niet elk stamboek opbrengen.

Het niveau van de shows verschilt inderdaad nogal per stamboek. Deels komt dit door de mogelijkheden van de diverse stamboeken, deels zeker ook door groot verschil in inspanning en enthousiasme. Dat is moeilijk te sturen. Vaak hoor ik ook pas erg laat wat een stamboek voor show wil gaan geven, en dan nog kan je het beestje een leuk naampje geven, maar dat wil niet zeggen dat de show kwalitatief ook goed is. Het is dus elk jaar ook voor mij weer afwachten, waarbij ik overigens wel weet welke stamboeken altijd met een goede show komen. (en nee, ik noem geen namen, al heb ik een aantal shows gezien waarvan ik dacht: die mensen snappen wat de bedoeling is)

Verder ben ik blij dat ik op dit forum gestuit ben. Waarom? Ik moet het ook allemaal maar zien te regelen elk jaar, en zonder inbreng van anderen (die dan ook daadwerkelijk bij mij belandt!!!) kan ik de dingen niet verbeteren, simpelweg omdat ik niet alles in de gaten heb wat er gebeurt.

Ik bezoek niet dagelijks dit forum, maar mocht iemand van jullie suggesties hebben over het evenement, mail me dan alsjeblieft op info@paardenkoets.nl

Antwoord en aandacht verzekerd! Promised!

Marleen

PaardenKoets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:23

Nog ff een reactie op wat commentaar:

*2 losrijpistes is niet haalbaar, de aanspanningen dienen overigens normaal gesproken buiten los te rijden. Dit verliep nu problematisch vanwege het ruimte-gebrek buiten.

*ik zal de heren met rode bodywarmers (althans, degenen waar het om gaat) op hun gedrag aanspreken, het is me bekend

*deze mensen sliepen overigens niet bij de paarden, maar elders in het pand, om precies dezelfde reden als waarom de stamboek-medewerkers niet meer bij de stallen mogen slapen. Degenen die bij de paarden bleven waren oudere-jaars studenten van Deurne.

*de problemen over het slapen in de hallen is ontstaan omdat er een aantal stamboeken waren die de hallen als hotel gebruikten en omdat mijn eigen mensen er teveel een feestje van maakten. Er mochten altijd 2 personen per stamboek blijven slapen maar dit werden er veel meer. Als er dan uiteindelijk iets gebeurt wat niet kan/mag, dan is daar sowieso niemand op aan te spreken. Ik wil in het midden laten wat er gebeurd is en ik wil allerminst schuldigen aanwijzen, maar de maatregel is niet voor niets genomen. Volgend jaar dus weer stalwachten, met duidelijke instructies over het hoe en wat te handelen.

Tot dusver mijn reactie hier. Nogmaals, als je iets wilt laten weten, vragen, zeggen, whatever, mail me dan even.

En nu..........ga ik nog even een aantal leuke P&K-berichten lezen, ben benieuwd hoe jullie het verder ervaren hebben!

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 23:32

Dan moet je hier lezen Marleen: [PK] Het grote 'veer in je r**t' topic Lachen) Haha!

Ik snap wel dat we niet allemaal meer in de hallen kunnen slapen, helaas, is niet anders. Maar het zou mij persoonlijk een veiliger gevoel geven als er toch (in totaal dus) twee willekeurige mensen van het een of andere stamboek mochten blijven slapen in de hal (zoals er nu in principe ook gebeurd is).

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 01:39

Ik denk dat als je voor het eerst kwam dat het allemaal erg leuk was maar als je voor de vierde keer er bent dan weet je het allemaal wel (net als dat je vier keer naar de Efteling gaat ofzo)
Leuk dat de organisatie toch reageerd hier. Ik weet dat deze vorig jaar op mensport.nl ook rond hebben geneust bij de reakties. Ze doen hun best en het is inderdaad aan de stamboeken hoe zij hun ras gaan promoten. De een is daar wat beter in als de andere.
De toegangsprijs hoef ik het niet meer over te hebben, dat is gewoon veel. Dertien euro (ik reken toch nog om hoor: bijna 29 gulden) is heel veel. Ik geloof dat dat een stuk goedkoper is geweest.
Stamboeken: ziet er altijd goed uit.
Irish Cob stamboek: eigenaresse paard die in de aaibox stond beklaagde zich dat ik aan haar dekhengst zat. Dat weet je als hij daar staat, laat hem dan in de box achter.
Fries stamboek: wordt elk jaar kleiner en minder opvallend. Show wel geweldig.
Highlandpony: Pony bij stamboek (15 jarige witte merrie) had het wel heel warm. Ze kwam ook zo uit de wei en had een uierontsteking volgens de stand meneer. Snap dan niet dat hij juist die merrie meeneemt. Had hij nou echt geen andere? Het beestje zat echt niet lekker in haar vel (zou daar ook niet met griep willen staan in een dikke winterjas)

De kleine ring was bijna niet te vinden. Moest ik echt zoeken. Ook weinig sfeer. De rede )verbouwing' is bekent. Verder vond ik de verbouwing niet storend.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 11:36

ik wilde eigenlijk toch ook nog even wat zeggen over mijn wacht, iedereen heeft het er toch nog over.

ten eerste is ons dus niks verteld over hoe en wat en wanneer en hoelaat.
verder hoor ik alleen maar mensen klagen over de eerste nacht, en hoor ik niks over de 2e nacht die dus WEL goed is gegaan, iets dat ik ook wel jammer vind, mensen kunnen het alleen maar hebben over de slechte dingen.

Dan ook nog over de toiletten enzo, ik kijk niet zo nouw, maar ik vond het wel rot toen ik hoorde dat de mensen die naast de stallen sliepen gewoon maar ergens om de hoek hun portie kwijt moesten zien te raken omdat er geen wc was voor hun.

tot zo ver even.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 11:43

ik vind het echt top dat marleen hier wil reageren. Dat wil ik eerst even kwijt. Ook heel erg fijn dat ze even de moeite neemt om specifieke vragen te beantwoorden.
Jammer dat het niet mogelijk is om 2 losrij gedeeltes te hebben, leek me erg handig. Nou goed wat niet gaat, dat gaat niet. Dat de aanspanningen buiten los moeten rijden wist ik eigenlijk niet eens. Goed dat ik het weet, als ze me dan weer eens van m'n paard af rijden weet ik wat te zeggen. Tja dit jaar ging dat niet helaas, regen en verbouwing. Maar een kleineren piste dan normaal en de aanspanningen er ook nog eens bij was wel wat te veel van het goede. Nou ja ook dat is later toch weer goed gekomen, ik heb er alleen erge last van gehad op de vrijdag.
Ook idd was het super geregeld dit keer wat betreft de shows. Er liep bijna niks uit, en je werd netjes gewaarschuwd. Dat heb ik ook nog nooit zo goed gezien!
Nu las ik de opmerking van als marleen verschijnt is iedereen ineens poeslief. Tja ere wie ere toekomt. Het is en blijft een mooi evenement, en ik vind niet dat ze het verdient om alleen maar kritiek te krijgen. En natuurlijk is dat in dit topic de bedoeling dat je hier je frustraties uit, maar hier verschijnt marleen dus ook. En dan vind ik dat je ook best wel even mag zeggen wat er wel heel goed geregeld was.
Overigens raad ik marleen dus ook erg aan om even rond te kijken tussen de andere topics, zo kun je zien dat we echt allemaal genoten hebben! Maar we blijven paarden mensen en hebben dus altijd wat te zeuren Haha! En dat zetten we dan lekker hier neer Knipoog

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 11:47

palousa_boy schreef:
ik wilde eigenlijk toch ook nog even wat zeggen over mijn wacht, iedereen heeft het er toch nog over.

ten eerste is ons dus niks verteld over hoe en wat en wanneer en hoelaat.
verder hoor ik alleen maar mensen klagen over de eerste nacht, en hoor ik niks over de 2e nacht die dus WEL goed is gegaan, iets dat ik ook wel jammer vind, mensen kunnen het alleen maar hebben over de slechte dingen.

Dan ook nog over de toiletten enzo, ik kijk niet zo nouw, maar ik vond het wel rot toen ik hoorde dat de mensen die naast de stallen sliepen gewoon maar ergens om de hoek hun portie kwijt moesten zien te raken omdat er geen wc was voor hun.

tot zo ver even.

het is hier ook een ze*k topic Knipoog
maareh natuurlijk heeft iedereen het over de 1e nacht! Thuis gebeurd er ook niks in de stallen. Dus dat is normaal. Op een show wil er wel eens wat gebeuren omdat de dieren nou eenmaal wat onrustig zijn, en dus is er een wacht. Die wacht is er om te waken, niet om te slapen. En uitgerekend in de nacht dat jullie sliepen ging het mis. De 2 nacht waren jullie keurig wakker, maar is er niks gebeurd. Tja waar gaan mensen het dan over hebben? Als er in die 2e nacht nog zo iets naars was gebeurd en jullie waren er direct bij geweest had iedereen het ook daar over gehad, maar dat was niet het geval.
Ik ben ook eens wacht geweest in zwolle. Er had een pony koliek, maar een heel klein beetje. Ik heb er de ganze nacht naast gezeten, en geen minuut geslapen. Stel je toch voor dat eterger word en ik heb het niet in de gaten, moet er niet aan denken.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:00

sherwood schreef:
Ik ben ook eens wacht geweest in zwolle. Er had een pony koliek, maar een heel klein beetje. Ik heb er de ganze nacht naast gezeten, en geen minuut geslapen. Stel je toch voor dat eterger word en ik heb het niet in de gaten, moet er niet aan denken.

Toppie.. OK dan! OK dan! Zo hoort het Cool

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:28

Over de pakeerkaarten, toen we 's ochtends aankwamen konden we zo naar de standhoudersingang en deze werd zo opengedaan.. En zo was dat ook op zondag, we konden zo met een aantal doorrijden naar de achterkant, zonder wat te betalen oid.. Volgend jaar maar eens geen kaarten kopen denk ik Haha!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:51

Haha! Haha!

dan nog wat over de losrijbaan en de pistes...
voor de ene was het wel goed, lees de menner
voor de ander was het veel en veel te hard, lees ruiters

Bij een evenement als deze is het heel lastig om de bodem zo optimaal mogelijk te hebben en te houden voor iedereen. wat goed is voor de menner, is soms catastrofaal voor een springpaard.
De ene wil dit hebben, de ander wil dat hebben.
Dit zou je eventueel op kunnen lossen door meerdere pistes te gebruiken, dit kost echter een hoop meer geld, tijd en moeite. het is wel beter voor de paarden, maar helaas komt dit weleens op een lagere rang dan de bezoekers.

Verder over die werkzaamheden, het is natuurlijk allemaal niet handig, je hebt een stuk minder ruimte, er is geen overzicht meer naar mijn idee, slechter kan je het niet treffen naar mijn mening. Ook de weg naar de pistes was ook verre van ideaal, mooie gepoetste koetsen komen onder de modder in de piste, witte bandages zijn bruin en witte benen zien er niet meer uit. hier had volgens mij ook wel wat meer aan gedaan kunnen worden. We hadden natuurlijk ook het weer niet helemaal mee, dat speelt natuurlijk ook wel een rol.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 23:56

Dat van die pistes en het verschil tussen menners en ruiters zei ik 2 pagina's geleden al, dus dat is niks nieuws. De losrijbaan is altijd te klein geweest, de meesten gaan daarom naar buiten. Door de verbouwing was daar nu ook weinig ruimte, volgend jaar beter.