boktrommelmarkt Mantinge

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:06

Honeybee schreef:
Ik weet het, sommige mensen merkten al op dat ik wat stilletjes was, maar dat ben ik de laatste tijd wel vaker. Wen d'r maar vast aan...

Nou, volgens sommigen had je anders nog wel wat praatjes.... Lips are sealed

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:24

Ik heb er niets van gemerkt, valt wel mee volgens mij met dat stille Haha!

Hmmmm, misschien maar iedere week een snuffelmarkt gaan houden? Heb vanmorgen een telefoontje gehad, lag ziek op bed (heftige blaasontsteking) krijg ik te horen dat ik ontslagen ben omdat ik te vaak ziek ben Huilen ze hebben wel gelijk hoor maar dit kon ik er eigenlijk net even niet bij hebben, moet nu ergens anders mijn inkomen vandaan gaan zien te halen zonder mijn handje op te gaan houden, dus nog mensen interesse in weer een snuffelmarkt Haha! Haha! (en dit is natuurlijk wel een geintje he, snuffelmarkt moet wel leuk blijven, maar mensen met een idee voor een baan, pb mij )

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:41

Wat sneu T@nj@ dat je je baan kwijt bent, vooral de reden. Ziek worden doe je ten slotte ook niet expres .

Beterschap in ieder geval, en je vindt vast wel weer een nieuwe baan .

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:55

Ik ben al 2 jaar op zoek Boos!, ik denk dat er rond Emmen meer te vinden is dan hier in Zuidlaren. De uitzendbureaus maar weer af Tanja. Balen hoor!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:36

Tja, het zat er wel een beetje in, ik ben echt vaak ziek geweest, gisteren heb ik gewoon een halve dag onbetaald snipperen genomen maar een van mijn geliefde collega's heeft toch haar mond voorbij gepraat naar het schijnt.
Ach, ik heb nog best veel opties over en mag het allemaal helemaal niet meer lukken zijn er genoeg schoonmaak baantjes te vinden, overigens ook in jouw omgeving Sox, Assen is voor jouw toch ook wel te doen? Emmen is voor mij ook niet echt dichtbij hoor, ik rij er toch nog een goed half uur over, is voor mij per dag (naar de Honeywell dus) toch 72km (36 heen en 36 terug), niet niks dus.
Ben 2 weken geleden nog gebeld door een ander uitzendburo of ik weer terug wilde komen bij de Wehkamp in Dedemsvaart (nog verder weg) dat heb ik toen afgeslagen omdat het te ver was en ik het werk daar niet echt leuk vond, toen had ik immers nog een baan.
Vandaag dat uitzendburo weer gebeld, blijkt dat de lading dames die ze 2 weken geleden daar hebben geplaatst inmiddels ook alweer in de ww zitten, ook met Wehkamp gaat het dus niet goed.......

Maar goed, ik ben alweer met nieuwe projecten bezig, vliegenmaskers, barefoot dekje, heeeel misschien eczeem setjes enz. dus ik probeer het voorlopig nog even uit te zingen met mijn eigen bedrijfje, nadeel is alleen wel dat ik de inkomsten uit mijn baan gebruikte voor de inkopen voor mijn bedrijfje en dat gaat na volgende week dus niet meer.........

Ik zit nu even in een dipje maar kom er vast weer snel bovenop mijzelf kennende Haha! Ik ga niet bij de pakken neerzitten, zoek gewoon iets anders

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:57

Sjips, wat een pech, T@nj@, maar ja, je zegt het zelf al en je bewijst het
keer op keer: je voelt je niet gauw ergens te goed voor en daardoor
lukt het je elke keer weer om een betaalde baan te scoren. OK dan!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 00:34

Jaaaa, maar jij rijdt in een lease auto Tanja Lachen dus benzine kost je niks.
Assen is voor mij ook een half uur, en alhoewel het CWI een maand geleden zei nu flink met reïntegratie aan de gang te gaan heb ik nada meer gehoord. En dat gaat al 2 jaar zo. Ik ben natuurlijk ook al wat ouder en deels wao-er, dat maakt het er niet makkelijker op. Enfin, tig mensen hebben het nu moeilijk, zeker de alleenstaanden. Jij kunt tenminste nog op Hans terugvallen en op je bedrijfje. En een niet betaalde baan zou niet echt helpen, huh Lachen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 01:08

Hmm, ook voor een lease auto moet je benzine betalen hoor (in dit geval diesel) en die auto rij ik op dit moment maar 2 dagen per week en voor de rest heeft Hans hem nodig (is toch zijn auto) ik heb geen auto meer, die heb jij Haha! Ik doe verder alles op de motor en die moet ook betaald worden en das toch echt voor mijn rekening, wij hebben niet zo'n "wij delen alles" relatie, is mij in een ander leven niet zo goed bevallen tuurlijk kan ik op Hans terug vallen maar die werkt op dit moment ook maar 2 dagen per week, verder komt er geen geld binnen.
Maar ik geloof dat we nu wel heel erg offtopic gaan Haha! Haha!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:45

Lekker weertje nu voor de motor Lachen. Het is te hopen dat je snel beter wordt en weer werk vindt dan. Heb net de krant uitgespit maar er staat qua geschikt werk niet veel in. Sommige banen zijn voor mij te hoog gegrepen en soms zijn ze ook wel errug ver ver, in Sneek of zo Knipoog.
Gisteren bij de endurance stond er ook een uitstalling van endurancespullen, jeetje wat is dat spul allemaal duur zeg! Beugels van minimaal 70 euro of zo en van die kunststof halsters die van een soort onverwoestbaar plastic zijn. Ik ben er snel weggelopen, zou dat nooit kunnen betalen. Die mensen die veel endurance rijden hebben wel prachtige zadels. Zo licht mogelijk en vaak van een hele zachte kwaliteit leer. Je kijkt je ogen uit.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:05

Ja, mooi spul is dat he
Zou ik zelf ook graag willen verkopen maar doe dat maar niet want ik heb daar de ballen verstand niet van, krijg je een zadelmarkt effect Haha!
Maar dat spul is idd. schreeuwend duur, maar mooi en zeer bruikbaar.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:24

En zeer goedkoop op zelf te maken!

Bezoek een gemiddelde botenwinkel, en je zult al die materialen zien hangen per strekkende meter.. de roestvrijstalen karabijnhaakjes liggen in de bak ernaast. Beetje nadenken bij het in elkaar knopen en je hebt voro een fractie van de kosten een minstens zo goed hoofdstel.
Wil je 'rekbaar' touw/koord/zeil hoe je ook maar wil noemen, doe jezelf een lol en bezoek de bergbeklimwinkel. Ligt dat spul ook gewoon per meter.

Beetje onderzoek en je zult zien dat die Endurance-verkopers echt SCHANDALIGE prijzen vragen die nergens anders op gebaseerd zijn dan gebrek aan concurrentie en kennis van de klanten. Wees kritisch....
En eh... alle plastic in onverwoestbaar....

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:50

Ik maak al heel veel zelf maar een simpel touwhalstertje lukt mij nog steeds niet Schijnheilig
Wat betreft hoofdstellen e.d. heb je gelijk in, prijzen zijn echt belachelijk, ik weet wel ongeveer wat het inkoop kost (veel minder dan in de watersport en bergbeklim winkels)
Maar ik doel meer op de zadels, die zou ik niet kunnen verkopen, heb ik niet genoeg verstand van m.b.t. goed passen e.d. en dan krijg je een zadelmarkt effect
Ben wel bezig met een idee voor een barebackpad van echte schapenvacht, maar voorlopig blijft dat nog een idee en zo'n ding is ook weer niet geschikt om endurance mee te rijden (denk ik)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:11

De lamsvacht onder de pad was na de endurancerit zeik en zeiknat dus een materiaal met een beter absorptievermogen zou niet gek zijn. Voor gewone ritjes is lams- of schapenvacht wel prima. Zo'n Grandeurpad is ook nog eens schreeuwend duur maar ik vond het wel prima liggen onder het Barefootzadel.
Ik kan ook geen touwhalster knopen helaas, ben helemaal niet creatief.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:14

Materiaal met een beter absorbtievermogen? Hoe zit dat met badstof? Lijkt me helemaal geen gek materiaal voor een dekje/pad.

Vervelend zeg, Tanja. Hopen dat je snel wat weer vindt.

En Soxje, Zuidlaren-Assen een half uur? Dan rijd je niet bepaald snel. Ik heb een tijdje Rolde-Zuidlaren gereden in 20 minuten...
Jij trouwens ook verder succes met het vinden van een andere baan.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:17

Oooh Kitty, dan reed je wel tè snel denk ik. Ik probeer me aan de maximum snelheid te houden maar heb toch al wat prenten in zowel Anloo als Gasteren opgelopen (flitspalen). Ik ga dus niet via de grote weg maar binnendoor. Maar een half uur is ook wat aan de ruime kant hoor, niet als ik naar het centrum in Assen moet, dan doe ik er echt wel een half uur over. De poetsbaantjes liggen ook niet meer voor het oprapen...het lijkt wel of iedereen bezuinigt.
Helaas heb ik de baan bij de Paardendrogist niet gekregen, dat leek me nou echt een leuke baan, ook niet dichtbij, Roden, maar wel te doen. Ik ben verwend met mijn vorige banen, waren hooguit een kwartiertje rijden.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 00:35

Wat de barefoot betreft, daar wordt hard aan gewerkt, dat wordt een dekje wat een stuk soepeler en lichter is dan de Grandeur, zacht materiaal en zweet opnemend.
Het eerste test dekje wordt nu door Bianca getest en dat ziet er goed (en vooral droog) uit.
Lams of schapenvacht wil ik gebruiken voor een barebackpad, das heel wat anders dan de barefoot Haha! daar komt geen vacht onder het dekje, tenminste, niet het dekje bij mij vandaan

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 01:03

Ben heel benieuwd Tanja naar je huisvlijt. Het Grandeur pad is eenheel goed pad hoor, maar kostbaar. Vandaag na korte rit was het droog. Lamsvacht vind ik heel mooi maar je paard moet niet erg gaan transpireren want dan blijft het ook lang nat. Maar het verdeelt de druk m.i. wel goed, iig heeft mijn paard helemaal geen last van drukplekken oid. Ze loopt er prima mee.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:46

Ik weet hoe de Grandeur in elkaar zit en heb het hele pakket uiteraard ook hier gehad en ook getest, ik zeg ook niet dat de Grandeur niet goed is maar er is nou eenmaal vraag naar iets anders en de klant is nog steeds koning Haha! U vraagt wij maken

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:39

Heb je trouwens die touwen met paniekhaak nog terug kunnen doen?
Was wel balen he

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:12

Die doe ik niet terug, verkoop ik een andere keer wel weer
Ik heb je binnenkort trouwens weer even nodig, pb je wel even zodra ik weet wat ik precies moet hebben Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 06:57

Prima