De Veluwe rond met bokkers!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:08

Mijne galopeerd wel, en hard ook :=
Zij moet dat sowieso in een groepje van 3/4 doen, anders maakt ze er een race van ;) Galop overslaan zou ik ook geen probleem vinden :)

Nadiine__x

Re: De Veluwe rond met bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:21

Hallo mijn draver kan ook alleen maar hard, dat begrijpen jullie _O-

Nee gekkigheid :=

Anyway, betreft de galop.. Ik kan heel hard draven als de rest galopeerd, maar als ik aangalopeer is dat geen hand galopje meestal..

Ik weet ook niet wat hij doet in een groep, dus opsplitsen lijkt mij een goed idee.

Hij is echt ontzettend braaf, maar echt hand galopje kent hij niet (wilt hij niet kennen)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:25

Denk dat we t beste kunnen opsplitsen voor een stukje galop idd.. Onze tinker is ook heel HEEL snel.. Iedereen denkt dat ik overdrijf, omdat tinkers sloom zijn ( :') ) maar hij is echt vlot.. In alle gangen.. :')

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:27

nine1987 schreef:
Denk dat we t beste kunnen opsplitsen voor een stukje galop idd.. Onze tinker is ook heel HEEL snel.. Iedereen denkt dat ik overdrijf, omdat tinkers sloom zijn ( :') ) maar hij is echt vlot.. In alle gangen.. :')

Mooi, gaan wij samen *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:45

xxwienekexx schreef:
Ik kan de OP niet meer aanpassen.. :P Ik zal een modje even pben :D

Bakmeeting dan maar...

Oei, flash back uit mijn vroege-paarden-bezit-tijd met z'n 15-en in een 20 x 40 bak en dat ging nog goed ook! :D :D

Ik lees even mee maar ik ben niet meer van de grote groepen (in diezelfde periode was een buitenrit met 20 personen ook soort van gewoon). Ik ben in dat opzicht "verpest" door de NVVR, waar we altijd in kleine groepjes gaan rijden, ook al zijn we met 25 deelnemers op een weekend.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:57

In een groep van 2/3 gaat het bij mijn draver nog wel als we snel gaan. Maar in een grote groep gaat er volgens mij een knopje in zijn hoofd om en wilt hij graag gaan racen en moet en zal hij voorop lopen :')

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:02

Ik heb geen idee wat mijn paard doet in een grote groep, waarschijnlijk gaat ze even overleggen met mij of het allemaal ok is <3

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:14

Hier ook geen idee wat ze doet in een grote groep (was nog wel van plan om dit te testen ;))
Galop of niet maakt mij niet zo veel, ze is meer van het 'een uur stilstaan is ook prima' type dus ik gok dat het wel goed komt.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 18:42

justkid schreef:
Ik heb geen idee wat mijn paard doet in een grote groep, waarschijnlijk gaat ze even overleggen met mij of het allemaal ok is <3

Haha dit inderdaad hier ook gok ik, denk niet dat ze er veel mee doet. Wegrijden van elkaar met samen rijden is ook geen probleem *\o/*

En wat de galop betreft, waarschijnlijk hou ik de meeste van jullie t beste in een handgalopje bij als we draven maar sowieso vind ik dat niet een van de musts voor een rit hoor als t voor iemand niet goed voelt moeten we het ook niet doen vind ik :D

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:15

Paar dagen 'out of order' geweest (ziekenhuisopname, en nu thuis herstellen) en dus paar dagen niet op bokt geweest, en kijk eens wat een leuk topic! :-)
Ik weet alleen niet of het handig is, mijn merrie in een grote groep.. het is zo'n 'koploper', ...

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:33

Robijntjah schreef:
Citaat:
    Deelnemerslijst buitenrit Veluwe - April/Mei 2019
    1. xxwienekexx (Wieneke) - Footworkdunitgreat (Grace, Quarter Horse) - lunch - land of stal - voorkeur 24 km
    2. nine1987 (jeanine) - sneakers en wiebe (tinker + fries) - Lunch - landje - voorkeur 18 km
    3. nine1987 - bijrijder - sneakers en wiebe (tinker + fries) - Lunch - landje - voorkeur 18 km
    4. _mjwb (Maxime) - Dutch Dynamite (Ducky) een draver - lunch - land of stal - maakt mij niet uit, ik ben voor alles in
    5. janneke584 (Janneke) - Anke (Fries) - Lunch - geen land/stal - voorkeur 18 km
    6. Muiz (Suze) - Fries - lunch - stal - km maakt mij niet zo veel. - ovb van data door wisseldiensten
    7. _Dreamer (Frannka) - Eternity (KWPN) - lunch - Landje of stal, net wat beschikbaar is - geen km voorkeur
    8. justkid (Corrie) kid Run Thigh (quarter) -lunch-landje of stal, geen km voorkeur
    9. Nadiine__x (Nadine) - Akkie (draver) - Lunch - stal - voorkeur maximaal 24 km
    10. Robijntjah (Jolijn) - Modesta (PRE) - Lunch - landje - geen km voorkeur
    11. x_irisje_x (Iris) - Sjors (KWPN) - Lunch - landje - geen km voorkeur
    12. Black_Moon (Maureen)- Borus (tinker)- lunch- landje- geen km voorkeur
    13.
    14.
    15.

Reservelijst buitenrit Veluwe - April/Mei 2019
    1.

Ik ga ook graag mee :D

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:33

_mjwb schreef:
In een groep van 2/3 gaat het bij mijn draver nog wel als we snel gaan. Maar in een grote groep gaat er volgens mij een knopje in zijn hoofd om en wilt hij graag gaan racen en moet en zal hij voorop lopen :')

Ik voel competitie drang opkomen :=

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:03

Robijntjah schreef:
Citaat:
    1. xxwienekexx (Wieneke) - Footworkdunitgreat (Grace, Quarter Horse) - lunch - land of stal - voorkeur 24 km
    2. nine1987 (jeanine) - sneakers en wiebe (tinker + fries) - Lunch - landje - voorkeur 18 km
    3. nine1987 - bijrijder - sneakers en wiebe (tinker + fries) - Lunch - landje - voorkeur 18 km
    4. _mjwb (Maxime) - Dutch Dynamite (Ducky) een draver - lunch - land of stal - maakt mij niet uit, ik ben voor alles in
    5. janneke584 (Janneke) - Anke (Fries) - Lunch - geen land/stal - voorkeur 18 km
    6. Muiz (Suze) - Fries - lunch - stal - km maakt mij niet zo veel. - ovb van data door wisseldiensten
    7. _Dreamer (Frannka) - Eternity (KWPN) - lunch - Landje of stal, net wat beschikbaar is - geen km voorkeur
    8. justkid (Corrie) kid Run Thigh (quarter) -lunch-landje of stal, geen km voorkeur
    9. Nadiine__x (Nadine) - Akkie (draver) - Lunch - stal - voorkeur maximaal 24 km
    13.Lootje1991 (Louise) - Billini (kwpn)- lunch- landje/stal- geen km voorkeur
    14.
    15.

1.

Ja ik ga graag een keer mee. Zeker nu ik gelezen te hebben de galop te splitsen. Lijkt me heel erg gezellig!

Wieneke eventueel kunnen wij samen rijden? Ik sta 5 min bij jou vandaan :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:32

Racen heb ik geen zin in :o Die van mij gaat op zwart en letterlijk overal doorheen, zowel struiken als mensen/paarden... In een groepje alleen een handgalop maar het overslaan vind ik ook absoluut geen probleem ;)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:38

Anoniem schreef:
Racen heb ik geen zin in :o Die van mij gaat op zwart en letterlijk overal doorheen, zowel struiken als mensen/paarden... In een groepje alleen een handgalop maar het overslaan vind ik ook absoluut geen probleem ;)

Dit inderdaad, denk dat galoperen in een grote groep om ongelukken vragen is.

Kan mijn hand in het vuur steken dat die van mij de remmen los trekt. (wat ik niet erg vind, maar mijn mede ruiter vaak niet zo blij van word, want hij kan echt heel hard!) en wanneer er 1 aan hem gewaagd is heb ik geen rem meer.. Dus laten we dat maar niet opzoeken..

Met een rustige kleine groep kan ik hem hendelen, maar anders kan ik beter met de draf groep mee :)

Ik hou trouwens wel van lekkere stukken draven, alleen maar stappen vinden wij allebei saai ;)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 20:42

Grace boeit het helemaal niks als er iets aan het springen gaat of weg zou gaan bij d'r, die is wat dat betreft helemaal op mij gericht en als ik ho roep staan we ongeacht wat de rest doet stil. Op zich is dat wel een hele fijne eigenschap van d'r :D :)

Lootje1991 schreef:
Ja ik ga graag een keer mee. Zeker nu ik gelezen te hebben de galop te splitsen. Lijkt me heel erg gezellig!

Wieneke eventueel kunnen wij samen rijden? Ik sta 5 min bij jou vandaan :Y)

Altijd leuk *\o/* *\o/*

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 20:43

Wat een gave lijst al!! *\o/*

Citaat:
    14.
    15.

1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:44

Daarom hoef ik ook niet perse te galloperen, vind het leuker (en ook een stuk praktischer) om gewoon bij elkaar te blijven :) Wegrijden is geen probleem, maar ik weet niet hoe tof mijn merrie het vind als de rest van haar weg galoppeert :') Stappen of draven geen probleem voor d'r.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 20:45

Nee precies hoor, ik vind dat we het gewoon aan moeten kijken. Als het voor iedereen goed voelt kunnen we altijd beslissen een handgalopje te doen, een harder galopje is denk ik niet reëel met een groep. Ik denk dat je dan echt met maximaal 3/4 moet zijn :D

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:46

Jeetje dat gaat snel. ...... Ik zet mezelf er snel op. Nu nog juiste datum kunnen hé.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:47

Citaat:
    14.boedjang, Saskia met Dahli draver lunch, wei geen km voorkeur
    15.

1.
[/quote]

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 20:47

boedjang schreef:
Jeetje dat gaat snel. ...... Ik zet mezelf er snel op. Nu nog juiste datum kunnen hé.

Dat wordt het volgende inderdaad.. :Y) maar met zoveel enthousiaste mensen kunnen we ook 2 datums prikken dat iedereen een keer kan o.i.d. :D

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:48

Dahli is braaf kan mooi hand galop doen maar draf net zo prima hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:50

Mijn dame wordt sowieso heet, groep of niet dus als jullie draven galoppeer ik wss de helft van de tijd maar wel gewoon op jullie tempo, prima onder controle te houden verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:50

xxwienekexx schreef:
Nee precies hoor, ik vind dat we het gewoon aan moeten kijken. Als het voor iedereen goed voelt kunnen we altijd beslissen een handgalopje te doen, een harder galopje is denk ik niet reëel met een groep. Ik denk dat je dan echt met maximaal 3/4 moet zijn :D

...Maar dan wel in groepjes neem ik aan?

Voor mij hoeft het niet, en heb het wel graag van tevoren duidelijk, anders kan beter iemand anders mijn plekje nemen zeg maar :)

Voor mijn merrie wordt het de eerste keer in zo'n grote groep, en wil wel dat het voor haar ook een leuke ervaring is in plaats van alleen maar een gevecht met mij omdat ze te opgefokt wordt :D