[besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 19:57

Sorry, bijlezen is even chaotisch hihi

Maar lil, welkom back!! Super leuk! Heb je.foto's van je kleine meid??? Hopen dat je voet straks beter gaat.. Js echt rot :(:)

Manz, 3 paar! ? Lekker bezig! Verschillende !? Of gewoon om te kijken welke vet beste zijn? Die blaren idd, zo poedersuiker! Vriendin van mij heeft een soort uitstekend botje ofzo bij der hiel en dus ook altijd blaren... Die heeft nu speciale sokken met een soort gelpad erin, werkt top!!

Ang , Engeland klinkt goed!!! Londen? (love that city!)

Sliertje, Nee het is de halve (vind ik ook eng!!) hahah de hele is bizar als je day kan... Heb je al gekeken welke je zou willen doen? Vorig jaar samen met Dannique de vrouwentriathlon gedaan, die is super gezellig en laag drempelig.. Wordt alles goed uitgelegd enz, aanrader! Run zwem run, wat doe je dan aan? Ook een trisuit!? Wat grappig! Zo is er een wedstrijd "rondje eilanden ", moet je naar een eiland zwemmen, daar overheen rennen en dan naar de volgende :D dan loop je dus op waterschoenen hahaha is 1/8 maar weet niet precies waar hoor.. Wil ik ook nog een keertje doen :D heb je al een doel voor zaterdag! ?

Plien, wat is bbg?? ?

Ik zondag de kwart triathlon (1km zwemmen , 40 fietsen en 10 lopen), laatste tijd alleen maar korte stukken gedaan om snelheid te verbeteren dus echt duurtraining is erbij ingeschoten (mede omdat ik al 8 weken een soort buikgriep heb), dus ben benieuwd hihi

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 20:01

Doe niet zo.stom, waarom had je in die tijd verder moeten lopen!? Ik zeg proosten op je mijlpaal en dan nieuwe doelen stellen :D

Oew 500 meter is best pittig als je niet veel zwemt... Weet nog dat toen ik begon ik dat echt niet vol kon houden hoor :o

Gnome

Re: [besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:06

Oh omdat mn schema voor de 4 mijl was en dit was de testrun. Als ik 10km per uur zou lopen had ik dan de 6.5 km gedaan. Donderdag mag ik weer!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 20:20

Komt wel :j

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:03

Jup, trisuit, die ik nog moet scoren hahah
Die vrouwen triathlon heb ik idd gezien en misschien ga ik me daaraan wagen, spannend!

Tijd voor zaterdag heb ik scherp gesteld 22:12 zit er in mn hoofd. maar met de warmte die komt weet ik niet hoe realistisch dat is. mn pr op de 5 is 22:23.. Maar ja, je moet doelen voor ogen hebben he :)

oh die met die eilanden is ook cool! Wel zwaar lijkt me!

Zondag de kwart dus, bikkel!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:36

Ik heb net een halve dam tot dam gelopen :D Even als meetpunt voor mezelf. 8,4 km in 55 minuten. Netjes eerste 6 rustig aan gedaan (opdracht van trainer) en de laatste 2.5 nog ff gas gegeven. Precies op schema haha. Nu alleen nog 2 keer zo ver lopen. Het waaide goed trouwens, had er flink last van op sommige stukken.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:39

Oh slechte egopost.

Inge, je bent een held! Hoe smaakte je wijntje?
Dit run-swim-run lijkt me geweldig om te doen. Romyv wat een afstanden zeg, poeh!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:32

ingedebruijn schreef:
Oef vooral werken. Zo'n 45 uur per week en daarnaast trainen voor 8 augustus. Moet dan 6.5 kunnen. En festivals uiteraard!
Pfoe dat is flink! Vind zelf 40 uur al veel :=

Kasmir schreef:
Ik ben voornamelijk bezig met wandelen met een 4-jarige appaloosa sinds mijn merrie 2 maanden geleden is overleden ;(
Ga braaf 1x per week naar de fysio die veul te langzaam wil :P ik wil binnenkort toch een keer de stoute hardloopschoenen aantrekken om te kijken of een klein rondje lukt.
Jouw topic herinner ik me. Wat erg zeg. Sterkte!

ingedebruijn schreef:
Zojuist nog een rondje gelopen. 3,5 km maar.. ging niet heel erg lekker. Moest 3x 6 minuten met 2 minuten wandelpauze ertussen. Toch de loopstukjes een tempo van 8-10 km per uur. Volgende keer beter.
Lekker bezig zeg! Zelf zit ik nog niet helemaal lekker in m’n ritme qua trainen. Heel erg zoeken nog qua herstel en zwaarte van training / tempo. Heb er een tijdje uit gelegen en vind het moeilijk om op een lager tempo te trainen, maar een hoger tempo zorgt ervoor dat ik snel leeg ben.

LizMD schreef:
Ik heb morgenavond weer training hier in het park. Donderdag weer in het olympisch stadion, misschien dat ik dinsdag ook nog ga. Even kijken hoe het voelt, had gister weer een festival. Dat heeft altijd wel z'n weerslag haha. Moet nu wel echt kilometers gaan lopen, wil ik de dam tot dam uit willen lopen. Ben ook in het hardlopen erg goed in uitstellen :D
Herkenbaar haha! Leuk dat je ook de Dam tot Dam doet! Wat heb je voor streeftijd?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:33

1.45 is mn streeftijd. Alles eronder is meegenomen :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:36

Gepraat over zwemmen. Vind het wel leuk, maar kan niet goed zwemmen en vind het daardoor ook wel wat eng ofzo :+

LizMD schreef:
Ik had angela al toegevoegd! Ik ben liz.zebizzy op IG,zonder punt. Hier vanavond interval en daarna kracht gedaan. Lekker getraind. Er vanaf gezien om nog met de vereniging mee te trainen, ik ga morgenavond zelf even wat km's maken.
Jou zal ik vanavond eens even opzoeken :j

Romyv schreef:
Kiwi ,hoe was je bbq!??
Heerlijk :Y) Veel te veel stokbrood met kruidenboter uiteraard :))
Heeeeeeeeeeeeeel gaaf dat je gaan trainen voor de ironman. Vind dat zo ontzettend knap dat mensen dat kunnen :j

Angela_ schreef:
Ik ben er nog wel dames en lees ook braaf mee maar ik ben even super druk! Ik vertrek morgen naar Engeland voor het werk en ik moet nog zoveel doen...
Iedereen druk druk druk. Succes in Engeland!

ingedebruijn schreef:
Dit klinkt misschien raar voor velen maar ik kan wel janken van geluk. Na jaren niet te mogen lopen, rugklachten en vooral knieklachten heb ik 3 maanden geleden voor de laatste keer de stoute schoenen aangetrokken. Nog een keer wilde ik het gaan proberen. Braces en nieuwe schoenen waren ervoor nodig maar inmiddels kan ik zeggen dat ik vandaag eindelijk de 5km pijnvrij heb gelopen. Wát een fantastisch gevoel! Ik drink er straks een wijntje op.
Wauw wat fijn! Gefeliciteerd!!

sliertje schreef:
Jup, trisuit, die ik nog moet scoren hahah
Heb zelf een crossfit bikini van Tyr, misschien dat ze daar ook wel een trisuit van hebben. De bikini was netjes geprijsd, zit goed en ook nog met een leuke print :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:39

Zo ik ben weer bijgelezen. Gisteren naar het ziekenhuis geweest. Vriendin heeft zaterdag frontale botsing gehad met 80 km/u, maar maakt het naar omstandigheden goed. Ze heeft zo'n geluk gehad. Persoon in de andere auto alleen kneuzingen. Gisteren werd ze weer geopereerd. Ze was zo stoned als een aap van de morfine gisteren :=. Ze was niet goed geworden en zakte helemaal weg daardoor kwam ze op de verkeerde weghelft, maar aannames en reacties van sommige mensen.. té erg gewoon :r

http://www.ed.nl/regio/gemert-e-o/laarb ... -1.5056135[/quote]

Hartslag was vanmorgen weer mooi laag en heb vandaag crossfit op de planning staan. Eigenlijk tóp dus, maarrrrrr ik heb nog steeds flínk verzuurde bovenbenen van maandag en weet niet of het kwaad kan om hier doorheen te gaan knallen. Zaterdag overdag heb ik een obstacle run van 8km en dan moet ik sowieso top fit en zonder spierpijn zijn. Dus twijfel de twijfel…

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:39

LizMD schreef:
1.45 is mn streeftijd. Alles eronder is meegenomen :)
Netjes toch! Ik moet echt het trainen gaan oppakken haha.. jeetje.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:33

Lees zo bij..... Ff vraagje, hebben jullie een site voor gave sport/running kleding? En beetje betaalbaar haha.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:43

Reebok! Maar niet heel goedkoop helaas := Anders H&M / Boohoo.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 10:16

Decathlon, hm en primarkt idd.. Verder haal ik soms dingen bij lidl of aldi als die ze hebben :)

Kiwi, wat was je hr vanmorgen ? Wanneer je nu nog je benen voelt kunnen het spierknopen zijn, daar doorheen knallen zorgt voor schade.. Eerst afvalstoffen eruit

Jeetje, ziet er vet heftig uit die aanrijding !

Ben er trouwens achter gekomen dat je iemand kan blokkeren ,zie je de berichten niet meer :D ideaal

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:19

H&M pas ik helaas niet........ Overigens mag het best wat kosten in de zin van Nike/reebok of een ander leuk merk. Maar kwam net op een site met exclusieve (wel leuke) dingen en daar was een korte tight 85,- euro ofzo. Dat gaat me dan weer wat ver.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:20

Gem. 56 3 min gemeten. Spierpijn is niet extreem, maar wel flink incl. stijfheid bij lopen. Dus beter even cancellen en stukje wandelen / fietsen dus?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 10:26

Typisch, heb je heel anders geslapen dan bij je andere metingen ?

Ja of eerst op de foamroll :)
Vermoed dat het geen melkzuur is maar gewoon knopen ofzo.. Want bij.melkzuur zou je hr hoger moeten zijn naar mijn weten (maar heb er ook niet voor geleerd)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:55

Nee minder stress examens achter de rug dus denk dat het daarom begint te dalen. Neem nu beter m'n rust ook. Vandaar de twijfel. Heb wel de mogelijkheid om eerst te foam rollen, maar het is altijd een intensieve training. Weet nooit van tevoren wat we precies gaan doen. Ik denk conditie of gymnastics.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:03

Ik heb net een short en een tanktop bij www.stylepit.nl besteld met erg veel korting. Leuke site! Ik heb verder kleding van de Primark en Nike. De shirts van de Primark vind ik zelf niet zo fijn, de leggings zijn dan weer wel heel fijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:23

LizMD schreef:
Ik heb net een short en een tanktop bij http://www.stylepit.nl besteld met erg veel korting. Leuke site! Ik heb verder kleding van de Primark en Nike. De shirts van de Primark vind ik zelf niet zo fijn, de leggings zijn dan weer wel heel fijn.

Top!!! Tnx!! Zo'n site bedoel ik een beetje....... met net weer ff wat andere dingen.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:09

Alleen even snel op m'n telefoon een reactie wat betreft spierpijn, melkzuur etc. rest doe ik vanavond op de pc haha.

Dat melkzuur spierpijn zou veroorzaken is alweer van de baan, melkzuur veroorzaakt de verzuring tijdens het lopen maar niet voor spierpijn. Spierpijn is de weefselschade die je aan je spieren krijgt door een overbelasting. Het is natuurlijk wel logisch dat wanneer je tijdens het lopen verzuurt je dieper gaat dan normaal en daarom ook spierpijn krijgt. Spierknopen / triggerpoints zijn dan weer gevoelige plekken in de spieren die vaak ook uitstraling geven in kenmerkende patronen.

Wat betreft je spierpijn, ik zou er niet doorheen knallen als je binnenkort een grote loop hebt. Herstelloopje is het meest effectief, je geeft de weefselschade de tijd om te herstellen en te supercompenseren maar houdt m wel mooi doorbloed wat voor het snelste herstel zorgt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:29

Thanks Kasmir (weet je echte naam niet). Heb coach net ontfutseld dat vandaag strenght is dus aanwezige kans dat dot zwaar is aan de benen. Wacht reactie daarop nog ff af en anders gewoon beetje joggen wellicht.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 13:28

Owww wat interessant dit!! Kan je er meer over vertellen?? (zo fijn, een fysio erbij :D)

Ik heb geleerd wat je op verschillende manieren je spieren kan overbelasten.. Eentje is door zoveel kracht te zetten (in gewicht of duur) dat je spieren een beetje scheuren. Een andere is gekort aan voedingstoffen (als in glucose maar ook vocht en zuurstof, je omslag punt is ook wanneer je een onvolledige verbranding hebt). De laatste is door een trauma; flinke en plotselinge impact waardoor er een klap op komt groter dan het incasseringsvermogen van het wevel.

Bij te kort aan voedingsmiddelen gaat volgens mij de spier zichzelf aanspreken op, dan krijg je die amonia lucht uit je mond.. In alle gevallen beschadigd de spier, die schade wordt gevuld met vocht en ik dacht dat dat ook melkzuren waren ..

Aan de andere kant, de ph van melkzuur is vele malen hoger dan van vet dus kan me ook.voorstellen dat op deze manier vetverbranding wordt ingezet?

Iig, bij hersteltraining stimuleer je de doorbloeding waardoor je voeding en bouwstoffen aanvoert en afvalstoffen afvoert. Daarom dat altijd beter dan stil blijven zitten :)

Maar ben heel benieuwd hoe het echt zit!!!

(sorry, beetje een brainwave.. )

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:03

:wow: ik ben het helemaal niet meer gewend dat er zo veel wordt gepraat in het hardlooptopic!

triathlon is zo gaaf!!!! zetten jullie hier jullie verslagen neer als jullie een wedstrijd hebben gehad? Dat vind ik echt een indrukwekkende sport!

spierpijn/knopen/andere pijntjes, heb ik geen tips voor helaas... :( zelf ben ik ook rust aan het houden na afgelopen zondag. merk helaas toch dat een wedstrijd lopen een hele aanslag is op mijn lichaam. heb meestal de rest van de dag lichte hoofdpijn en blijf me heel slap voelen.

Het was wel leuk zondag! helaas was het nog erg warm maar met om de 1250meter een drank/spons-post was het goed te doen! super organisatie en een fijne kleine wedstrijd. 3e vrouw geworden in 24.06min en daarmee ook mijn doel gehaald om voor het eerst in 2015 onder de 25minuten te lopen. mijn PR staat op 23.07min en eigenlijk vind ik dat die er ook nog aan moet in 2015.
de eerste 2 vrouwen liepen trouwens de 5km rond de 20 minuten, echt heeeeel erg knap!
voor degene die interesse hebben, ze hebben ook nog een leuk filmpje gemaakt met zo'n drone (die vloog de hele wedstrijd boven het parcours). op 2.02 zie je mij, bij 3.03 mijn vriendin en op het eind nog de prijsuitreiking.
http://youtu.be/_7CUDE3x9mY

hebben jullie nog leuke wedstrijden/evenementen gepland staan voor deze zomer? of wordt het vooral trainen deze zomer?