Luca03 schreef:Al zo een 5 uit deze streken hier (rond t leuvense)
Misschien leuk als wij ook afspreken? Ergens ook wandeling eventueel met honden?
Voor mij is dat goed, hoewel ik geen hond heb

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hanna_94 schreef:Yontheke schreef:
Ik heb een eigen weide aan natuurgebied De Liereman in Oud-Turnhout. Als er mensen eigen paarden hebben, kunnen we daar ook rijden. Er is bij mijn weten geen mogelijkheid om paarden te huren in de buurt. Wel gewone manèges.
Ik heb als jong meisje (9 tot 11 jaar) ook pony's/paarden verzorgd bij mensen tegen de Liereman aan, maar ik geraak daar nooit meer wegens te ver om zomaar eens naartoe te rijden (ik heb geen contact meer met die mensen wegens verhuis etc). Ik heb toen altijd met de shetlander lekker in het kabouterbos rondgereden, geweldig was dat!
Mij maakt het niet zoveel uit waar de meeting gehouden wordt, ik heb ook rijbewijs + auto dus ik geraak er wel
Hanna_94 schreef:De eigenaresse noemde Chris (of Kris), hun paarden stonden op de schuurhovenbaan (snel even opgezocht, ikzelf woonde op het einde van de draaiboom). Verschillende quarters hadden ze, hele lieve mensen maar best wel rommelig boeltje daar.
De shetlander is ondertussen wel overleden heb ik vernomen
Laulitz schreef:Hanna_94 schreef:De eigenaresse noemde Chris (of Kris), hun paarden stonden op de schuurhovenbaan (snel even opgezocht, ikzelf woonde op het einde van de draaiboom). Verschillende quarters hadden ze, hele lieve mensen maar best wel rommelig boeltje daar.
Was dat echt vlakbij de Liereman (het begin van het bos, met dat gebouw enzo?)
Want wij reden altijd voorbij een huis met, voor zover ik het mij kan herinneren, allemaal westernachtige paarden en daar was het altijd een rommeltje, maar dat was echt al aan de Liereman zelf!
Laulitz schreef:Hanna_94 schreef:De eigenaresse noemde Chris (of Kris), hun paarden stonden op de schuurhovenbaan (snel even opgezocht, ikzelf woonde op het einde van de draaiboom). Verschillende quarters hadden ze, hele lieve mensen maar best wel rommelig boeltje daar.
Was dat echt vlakbij de Liereman (het begin van het bos, met dat gebouw enzo?)
Want wij reden altijd voorbij een huis met, voor zover ik het mij kan herinneren, allemaal westernachtige paarden en daar was het altijd een rommeltje, maar dat was echt al aan de Liereman zelf!
Laulitz schreef:Jaa, dat is waar ik ook bedoelde![]()
2 Bochten verder stonden ook heel wat paarden, daar heb je ook een manege/stal achtig iets (kan even niet op de naam komen), oh en daar is ook een prachtig mooi huis met weiland, ik droomde altijd van daar te wonen! (Ik woonde vroeger aan de Lint in Oud-Turnhout en paard op het Groenhof en we reden daar altijd langs om naar de manege te gaan!)
Laulitz schreef:Jaa, dat is waar ik ook bedoelde![]()
2 Bochten verder stonden ook heel wat paarden, daar heb je ook een manege/stal achtig iets (kan even niet op de naam komen), oh en daar is ook een prachtig mooi huis met weiland, ik droomde altijd van daar te wonen! (Ik woonde vroeger aan de Lint in Oud-Turnhout en paard op het Groenhof en we reden daar altijd langs om naar de manege te gaan!)
Yontheke schreef:Laulitz schreef:Jaa, dat is waar ik ook bedoelde![]()
Ik heb ook altijd op manège 't Groenhof geredenHad je een eigen paard daar?
Bedoel je dat witte huis? Net in die ene bocht met dat wit stukje?
Of bedoel je die mensen met die arabieren met dat stukje weide aan de straat?
tesseke schreef:Laulitz schreef:Jaa, dat is waar ik ook bedoelde![]()
Ik rij nu op het groenhof![]()
Is ondertussen veranderd naar De Laks Stables
Laulitz schreef:Uhm de keer dat ik geweest was, was het echt een drama
Ik was rond 7 uur denk ik op stal, tegen 8 uur waren we naar daar pas vertrokken want om 7 uur waren ze nog met de balkjes bezig. M'n beste vriendin moest springen, ze deed mee aan 75 cm en kon pas tegen 11 uur, als het al niet later was, pas springen. Tegen dat we beide paarden terug naar huis hadden gereden was het al bijna 1 uur 's nachts... Dus het liep echt enorm uit. De tweede keer dat ze ging was het niet zo uitgelopen maar toen was ik zelf niet mee.
Ik stond daar met Evita. Stond tussen Kiara en Djamilah in, aan de stallen met een luikje naar buiten.