Meeting onder de Belgische Bokkers!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:32

Luca03 schreef:
Al zo een 5 uit deze streken hier (rond t leuvense)
Misschien leuk als wij ook afspreken? Ergens ook wandeling eventueel met honden?

Voor mij is dat goed, hoewel ik geen hond heb :+

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:40

zwieke schreef:
Luca03 schreef:
Misschien leuk als wij ook afspreken? Ergens ook wandeling eventueel met honden?

Geeft niet, je mag m'n pony/hond wel lenen :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:05

Hanna_94 schreef:
Yontheke schreef:

Ik heb een eigen weide aan natuurgebied De Liereman in Oud-Turnhout
. Als er mensen eigen paarden hebben, kunnen we daar ook rijden. Er is bij mijn weten geen mogelijkheid om paarden te huren in de buurt. Wel gewone manèges.

Ik heb als jong meisje (9 tot 11 jaar) ook pony's/paarden verzorgd bij mensen tegen de Liereman aan, maar ik geraak daar nooit meer wegens te ver om zomaar eens naartoe te rijden (ik heb geen contact meer met die mensen wegens verhuis etc). Ik heb toen altijd met de shetlander lekker in het kabouterbos rondgereden, geweldig was dat! :D

Mij maakt het niet zoveel uit waar de meeting gehouden wordt, ik heb ook rijbewijs + auto dus ik geraak er wel :)

Bij wie als ik vragen mag? Ik ken zo goed als iedereen in de buurt daar met paarden :D heb altijd in Oud-Turnhout gewoond en ook verzorgpaarden gehad daar.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:26

De eigenaresse noemde Chris (of Kris), hun paarden stonden op de schuurhovenbaan (snel even opgezocht, ikzelf woonde op het einde van de draaiboom). Verschillende quarters hadden ze, hele lieve mensen maar best wel rommelig boeltje daar.
De shetlander is ondertussen wel overleden heb ik vernomen :(

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:50

Ik heb 5 jaar een meisje lesgegeven die op de draaiboom woonde :) wel leuk zoveel mensen die deze kant op woonde :D

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:53

Ja, inderdaad!
Ik heb zelf maar 2 jaar in Oud-Turnhout gewoond, huisje huurden we en eigenaresse werd ouder dus besloot het te verkopen. Maar spijtig genoeg zonder alle grond etc erbij, waardoor het voor ons niet meer interessant was.
Dus zijn we maar verhuist naar Meerhout :)

Yontheke

Re: Meeting onder de Belgische Bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:01

Ik woonde in de korenbloemstraat. 2 straten van de draaiboom. De quarters ken ik niet denk ik. Mijn verzorgpaard stond ook op de schuurhovenbaan :D

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 22:27

@Caresje, als jij in Tongeren op het internaat zit ben jij zeker maar al te bekend met de voetballertjes van Standard? :')

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:33

De schuurhovenbaan is blijkbaar wel nog een lange straat :D Waar ik toen verzorgpaarden had, dat was tegenover een instelling ofzoiets, als dat kan?
Ik kan me toch herinneren dat er altijd iemand ontsnapte die dan bij ons aan de poort naar de paarden kwam kijken, althans, zo kan ik het mij herinneren :P
In oud-turnhout zelf ken ik niet zoveel, ik kon naar men school fietsen (Deltaschool) en naar de bib. En ik weet dat er richting de sporthal altijd een doodseng huis was (vond ik toen :') ) omdat er altijd een hoofd te zien was aan het raam (achteraf gezien gewoon een paspop of zoiets)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:39

Hanna_94 schreef:
De eigenaresse noemde Chris (of Kris), hun paarden stonden op de schuurhovenbaan (snel even opgezocht, ikzelf woonde op het einde van de draaiboom). Verschillende quarters hadden ze, hele lieve mensen maar best wel rommelig boeltje daar.

Was dat echt vlakbij de Liereman (het begin van het bos, met dat gebouw enzo?)
Want wij reden altijd voorbij een huis met, voor zover ik het mij kan herinneren, allemaal westernachtige paarden en daar was het altijd een rommeltje, maar dat was echt al aan de Liereman zelf!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:35

Laulitz schreef:
Hanna_94 schreef:

Want wij reden altijd voorbij een huis met, voor zover ik het mij kan herinneren, allemaal westernachtige paarden en daar was het altijd een rommeltje, maar dat was echt al aan de Liereman zelf!

Ik geloof dat ik weet wat jij voor hebt. Maar dat zijn normaal gezien mensen die ook allemaal dieren opvangen. Zij is ook een "poezenmoeder" van het zwerfkattenproject.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:30

Laulitz schreef:
Hanna_94 schreef:

Dit zou ook wel hun kunnen zijn ja. De voorkant van hun huis is aan de verharde weg (stonden vroeger ook allemaal oude auto's voor, weet niet of dat nu nog is), maar hun tuin en de wei etc. liep op de onverharde weg, langs de zijkant van het huis richting de liereman. Er was ook een piste met roundpen aan.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:31

Jup, dat is ook de plek die ik bedoel :D
Mijn verzorgpaard stond nog een heel stukje verder.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:34

Jaa, dat is waar ik ook bedoelde :D
2 Bochten verder stonden ook heel wat paarden, daar heb je ook een manege/stal achtig iets (kan even niet op de naam komen), oh en daar is ook een prachtig mooi huis met weiland, ik droomde altijd van daar te wonen! (Ik woonde vroeger aan de Lint in Oud-Turnhout en paard op het Groenhof en we reden daar altijd langs om naar de manege te gaan!)

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:35

Sinds wanneer vangen zij dieren op? :P
Van poezen kan ik me nog wel iets herinneren dat ze die vroeger ook had.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:40

Laulitz schreef:
2 Bochten verder stonden ook heel wat paarden, daar heb je ook een manege/stal achtig iets (kan even niet op de naam komen), oh en daar is ook een prachtig mooi huis met weiland, ik droomde altijd van daar te wonen! (Ik woonde vroeger aan de Lint in Oud-Turnhout en paard op het Groenhof en we reden daar altijd langs om naar de manege te gaan!)

Ik rij nu op het groenhof :D
Is ondertussen veranderd naar De Laks Stables

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:41

Laulitz schreef:

Ik heb ook altijd op manège 't Groenhof gereden :) Had je een eigen paard daar?
Bedoel je dat witte huis? Net in die ene bocht met dat wit stukje?
Of bedoel je die mensen met die arabieren met dat stukje weide aan de straat?

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:42

Ik wil ook wel meeten!

Ik kom uit Herselt, heb een auto en kan eventueel ook mensen oppikken aan station of bushalte.
Ik ga zelf af en toe een buitenrit maken bij de Poedertoren. 35 euro voor 2 uur, inclusief drankje. De bossen in de buurt zijn echt prachtig.
Ik heb ook een hond, dus een wandeling met de hond zie ik ook zitten :-)

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:06

zwieke schreef:
Luca03 schreef:

Ik heb er 2 dus dat is geen enkel probleem... ;)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:50

Ik kan mijn hond die bij mijn moeder woont ook wel inpikken voor een wandeling. :)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:18

Yontheke schreef:
Laulitz schreef:

Ik heb ook altijd op manège 't Groenhof gereden :) Had je een eigen paard daar?
Bedoel je dat witte huis? Net in die ene bocht met dat wit stukje?
Of bedoel je die mensen met die arabieren met dat stukje weide aan de straat?

Ja, ik had een eigen paard daar staan. Heb daar gestaan van 2004 tot 2006 denk ik.
En ik denk dat het het witte huis was, volgens mij hadden ze geen arabieren, als ik het goed heb Fjorden/Haflingers ofzo, maar om eerlijk te zijn kan ik het mij niet goed meer herinneren. De weg gaat daar iig naar links (richting oosthoven) en dan was er een smal straatje rechtdoor dat weer uitkwam op een andere weg en dat huis stond aan dat smalle straatje.

tesseke schreef:
Laulitz schreef:

Ik rij nu op het groenhof :D
Is ondertussen veranderd naar De Laks Stables

Ik ben er toevallig pas nog geweest voor een oefenjumping. Maar het is wel enorm veranderd moet ik zeggen, maar vond het wel om er nog is te zijn, nog wat oude herinneringen ophalen :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:26

Ik weet welk huis je voor hebt. Ze hebben gewoon paarden en pony's daar. Ik ken 1 van de 2 dochters daar.

Vallen die oefenjumpings mee? Mijn weide is vlakbij maar mijn stiefzus meldde dat je achter elkaar moet inrijden en dat je dan buiten moet gaan wachten tot je aan de beurt bent...

Hoe heet het paard waarmee je daar gestaan hebt?
In je profiel komt je me niet bekend voor, maar ik was er geloof ik die periode ook nog aan het rijden.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:02

Uhm de keer dat ik geweest was, was het echt een drama :')
Ik was rond 7 uur denk ik op stal, tegen 8 uur waren we naar daar pas vertrokken want om 7 uur waren ze nog met de balkjes bezig. M'n beste vriendin moest springen, ze deed mee aan 75 cm en kon pas tegen 11 uur, als het al niet later was, pas springen. Tegen dat we beide paarden terug naar huis hadden gereden was het al bijna 1 uur 's nachts... Dus het liep echt enorm uit. De tweede keer dat ze ging was het niet zo uitgelopen maar toen was ik zelf niet mee.

Ik stond daar met Evita. Stond tussen Kiara en Djamilah in, aan de stallen met een luikje naar buiten.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:08

Rayoow - Balen
Hanna_94 - Meerhout
Snollygoster - Tongeren (Limburg)
Daaphh - Bilzen ( Limburg )
Luca03 - Erps-Kwerps (kortenberg)
Kay_kim -Mol (prov antw)
Hoppit - Mol
furioso - Puurs (prov Antwerpen)
chimello - Lanaken (Limburg/bij Maastricht)
nuvel - arendonk 20 minuutjes van mol
_Alarm_wlkp - Leopoldsburg (Limburg)
Lisse-Mol (prov. Antwerpen)
Urielle - bij Kalmthout in de buurt (noordkant Antwerpen)
Laulitz - Peer(Limburg) maar ook Mechelen & Turnhout
Dilayla- Steenokkerzeel (vlaams brabant)
Yontheke - Retie (vlakbij Mol en Arendonk)
Rebel_Jits - Tongeren (Limburg)
Zwieke - Oud-Heverlee (Leuven) (Vlaams Brabant)
Biebabeloeba - Leuven en/of Linkeroever (Antwerpen)
veenmosveen - Oosthoven ( Oud Turnhout )
MMares - Boortmeerbeek (Vlaams Brabant)
tesseke - Turnhout (Antwerpen)
Gigixponys- Oud-Turnhout
Chelinka - Brecht (antwerpen)
Hvelreki - Gent of Vlaams-Brabant
Percy - Hoogstraten
Caresje - Hoogstraten in weekend en vakantie's, doordeweeks Bilzen (school/manege) en Tongeren (internaat)
OlympicOrry- Grobbendonk(provincie antwerpen)
Roweentje89 - Zandhoven, Antwerpen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:35

Laulitz schreef:
Uhm de keer dat ik geweest was, was het echt een drama :')
Ik was rond 7 uur denk ik op stal, tegen 8 uur waren we naar daar pas vertrokken want om 7 uur waren ze nog met de balkjes bezig. M'n beste vriendin moest springen, ze deed mee aan 75 cm en kon pas tegen 11 uur, als het al niet later was, pas springen. Tegen dat we beide paarden terug naar huis hadden gereden was het al bijna 1 uur 's nachts... Dus het liep echt enorm uit. De tweede keer dat ze ging was het niet zo uitgelopen maar toen was ik zelf niet mee.

Ik stond daar met Evita. Stond tussen Kiara en Djamilah in, aan de stallen met een luikje naar buiten.

Naast Kiara van Julie?

Dat was al de tijd dat ik er niet meer reed maar er nog wel kwam.

Oké, geen oefenjumping meer voor mij dus :)
Sta jij vlakbij de manège ergens dan?