30+ meeting groningers, drenthenaren en "over-de-grens"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:09

Ja,dat is idd ook erg leuk,iedereen doet het op zijn eigen manier.

Devlins

Re: 30+ meeting groningers, drenthenaren en "over-de-grens"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:24

Maar ik denk dat de meeste wanneer ze ouder worden, het belangrijker vinden dat het leuk en ontspannend is.
:) Er zullen best wel een aantal onder ons, wat fanatieker zijn. :)

Vroeger was ik ook fanatieker, stapte op elk willkeurig paard,tegenwoordig denk ik eerst paar keer over na.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:28

Ik ben een dressuurmuts, ook nog altijd fanatiek, vooral thuis.
De wedstrijden worden minder belangrijk, thuis plezier hebben staat voor mij voorop.
En die prijzen en winstpunten, ach, maandag is iedereen vergeten wie er morgen en zondag gewonnen hebben...

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:30

Hier net zo.
Ik vind het nu het leukste om met een groepje het bos in te gaan,hoewel een buitenrit alleen ook heerlijk is,
Momenteel rij ik samen met mijn dochter onze 3,5 jarige lekker buiten,Heel rustig aan leren waar hij zijn voetjes neerzet en vooral zorgen dat hij het leuk vindt.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:32

Hi,hi,ik reageerde op Devlins.

Maar ieder lekker zijn gangetje

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 02:47

Devlins schreef:
@Rina, Waar woon jij in Dld?

Tikkie noorderlijker dan jullie. Net bij Sellingen over de grens.

Ergens ben ik nog wel fanatiek. Ga in feb/maart zelfs nog een cursus doen, mijn Reitabzeigen halen :') Maar eigenlijk ook niet meer zo fanatiek. Heb ook nogal wat pech gehad met meerdere van mijn paarden, en de navolging van het oudje ging dus ook even niet zoals geplant. Mag hopen dat de ene nu eindelijk eens heel blijft ^) Maar dan gaat het fanatieke er ook wel een beetje af, als je elke keer weer naast je paard staat ipv erop. Daarbij heb ik een aantal jaar gefokt, en tja dan waren de merries belangrijker dan de wedstrijden. Ik heb vroeger ook dressuur gereden, heb dus een aardig klassieke opleiding gehad, en ik ga dus ook niet zo snel als de meeste westernruiters. Basis en rechtgericht lopen is imo vreselijk belangrijk. Ben daar dus lang mee bezig, als ik er dan al op zat :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 03:03

Ik ben nu de opleiding een beetje op begint te schieten juist weer wat fanatieker gaan rijden.
Heb nu een stel fijne paarden staan dus van de zomer moet ik maar weer eens echt op concours :+

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:08

Ik ben in oktober 2011 voor het eerst in mijn leven wedstrijden gaan rijden, mijn paardje was M1 maar we moesten natuurlijk in de B beginnen. Nu rij ik M1. De 40+++ers kunnen dus ook best fanatiek zijn, ik iig wel :-)

Ik ben dus echt fanatiek met dressuur bezig maar een buitenrit op zijn tijd vind ik ook heerlijk!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:13

Geboren in Zuidlaren, toen verhuisd naar Enumatil (bij Groningen) en 22 jaar geleden naar Emmen en nu 2 jaar in Emmer-Compascuum.

Els hebben jullie NF's soms de naam van de ezel van Winnie de Pooh? Zo ja dan hebben wij onze Babe bij jullie weg.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:59

Hey ja, dat klopt. Babe komt uit ons 2e nest. We hebben totaal 6 nesten gefokt en in 2008 is het laatste nest geboren. Daarna zijn we gestopt.
In 2010 heb ik Carolien gekocht, mijn frieze dame.
Jullie hadden toen welshjes toch?

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:18

Klopt idd. Wij fokten toen Welsh pony's

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:20

haha klein wereldje

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:22

Marieke, 44 jaar en woon in Glimmen. 20 x verhuist in mijn leven maar steeds weer terug naar het noorden. Vroeger reed ik op de manege in Glimmen en had ik hier ook een verzorgpony toen ik 8 was. Toen zei ik altijd al; als ik later groot ben dan wil ik hier wonen..... en dat later groot zijn is gekomen en woon nu 9 jaar hier. Ik heb nog 1 paard, hond en kat en werk in Groningen.
Regulier wedstrijden gedag gezegd toen ik 23 was. Ik vond de sfeer echt belabberd en deed het voor m'n plezier. Die was weg en toen ben ik gestopt. Nu sinds 2 jaar gek van de Working Equitation. Leuke sfeer, veelzijdig voor het paard en leuk om het gezamenlijk in Nederland meer bekendheid te geven.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:29

Leuk Marieke, ik heb in december 3 dagen les gehad van Bruno Rodrigues da Silva uit Portugal. Hij heeft volgens mij de nodige titels in WE. Heb daar ook een les WE gezien, erg leuk en leerzaam. Als ik ooit de dressuur zat ben wil ik me daar wel mee bezig houden ;-)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:36

Caro_MarjaH ooh gaaf heb jij ook les gehad van Bruno?
Echt leuk is dat he?

Op Moravita hebben ze ook bij hem gereden.
Dat W E vind ik echt supergaaf.

haha ik ben ook de jongste niet meer hoor (47).
Wij fokken hoofdzakelijk.
Ik rij zelf ook nog maar niet thuis, omdat ik een beperking heb is dat niet verantwoord. Ik dressuur en rij zo nu en dan een wedstrijd met dispensatie.

In Juni verwachten we twee veulens, heb er nu al zin in.

Rina jij hebt toch Aint she Dainty gefokt of zit ik er nu helemaal naast?
Reitabzeigen nog doen. Whow respect met springen en al erbij?

Wij kunnen ook super vanuit de achter deur het bos in.
Echt toppie.
De honden, 4 stuks, twee herders een Beagle en een Jacky komen echter weinig van het erf af.
Ze lopen hier gewoon fijn los, en hebben 2 ha om rond te rennen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 03:15

Tjinta schreef:
Rina jij hebt toch Aint she Dainty gefokt of zit ik er nu helemaal naast?
Reitabzeigen nog doen. Whow respect met springen en al erbij?

Jep Dainty is een fokproduct van mij :j En Reitabzeigen western, daarbij hoef je dus niet te springen :+ Wel buitenrijden en das al uitdaging genoeg voor me :=

Quintus gaaf WE. Vind ik ook echt een mooi onderdeel.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 03:45

Mag ik mee doen?
Ben net onder de 30 ben nog 29.
Woon in drenthe bij Dwingeloo in de buurt.

Heerlijk met verzorgknollie dus het drents friese wold onveilig maken

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:58

@ Marieke, ja ik heb les van Bruno gehad en dit jaar ga ik nog 2x zo'n 3daagse doen, in mei en in september. Ton deed ook 3x een losse les en ik heb 1 van die lessen ook gezien, volgens mij was dat met Pilo.

Els

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:09

Wat leuk een topic en meeting met leeftijdsgenoten :-). Mag ik ook meedoen?

Ik ben Joke, woon in Zuidlaren, ben 42. Heb 2 zonen en een vriend die in Woldendorp woont. Na mijn scheiding ben ik mijn passie vanuit mijn kinderjaren weer gaan beoefenen. Dus een herintreder in het paardrijden ;-). Heb nu net sinds een paar maandjes een 4.5 jarige ruin waarmee ik over een paar weken mijn dressuur debuut ga maken in de B (en dat na 25 jaar). Verder vind ik het heerlijk om in het bos te rijden, met mijn jonkie inmiddels 1x het bos in geweest. Ik vond het duidelijk spannender dan hij :-)

WE is voor mij tamelijk onbekend, maar lijkt me wel erg leuk. Net als TREC bijvoorbeeld.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:50

Leuk Joke, ik was ook herintreder hoor. Ik wilde na mijn havo zelfs naar Deurne, heb toen 2 maanden op een manege gewerkt maar besloten dat dat toch niet hetgene was waar ik mijn hele leven aan wilde besteden. Daarna ging ik groeien in gewicht en ben ik gestopt met rijden.
Mijn grootste dromen waren altijd slank zijn en een eigen paard hebben. Beide dromen zijn uitgekomen en in 2010 hebben we onze friezin gekocht nadat ik 25 jaar niet meer had gereden. Zij is ook mijn grote stok achter de deur om goed op gewicht te blijven ;-)

Els

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:50

Vraagje, dit is opgezet als meeting. Gaan we ook daadwerkelijk meeten of is dat figuurlijk meeten op bokt?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:12

Nou, zal ik me ook maar voorstellen. Evelijn, 33 jaar woon in Peize mijn hele leven in de drie noordelijke provincies gewoond. Vorig jaar nog fanatiek aan het dressuur rijden maar afgelopen zomer besloten dat mijn paard toch op pensioen moest na herhaaldelijke blessures... hij heeft dan ook respectabele leeftijd van 21,5 ... dus nu actief pensioen... rij nog 2-3x per week (als weer het toelaat) een buitenrit. Paard staat nu in Lieveren makkelijk bij zandpaden en het Mensingebos is dichtbij. Hij vermaakt zich prima met z'n vriendjes... en voor mezelf om me niet te vervelen ben ik springlessen gaan doen bij een manege.
WendyBZ heb ik ooit weleens ontmoet... ruim 10 jaar geleden maar voor de rest ken ik weinig Bokkers.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:18

Ehm... ik ga het toch maar proberen :o , mag ik ook mee kletsen hier? Ik moet er alleen wel gelijk bij zetten dat ik helaas sinds vorig jaar niet meer actief ben met paarden. ;( Door vele gezondheidsproblemen (waar ik nu dus hard aan probeer te werken) heb ik vorig jaar een ander tehuis moeten zoeken voor mijn lieve tinker Gammon (Tinkerplein, met jou heb ik wel contact gehad).

Maar eerlijk is eerlijk, ik blijf maar op Bokt komen en hopen (zeg maar gerust dromen) dat ik toch ooit weer actief kan worden met paarden. Er is mij gezegd dat ik niet meer onder het zadel mag rijden (bekkeninstabilliteit) maar eigenwijs als ik ben kan ik dat idee nog niet los laten.... Stiekem zit ik hier op Bokt dan bijvoorbeeld naar gangenpaarden te kijken (ik las hier iemand die IJslanders heeft? Dat lijkt me ook nog wel wat misschien?). Maar goed, zoals ik zei; eerst aan mijn gezondheid werken en dan... hopelijk.... <3

Even kort nog wat over mezelf: 38 jaar oud, woonachtig met vriend en zoontje van 6 (ben in 2011 gescheiden) in Assen. In het bezit van een leuke ruwharige Jack Russell van 1 jaar oud en een heerlijke kat van 2 jaar oud. Verder gedeeltelijk afgekeurd en nog steeds in strijd met het heerlijke UWV.

Geboren overigens in Sappemeer (toen nog niet bij Hoogezand hahaha), verhuisd naar Oldehove (klein plaatsje in Groningen), op mijn 10e in Assen beland, nog een uitstapje naar Smilde/Bovensmilde gemaakt tijdens mijn huwelijk en nu weer terug in Assen dus.

Is het een probleem dat ik momenteel even niet actief ben met paarden? Zou het toch wel leuk vinden om hier een beetje mee te lezen en te kletsen? :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 12:49

Wat ontzettend leuk om te lezen dat er blijkbaar toch een heleboel meer 30+ers zijn hier op bokt! Mijn bedoeling was het om wel echt te gaan meeten, ik zou heel graag mensen willen leren kennen die dezelfde hobby/passie delen, namelijk paarden. De meetings die er tot nu toe in de buurt waren, daar voelde ik me wel erg oud bij, gezien de leeftijden, dus daarom ben ik dit topic begonnen. ik had niet op zoveel reacties gerekend, maar dat is alleen maar leuk.

hebben jullie suggesties voor een meeting?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:52

Dakota ik zou zeggen klets gezellig mee. We zijn geen van allen meer jonkies, en hebben dus ook wel de ene of andere mankementjes ;) En er zullen best meer zijn die vanwege de lichamelijke gesteldheid niet meer actief kunnen of mogen rijden. Dacht zelfs dat ik al van iemand anders hier gelezen had dat die ook een bekkeninstabiliteit heeft.

En is een westernpaard niks voor je dan met je bekkeninstabiliteit?? Die gooien ook bij lange na niet zoveel op, en vanwege het langzame tempo is het vaak ook veel makkelijker te volgen.

Murosch een meeting lijkt mij ook erg leuk. Alleen wat dan te doen??? Ik zou zo niks weten.