[Besloten] Draagconsult-meet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:57

Esplendido schreef:
Chub, misschien kunnen wij elkaar al helpen. Jij kent de basis al dus dan wil ik je wel helpen met een SHBC bij een baby als jij mij kan helpen mij DH te perfectioneren.

Goed idee!!

:)

benangelique

Re: [Besloten] Draagconsult-meet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:42

Klinkt goed. Leuk!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:17

Mijn draagpoppen zijn binnen *\o/* . Een kleine pop die het gewicht heeft van een pasgeborene en een wat grotere en zwaardere pop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:18

es +:)+ ik heb er echt zin in! mn nieuwe doek zal vast al binnen zijn voor de meet :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:09

Ladies,

Mijn kennisjes uit Breda doen nog geen groepsconsulten, enkel 1 op 1. Ik kreeg de naam door van een dame die wel groepsconsulten doet, maar nog niet zo lang. Ze vindt het wel spannend dat ik haar benaderd heb :) Ze komt uit Eindhoven en kan naar Roosendaal komen, haar reiskosten delen we dan over ons allemaal. Als we een lokatie in Eindhoven weten, dan scheelt dat uiteraard qua bijkomende reiskosten!

Het consult kost 25 € per persoon (excl reiskosten) en ze stelt het als volgt voor:

De SHBC is best een moeilijke knoop om mee te beginnen.Misschien is het een idee om degene zonder rugdraagervaring de ruck aan te leren. En degene met ervaring de SHBC. Dus bijvoorbeeld van 10-12u groepje 1 leert de ruck, om 12u gezellig lunchen en van 13-15u groepje 2 SHBC aanleren. Door de lunch zien we elkaar gezellig en wordt het een positieve ervaring voor iedereen, de SHBC kan voor de beginners namelijk echt te moeilijk zijn.

Wat is jullie mening hierover, zien jullie dit zo zitten?

Optionele datum is dinsdag 3 september. Voor mij kan dat, zowel hier als in Eindhoven, dat is mij om het even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:12

3 september kan ik ook, Roosendaal zou ik wel het fijnste vinden, maar anders kunnen we wellicht samen naar Eindhoven rijden jac?

en ik ben al erg blij met de ruck leren absoluut :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:14

Wat zouden de reiskosten worden?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 09:18

Ben ook benieuwd naar reiskosten.
En met hoeveel zijn we dan uiteindelijk? Kan ik ff met levent overleggen of het toch niet hier kan.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:22

Dank je wel om te informeren Chub. Ik heb nog maar 1 keer echt gedragen op de rug, maar vond de ruck echt waardeloos zitten. Aangezien de shbc te moeilijk is denk ik dat ik ga passen en een consult hier ga aanvragen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 09:24

En de bwcc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:32

de bwcc is niet zo moeilijk toch nee?
ik vind vooral je kindje veilig op je rug krijgen het moeilijkste stuk.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 09:33

Uhuh ik ook hihi. zo ver kom ik al niet. Tenminste, krijg haar wel op mijn rug maar dab lukt de doek niet hihi.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:34

JA, als je naar het consult komt, leer je in ieder geval om je dochter op een veilige en goede manier op je rug te krijgen en gewoon slimme tips en trucs die handig zijn bij alle knopen. Dan kun je thuis verder oefenen en zoeken naar een knoop die je wel fijn vindt. Het is wel gezellig als je komt.

De eerste knoop die ik heb geleerd voor rugdragen was de BWCC. Maar dat kwam omdat ukkie al bijna anderhalf was en deze knoop drie lagen over de rug heeft, wat prettiger draagt bij zwaardere kindjes. Bij kleine kindjes vind ik het niet zo'n fijne knoop omdat ze snel laag op de rug zitten en dus niet over je schouder kunnen kijken.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 09:35

Ah ok. Dus de ruck is ook t fijnst als eerste knoop met kleintjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:37

hier lukt het alleen als mijn lief helpt :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:38

De ruck is vooral een makkelijke en snelle knoop. Ideaal voor beginners met nog niet zulke grote, zware kindjes.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:39

hier dichterbij Roosendaal dan Eindhoven zit anders nog Ann Merken: http://www.draagmama.be/?page_id=45
zij geeft ook de workshops bij mammalatte de bvwinkel in brasschaat. Misschien anders ook een optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:40

maar wat is zwaar? vanaf welk gewicht is een bwcc fijner en een shbc?
ik denk als ik iig kan leren rustig en veilig prull op de rug te krijgen dat die andere twee me tzt met filmpjes wel moeten lukken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:43

Precies, als je eenmaal wat durft, dan heb je andere knopen ook gauw zat via youtube in de smiezen.

Ik draag Floris nog wel eens in een ruck. Maar dan max een half uurtje. Ik vind de DH ook een fijne knoop als opvolger van de ruck. Maar die is dus blijkbaar niet geschikt voor de kleintjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:44

Ik heb er iig enorm veel zin in! Ik vind die 6,5 kilo op mn buik wel wat zwaar worden af en toe, denk dat rugdragen erg aangenaam gaat zijn met een fijne knoop en doek.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:01

De ruck is wel de meest gebruikte knoop bij die kleintjes. En het is inderdaad de snelste knoop.

3 september kunnen wij wel komen. Gezellig!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:52

Even kijken of 3 september de auto mee kan maar denk het wel. Zit alleen beetje met de lunch in mijn maag ivm km en soja

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:03

Een slaatje met scampi's ofzo, gebakken in olijfolie, moet wel kunnen toch? Of met een stukje zalm? Stukje biefstuk gebakken in olijfolie, frietje en sla en je bent klaar? Lijkt me dat ieder restaurant dat kan maken?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:24

3 september kan ik niet.
Ik moet bovendien sowieso eens goed gaan denken of ik wel wil komen want het wordt wel een duur grapje met ws+benzine+reiskosten+eten.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:55

Ze rekent 17 ct/km, wel heen en terug uiteraard.

Lunch kunnen we allemaal wat meebrengen toch? Consult kan gewoon bij mij in Rdaal of bij iemand in omg Ehoven?