Interesse rit Utrechtse Heuvelrug?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FerroSandy

Re: Interesse rit Utrechtse Heuvelrug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:11

Ze weet niet of ze nog vervoer kan regelen dat hoor ik nog.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 10:38

Ik vind het prima als ze mee gaat.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:41

Als ik meer weet laat ik het weten, en anders gewoon gezellig met zijn 6en.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:43

Lees net jullie topic, lijkt me erg leuk om de volgende keer mee te gaan als jullie nog een volgende rit gaan plannen!

Ik heb een trailer gekocht alleen helaas heeft de auto nog geen trekhaak :( & ze was 2 weken terug niet makkelijk te laden dus wil dit eerst even gaan oefenen :)

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:45

Is er niet iemand die voor je kan rijden Michelle?

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:47

Ik denk dat dat wel kan maar ik ben bang dat ze weer gaat piepen met laden en nu is de heenweg nog niet zo'n probleem maar de terug weg....

We hebben haar met zn 4e in de trailer moeten zetten 2 weken terug met lijnen en wil het jullie niet aan doen om te moeten helpen :P

Dit zal wel weer iets tijdelijks van dr zijn want normaal loopt ze er wel altijd zo in :) merrie hé...........

Als jullie naar kerckebosch/Zeist ofzo zouden gaan zou ik evt nog terug kunnen lopen maar Amerongen is wel een beetje ver :P

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:51

Mchll__ schreef:
Ik denk dat dat wel kan maar ik ben bang dat ze weer gaat piepen met laden en nu is de heenweg nog niet zo'n probleem maar de terug weg....

We hebben haar met zn 4e in de trailer moeten zetten 2 weken terug met lijnen en wil het jullie niet aan doen om te moeten helpen :P

Dit zal wel weer iets tijdelijks van dr zijn want normaal loopt ze er wel altijd zo in :) merrie hé...........

Met die van mij word ook nog wat want die laad ook heel moeilijk moeten ook extra mensen mee om hem op de terug weg er weer in te krijgen.

Die is altijd moeilijk met de trailer.

Ik kan vragen of mijn vriend jou wil oppikken in Odijk met de trailer als hij nog tijd heeft.
Kan hij jou misschien helpen, als er misschien mensen op stal even willen helpen.
Dat het dan wel lukt.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 10:54

En als er al een ander paard op de trailer staat, gaat ze er dan wel op? Mijn merrie heeft nu ook een periode dat ze de trailer/vrachtwagen niet alleen in wil. Als er een ander op staat vliegt ze erin.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:56

Ik weet niet, het is ook niet dat ze het eng vind ofzo hoor maar ze is dominant en als mevrouw niet wil wilt ze niet, als je haar tussen lijnen zet en haar laat merken dat ze alleen naar voren kan en niet naar achteren loopt ze er ook wel in alleen soms duurt dit eventjes en komt ze in verzet.

Als ze er dan ook gewoon op een slakkentempo in loopt en staat staat ze ook en komt ze er niet meer uit en doet het liefst nog een dutje onderweg haha!

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:57

FerroSandy schreef:
Mchll__ schreef:

Met die van mij word ook nog wat want die laad ook heel moeilijk moeten ook extra mensen mee om hem op de terug weg er weer in te krijgen.

Die is altijd moeilijk met de trailer.

Ik kan vragen of mijn vriend jou wil oppikken in Odijk met de trailer als hij nog tijd heeft.
Kan hij jou misschien helpen, als er misschien mensen op stal even willen helpen.
Dat het dan wel lukt.

Heel lief aangeboden, je hebt PB :)

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:11

Ik ga proberen te laden van t weekend of begin volgende week ALS de trekhaak er is en ik laat jullie weten hoe het is gegaan!

Wil wel graag :)

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 11:13

Mchll__ schreef:
Ik weet niet, het is ook niet dat ze het eng vind ofzo hoor maar ze is dominant en als mevrouw niet wil wilt ze niet, als je haar tussen lijnen zet en haar laat merken dat ze alleen naar voren kan en niet naar achteren loopt ze er ook wel in alleen soms duurt dit eventjes en komt ze in verzet.

Als ze er dan ook gewoon op een slakkentempo in loopt en staat staat ze ook en komt ze er niet meer uit en doet het liefst nog een dutje onderweg haha!

Dat doet die van mij ook. Als ze eenmaal in de trailer staat en gaat ze eten of slapen. Echt uitproberen.

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:46

Wat ben ik blij dat Wibi niet zulke fratsen heeft :D
Die loopt zo de trailer/vrachtwagen op...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:11

Hihihi nou mijn merrie deed het ook, ze had er een handje van om te gaan steigeren. Ik heb heel veel geoefend en nu loopt ze erop omdat ze moet maar liever niet :=

Hoop dat als ik vaker weg ga ze het ook beter gaat doen, kan haar nu alleen laden ook al duurt het soms even maar ze doet het wel.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:20

Oh leuk, een rit hier in de buurt! Ik kan de 22e helaas niet maar als jullie nog een keertje gaan, wil ik graag mee!
Veel plezier alvast in ieder geval :)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:38

Ik heb er veel zin in. Wel even zoeken dan naar die blauwe schuur (nooit van gehoord). De mijne is nog nooit in het bos geweest, dus geen idee hoe ze gaat reageren. Wel een liefje verder dus ik denk dat ze graag met de anderen mee zal lopen. Het laden zal nog wel een dingetje worden. Heenweg heb ik wel hulp maar terug zal ik het alleen moeten zien te klaren, maar misschien kunnen we ook elkaar een beetje helpen? Ik wil best helpen ook met andere paarden inladen op de terugweg. De mijne is niet erg ervaren met trailers. Het is geen rottigheid maar gewoon onzekerheid.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:40

Lijkt me logische dat we elkaar even helpen, heb je een leuke rit gehad en daarna is het "nou doei hè en zoek het maar uit" lijkt me niet de bedoeling +:)+

In het begin gaf ik aan dat de mijne ook nog nooit in het bos is geweest maar ik ben pas alleen naar het bos gegaan en een keertje met iemand erbij, beide keren ging het goed en was ze redelijk goed te laden (ik doe het op de Parelli manier, ik blijf buiten de trailer staan en ze moet er zelf op) dus verwacht ook geen problemen.
Ze is alleen erg ongeduldig met opzadelen langs de trailer dus hoop dat we voldoende ruimte hebben op de parkeerplaats.

Willen jullie achteraf nog wat drinken/eten bij het pannenkoekenhuis of is er geen plek voor de paarden? Ik hou er dan rekening mee dat ik voldoende geld meeneem.
Laatst bijgewerkt door _PatriciaH op 12-09-13 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:45

:D Het komt vast goed!
Ik heb er veel zin in en als het leuk is, kunnen we misschien wel vaker zoiets op touw zetten. Het is een leuk bos met je paard. Ik heb er vroeger veel gereden met een vriendinnetje. (met de boswachter op de hielen)

Oh als ik buiten de trailer ga wachten tot ze erin gaat, kan ik beter naar huis gaan lopen denk ik. Wat is dan de motivatie voor het paard om erin te gaan, als je zelf buiten blijft staan?
Er is trouwens wel plek voor de paarden bij het Berghuis, maar ik heb daar vaker gestaan. Als het mooi weer is, is het meestal erg druk en komt je in geen 100 jaar aan de beurt is mijn ervaring. (maar die ervaring is wel van vijf jaar geleden dus misschien nu niet meer van kracht)

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:58

Als we elkaar gewoon allemaal even helpen komt het vast allemaal wel goed met het laden op de terug weg.

Ik vind de Parelli manier een hele mooie manier maar dat wordt voor ons toch nog een hele lange tijd oefenen ben ik bang.

Ik kan mijn merrie niet op de trailer zetten en dan wat gaan eten, we kunnen misschien de paarden naar huis brengen en dan met zn alle lekker een pannekoek gaan eten?

Ik hoor het allemaal wel, ik moet eerst maar kijken of ik uiteindelijk wel mee kan :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:05

Hebben ze geen plekje voor de paarden?
Helaas woon ik te ver weg om heen en weer te rijden.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:41

Jawel er is een plekje met een picnicktafel ernaast. Ik dacht voor een aantal paarden tegelijk. Daar kan je ze in zetten en vastbinden en je kan aan de achterkant een ketting dichtmaken.Ik kan ook pannekoeken bakken en in de koelbox meenemen en die bij de trailer opeten met z, n allen? De mijne kan niet zo goed vaststaan. Krijgt alles los, af en uit.

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:10

Oh en dan neem ik wel een pak drinken mee en bekertjes, als iedereen t goed vindt :)
Picknicken bij de trailers...

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:05

Gezellig!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:13

Leuk, mochten er nog meer dingen nodig zijn dan roepen jullie maar neem ik ook wat mee!

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:43

Ik neem wel bolletjes mee met beleg en blikjes drinken, lust geen pannekoeken... :+
Wat vinden jullie lekker op een bolletje en wat willen jullie drinken?
Dan neem ik wat mee.