Tinkermeeting omg. De Klinge/Stekene

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Killed

Re: Tinkermeeting omg. De Klinge/Stekene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 23:46

Zondag ga ik de rit voor echt eens nadoen, zodat we weten hoelaat enz,

Gok rond 10u, exact weet ik na zondag pas

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 00:05

Ok klinkt perfect hoor Evi, geniet maar van de rit!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:41

Ik hoop wel dat het weer mee zit want als het deze temperaturen zijn zal ik toch moeten afhaken. Iowa staat van kop tot teen in het zweet van gewoon in de schaduw te staan en zo loom als iets, ze kan net zoals het baasje helemaal niet tegen warmte :+ Maar ik neem aan dat de meeste paardjes nu wel loom en zweterig zijn, Iowa is dan ook nog steeds wat aan het verharen! Heb sinds vorige week ook mijn zadeltas binnen, dus ben er klaar voor *\o/*

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:43

Cheyenne stond ook in haar zweet in de schaduw. Heb de les vandaag afgezegd, veel te warm om in de trailer te staan en te werken...
Zou moeten lukken dat het tegen dan weer zo warm zal zijn.

LindskeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:47

hier nog 1 die nat in het zweet stond maar ze was wel nog zo actief als iets in galop achter mij aan rennen en rondjes draven maar wel nat in het zweet.
jammer aan dit weer is ook de kans op onweer steeds

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:43

Het is inderdaad niet echt leuk werk weer!

Heb trouwens deze zondag een goede voorbereiding, papa gaat mij en mijn zus met paarden wegbrengen en dan rijden we terug naar huis. Dus Iowa heeft dan na bijna 3 jaar nog eens op een trailer gestaan en is ongeveer 17 kilometer terug rijden dus dan merk ik ineens of ze het aan kan of niet. Het is wel maar 20min op de trailer en dan nog met een vriendje, wel een verschil natuurlijk tegenover 40min alleen op de trailer maar beter als niets qua oefening natuurlijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:51

Er kan nog zoveel veranderen de komende dagen :j Het is nog ruim 1,5 week.

Fijn dat Iowa zo goed ontwikkeld Soprano :j

Gezien er niet echt duidelijk respons was gekomen of andere rassen ook toegestaan zijn, wilde ik toch voor de duidelijkheid aangeven dat ik niet meerijd, heb andere plannen voor dat weekend gemaakt. Wel wens ik jullie heel veel plezier, en ben benieuwd naar de foto's! :D

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 14:58

@ Maya: Sorry, het is een tinkerrit.

Het adres: Sint-Jansteenstraat, Stekene

Hier moet je zijn:
Afbeelding

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:07

En tegen hoe laat moeten we er zijn Evi? En hoe lang gaat de rit + tussenstop ongeveer duren? Mijn ouders zijn namelijk nog in twijfel of ze over huis gaan of in de buurt gaan fietsen ofzo.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 21:29

Oja, niet onbelangrijk,

Verzamelen vanaf 10u00
Vertrek tegen 10u45

Tussenstop zal iets na de middag zijn in het Boscafeeke
Hoelang deze duurt zal ervan afhangen hoe snel we eten enz.

Het exacte uur van aankomst weet ik eigenlijk niet, weet niet hoe snel de groep vooruit zal gaan etc.
Zal wel een paar uur duren hoor, zal eind 20 km zijn.

Opgelet, we zullen eten in het boscafeeke, dus gelieve hiervoor iets van geld te voorzien.
Ook nog iets van koekje of drinken voor onderweg :)

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 15:15

Ik ga morgen ook mee!!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 15:22

Gezellig! Kom jij dan helemaal vanuit Toronto? :P

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 15:56

Haha nee woon in terneuzen. Ben terug verhuisd van Canada, ik rijd op mijn moeder's tinker Kyano.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 16:10

Oh, haha, dacht het al! :P

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:54

Leuk! Gaan we toch nog met een redelijke groep zijn denk ik?

Ik ben er klaar voor denk ik, auto hangt voor de trailer, gerief is ingeladen, morgenvroeg Iowa nog van de wei plukken, borstelen en vlecht leggen en hopen dat mevrouw haar gedraagt! Moet wel zeggen dat ze zich vorige week zondag voorbeeldig heeft gedragen, ze had bijna 3 jaar niet op de trailer gestaan en stapte er zo op en was zelfs nog kalm bij het afladen op vreemd terrein. Maar toen stond ze wel met een vriendje en was maar 20min rijden, morgen is het 40min alleen dus ben benieuwd hoe bezweet en stressig ze van de trailer stapt... Maar als ze al die brave tinkers van jullie ziet zal ze wel rustig worden zeker :D Ouders gaan toch niet over huis, ze hebben hun fietsen mee en gaan naar Hulst fietsen aangezien het zo'n mooi weer wordt. Hopelijk niet te veel dazen en vliegen dan.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:56

*\o/* Ik ga mijn uitrijvliegendeken meenemen, vliegenspray en vliegenrolletje voor mijzelf. Denk dat ik mijn zweetdeken niet meeneem, zal niet nodig zijn.

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:02

Vandaag geen dazen o vliegen gezien... hopelijk morgen ook niet :-)

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:10

Ah hier zaten helaas al heel veel vliegen en dazen. Maar we wonen dan ook wel in een laag, moerassig gebied... Maar was eigenlijk van plan om Iowa 's ochtends thuis in te sprayen met vliegenspray en voor de rest niets. Heb ook wel vliegen uitrijdeken maar dat trekt soms wat scheef en Iowa zweet dan nog harder dan ze al doet :+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:22

Ik vind het zo ontzettend jammer dat ik geen vervoer heb gevonden, wilde stekene zo graag ook eens doen. Nu volgende keer is ook al met ander zadel enzo dus deels best dat ik huidig zadel spaar zodat ik er zeker geen blutsen mee heb voor de verkoop zou jammer zijn want heb nu eigenlijk enkel lichte gebruiksporen er op.

Ontzettend veel plezier morgen! Nu moeten maar eventueel deze vakantie of september nog eentje doen aan zee of hier als er interesse is (is die er ?)

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 22:28

@ Emmy: is het geen idee om een hooinet op te hangen? doe ik bij dotje als we wat verder moeten rijden en blijft er mooi kalm door!

Wat fijn om te zien dat iedereen ook zo veel zin heeft ben toch niet alleen aan het stuiteren dan?
Zo nog de laatste hand leggen aan de verrassing, hihi ben zo benieuwd naar jullie reactie!!

Vorige week ben ik er nog gaan rijden en toen heb ik nog geen daas gezien, geen idee of het nu wel zou zijn?
Muggen kunnen er wel genoeg zitten. Vliegendeken doe ik nog niet mee, enkel inspuiten.

Lor: een ritje in jouw buurt organiseren? *hinthint*?!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:34

Dat bedoelde ik met hier :D. Ga eens bekijken of ik geen route zou kunnen maken die jullie leuk lijkt. Met of zonder pauze ?

Nu hopelijk volgende keer Evi nog een verrassing ook vind het echt jammer dat het niet lukte maar met die examens er tussen en Londen ook pas kunnen vragen deze week voor vervoer.....

voor hier heb ik zoizo een hoop tinkers en ook een stal met tinkers die met andersvaliden werkt die mee zou kunnen dan. Ook een kruising tinker van een vriendin en owja nog iemand... nu zou redelijke groep zijn waarschijnlijk.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:44

Evi, ga ik misschien nog wel doen, al eet Iowa in stress situaties niet en heb ik schrik dat ze zich misschien verslikt als we plots moeten remmen ofzo (haha ik weet het, mag niet zo negatief denken :D ) En ik ben ook aan het stuiteren hoor, Iowa's eerste keer zo ver alleen op verplaatsing rijden en ik ken jullie natuurlijk ook allemaal niet, maar kijk er heel erg naar uit! En ben ook erg benieuwd naar je verrassing! Oja we moesten zeker geen water voor onze paarden meenemen hé?

Lor, spijtig dat je niet mee kan! Vervoer is inderdaad steeds moeilijk hé, ben ook afhankelijk van mijn ouders en zij willen ook niet te ver rijden en moet ook al dag zijn dat zij kunnen. Maar meer tinkerritjes lijken mij wel leuk, ook altijd hier in Bornem eens welkom, al is het hier wel veel aan de dijk rijden.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 22:51

Haha, oeps lor tis al een beetje later op de avond he.
Lijkt me leuk een route bij jullie beiden! kom maar op met die tinkerritten!! :D

Water neem ik voldoende mee, dus hoef je zeker niet mee te sleuren hoor!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:56

Oke ga eens kijken of ik iets in elkaar kan steken dan :). Normaal zou ik wel mensen genoeg kunnen regelen ken wel enkelen die met tinker kunnen hier maar niet ver weg kunnen met trailer.

Voor de geïnteresseerden alvast de groep (waar we eens kunnen bekijken hoe en wat) http://www.facebook.com/groups/138723196331989/

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 08:42

Tot strakjessss