[besloten] (tinker)Meeting Hallerbos België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Clocloken_

Re: (tinker)Meeting Hallerbos België?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:33

Voor mij is op straat gaan niet zo erg hoor, dat zijn ze hier gewoon :)
Alleen heeft mevrouw soms schrik van vuilniszakken :+

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 14:39

Haha, oké mooi. Denk ook dat het rustige straatjes zijn, soms wel meer richting dorp. Maar ik wandel hier wel vaker door het dorp :) Ook door de enorme landbouwvoertuigen. Schrikt ze niet van :n

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:40

Die wil de website hier niet openen maar ik ga uit van je vakkundigheid... als het mogelijk is voor een printscreentje te nemen is dat wel leuk. Kaat je kan eventueel op routeyou.com uitreken hoeveel km de route is buiten het bos (voor in het bos zou je heel hard moeten schatten denk ik maar je kan het proberen...)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 14:42

Lor, vreemd dat je niet op de site kan.. Zit je op google chrome?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:44

Neeh gewoon op explore.

*denk dat het komt door dat mijn computer vol staat... dondedag gaat die wat legger zijn want dan gaan we als ik het goed begreep enkele harde schijven hebben.. dan kunnen m'n moeders foto's er grontendeels af (zeker 100gb aan foto's).
Laatst bijgewerkt door Lori op 22-08-12 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 14:45

Oh, dan kan het natuurlijk zijn dat het idd niet gaat. Ik zit op chrome namelijk.

Edit; Heb even voor je gekeken, werkt gewoon op explorer hier :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:46

Heb ook even m'n post nog aangepast :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 14:47

Oja, dat zou idd goed kunnen, Lor :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:02

clocloken, heb je al vervoer gevonden ?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 15:02

Voor de mensen die andere link niet kunnen openen;
http://www.routeyou.com/route/view/3836 ... elroute.nl

Even aanvullen als je er nog niet bij staat, of je zeker bent om mee te gaan
hetlevenwint schreef:
Citaat:
Dus nu zijn de candidaten, afhankelijk van wanneer (en vervoer) :

*hetlevenwint met 5jarige tinker ruin
*Jackytje met 10/11 jarige tinker merrie
*killed met ... jarige tinker merrie
*Oona met 9 jarige tiner merrie
*_Clocloken _ met Dusty tinker merrie (en eventueel tinker hengst)

En enkele van bokt.be die ook afhankelijk van de datum mee zullen gaan of niet

Nog een edit :P
De kans is groot dat de aankomsttijd 10uur zou zijn. Zo zijn we op tijd voor de parking (Alles moet s'ochtends, anders mag je niet meer parkeren in het bos!!) en hebben we genoeg tijd met opzadelen en kennismaken. Ik zou graag rond 11 à 11.30uur vertrekken. Na de eerste rit in het bos zullen we een stop houden. Iedereen neemt eigen lunchpakket mee. Het is handig als je zadeltassen hebt (of een dekje met tasjes, een rugzakje, ..) waar je je lunch in kan houden. Oona ging aan de gemeente vragen of er mensen op het pad te voet mogen aanwezig zijn, eventueel voor fotograven maar ook voor de mensen die liever iemand meenemen. Na de lunch vertrekken we weer en doen we pad 2. Dit pad loopt dus buiten het bos, maar we rijden wel tussen de bossen die het Hallerbos omgeven en door de mooie veldpaadjes. Jammer genoeg ook wat op straat, maar in België kan je dat ook moeilijk voorkomen. Een uur voor aankomst kan ik niet meteen zeggen. Het tweede pas is ongv 10km lang, het hangt van ons tempo af hoe lang het duurt. (Op deze site http://www.toerismevlaamsbrabant.be/wan ... /index.jsp staat 2uur. Dat is goed te doen dus!) Maar stel dat we tegen 18uur terug zijn. (We rijden welgeteld bijna 4 uur dus, met onze lunchpauze kunnen de billetjes wel even rusten :P )Wat denken jullie??

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:33

hetlevenwint schreef:
clocloken, heb je al vervoer gevonden ?

Neen, ben nog altijd opzoek naar vervoer, ik had mensen gevonden maar die moeten dat weekend mischien naar een wedstrijd gaan.
En zeg maar Claudia hoor :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:42

Ja ga Claudia zeggen dat gaat makkelijk gaan.

-Wij stellen voor dat iemand in de action van die sleutelhangertjes gaat gaan halen waar je je telefoonnummer en adres/naam paard/jou naam zeg maar wat kan opschrijven. Moest er iemand van z'n paard afsukkelen en het paard is weg dat het zo makkelijk is voor de gene die 'm vind voor de eigenaar terug te vinden..

-Nog even iets, zouden jullie je woonplaats (mag ongeveer zijn :j ) in de lijst bijzetten ? En of er nog iemand mee kan extra met paard in de trailer of niet. Voor sommigen die nu geen vervoer hebben kan dit een oplossing zijn.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 17:30

Lor, ben het helemaal met je eens :j

Heb de 2de rit uitgestippeld op google maps. Ziet er een leuke rit uit met veel paadjes :) Sommige zijn wel wat smalletjes, dus daar zouden we achter elkaar moeten rijden. Maar voor de rest lijken ze prima. Dat pijltje is het begin en startpunt. Ik moet nog even zien of ik mijn kaartje van t hallerbos kan inscannen. Dit is de links; https://maps.google.com/maps?ll=50.7360 ... h&hl=nl-NL Als je hier op niets ziet, typ dan 'wandeling Dworp' in en dan vind je mijn kaartje! :)

Parking 1 is onze 'hoofd' parking, aangezien die direct op het ruiterpad uitloopt. Stel, dat deze parking volzet is, dacht ik voor Parking 2 en 3 te gaan, is ook al een eindje, en dan doen we eerst een kleinere wandeling s'ochtends, maar zal de terugweg wel langer zijn ook.. Dus ja, duimen dat parking 1 niet volzet is dan hé.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:11

Kaat ik ga van je kaartmaken uit want meer dan kijken naar iemand zijn huis via maps en dan street kan ik niet :p.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 18:24

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 00:57

Zo onozel terug... een mooi binnenpad tot de hoogkouter... maar je mag bij de Dries er niet in maar wel bij de molenveld (zie geen verboden paarden bord staan daar...)... _-:(

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 10:32

Oja, heb het pad nu gevonden... Ik zie geen verboden paarden plaatje? Enkel fietsers en motors :P
Oh, maar aan de andere kant inderdaad wel.. Wat is dat nu voor onnozel gezever.. >;)

Edit; Dat veldweggetje bij 'Geer' moet wel gaan.. Staat wel uitgezonderd landbouwvoertuigen, maar aan zo'n bord veeg ik wel meestal mijn voeten. :P
Edit2; Ja het begint al.. Er is nog zo'n pad, dat wél op onze route staat, en waar je langs de ene kant wel te paard door moogt, en de andere kant niet? Gelukkig komen we van de andere kant :') Oona en ik gaan de rit wel eens voorrijden, zodat we weten of het mogelijk is enzovoort. Wie weet zijn die borden daar nu weg (betwijfel ik, maar is mogelijk, google streetview is 2/3 jaar oud)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:09

Bedoelde van dat weggetje bij de dries-Mollenveld... dat je richting bos wel mag maar richting dorp niet... .

Edit; niet enkel voor de borden die er wel staan bekijken, maar ook een controle van borden die eventueel bijgekomen zijn. Hier is ook een verboden paardenbord bijgekomen recent, die gaat nog niet op streetvieuw te zien zijn :j .

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 13:07

hetlevenwint schreef:
Bedoelde van dat weggetje bij de dries-Mollenveld... dat je richting bos wel mag maar richting dorp niet... .

Edit; niet enkel voor de borden die er wel staan bekijken, maar ook een controle van borden die eventueel bijgekomen zijn. Hier is ook een verboden paardenbord bijgekomen recent, die gaat nog niet op streetvieuw te zien zijn :j .

Klopt zeker, Lor. Ik en Oona zullen er goed op letten als we onze proefrit rijden.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:43

Hallo, kreeg eergisteren een pbtje van iemand of ik ook met mijn tinker wou meerijden. Lijkt me wel leuk een tinker rit en eens in een andere omgeving rijden! Maar weet wel nog niet of ik vervoer heb, want dan zouden mijn ouders mij al moeten (en willen :D ) wegdoen naar Halle en nogal stom moesten ze daar moeten blijven wachten enz. Daar komt nog bij dat Iowa alleen nog maar op de van heeft gestaan toen we ze hebben gekocht en dat ze daar heel stressig in was dus de combinatie van, vreemde omgeving en vreemde paarden weet ik nog niet of dat goedkomt (iowa is nogal heel erg stressgevoelig ;) ) Misschien dat ik in tussentijd al eens op verplaatsing ga rijden om te zien wat haar reactie is. Dus ik weet het nog niet zeker. Toevallig ook niemand die van richting Bornem (klein-brabant) komt? :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 11:55

Soprano schreef:
Hallo, kreeg eergisteren een pbtje van iemand of ik ook met mijn tinker wou meerijden. Lijkt me wel leuk een tinker rit en eens in een andere omgeving rijden! Maar weet wel nog niet of ik vervoer heb, want dan zouden mijn ouders mij al moeten (en willen :D ) wegdoen naar Halle en nogal stom moesten ze daar moeten blijven wachten enz. Daar komt nog bij dat Iowa alleen nog maar op de van heeft gestaan toen we ze hebben gekocht en dat ze daar heel stressig in was dus de combinatie van, vreemde omgeving en vreemde paarden weet ik nog niet of dat goedkomt (iowa is nogal heel erg stressgevoelig ;) ) Misschien dat ik in tussentijd al eens op verplaatsing ga rijden om te zien wat haar reactie is. Dus ik weet het nog niet zeker. Toevallig ook niemand die van richting Bornem (klein-brabant) komt? :D

Het zou super zijn als je kwam! Ben helemaal Iowa fan, haha!

Hmm.. snap je standpunt. Heb hier ook een Tinker die erg stressgevoelig is en hierdoor dus koliek aanmaakt. Het zou de eerste keer zijn dat we ook echt op verplaatsing gaan rijden. Nu, ga ik wel de rit eens voorrijden met Oona, dus ze kan alvast wennen :) Mijn eerste ritje in groep was met vrijwel allemaal bekende paarden, maar toch deed ze wel lekker fris in het begin. Eens we op weg waren is het allemaal geen probleem meer. Het zijn juist die eerste minuutjes dat het aanstellerij is. :') Het is idd wel verstandig haar stilletjes aan trailer-mak te maken en haar aan te tonen dat aan een trailer geen stress gekoppeld moet worden.. Met clicker training zou het kunnen werken. (Per stapje clicken en belonen, in de trailer ook veel voer leggen, zodat haar gedachten wat afgeleid zijn)

We zijn trouwens nog iets aan het proberen regelen voor de ouders die niet kunnen rijden.. Het jammere is dat de rit wel lang is om te voet te doen. (Gaat wel hoor, maar is toch vermoeiend denk ik, 20km :P) Oona ging nog aan de gemeente aanvragen of er eventueel enkele voetgangers op het ruiterpad mogen als we gaan rijden. Is niet gezegd dat het geaccepteerd word, jammer genoeg. :n

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:04

hih wat leuk Iowa fans, al weet ik niet of ze nog deftig uit die van komt want ze zweet dan als een rund en is een bolletje spanning :+

Heb net eens opgezocht op routenet en vanuit Bornem naar Halle zou het voor een auto met aanhanger ongeveer 51minuten rijden zijn. Valt wel mee, had langer verwacht. Misschien dat mijn ouders dan overhuis kunnen gaan (moet het natuurlijk wel nog vragen) Mijn mama rijd overigens wel paard, al heeft heeft zij wel een ijslander ;) Maar moest er nu net iemand van deze kanten komen die nog een plekje op de van heeft is natuurlijk ook heel erg handig.

Heb met Iowa al wel grondwerk met de van gedaan en dus er op gaan en even blijven staan is tot zover geen probleem. Het is vooral het rijden dat ze als een gek begint te zweten en in haar typische introverte staat geraakt. Maar aangezien de rit in november is, heb ik nog wel even tijd om hier eventueel wat op te oefenen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 12:09

Soprano schreef:
hih wat leuk Iowa fans, al weet ik niet of ze nog deftig uit die van komt want ze zweet dan als een rund en is een bolletje spanning :+

Heb net eens opgezocht op routenet en vanuit Bornem naar Halle zou het voor een auto met aanhanger ongeveer 51minuten rijden zijn. Valt wel mee, had langer verwacht. Misschien dat mijn ouders dan overhuis kunnen gaan (moet het natuurlijk wel nog vragen) Mijn mama rijd overigens wel paard, al heeft heeft zij wel een ijslander ;) Maar moest er nu net iemand van deze kanten komen die nog een plekje op de van heeft is natuurlijk ook heel erg handig.

Heb met Iowa al wel grondwerk met de van gedaan en dus er op gaan en even blijven staan is tot zover geen probleem. Het is vooral het rijden dat ze als een gek begint te zweten en in haar typische introverte staat geraakt. Maar aangezien de rit in november is, heb ik nog wel even tijd om hier eventueel wat op te oefenen.

Klopt. Bornem is idd niet zo ver van Halle! Valt dik mee!

Je moeder kan eventueel wel mee komen met haar ijsje hoor. Er komt ook iemand meet met een Konik.. Ze weet de weg ook en kent her en der wel wat weggetjes, vandaar. :) Het is geen probleem dat er een paard mee komt van een ander ras, zolang het grootste gedeelte van de groep Tinkers zijn. Maar klopt wel, als er iemand van jouw buurt ook meekomt kan je wel met hun meegaan. Ik ga ook mee met Oona.

Je hebt inderdaad tijd genoeg om nog te oefenen. Heb je facebook? Zoja wil je hem even pb'en? Dan kan ik je toevoegen bij het event en zo is het ook makkelijk contact te houden, mits toch een groot deel van de deelnemers facebook heeft.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:19

Jackytje schreef:
Klopt. Bornem is idd niet zo ver van Halle! Valt dik mee!

Je moeder kan eventueel wel mee komen met haar ijsje hoor. Er komt ook iemand meet met een Konik.. Ze weet de weg ook en kent her en der wel wat weggetjes, vandaar. :) Het is geen probleem dat er een paard mee komt van een ander ras, zolang het grootste gedeelte van de groep Tinkers zijn. Maar klopt wel, als er iemand van jouw buurt ook meekomt kan je wel met hun meegaan. Ik ga ook mee met Oona.

Je hebt inderdaad tijd genoeg om nog te oefenen. Heb je facebook? Zoja wil je hem even pb'en? Dan kan ik je toevoegen bij het event en zo is het ook makkelijk contact te houden, mits toch een groot deel van de deelnemers facebook heeft.

Nou mijn mama haar ijslander heeft dezelfde kleur als een konik, dus dat zou al een mooi duo zijn :D Maar weet wel niet of ze dat ziet zitten natuurlijk.

Heb je een pbt'je gestuurd ;) Ik vertrek wel morgen tem 7 september op reis dus kan dan even niet op de hoogte blijven van eventuele veranderingen enz.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 12:34

-------------BELANGRIJK!------------

Heb je een leuke Tinker? Is hij helemaal bomproof? Dan is deze leuke en gezellige dagtocht iets voor jou! Op zaterdag 3 november 2012 (HERFSTVAKANTIE!) organiseren wij een leuke Tinkerbosrit door het prachtige Zoniënwoud te Halle. Even de indeling van de dag;

- Om 10uur ontmoeten we elkaar aan parking 1 te Hallerbos. Later mag, maar we vertrekken STIPT om 11.30uur! Tegen dan moet je Tinker dus helemaal opgezadeld zijn!

- We doen 2 ritten. In de (voor)middag doen we de rit door het Hallerbos zelf, hierna is er ook nog een rit buiten het Hallerbos, door Dworp en door de omliggende bossen. Het is echter nog niet zeker of we deze rit door, mits er her en der 'verboden paarden' bordjes staan. Wees gerust! We zullen zeker iets laten weten. De gehele rit zal namelijk binnenkort voorgereden worden ;)

- De hele rit (dus zonder de pauze) is ongv 20km lang. Als we in een rustig tempo met af en toe een galopje of drafje rijden, zijn we ongv 4 à 5 uur onderweg. Als we dus om 11.30uur vertrekken, zullen we incl pauze rond 18uur terug zijn ;) We doen een stop tussen de ritten door. De kans is groot dat we stoppen bij Manege Court Au Bois.

- Lunchpakket neem je ZELF mee. Dit doe je in een zadeltas of dekje met tasjes aan, .. Eventueel vraag je aan een mede ruiter of je je pakketje in hun tas mag doen :)

- Graag even laten weten of je meekomt ! We zijn van plan 'adres-kaartjes' aan onze zadels te hangen, moest er dan een paard er van door gaan zonder ruiter, kan die zo nog terecht geraakt worden. Daarom is het noodzakelijk dat we weten hoeveel mensen er komen. Gelieve ook iets te laten weten over jezelf en over je paardje. Zo maken we al eens kort kennis samen :) De e-mail kan je hier naar sturen; KAATENTINKY@HOTMAIL.BE

Wil je graag meepraten? Heb je een Bokt account? Dat kan! [BM] (tinker)Meeting Hallerbos België?
http://www.bokt.be/smf/index.php/topic,32322.0.html

Tevens is het ook een kleine moeite om onze affiche door te sturen ;)

Tot dan!