Fotomeeting omg. Den Haag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Floepie86

Re: Fotomeeting omg. Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 11:17

na overleg met jitkse, hebben we ook als optie madestein.
Ben er zelf nooit geweest, maar klinkt allemaal wel mooi.
de plek in monster ken Ik zelf ook niet.

Op t strand moet je idd tussen bepaalde paaltjes blijven.
Óf het te doen is met 10paarden weet Ik niet zeker.
Je hebt idd veel wandelaars en loslopende honden.
Maar daar zal je in madestein denk ik ook last van hebben..

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:22

Zou iedereen dan ook nog even willen stemmen voor de locatie?

Citaat:
Wassenaarse slag

Meyendel

Madestein
Jitske

Edit: Of andere locaties kun je er natuurlijk onder zetten.

Chantal33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:25

Als ik een goed adres kan krijgen van 1 van de 3 maakt het mij niet uit
Ik kan alle 3 de plekken niet;)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:26

Ik ken de plekken ook niet, maakt mij dus ook niet uit, maar Jitske jij was er ook bij in Katwijk, zijn deze locaties een beetje vergelijkbaar?

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:27

Katwijk is strand, Madestein niet. De andere twee weet ik niet.
Madestein bestaat vooral uit ruiterpaden, maar heeft ook wel een open plek waar we kunnen poseren.
>>Voor degenen die daar buitenrijden even de vraag of er ook een open plek is waar we rijfoto's kunnen maken met 10 paarden?

De andere twee locaties ken ik zelf niet, dus kan ik niets over zeggen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:28

Oke, klinkt goed :D

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:54

hazira schreef:
na overleg met jitkse, hebben we ook als optie madestein.
Ben er zelf nooit geweest, maar klinkt allemaal wel mooi.
de plek in monster ken Ik zelf ook niet.

Op t strand moet je idd tussen bepaalde paaltjes blijven.
Óf het te doen is met 10paarden weet Ik niet zeker.

Je hebt idd veel wandelaars en loslopende honden.
Maar daar zal je in madestein denk ik ook last van hebben..

Dit is niet waar...je kan het hele strand benutten. Tot 15 mei mag je er bij monster gewoon op het hele strand, daarna voor 10 uur s ochtends en na 19.00 s avonds. Een vriendin van mij heeft bij de gemeente westland het strandbeleid in haar portefeuille.....

Madestein heeft hele mooie grasvelden maar daar mag je officieel niet op rijden.....één paard of twee paarden 'stiekem' zal geen probleem zijn, maar je kan daar niet met 10 paarden over het gras op en neer. Daar gaan klachten van de recreanten (waar het echt voor is bedoeld) van komen, zeker als het mooi weer is, is het daar druk. De levende haven/bereden politie grenst aan madestein/heeft stallen in gebied madestein en zal fikse boetes uitdelen als ze dit zien.....is niet uit de duim gezogen maar persoonlijke ervaring van kennissen. En als het veel heeft geregent en het gras sompig is, rij het je het gras aan gort.....zelfs grazen aan de hand mag officieel niet....ben al meer dan eens weggestuurd

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:04

Oh dat wist ik niet. Is idd wel iets om rekening mee te houden.
Tijdje terug had mijn vriend daar een shoot met een menselijk model, hebben we geposeerd bij een grasveldje waar toen een span overheen kwam. Dus dacht dat het daar bijvoorbeeld wel zou mogen (aan het eind van dat lange pad naast de Levende Have).

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 13:18

Ik ga zo nog even kijken op de website van de wassenaarse slag, óf het ook tot 15mei is.
dat zou wel handig zijn met 10 paarden.

Persoonlijk stem Ik voor wassenaarse slag, of iig het strand.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:25

Wassenaarse Slag, website kustgids
Citaat:
Paarden
Tussen de strandpalen 91.500 en 92.750 gelden de volgende beperkingen: van 15 mei tot 15 juni en van 15 aug. tot 15 sept. is het verboden om op zaterdag en zondag met paarden op het strand te komen. Van 15 juni tot 15 aug. is het strand dagelijks verboden voor paarden van 10-18 u

Volgens mij zijn deze strandpalen rond de ingang van de Wassenaarse Slag. Daarbuiten mag je zowiezo komen, en daar binnen tot 15 mei :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:27

Citaat:
Stemmen:

Wassenaarse slag
Chantal33
Lynndenise
Hazira
Snoekiej

Meyendel
Chantal33
Lynndenise
Snoekiej

Madestein
Jitske
Chantal33
Lynndenise

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:35

Citaat:
Stemmen:

Wassenaarse slag
Chantal33
Lynndenise
Hazira
Snoekiej

Meyendel
Chantal33
Lynndenise
Snoekiej

Madestein
Jitske
Chantal33
Lynndenise

Vlietlanden
LovingTweety (wegens gebrek aan trailer heb ik geen andere optie)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:44

Citaat:
Stemmen:

Wassenaarse slag
Chantal33
Lynndenise
Hazira
Snoekiej
ShadowFax

Meyendel
Chantal33
Lynndenise
Snoekiej
ShadowFax

Madestein
Jitske
Chantal33
Lynndenise
ShadowFax

Vlietlanden

Welke locatie maakt mij niet zoveel uit, ik ben allang blij dat ik op de foto word gezet met mijn paard :) Bij Meijendel blijf ik echter mijn twijfels houden welk 'open stuk' we kunnen gebruiken. Ik ben er toch betrekkelijk vaak geweest, maar een open stuk, waar je mooie foto's van de zijkant kunt maken, kan ik me niet herinneren. En doen we dan alleen het stuk begin Meijendel tot aan de boerderij? Vanaf de boerderij tot aan de duinen/strand vind ik echt te mul.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:48

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:52

Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 10-04-12 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:52

Veel ruimte, maar wel heel veel spul op de achtergrond. Ik kan wel aardig wat wegshoppen, maar als ik het op elke foto moet doen wordt ik daar niet blij van. En water op de achtergrond is wel prima, maar soms is het ook leuk om eens een foto de andere kant op te maken.
Bij Monster is het dan veel rustiger, maar dan zit je weer met weinig parkeermogelijkheden. Langs de weg parkeren is niet heel wenselijk.
Of anders zou er evt bij Madestein geparkeerd kunnen worden dat iedereen onder het zadel naar het strand komt. Zal 15/20 minuten stappen zijn? Denk dat OKHannes dat preciezer kan zeggen?

Edit: De foto's van Snoekiej zien er idd beter uit qua achtergrond :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:58

ShadowFax schreef:
Welke locatie maakt mij niet zoveel uit, ik ben allang blij dat ik op de foto word gezet met mijn paard :) Bij Meijendel blijf ik echter mijn twijfels houden welk 'open stuk' we kunnen gebruiken. Ik ben er toch betrekkelijk vaak geweest, maar een open stuk, waar je mooie foto's van de zijkant kunt maken, kan ik me niet herinneren. En doen we dan alleen het stuk begin Meijendel tot aan de boerderij? Vanaf de boerderij tot aan de duinen/strand vind ik echt te mul.

Ik ben er ook wel aardig vaak geweest, maar langs het ruiterpad heb ik toch ook wel mooie open stukjes gezien. Als je er niet met zn allen tegelijk rijdt, kun je daar denk ik zo op. Het stuk vanaf de boerderij richting het strand is inderdaad wel wat muller, maar nog wel te doen toch? Pas het laatste stuk vanaf dat meertje naar het strand is echt zwaar.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:00

Ingeving: Is misschien de Waalsdorpervlakte een goede optie? Is denk ik voor veel mensen zonder trailer te bereiken, en het is ook prachtig. Ik ben er zelf alleen maar 2x geweest, dus ik weet niet precies meer of er open stukken waren, maar ik geloof van wel. Ik vond de omgeving iig prachtig.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:01

Hoe bedoel je zonder trailer? Als we richting Wassenaar gaan moet er bij ons toch echt een trailer mee. Beetje ver lopen anders :+

Edit: dit ziet er van bovenaf ideaal uit. Iemand daar wel eens geweest?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:03

Oh, ik kreeg de indruk dat er een aantal mensen echt in DH stonden met hun paard, en de Waalsdorpervlakte ligt daar echt aan. Je kunt aan het eind echt de weg/stad zien.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:05

Wij staan wel vlakbij Den Haag, maar aan de kant van Monster (OKHannes, jij staat op Dijkgraaf achter ons, of niet?). Dus dat is wel heeeeelemaal aan de andere kant :+

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:09

Als ik mee kan, dan kan ik eventueel een 2 paards trailer regelen met chauffeur (anders kom ik alleen met 1,5 paardstrailer)

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:11

Ik stem ook voor de Wassenaarse slag, je kunt er super parkeren, binnen 3 minuten ben je op het strand en als je dan 200 meter naar links of rechts gaat, heb je het hele strand alleen, met de zee of de duinen als achtergrond. Ook met veel mensen en paarden is er meer dan genoeg ruimte.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 14:20

ShadowFax schreef:
Citaat:
Stemmen:

Wassenaarse slag
Chantal33
Lynndenise
Hazira
Snoekiej
ShadowFax
Fidele

Meyendel
Chantal33
Lynndenise
Snoekiej
ShadowFax

Madestein
Jitske
Chantal33
Lynndenise
ShadowFax

Vlietlanden

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:21

Ik had even specifiek deze foto's gekozen voor de achtergrond. Zodat degene die niet deze plek kennen een beeld hebben van hoe het er deels uitziet. Tijdens die sessie hebben we ook genoeg foto's zonder tierelantijn op de achtergrond :) Idd stuk naar rechts of naar links en je heb duinen als achtergrond.

Dat meertje (link van googlemaps) is volgensmij ook waar de endurancerit overheen gaat... van horen zeggen schijnt het daar absurd mul te zijn. In Meijendel waren er (praat ik over 3 jaar geleden) echt stukken waar ze tot iets onder de knie in wegzakte... daar ga ik niet mijn paard overheen laten draven of galopperen voor een foto. Maar misschien zijn de paden veranderd in de tussentijd!!

Met mijn vorige paard kwam ik geregeld bij de raaphorst (ze had een ernstige peesblessure) en de da's daar raden het echt af om Meijendel in te gaan... ik wil niet dwarsliggen hoor! Dat is helemaal mijn intensie niet... maar als er een andere plek is die net zo mooi is... waarom zouden we dan niet daar voor kiezen.

Ik vind die foto's van Snoekiej en Ginny erg mooi!