Tinkerrit noorden des lands - 5 aug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:58

30 april... maar als ik bijv. de wagen kan meenemen heb ik veel meer kans dat ik kan... Maar niet van mij af laten hangen hoor!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:44

rommulus schreef:
heb je al een start locatie uit gekozen ??

Daar ben ik ook wel even benieuwd naar. Dan kan ik daar ook rekening mee houden wat betreft de route als er eventueel nog iemand meelift met mij.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 14:54

Ik ben zelf niet erg goed bekend in het gebied (dat komt na de winter wel :)) ) dus vind het moeilijk te zeggen wat goed bereikbaar is, en waar je met veel trailers de ruimte hebt, en waar de geschikte paden beginnen is.

Deborah, ik denk dat jij voor nu meer weet dan ik. Zou jou stal geschikt zijn/zouden wij daar welkom zijn?
Eventueel ook om een drankje oid na te doen?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:54

Ruimte en mogelijkheden zat ;)
Je zou dan gewoon moeten bellen dat is de kortste klap

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:02

_Lot schreef:
Ik ben zelf niet erg goed bekend in het gebied (dat komt na de winter wel :)) ) dus vind het moeilijk te zeggen wat goed bereikbaar is, en waar je met veel trailers de ruimte hebt, en waar de geschikte paden beginnen is.

Deborah, ik denk dat jij voor nu meer weet dan ik. Zou jou stal geschikt zijn/zouden wij daar welkom zijn?

Heb het hele topic niet door gelezen. Maar je wou toch gaan rijden in het Drents-Friese Wold?
Waar we dan goed zouden kunnen beginnen met de rit is bijvoorbeeld in appelscha?
Bij het bezoekerscentrum, daar kun je namelijk parkeren met trailer. Er is genoeg ruimte en ook water voorziening voor de paarden. Je kunt gelijk de bossen in en hoeft dus niet langs of over een drukke weg. De kale duinen en het canada meer is daar vlak bij.
Hun website:
http://www.staatsbosbeheer.nl/Locaties/ ... 0Wold.aspx

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:16

Mias schreef:
_Lot schreef:

Heb het hele topic niet door gelezen. Maar je wou toch gaan rijden in het Drents-Friese Wold?
Waar we dan goed zouden kunnen beginnen met de rit is bijvoorbeeld in appelscha?
Bij het bezoekerscentrum, daar kun je namelijk parkeren met trailer. Er is genoeg ruimte en ook water voorziening voor de paarden. Je kunt gelijk de bossen in en hoeft dus niet langs of over een drukke weg. De kale duinen en het canada meer is daar vlak bij.
Hun website:
http://www.staatsbosbeheer.nl/Locaties/ ... 0Wold.aspx

Ik ben er niet bekend, maar heb van een oud stalgenoot ooit eens gehoord dat dat inderdaad een goede plek is om je rit te beginnen. Hij ging daar ook wel met enige regelmaat op buitenrit en reed dan ook altijd naar Appelscha.

Caily

Re: Tinkerrit noorden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 03:02

Ik heb via Pb ook al de tip gehad dat als startlocatie te doen, dat was ook mijn planning. Was alleen nog wat meer dingen aan het bedenken zoals tijden, duur, en lengte vd rit. Ben daar nog niet uit...

Wel vraag ik me af of hier misschien een deelnemer is die bereid is mij te helpen met uitkiezen van de route en proef te rijden (in het voorjaar). Ik wil dan zelf ook mee, als er twee paarden zijn is dat leuk, maar een is ook prima, ik hoop tegen die tijd ook een camera te hebben, dus kan ik ook lopend gaan en onderweg wat mooie plaatjes schieten bijvoorbeeld.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:21

Meld me hier ook even....... Lijkt me leuk om mee te doen...Apppelscha is heel geschikt, ruimte genoeg voor trailers en paarden, je kunt er prima ritten maken... onderweg misschien iemand charteren voor een koffie/thee? En: geen verkeer......

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:59

Lotte, je kunt een plattegrond met ruiterroute krijgen bij hun. Dan heb je 2 routes, een wat langere en een wat kortere. Let wel dat er geen verkeer is, maar je kunt nogal wat fietsers tegen komen!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:16

Ik kom zo ie zo kijken want pak haar 1 maart weer op dus april zal te vroeg voor mevrouw wezen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:24

_Lot schreef:
Ik heb via Pb ook al de tip gehad dat als startlocatie te doen, dat was ook mijn planning. Was alleen nog wat meer dingen aan het bedenken zoals tijden, duur, en lengte vd rit. Ben daar nog niet uit...

Wel vraag ik me af of hier misschien een deelnemer is die bereid is mij te helpen met uitkiezen van de route en proef te rijden (in het voorjaar). Ik wil dan zelf ook mee, als er twee paarden zijn is dat leuk, maar een is ook prima, ik hoop tegen die tijd ook een camera te hebben, dus kan ik ook lopend gaan en onderweg wat mooie plaatjes schieten bijvoorbeeld.

Wil je wel helpen
Proef rijden is geen probleem ;) ken al heel wat routes zo uit mijn hoofd (weet niet of je ze zelf ook wil voor rijden ?)
Hoe zo'n lange route wil je ?
Had je al gebeld of wil je liever dat ik informeer

@ Mias canada meer is tegenwoordig verboden terrein voor ruiters dus heeft geen meer waarde
Er word een ander meer gegraven maar die zal klaar zijn als staatsbos beheer er ook aan toe is
En er zijn genoeg routes waar je weinig tot geen drukte tegen komt ;)

Appelscha is ook een optie om te beginnen je zal dan 5 min minder lang onderweg zijn naar het bos

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:46

T lijkt me ook leuk !
Alleen, ik heb geen knol :+

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:55

Lot had je mijn pb nog ontvangen ??

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 21:23

Jep, je krijgt nog antwoord, wil er ff de tijd voor nemen, en das nou net waar het me momenteel aan ontbreekt.... *gaat weer verder met de administratie*

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:25

ok top +:)+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 13:35

Onder voorbehoud wordt de datum 3 juni 2012. Voor zover ik weet staan er dan geen andere Tinkerdingen gepland.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:02

Oke, als het 3 juni wordt dan ga ik helaas niet mee. 8 juni ga ik trouwen, ik denk dat ikde derde te gestresst ben om nig te gaan rijdn hihi

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:03

@Mias; Kun je toch juist even ontspannen? Lekker even door het bos, met genoeg mensen voor de afleiding :D

Leuk, ik heb de datum van genoteerd. Wil sowieso graag mee als fotograaf, maar misschien vindt ik voor die tijd nog wel een berij-bare tinker .

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:04

caroline_max schreef:
@Mias; Kun je toch juist even ontspannen? Lekker even door het bos, met genoeg mensen voor de afleiding :D

Leuk, ik heb de datum van genoteerd. Wil sowieso graag mee als fotograaf, maar misschien vindt ik voor die tijd nog wel een berij-bare tinker .

Daar heb je ook wel gelijk in. Ikzal er even over na denken. Want ik wil wel graag mee! Lijkt me super gezellig!

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:07

Ik noteer de datum ook... heb altijd gezegd dat mijn ultieme streven was om eens met een tinkerrit mee te rijden (mijn dochters hebben indertijd meegedaan n de tinkerrecordrit) en ik vind dat ik zo ver ben (wel spannend hoor!)...misschien komen we wel met z'n twee-en.. we hebben twee tinkers....

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 08:04

3 juni dus, vanaf het bezoekerscentrum Appelscha/DFW.
Leuk!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:45

Werd hierop gewezen en leek me misschien ook wel leuk 8-) (moet ik er wel een weekend van maken ivm reistijd :+) maar 3 juni is onze koudbloedenwedstrijd dus dan houdt dat zowiezo op voor mij Y;(

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:49

Ik wil ook... Maar ik heb geen tinker... (en om er 1 voor mn verjaardag te vragen.. helaas dat is niet haalbaar meer haha)

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:50

Lieffiefi schreef:
Ik wil ook... Maar ik heb geen tinker... (en om er 1 voor mn verjaardag te vragen.. helaas dat is niet haalbaar meer haha)

Bij mij precies tzelfde :+

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:50

Sassii schreef:
Lieffiefi schreef:

Bij mij precies tzelfde :+

Van wie mag ik een Tinker lenen? (misschien als verjaardagskadootje)

Van wie mogen Sassi en ik een Tinker lenen (ik neem Sassi ook even mee!)